|
Post by gtziaf on Apr 21, 2018 11:04:17 GMT 2
Στο Παρίσι, το 1969, η Ferrari παρουσίασε ένα από τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα της ιστορίας της. Αποτέλεσε τη συνέχεια της σειράς 250, αλλά για τη συγκεκριμένη περίσταση επιλέχτηκε ένα κοντύτερο μεταξόνιο, για καλύτερη ευελιξία και κατευθυντικότητα. Αυτή η ιδιομορφία της χάρισε το όνομα με το οποίο έγινε γνωστή στο ευρύ κοινό... SWB (short wheel base). Η 250 GT swb μηχανολογικά υλοποιήθηκε από την τριάδα των Bizzarrini, Chiti, Forghieri και σχεδιάστηκε από τον Pinifarina, για να γίνει το καλύτερο GT αυτοκίνητο της εποχής, σύμφωνα με τα λόγια του Stirling Moss. Εκείνη την εποχή τα GT αυτοκίνητα έπρεπε να κερδίζουν αγώνες και η SWB το έκανε με απόλυτη συνέπεια. Κέρδισε παντού και τα πάντα για να στεφθεί παγκόσμια πρωταθλήτρια GT, το 1961. Για να επιτευχθεί αυτό, εκτός από το κοντύτερο μεταξόνιο, τον παραδοσιακά δυνατό V12 κινητήρα του Colombo (280 ίπποι για την περίσταση), η Ferrari χρησιμοποίησε για πρώτη φορά δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς. Την επόμενη χρονιά, η SWB αντικαταστάθηκε από την GTO, ίσως το διασημότερο αυτοκίνητο όλων των εποχών. Η GTO βασίστηκε εν πολλοίς στην GT ή πιο απλά με τα σημερινά δεδομένα θα ήταν η έκδοση Pista της κανονικής 488. Και αυτό αποδεικνύει τη σημαντική της 250 GT και εξηγεί τη θέση που κατέχει στον κόσμο της αυτοκίνησης, ως το αρχέτυπο των Grand Tourismo... Για την περίσταση επιλέχτηκαν 2 από τις πιο διάσημες 250 GT. Η πρώτη αφορά τη νικήτρια της κατηγορίας GT των 24ώρων του Le Mans, τo 1961. Το αυτοκίνητο με αριθμό σειράς 2689 και το #14 ως διακριτικό αγώνα ήρθε 3ο γενικής και 1ο στη GT με τους Pierre Noblet και Jean Guichet στο τιμόνι. Το αυτοκίνητο συνοδεύεται από εκπληκτικό παλμαρέ, με νίκες γενικής και κλάσης στους σημαντικότερους αγώνες της εποχής. Η δεύτερη, είναι ίσως η πιο διάσημη από όλες. Η σκούρα μπλε 250, ανήκε στον Rob Walker, αλλά έμεινε στην ιστορία, αφού στα πηδάλια της κάθισε ο sir Stirling Moss. Το αυτοκίνητο με αριθμό σειράς 2735, μια από τις 3 δεξιοτίμονες, συμμετείχε κυρίως σε αγώνες εντός νησιού, στο Le Mans και τη Daytona. Με αυτή ο sir κέρδισε το 7ο και τελευταίο του Tourist Trophy , στο Goodwood του 1961. Θα ακολουθήσει η εξερεύνηση των σπάνιων, πλέον, κιτ της Italeri. Καλό ΣΚ...
|
|
|
Post by konstantinf on Apr 21, 2018 19:34:51 GMT 2
What else... που θα 'λεγε κι ο George! Καλό ξεκίνημα!
|
|
|
Post by nektarios on Apr 21, 2018 21:09:22 GMT 2
Καλή αρχή κι από μένα!
|
|
|
Post by Φάνης on Apr 22, 2018 11:47:35 GMT 2
Καλή αρχή Γιώργο.
