Lamborghini Countach 500S – Doyusha 1/12
Sept 2, 2021 18:58:02 GMT 2
Post by gtziaf on Sept 2, 2021 18:58:02 GMT 2
Πριν 50 χρόνια, και συγκεκριμένα στις 11 Μαρτίου του 1971, η Lamborghini Countach παρουσιάστηκε στην Έκθεση της Γενεύης. Το αυτοκίνητο έφερε την εσωτερική κωδική ονομασία LP112, με το LP να αντιστοιχεί στην, για πρώτη φορά, κατά μήκος τοποθέτηση του 12κύλινδρου κινητήρα (Longitudinale Posteriore) σε κάποιο μοντέλο της εταιρείας. Η προκάτοχος της, Miura, είχε τον κινητήρα τοποθετημένο πάλι στο κέντρο, αλλά σε εγκάρσια διάταξη. Νομοτελειακά, στην ίδια έκθεση αποκαλύφθηκε η τελευταία, SV, έκδοση της θρυλικής Miura.
Η παραγωγή της Countach μετά τις απαραίτητες δοκιμές του πρωτοτύπου ξεκίνησε το 1974 και ολοκληρώθηκε το 1991. Συνολικά κυκλοφόρησαν 1983 αντίτυπα σε 5 διαφορετικές εκδόσεις (LP400, LP400S, LP500S, LP5000 Quattrovalvole, 25th Anniversary Edition). Σχεδιαστές της πρωτότυπης Countach ήταν ο Marcello Gandini που εργαζόταν στην καροσσερία Bertone ενώ το αυτοκίνητο παραγωγής επιμελήθηκε ο Paolo Stanzani ενώ την επετειακή 25th Anniversary σχεδίασε ο Horacio Pagani.
Ο κινητήρας ξεκίνησε από τα 3.9 λίτρα στις πρώτες εκδόσεις και έφτασε μέχρι τα 5.2 λίτρα της τελικής έκδοσης. Αντίστοιχα οι ιπποδυνάμεις κυμαινόταν από τα 370 έως τα 450 άλογα, ανάλογα την έκδοση.
Το 1982 κυκλοφόρησε η έκδοση 500S, με εξωτερική σχεδίαση δανεισμένη από την 400S, option πίσω αεροτομή, φουσκώματα στα φτερά. φαρδύτερα λάστιχα διαστάσεων 345/35R15 και δυνατότερο μοτέρ υπερκυβισμένο στα 4,754 cc.
Αυτή ακριβώς η έκδοση θα είναι το αντικείμενο της επόμενης κατασκευής μου, από το κιτ της Doyusha στην 1/12. Το κιτ προέρχεται από τα καλούπια της ΟΤΑΚΙ, κι έχει ηλικία ίση με αυτή του γράφοντος. Ως συνέπεια ενώ η λεπτομέρεια είναι πολύ καλή για την εποχή, βασίζεται σε δεδομένα άλλων εποχών οπότε είναι κάπως χοντροκομμένη και χρειάζεται αρκετή δουλειά για να έρθει στα σημερινά στάνταρ. Φυσικά υπάρχουν και κάποια λάθη πιστότητας, τα οποία πρέπει να διορθωθούν αλλά τέτοια έχουν όλα τα κιτ, ακόμη και τα πιο σύγχρονα ή ακριβά, οπότε δικαιολογούνται για ένα κιτ του 1977.
Το ιστορικό αυτό κιτ περιέχει τα ακόλουθα, ουκ ολίγα πλαίσια…
Η κατασκευή θα ξεκινήσει άμεσα, με μικρό διάλειμμα μιας εβδομάδας, που θα πραγματοποιηθεί η ανακαίνιση του χώρου εργασίας μου. Αλλά, αυτό είναι θέμα άλλου τόπικ.
Καλό μήνα και καλή σεζόν να έχουμε.
Η παραγωγή της Countach μετά τις απαραίτητες δοκιμές του πρωτοτύπου ξεκίνησε το 1974 και ολοκληρώθηκε το 1991. Συνολικά κυκλοφόρησαν 1983 αντίτυπα σε 5 διαφορετικές εκδόσεις (LP400, LP400S, LP500S, LP5000 Quattrovalvole, 25th Anniversary Edition). Σχεδιαστές της πρωτότυπης Countach ήταν ο Marcello Gandini που εργαζόταν στην καροσσερία Bertone ενώ το αυτοκίνητο παραγωγής επιμελήθηκε ο Paolo Stanzani ενώ την επετειακή 25th Anniversary σχεδίασε ο Horacio Pagani.
Ο κινητήρας ξεκίνησε από τα 3.9 λίτρα στις πρώτες εκδόσεις και έφτασε μέχρι τα 5.2 λίτρα της τελικής έκδοσης. Αντίστοιχα οι ιπποδυνάμεις κυμαινόταν από τα 370 έως τα 450 άλογα, ανάλογα την έκδοση.
Το 1982 κυκλοφόρησε η έκδοση 500S, με εξωτερική σχεδίαση δανεισμένη από την 400S, option πίσω αεροτομή, φουσκώματα στα φτερά. φαρδύτερα λάστιχα διαστάσεων 345/35R15 και δυνατότερο μοτέρ υπερκυβισμένο στα 4,754 cc.
Αυτή ακριβώς η έκδοση θα είναι το αντικείμενο της επόμενης κατασκευής μου, από το κιτ της Doyusha στην 1/12. Το κιτ προέρχεται από τα καλούπια της ΟΤΑΚΙ, κι έχει ηλικία ίση με αυτή του γράφοντος. Ως συνέπεια ενώ η λεπτομέρεια είναι πολύ καλή για την εποχή, βασίζεται σε δεδομένα άλλων εποχών οπότε είναι κάπως χοντροκομμένη και χρειάζεται αρκετή δουλειά για να έρθει στα σημερινά στάνταρ. Φυσικά υπάρχουν και κάποια λάθη πιστότητας, τα οποία πρέπει να διορθωθούν αλλά τέτοια έχουν όλα τα κιτ, ακόμη και τα πιο σύγχρονα ή ακριβά, οπότε δικαιολογούνται για ένα κιτ του 1977.
Το ιστορικό αυτό κιτ περιέχει τα ακόλουθα, ουκ ολίγα πλαίσια…
Η κατασκευή θα ξεκινήσει άμεσα, με μικρό διάλειμμα μιας εβδομάδας, που θα πραγματοποιηθεί η ανακαίνιση του χώρου εργασίας μου. Αλλά, αυτό είναι θέμα άλλου τόπικ.
Καλό μήνα και καλή σεζόν να έχουμε.