Nissan MID4 vs Toyota MR2 1/24 – Japan Mid-Engine Battle
Apr 13, 2017 9:25:24 GMT 2
Post by gtziaf on Apr 13, 2017 9:25:24 GMT 2
Επιστροφή στις μάχες των ‘80ς, αλλά αυτή τη φορά θα αφήσουμε την Ευρώπη και θα μεταφερθούμε στην Άπω Ανατολή. Πιο συγκεκριμένα στις οθόνες σας, θα μονομαχήσουν δύο κεντρομήχανα σπορ αυτοκίνητα από τους πιο αντιπροσωπευτικούς κατασκευαστές της Ιαπωνίας, τη Nissan και την Toyota.
Nissan MID4
To ακρωνύμιο MID4, σημαίνει Mid-Engine & Four Wheel Drive και δόθηκε στο ομώνυμο, φιλόδοξο, concept της Nissan. Αφορούσε ένα κεντρομήχανο, διθέσιο και 4κίνητο σπορ αυτοκίνητο, με αρκετή από την τεχνολογία της εποχής, ικανό να αντιπαρέλθει τις κατασκευές των Ferrari και Porsche, εκείνης της εποχής.
Παρουσιάστηκε στη Φρανκφούρτη το 1985 σε ένα off white χρώμα, ενώ στη συνέχεια εμφανίστηκε κι ένα ακόμη πρωτότυπο σε σαφώς πιο εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα. Φορούσε το τρίλιτρο μοτέρ των 300ΖΧ (VG30DE V6) η μετάδοση ήταν 67% πίσω και 33% μπροστά, ενώ διέθετε και τετραδιευθύνση χάρη στο σύστημα της HICAS. Απέδιδε 245 άλογα, ζύγιζε 1230 κιλά και η τελική του ήταν περίπου 250χλμ/ωρ.
Το 1988 παρουσιάστηκε και ο διάδοχός, το MID4 ΙΙ, το οποίο διάθετε εκτός των άλλων και διπλό τούρμπο. Αλλά τελικά κανένα από τα δύο πρωτότυπα δεν πέρασε στην παραγωγή, αλλά η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε πέρασε στα Skyline, Bluebird και Cefiro. Ιδίως το πασίγνωστο R32 Skyline, θεωρείτο ο σημαντικότερος δέκτης τεχνολογίας από τη σειρά MID4 και αυτό σίγουρα κάτι λέει για τη σημαντική του συγκεκριμένου concept.
Toyota MR2 Twin Cam 16
Σε αντίθεση με το κόνσεπτ MID4, η Toyota πέρασε στην παραγωγή το δικό της κεντρομηχάνο σπορ αυτοκίνητο και μάλιστα σε 3 γενιές, την W10 (1984–1989), την W20 (1990–1999) και την W30 (2000–2007). Η σειρά MR2 αγαπήθηκε από τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, όντως ένα σχετικά προσιτό, ευκολοσυντήρητο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που αποκαλούταν ως η Ferrari του φτωχού.
Η πρώτη γενιά W10, παρουσιάστηκε το 1984 και φορούσε ένα μοτέρ 1,5 λτ τοποθετημένο εγκάρσια, στο κέντρο του αμαξώματος. Σύντομα αναβαθμίστηκε στα 1,6λτ (AW11) και το 1986 απέκτησε υπερτροφοδότηση, αποδίδοντάς πλέον 145 άλογα που είχαν να αντιμετωπίσουν τα 1130 κιλά βάρους του συνόλου. Την ευθύνη για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της κατασκευής είχε η ανάρτηση που σχεδιάστηκε από τον μηχανικό της Lotus Roger Becker.
Το 1987 το MR2 απέκτησε αποσπώμενη οροφή (T-bar) και κάποιες αισθητικές και αεροδυναμικές βελτιώσεις, πριν αντικατασταθεί το 1989 από την επόμενη, πολύ ομορφότερη, γενιά.
Τα κιτ στην 1/24
Τα κιτ προέρχονται από καλούπια της Fujimi ενώ έχουν εκδοθεί από την revell αλλά και την Testors. Η λεπτομέρεια είναι ικανοποιητική, κατά βάση curbside, οι γραμμώσεις στα αμαξώματα προβληματικές λόγω του παλιού καλουπιού, ενώ δίνεται το πάνω μέρος από τους κινητήρες. Τα ζαντολάστιχα είναι πολύ καλά και προδίδουν την ιαπωνική καταγωγή του μοντέλου, αφού η revell ακόμη δεν έχει βρει λύση σε αυτόν τον τομέα. Τα διαφανή είναι λεπτά και διαυγή ενώ πρόβλημα θα αποτελέσουν οι χαλκομανίες, όπου τα σημάδια του χρόνου είναι εμφανή πάνω τους.