|
|
|
Post by alex78 on Apr 22, 2018 17:12:49 GMT 2
Πιο πλήρη και εμπεριστατωμένη εισαγωγή δεν περίμενα να διαβάσω Γιώργο! Αν κατάλαβα σωστά θα φτιάξεις δύο κίτ. Η δεύτερη αναφέρεις οτι ήταν δεξιοτίμονη. Σου παρέχει αυτή την δυνατότητα η Italeri?
|
|
|
Post by gtziaf on Apr 22, 2018 17:27:45 GMT 2
Ευχαριστώ για την αποδοχή του θέματος συνάδελφοι. Κωνσταντίνε, εεε... ναι μετά τις διάφορες Porsche, lotus, Lambo τογιοτονισσαν και Lancia, ένα wip με ferrari έπρεπε να γίνει. Το τελευταίο είχε πέσει πια στη 2η σελίδα Άλεξ, σωστά κατάλαβες, για αρχή τουλάχιστον. Όχι η Italeri δεν προβλέπει την κατασκευής δεξιοτίμονης έκδοσης. Επίσης, επειδή ο χώρος του κινητήρα θα είναι προσβάσιμος, θα πρέπει να αλλαχτεί η διάταξη των μηχανικών μερών, εκτός από το εσωτερικό. Το έκανα στην 250 stradale, αλλά εδώ απαιτούνται πολλά περισσότερα κόψε-ράψε. Για την ακρίβεια δεν είμαι σίγουρος αν γίνεται κιόλας, αλλά θα το προσπαθήσω.
|
|
|
Post by czt on Apr 23, 2018 8:31:53 GMT 2
πολυ ενδιαφερον θεμα! αυτο το κοψε ραψε που λες θα ειναι ωραιο μαθημα για οσους δεν ξερουν κλπ.
|
|
|
Post by gtziaf on Apr 23, 2018 18:33:54 GMT 2
Να είσαι καλά Κωνσταντίνε. Θα προσπαθήσω να είμαι αναλυτικός.
|
|
|
Post by gtziaf on Apr 24, 2018 15:46:33 GMT 2
Ώρα για την παρουσίαση των κομματιών του κιτ της Italeri. Επειδή οι σειρές 250 (και 275) των κιτ της Italeri αλλά και αυτών των Revell - Academy (επανεκδόσεις των προηγούμενων) είναι πολύ δημοφιλείς, ευκαιρία να σχολιαστούν και κάποια θέματα που τα αφορούν. Το κιτ της Ιταλέρι το έβρισκες στα σούπερ μάρκετ πιο παλιά, αλλά πλέον έχει εξαφανιστεί και οι τιμές του πλησιάζουν το 100άρικο. Το ίδιο περίπου ισχύει για τις 275 και την 250 california, με την οποίες μοιράζεται τα περισσότερα πλαίσια. Σε αντίθεση με αυτές όμως, που επανεκδόθηκαν οι μεν από την revell, η δε από την Academy, οπότε υπάρχει αυξημένη πιθανότητα να βρεθούν, οι SWB δεν επανεκδόθηκαν ποτέ. Τις είχε ανακοινώσει η revell πριν 2-3 χρόνια, αλλά εν το μεταξύ έχασε την άδεια της Ferrari και μείναμε με την όρεξη. Εναλλακτικά κυκλοφορούν δύο ακόμη πλαστικά κιτ της 250 GT, από την Esci (λάθος σχήμα - κακά ελαστικά) και της Gunze (έκδοση hi-tech με μέταλλα και φωτοχαραγμένα, όμορφο σχήμα αλλά κλειστές γρίλιες και χωρίς μοτέρ), τα οποία είναι αμφότερα ακριβά πλέον. Η Hiro κυκλοφορεί αρκετές