Lancia Stratos Stradale Fujimi 1/24
Oct 5, 2017 21:24:30 GMT 2
Post by gtziaf on Oct 5, 2017 21:24:30 GMT 2
Μέχρι να επιστρέψω στη βάση και να φωτογραφηθεί η Esprit Turbo, ήρθε η ώρα να σας συστήσω ένα ακόμη θέμα που θα περάσει από τον πάγκο μου φέτος.
Ο λόγος για την σχεδόν μαγική Lancia Stratos Stradale, την πολιτική έκδοση του θρύλου των Rally, που παρήχθη σε 492 μονάδες, για να πάρει έγκριση (omologation) το αυτοκίνητο για το ΠΠΡ. Η Stratos ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε πρώτα το αγωνιστικό και ακολούθησε το πολιτικό, με τους απαραίτητους συμβιβασμούς σε άνεση, προβλεψιμότητα κλπ.
Κατά τα άλλα πέρα από το σχέδιο του bertone, φέρει τον V6 κινητήρα των 2,4 λίτρων της Ferrari Dino. Αποδίδει 195 ίππους, οι οποίοι στέλνονται στον πίσω άξονα μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων. Τα νούμερα δεν σε τρελαίνουν αλλά τα τρία καρμπιρατέρ της Weber και η μελωδία του ιταλικού κινητήρα, σου παίρνουν το μυαλό. Οι επιδόσεις λόγω του μικρού βάρους ήταν καταιγιστικές για την εποχή και η συμπεριφορά ικανή να προβληματίσει ακόμη και τον θρύλο Βάλτερ Ρερλ.
Δεν επεκτείνομαι παραπάνω αφενός γιατί θα ακολουθήσουν οι σωστές, αγωνιστικές Stratos, αφετέρου γιατί ο Χρήστος έχει κάνει μια πολύ όμορφη εισαγωγή, μια σελίδα πριν, για να προλογίσει την δικιά του.
Όταν θες να φτιάξεις μια Stratos Stradale, η πιο λογική επιλογή είναι το απλό και καλό κιτ της Hasegawa. Εναλλακτικά υπάρχει αυτό της Fujimi, το οποίο σε αντίθεση με αυτό της Hasegawa, περιέχει δύο πλαίσια από το κιτ της Dino 246, με τον κινητήρα της, που χρησιμοποιείται και στην Stratos. Βέβαια, ο κινητήρας είναι φτιαγμένος για άλλο κιτ, οπότε σε συνδυασμό με την παραδοσιακά προβληματική εφαρμογή των enthusiast, αποτελούν τα καλύτερα εχέγγυα για προβλήματα στην κατασκευή. Ενδεικτικό είναι ότι από το νετ απουσιάζουν, παντελώς, έτοιμα φτιαγμένα μοντέλα του κιτ της Fujimi.
Αλλά, αυτά θα τα δούμε στη πορεία. Προς το παρόν ακολουθούν τα πλαίσια που αποτελούν το κιτ. Προφανώς, τα κομμάτια που αφορούν την Dino, πέρα από τα μηχανικά μέρη, δεν χρησιμοποιούνται, οπότε ο τελικός αριθμός τους ελαττώνεται αρκετά. Το αστείο είναι ότι αρκετά περιφερειακά του κινητήρα της Dino, χρησιμοποιούνται στην Stratos, αλλά παρόλο που υπάρχουν στα πλαίσια, η Fujimi όχι μόνο δεν τα περιλαμβάνει στις οδηγίες της, αλλά τα μαρκάρει κι ως "Not Used" .
Σύντομα θα γίνει η αρχή της κατασκευής. Μέχρι τότε ας γεμίσουμε ήχους το βράδυ της Πέμπτης μας...
Καλό βράδυ
Ο λόγος για την σχεδόν μαγική Lancia Stratos Stradale, την πολιτική έκδοση του θρύλου των Rally, που παρήχθη σε 492 μονάδες, για να πάρει έγκριση (omologation) το αυτοκίνητο για το ΠΠΡ. Η Stratos ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που φτιάχτηκε πρώτα το αγωνιστικό και ακολούθησε το πολιτικό, με τους απαραίτητους συμβιβασμούς σε άνεση, προβλεψιμότητα κλπ.
Κατά τα άλλα πέρα από το σχέδιο του bertone, φέρει τον V6 κινητήρα των 2,4 λίτρων της Ferrari Dino. Αποδίδει 195 ίππους, οι οποίοι στέλνονται στον πίσω άξονα μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων. Τα νούμερα δεν σε τρελαίνουν αλλά τα τρία καρμπιρατέρ της Weber και η μελωδία του ιταλικού κινητήρα, σου παίρνουν το μυαλό. Οι επιδόσεις λόγω του μικρού βάρους ήταν καταιγιστικές για την εποχή και η συμπεριφορά ικανή να προβληματίσει ακόμη και τον θρύλο Βάλτερ Ρερλ.
Δεν επεκτείνομαι παραπάνω αφενός γιατί θα ακολουθήσουν οι σωστές, αγωνιστικές Stratos, αφετέρου γιατί ο Χρήστος έχει κάνει μια πολύ όμορφη εισαγωγή, μια σελίδα πριν, για να προλογίσει την δικιά του.
Όταν θες να φτιάξεις μια Stratos Stradale, η πιο λογική επιλογή είναι το απλό και καλό κιτ της Hasegawa. Εναλλακτικά υπάρχει αυτό της Fujimi, το οποίο σε αντίθεση με αυτό της Hasegawa, περιέχει δύο πλαίσια από το κιτ της Dino 246, με τον κινητήρα της, που χρησιμοποιείται και στην Stratos. Βέβαια, ο κινητήρας είναι φτιαγμένος για άλλο κιτ, οπότε σε συνδυασμό με την παραδοσιακά προβληματική εφαρμογή των enthusiast, αποτελούν τα καλύτερα εχέγγυα για προβλήματα στην κατασκευή. Ενδεικτικό είναι ότι από το νετ απουσιάζουν, παντελώς, έτοιμα φτιαγμένα μοντέλα του κιτ της Fujimi.
Αλλά, αυτά θα τα δούμε στη πορεία. Προς το παρόν ακολουθούν τα πλαίσια που αποτελούν το κιτ. Προφανώς, τα κομμάτια που αφορούν την Dino, πέρα από τα μηχανικά μέρη, δεν χρησιμοποιούνται, οπότε ο τελικός αριθμός τους ελαττώνεται αρκετά. Το αστείο είναι ότι αρκετά περιφερειακά του κινητήρα της Dino, χρησιμοποιούνται στην Stratos, αλλά παρόλο που υπάρχουν στα πλαίσια, η Fujimi όχι μόνο δεν τα περιλαμβάνει στις οδηγίες της, αλλά τα μαρκάρει κι ως "Not Used" .
Σύντομα θα γίνει η αρχή της κατασκευής. Μέχρι τότε ας γεμίσουμε ήχους το βράδυ της Πέμπτης μας...
Καλό βράδυ