Ferrari 288 GTO – Fujimi 1/24
Sept 21, 2016 10:13:38 GMT 2
Post by gtziaf on Sept 21, 2016 10:13:38 GMT 2
Φθινόπωρο σήμερα και πιστοί στις δεσμεύσεις μας, ξεκινάμε το νέο project, που ουσιαστικά αποτελεί τη συνέχεια της τιτανομαχίας. Καλή η F40 αλλά εδώ έχουμε κάτι ακόμη πιο μοναδικό, οπότε πάμε να δούμε αν μπορεί η 288 GTO, του 1984, να διεκδικήσει τον τίτλο του απόλυτου σπορ αυτοκίνητου των ‘80s…
Η Ferrari ως το εργοστάσιο κατασκευής, τα 2.8 λίτρα και οι 8 κύλινδροι για το αριθμητικό τμήμα και φυσικά η ακροστιχίδα GTO, προερχόμενη από τη φράση Gran Turismo Οmologato, συνθέτουν την ονομασία, του πρώτου supercar των Ιταλών.
Η GTO παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης το 1984 και παρέμεινε σε παραγωγή μέχρι το 1987, αφού παρηχητικέ σε 273 μονάδες. Είναι ο πρόγονος και ο δότης τεχνολογίας της θρυλικής F40, μόνο που είναι πολύ πιο αποκλειστική από αυτή. Σχεδόν κατά 1000 αντίτυπα για την ακρίβεια. Για αυτό άλλωστε κοστίζει πλέον, αρκετά περισσότερα χρήματα.
Στην αρχή της παραγωγής της GTO, η προβλεπόμενη παραγωγή ήταν μόλις 200 κομμάτια. Ο αριθμός που απαιτούταν για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο δελτίο αναγνώρισης (Ομολογκασιόν - Οmologato), ώστε να συμμετάσχει σε αγώνες (εδώ οι γνώμες διίστανται καθώς, άλλοι υποστηρίζουν ότι προοριζόταν για τους αγώνες αντοχής στην κατηγορία GT κι άλλοι ότι θα ήταν το άρμα της εισαγωγής της Ferrari στο Π.Π. Ράλι και πιο συγκεκριμένα στο gr B ). Τελικά τίποτα από τα δύο δεν ευοδώθηκε, οπότε η 288 έμεινε χωρίς αγωνιστικές περγαμηνές αλλά με την ταμπέλα του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής που ξεπέρασε το φράγμα των 300 χλμ/ώρα.
Ουσιαστικά είναι μια φουσκωμένη (και πιο μακριά) 308 με δύο τούρμπο στον διαμήκη τοποθετημένο κινητήρα της. Η ανάρτηση και τα φρένα ενισχύθηκαν εξίσου για να ταιριάζουν στις αυξημένες απαιτήσεις της 288, ενώ το βάρος διαμορφώθηκε στα 1160 χαρίζοντας στο αυτοκίνητο την αναλογία των 2.9 kg/ίππο.
Αισθητικά η συγγένεια με την 308 GTB είναι προφανής, αλλά χάρη στους φουσκωμένους θόλους, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, το εμπρός σπλίτερ και το πίσω σπόιλερ, το αποτέλεσμα συνδυάζει τις αρμονικές γραμμές των 308 με τον δυναμισμό που πρέπει να αποπνέει ένα super car. Κι απλά πρέπει να τη δεις από κοντά, για να πας να ανάψεις ένα κερί στον Pinifarina, έτσι σαν ένδειξη ευγνωμοσύνης. Απλά υπέροχη…
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά (πηγή R&T) για τη σύγκριση του τότε με το σήμερα.
Κι ένα βιντέακι, έτσι για να πιείτε, με παρέα, τον πρωινό σας καφέ…
Η Ferrari ως το εργοστάσιο κατασκευής, τα 2.8 λίτρα και οι 8 κύλινδροι για το αριθμητικό τμήμα και φυσικά η ακροστιχίδα GTO, προερχόμενη από τη φράση Gran Turismo Οmologato, συνθέτουν την ονομασία, του πρώτου supercar των Ιταλών.
Η GTO παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης το 1984 και παρέμεινε σε παραγωγή μέχρι το 1987, αφού παρηχητικέ σε 273 μονάδες. Είναι ο πρόγονος και ο δότης τεχνολογίας της θρυλικής F40, μόνο που είναι πολύ πιο αποκλειστική από αυτή. Σχεδόν κατά 1000 αντίτυπα για την ακρίβεια. Για αυτό άλλωστε κοστίζει πλέον, αρκετά περισσότερα χρήματα.
Στην αρχή της παραγωγής της GTO, η προβλεπόμενη παραγωγή ήταν μόλις 200 κομμάτια. Ο αριθμός που απαιτούταν για να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο δελτίο αναγνώρισης (Ομολογκασιόν - Οmologato), ώστε να συμμετάσχει σε αγώνες (εδώ οι γνώμες διίστανται καθώς, άλλοι υποστηρίζουν ότι προοριζόταν για τους αγώνες αντοχής στην κατηγορία GT κι άλλοι ότι θα ήταν το άρμα της εισαγωγής της Ferrari στο Π.Π. Ράλι και πιο συγκεκριμένα στο gr B ). Τελικά τίποτα από τα δύο δεν ευοδώθηκε, οπότε η 288 έμεινε χωρίς αγωνιστικές περγαμηνές αλλά με την ταμπέλα του πρώτου αυτοκινήτου παραγωγής που ξεπέρασε το φράγμα των 300 χλμ/ώρα.
Ουσιαστικά είναι μια φουσκωμένη (και πιο μακριά) 308 με δύο τούρμπο στον διαμήκη τοποθετημένο κινητήρα της. Η ανάρτηση και τα φρένα ενισχύθηκαν εξίσου για να ταιριάζουν στις αυξημένες απαιτήσεις της 288, ενώ το βάρος διαμορφώθηκε στα 1160 χαρίζοντας στο αυτοκίνητο την αναλογία των 2.9 kg/ίππο.
Αισθητικά η συγγένεια με την 308 GTB είναι προφανής, αλλά χάρη στους φουσκωμένους θόλους, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα, το εμπρός σπλίτερ και το πίσω σπόιλερ, το αποτέλεσμα συνδυάζει τις αρμονικές γραμμές των 308 με τον δυναμισμό που πρέπει να αποπνέει ένα super car. Κι απλά πρέπει να τη δεις από κοντά, για να πας να ανάψεις ένα κερί στον Pinifarina, έτσι σαν ένδειξη ευγνωμοσύνης. Απλά υπέροχη…
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά (πηγή R&T) για τη σύγκριση του τότε με το σήμερα.
Κι ένα βιντέακι, έτσι για να πιείτε, με παρέα, τον πρωινό σας καφέ…