αγωνιστικές εκδόσεις με σχεδόν φουλ λεπτομέρεια (και φουλ τιμή ), ενώ υπάρχει και ένα αρκετά καλό κιτ ρητίνης της Tecnomodels. Αυτά για όσους ενδιαφέρονται για τα κιτ αυτών των κλασσικών Ferrari. Τα μηχανικά μέρη είναι κοινά για όλα τα προαναφερθέντα αυτοκίνητα, με μικρές αλλαγές σε τμήματα των μοτέρ ή τα σαλόνια, ανάλογα με την έκδοση. Οπότε θέλει λίγο προσοχή για ποια κομμάτια χρησιμοποιούνται και ποια όχι. Το θέμα λάστιχα - ζάντες είναι αυτό που απασχολεί ως επί το πλείστον, όσους θέλουν να φτιάξουν μια 250. Η Ιταλέρι, δίνει αρκετά συμπαθητικές ζάντες αλλά τα λάστιχα της δεν είναι καθόλου καλά. Μια φθηνή εναλλακτική είναι τα σετ της Fujimi. Οι ζάντες έρχονται σε 3 φέτες πλαστικού (στη πρώτη φώτο φαίνονται πριν και μετά την αποχρωμιώση), ενώ η σύγκριση των ελαστικών έπεται, όπου η διαφορά ποιότητας είναι ξεκάθαρη. Τέλος οι ζάντες της Ιταλέρι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τα ελαστικά της Fujimi. Τέλος, τα περισσότερα χρωμιωμένα έκαναν ήδη μπάνιο σε χλωρίνη. Οι χαλκομανίες του κιτ είναι καλές αλλά χρειάζονται αφτερμάρκετ αν φτιαχτεί κάποια αγωνιστική έκδοση. Για το αυτοκίνητο του Μος έχουν αγοραστεί χαλκομανίες, ενώ το #14 θα γίνει με βάψιμο και περισσεύματα. Τέλος για κάποια διακριτικά, ταμπελάκια με σεριαλ κλπ, χρησιμοποιώ περισσεύματα χαλκομανιών από τα spare. Φωτοχαραγμένα δεν υπάρχουν για τα κιτ, οπότε όπου χρειαστεί θα μπουν γενικής χρήσης (π.χ δέστρες, ασφάλειες καπό κλπ), από άλλα σετ. Τις υπόλοιπες βελτιώσεις θα τις δούμε κατά τη διάρκεια της κατασκευής, για΄τι νομίζω σας κούρασα ήδη. Τα αμαξώματα δουλεύονται, οπότε θα τα δείτε στο πρώτο πραγματικό update. Καλό απόγευμα
|
|
|
Post by alex78 on Apr 24, 2018 16:57:45 GMT 2
Γιώργο μας άνοιξες τα μάτια φίλε με τις τιμές και τα σχετικά. Πάντως φαίνεται συμπαθητικό και τίμιο κίτ. Προορίζεται για την βιτρίνα σου ή εξωτερικό?
|
|
|
Post by gtziaf on Apr 24, 2018 19:18:11 GMT 2
Γιώργο μας άνοιξες τα μάτια φίλε με τις τιμές και τα σχετικά. Πάντως φαίνεται συμπαθητικό και τίμιο κίτ. Προορίζεται για την βιτρίνα σου ή εξωτερικό? Να είσαι καλά Άλεξ. Το #14 είναι για τον γνωστό Γερμανό πελάτη μου (θα γίνει curbside), αλλά η #7 είναι για μένα! Τα κιτ είναι μια χαρά. Εξάλλου η ξαδέλφη 275 της, πάλι από την Italeri, μου έχει δώσει ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα μου.
