Simba 8x8 "Traveller" (Revell, 1/24)
May 8, 2020 20:48:18 GMT 2
Post by nektarios on May 8, 2020 20:48:18 GMT 2
Χαίρετε, άπαντες!
Μετά από ένα διάστημα πλήρους απουσίας από το φόρουμ, επιστρέφοντας σας παρουσιάζω έναν από τους λόγους αυτής της απουσίας…
Πρόκειται για ένα - ακόμη - ανορθόδοξο πρότζεκτ, που θα μας κρατήσει συντροφιά για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα και ελπίζω να το βρείτε ενδιαφέρον.
Αρχικά, ολίγη Ιστορία…
Το μοντέλο που θα… ταλαιπωρήσω ανήκει σε ένα ιδιαίτερο πυροσβεστικό όχημα που αναπτύχθηκε στη δεκαετία του '80 και τέθηκε σε υπηρεσία το 1988, ειδικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης. Ονομάζεται Simba 8x8 GFLF (GroßFlughafenLöschFahrzeug) και βασίζεται σε όχημα τής Titan Spezialfahrzeuge, το οποίο τροποποιήθηκε εκτεταμένα από την Rosenbauer AG, ώστε να ενσωματωθεί ο πυροσβεστικός εξοπλισμός. Κατασκευάστηκαν συνολικά 5 οχήματα (συν ένα για το αεροδρόμιο του Μονάχου), με κόστος περίπου 2 εκατομμυρίων γερμανικών μάρκων ανά όχημα. Το όχημα είναι εντυπωσιακό σε όλα του τα χαρακτηριστικά: διαστάσεις 12x3 μέτρα, κινητήρας κυβισμού 31.400 κ. εκ. και ισχύος 1.250 ίππων, τελική ταχύτητα 125 χλμ/ώρα, 0-80 χλμ/ώρα σε 25 δεύτερα (πλήρως φορτωμένο), ωφέλιμο φορτίο περίπου 15 τόνων (εκ των οποίων 11.600 λίτρα νερού, 1.200 λίτρα επιβραδυντικού αφρού και 2.000 κιλά ξηράς κόνεως, που εκτοξεύονται από 3 διαφορετικά και τηλεχειριζόμενα "κανόνια"), κ.λπ.
Και τώρα ολίγη μυθοπλασία…
Σύμφωνα με τον μύθο, αφού τα οχήματα υπηρέτησαν για αρκετά χρόνια με μεγάλη επιτυχία, ήρθε η ώρα της αντικατάστασής τους, οπότε και οδηγήθηκαν στο διαλυτήριο. Ξαφνικά όμως εμφανίστηκε ένας… μάλλον εύπορος επιχειρηματίας, κάτοικος του Περσικού Κόλπου και λάτρης της περιπέτειας, αγόρασε ένα από τα οχήματα και το προώθησε σε εταιρία ιδιοκατασκευών, μετατροπών και βελτιώσεων, ώστε να το μετατρέψει σε όχημα ελεύθερου χρόνου. Πράγματι, το πρώην πυροσβεστικό μετατράπηκε σε ένα όχημα που, βασιζόμενο στην άφθονη εγκατεστημένη ισχύ, τους τεράστιους τροχούς και τους άνετους χώρους, και όντας πολυτελές και άρτια εξοπλισμένο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αυτοκινούμενο τροχόσπιτο σε οποιοδήποτε γεωγραφικό μήκος και πλάτος του πλανήτη, από τις ερήμους του Κόλπου μέχρι τις ζούγκλες της Αφρικής, τις στέπες της Σιβηρίας και τους πάγους του Αρκτικού Κύκλου.
Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, και συνδυάζοντας το αρχικό όνομα του οχήματος με τον μεταγενέστερο ρόλο του, το αποτέλεσμα της κατασκευής μου θα ονομάζεται “Simba Traveller”…
Και πάμε στα του μοντέλου…
Το κιτ (κατασκευής Revell, κωδικός 07514, κλίμακα 1/24) είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, με μήκος 47 και πλάτος 14 εκατοστά, ενώ αποτελείται από 364 κομμάτια.
Το τεράστιο - και ιδιαίτερα κατατοπιστικό, ειδικά ως προς τον πυροσβεστικό εξοπλισμό - κουτί είναι αυτό:
Το περιεχόμενο του κουτιού είναι αυτό:
Εκ πρώτης όψεως, το κιτ (αν και μεγάλης ηλικίας) έχει ικανοποιητική λεπτομέρεια και δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερα προβλήματα συναρμογής, έχει όμως ένα μεγάλο μειονέκτημα: δεν διαθέτει σχεδόν καθόλου υποδομή για "κούμπωμα" των κομματιών μεταξύ τους, με ελάχιστες εξαιρέσεις, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα τη δυσκολία συναρμογής και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή…
Κατά τα λοιπά, στο κιτ περιλαμβάνονται μεταλλικά πλέγματα (κομμένα ακριβώς στις διαστάσεις που πρέπει) και μήκος ελαστικού σωλήνα, καθώς και ένα τεράστιο φύλλο χαλκομανιών εξαιρετικής ποιότητας, ενώ στα θετικά τού κιτ πρέπει οπωσδήποτε να προστεθεί και το ότι τόσο οι πόρτες της καμπίνας οδήγησης (που ανοίγουν όπως των αστικών λεωφορείων) όσο και η μεγάλη πλειοψηφία των θυρίδων τού πυροσβεστικού εξοπλισμού είναι ανοιγόμενες και λειτουργικές.
Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει με πολλή όρεξη και άφθονες ιδέες, και ελπίζω ότι το πρώτο update δεν θα αργήσει…
Ευχαριστώ πολύ όλους για τον χρόνο και την προσοχή σας!