Πιο αναλυτικά τα κομμάτια που τα αποτελούν:
Με την συμμετοχή μου στο Ιαπωνικό GB να μην παίρνει καν εκκίνηση, το συγκεκριμένο δίδυμο είναι μόλις η 2η προσπάθεια σε ιαπωνικό μοντέλο στην 30χρόνη πορεία μου στο χώρο, οπότε είμαι ας πούμε πρωτάρης…
Εδώ, θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Σωτήρη που με εμπιστεύτηκε τα μοντέλα του για αυτήν την κατασκευή. Ελπίζω να ευχαριστηθεί την πορεία της αλλά και να τον ικανοποιήσει το αποτέλεσμα.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας… Καλό υπόλοιπο Μ. Εβδομάδας
Nissan MID4
To ακρωνύμιο MID4, σημαίνει Mid-Engine & Four Wheel Drive και δόθηκε στο ομώνυμο, φιλόδοξο, concept της Nissan. Αφορούσε ένα κεντρομήχανο, διθέσιο και 4κίνητο σπορ αυτοκίνητο, με αρκετή από την τεχνολογία της εποχής, ικανό να αντιπαρέλθει τις κατασκευές των Ferrari και Porsche, εκείνης της εποχής.
Παρουσιάστηκε στη Φρανκφούρτη το 1985 σε ένα off white χρώμα, ενώ στη συνέχεια εμφανίστηκε κι ένα ακόμη πρωτότυπο σε σαφώς πιο εντυπωσιακό κόκκινο χρώμα. Φορούσε το τρίλιτρο μοτέρ των 300ΖΧ (VG30DE V6) η μετάδοση ήταν 67% πίσω και 33% μπροστά, ενώ διέθετε και τετραδιευθύνση χάρη στο σύστημα της HICAS. Απέδιδε 245 άλογα, ζύγιζε 1230 κιλά και η τελική του ήταν περίπου 250χλμ/ωρ.
Το 1988 παρουσιάστηκε και ο διάδοχός, το MID4 ΙΙ, το οποίο διάθετε εκτός των άλλων και διπλό τούρμπο. Αλλά τελικά κανένα από τα δύο πρωτότυπα δεν πέρασε στην παραγωγή, αλλά η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε πέρασε στα Skyline, Bluebird και Cefiro. Ιδίως το πασίγνωστο R32 Skyline, θεωρείτο ο σημαντικότερος δέκτης τεχνολογίας από τη σειρά MID4 και αυτό σίγουρα κάτι λέει για τη σημαντική του συγκεκριμένου concept.
Toyota MR2 Twin Cam 16
Σε αντίθεση με το κόνσεπτ MID4, η Toyota πέρασε στην παραγωγή το δικό της κεντρομηχάνο σπορ αυτοκίνητο και μάλιστα σε 3 γενιές, την W10 (1984–1989), την W20 (1990–1999) και την W30 (2000–2007). Η σειρά MR2 αγαπήθηκε από τους λάτρεις της σπορ οδήγησης, όντως ένα σχετικά προσιτό, ευκολοσυντήρητο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, που αποκαλούταν ως η Ferrari του φτωχού.
Η πρώτη γενιά W10, παρουσιάστηκε το 1984 και φορούσε ένα μοτέρ 1,5 λτ τοποθετημένο εγκάρσια, στο κέντρο του αμαξώματος. Σύντομα αναβαθμίστηκε στα 1,6λτ (AW11) και το 1986 απέκτησε υπερτροφοδότηση, αποδίδοντάς πλέον 145 άλογα που είχαν να αντιμετωπίσουν τα 1130 κιλά βάρους του συνόλου. Την ευθύνη για τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της κατασκευής είχε η ανάρτηση που σχεδιάστηκε από τον μηχανικό της Lotus Roger Becker.
Το 1987 το MR2 απέκτησε αποσπώμενη οροφή (T-bar) και κάποιες αισθητικές και αεροδυναμικές βελτιώσεις, πριν αντικατασταθεί το 1989 από την επόμενη, πολύ ομορφότερη, γενιά.
Τα κιτ στην 1/24
Τα κιτ προέρχονται από καλούπια της Fujimi ενώ έχουν εκδοθεί από την revell αλλά και την Testors. Η λεπτομέρεια είναι ικανοποιητική, κατά βάση curbside, οι γραμμώσεις στα αμαξώματα προβληματικές λόγω του παλιού καλουπιού, ενώ δίνεται το πάνω μέρος από τους κινητήρες. Τα ζαντολάστιχα είναι πολύ καλά και προδίδουν την ιαπωνική καταγωγή του μοντέλου, αφού η revell ακόμη δεν έχει βρει λύση σε αυτόν τον τομέα. Τα διαφανή είναι λεπτά και διαυγή ενώ πρόβλημα θα αποτελέσουν οι χαλκομανίες, όπου τα σημάδια του χρόνου είναι εμφανή πάνω τους.
Πιο αναλυτικά τα κομμάτια που τα αποτελούν:
Με την συμμετοχή μου στο Ιαπωνικό GB να μην παίρνει καν εκκίνηση, το συγκεκριμένο δίδυμο είναι μόλις η 2η προσπάθεια σε ιαπωνικό μοντέλο στην 30χρόνη πορεία μου στο χώρο, οπότε είμαι ας πούμε πρωτάρης…
Εδώ, θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Σωτήρη που με εμπιστεύτηκε τα μοντέλα του για αυτήν την κατασκευή. Ελπίζω να ευχαριστηθεί την πορεία της αλλά και να τον ικανοποιήσει το αποτέλεσμα.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας… Καλό υπόλοιπο Μ. Εβδομάδας