|
|
|
Post by czt on Apr 27, 2018 23:10:02 GMT 2
οντως τα κλασσικα αυτοκινητα θρυλοι ειναι ενα θεμα να τα βρεις. ευελπιστω καπως να γινει καποια συμφωνια για να βρουμε αυτα τα πανεμορφα κομματια. λογο του ποστ σου γιωργο πιστευω καποτε οι εταιρειες να βγαλουν ολοι την γκαμα αυτοκινητων καποιων εταιρειων που εχουν μεγαλη ιστορια κλπ οπως η φερραρι η λαμπο κλπ. θα περιμενω τα επομενα σταδια με ανυπομονισια
|
|
|
Post by gtziaf on Apr 28, 2018 10:41:55 GMT 2
Κώστα, αρκετά μεγάλο ποσοστό της γκάμας της Ferrari, καλύπτεται από τις εταιρείες μοντελισμού. Βέβαια, πολλά από τα μοντέλα είναι πολύ σπάνια κιτ (ή τρανσκιτ) ρητίνης, οπότε η απόκτηση τους θέλει υπομονή, ψάξιμο, γνώσεις και φυσικά πολλά χρήματα. Αλλά και μόνα τους τα πλαστικά κιτ π.χ. των ferrari, μπορούν να σε καλύψουν μια μοντελιστική ζωή. Χωρίς ωστόσο να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σημαντικά μοντέλα που δεν έχουν βγει σε πλαστικό. Π.χ. μια 250 LM, California ή SWB, από την Tamiya, θα ήταν όνειρο. Το ίδιο περίπου ισχύει για τις Porsche και τις Lamborghini. Οι τελευταίες μάλιστα, επειδή η γκάμα είναι σχετικά περιορισμένη, υπάρχουν σχεδόν όλες σε πλαστικό και αυτές που λείπουν σε ρητίνη.
|
|
|
Post by gtziaf on Apr 28, 2018 11:04:07 GMT 2
Είχαμε αφήσει την εκκρεμότητα με το αμάξωμα της SWB, οπότε ήρθε η ώρα να την καλύψουμε. Αρχικά κολλήθηκαν και στοκαρίστηκαν το εμπρός και το πίσω μέρος, αφου η καρότσα δεν έρχεται σε ένα κομμάτι. Αφαιρέθηκαν οι βάσεις για τους προφυλακτήρες και έγινε το απαραίτητο scriber, σε πόρτες, καπό και πλαίσια παραθύρων και παρμπρίζ. Λίγη δουλειά χρειάζεται ο χώρος της πίσω πινακίδας, αφου η Italeri είχε την ατυχή έμπνευση να τον δίνει ενσωματωμένο στον προφυλακτήρα και όχι στο αμάξωμα. Έτσι καλύφτηκαν τα κενά μέσα έξω και διορθώθηκε το σχήμα που δημιουργεί στο κέντρο του πίσω καπό η ένωση. picture hosting Ένα από τα αδύναμα σημεία αυτής της σειράς τον κιτ, είναι ο μηχανισμός του εμπρός καπό. Οπότε φτιάχτηκε ένας νέος από χαλκόσυρμα, που δουλεύει καλύτερα. Για την ιστορία, το 2ο κιτ (η #14) μου ήρθε με το καπό στραβά κολλημένο, οπότε αρχικά το έσπασα για να το ξεκολλήσω και στη συνέχεια το ταίριαξα και το ξανά-κόλλησα. Τέλος, έγιναν οι επεμβάσεις που αφορούν τις αγωνιστικές εκδόσεις. Η αρχή έγινε με τους λασποτήρες, τον διαχωρισμό της γρίλιας εξαερισμού των πίσω φρένων και την διαμόρφωση της θέσης που τοποθετείτε το ρεζερβουάρ ταχείας πλήρωσης. Επίσης, με την πλαστική βάση ηλεκτρολογικών υλικών, έγιναν οι εμπρός γρίλιες που τοποθετούνται στην θέση των προφυλακτήρων. Αυτά για σήμερα. Καλό ΣΚ σε όλους...
|
|
|
Post by Kομνηνοs on Apr 28, 2018 11:19:28 GMT 2
Πολυ όμορφο αυτοκίνητο φιλε! Καλή επιτυχία!
|
|
|
Post by alex78 on Apr 29, 2018 20:12:17 GMT 2
Παίρνεις ένα κομμάτι πλαστικού ρε συ Γιώργο και με τις ικανότητες, τις γνώσεις και την εμπειρία σου το μεταμορφώνεις κυριολεκτικά, μεγάλη υπόθεση αυτό φίλε!
|
|