Μετά από ένα διάστημα πλήρους απουσίας από το φόρουμ, επιστρέφοντας σας παρουσιάζω έναν από τους λόγους αυτής της απουσίας…
Πρόκειται για ένα - ακόμη - ανορθόδοξο πρότζεκτ, που θα μας κρατήσει συντροφιά για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα και ελπίζω να το βρείτε ενδιαφέρον.
Αρχικά, ολίγη Ιστορία…
Το μοντέλο που θα… ταλαιπωρήσω ανήκει σε ένα ιδιαίτερο πυροσβεστικό όχημα που αναπτύχθηκε στη δεκαετία του '80 και τέθηκε σε υπηρεσία το 1988, ειδικά για τις ανάγκες του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης. Ονομάζεται Simba 8x8 GFLF (GroßFlughafenLöschFahrzeug) και βασίζεται σε όχημα τής Titan Spezialfahrzeuge, το οποίο τροποποιήθηκε εκτεταμένα από την Rosenbauer AG, ώστε να ενσωματωθεί ο πυροσβεστικός εξοπλισμός. Κατασκευάστηκαν συνολικά 5 οχήματα (συν ένα για το αεροδρόμιο του Μονάχου), με κόστος περίπου 2 εκατομμυρίων γερμανικών μάρκων ανά όχημα. Το όχημα είναι εντυπωσιακό σε όλα του τα χαρακτηριστικά: διαστάσεις 12x3 μέτρα, κινητήρας κυβισμού 31.400 κ. εκ. και ισχύος 1.250 ίππων, τελική ταχύτητα 125 χλμ/ώρα, 0-80 χλμ/ώρα σε 25 δεύτερα (πλήρως φορτωμένο), ωφέλιμο φορτίο περίπου 15 τόνων (εκ των οποίων 11.600 λίτρα νερού, 1.200 λίτρα επιβραδυντικού αφρού και 2.000 κιλά ξηράς κόνεως, που εκτοξεύονται από 3 διαφορετικά και τηλεχειριζόμενα "κανόνια"), κ.λπ.
Και τώρα ολίγη μυθοπλασία…
Σύμφωνα με τον μύθο, αφού τα οχήματα υπηρέτησαν για αρκετά χρόνια με μεγάλη επιτυχία, ήρθε η ώρα της αντικατάστασής τους, οπότε και οδηγήθηκαν στο διαλυτήριο. Ξαφνικά όμως εμφανίστηκε ένας… μάλλον εύπορος επιχειρηματίας, κάτοικος του Περσικού Κόλπου και λάτρης της περιπέτειας, αγόρασε ένα από τα οχήματα και το προώθησε σε εταιρία ιδιοκατασκευών, μετατροπών και βελτιώσεων, ώστε να το μετατρέψει σε όχημα ελεύθερου χρόνου. Πράγματι, το πρώην πυροσβεστικό μετατράπηκε σε ένα όχημα που, βασιζόμενο στην άφθονη εγκατεστημένη ισχύ, τους τεράστιους τροχούς και τους άνετους χώρους, και όντας πολυτελές και άρτια εξοπλισμένο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως αυτοκινούμενο τροχόσπιτο σε οποιοδήποτε γεωγραφικό μήκος και πλάτος του πλανήτη, από τις ερήμους του Κόλπου μέχρι τις ζούγκλες της Αφρικής, τις στέπες της Σιβηρίας και τους πάγους του Αρκτικού Κύκλου.
Σύμφωνα λοιπόν με τα παραπάνω, και συνδυάζοντας το αρχικό όνομα του οχήματος με τον μεταγενέστερο ρόλο του, το αποτέλεσμα της κατασκευής μου θα ονομάζεται “Simba Traveller”…
Και πάμε στα του μοντέλου…
Το κιτ (κατασκευής Revell, κωδικός 07514, κλίμακα 1/24) είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό, με μήκος 47 και πλάτος 14 εκατοστά, ενώ αποτελείται από 364 κομμάτια.
Το τεράστιο - και ιδιαίτερα κατατοπιστικό, ειδικά ως προς τον πυροσβεστικό εξοπλισμό - κουτί είναι αυτό:
Το περιεχόμενο του κουτιού είναι αυτό:
Εκ πρώτης όψεως, το κιτ (αν και μεγάλης ηλικίας) έχει ικανοποιητική λεπτομέρεια και δεν φαίνεται να έχει ιδιαίτερα προβλήματα συναρμογής, έχει όμως ένα μεγάλο μειονέκτημα: δεν διαθέτει σχεδόν καθόλου υποδομή για "κούμπωμα" των κομματιών μεταξύ τους, με ελάχιστες εξαιρέσεις, γεγονός που αυξάνει κατακόρυφα τη δυσκολία συναρμογής και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή…
Κατά τα λοιπά, στο κιτ περιλαμβάνονται μεταλλικά πλέγματα (κομμένα ακριβώς στις διαστάσεις που πρέπει) και μήκος ελαστικού σωλήνα, καθώς και ένα τεράστιο φύλλο χαλκομανιών εξαιρετικής ποιότητας, ενώ στα θετικά τού κιτ πρέπει οπωσδήποτε να προστεθεί και το ότι τόσο οι πόρτες της καμπίνας οδήγησης (που ανοίγουν όπως των αστικών λεωφορείων) όσο και η μεγάλη πλειοψηφία των θυρίδων τού πυροσβεστικού εξοπλισμού είναι ανοιγόμενες και λειτουργικές.
Οι εργασίες έχουν ήδη ξεκινήσει με πολλή όρεξη και άφθονες ιδέες, και ελπίζω ότι το πρώτο update δεν θα αργήσει…
Ευχαριστώ πολύ όλους για τον χρόνο και την προσοχή σας!