Lotus Esprit S1 1977 & Turbo 1988 1/24
Jul 3, 2017 11:24:28 GMT 2
Post by gtziaf on Jul 3, 2017 11:24:28 GMT 2
H Lotus Cars ιδρύθηκε το 1952 από τους Colin Chapman και Colin Dare και εξελίχτηκε σε έναν από τους πιο σημαντικούς κατασκευαστές σπορ και αγωνιστικών αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου. Είχε έδρα ένα παλιό αεροδρόμιο της RAF, το Hethel, στο Norfolk του βόρειου Λονδίνου. Το σήμα της, που εκτός από το όνομα του εξωτικού φρούτου που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη της Οδύσσειας του Ομήρου, έφερε τα 4 αρχικά του ιδρυτή της… Anthony Colin Bruce Chapman. Η Lotus χωριζόταν σε τρία μέρη, το τμήμα των αυτοκινήτων (Lotus Cars), την Lotus Engineering, μιας εταιρεία consulting σε θέματα μηχανολογίας και την θρυλική Team Lotus, την αγωνιστική ομάδα.
Το πιο διάσημο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας δεν ήταν άλλη από την Esprit, που την εκπροσώπησε στη δύσκολη αγορά των σπορ αυτοκινήτων, από το 1976 έως το 2004!
O αντικαταστάτης της επιτυχημένης Lotus Europa παρέμεινε στη γκάμα της για 28 ολόκληρα χρόνια. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1972, ως concept, στο οποίο ο Giorgetto Giugiaro είχε εφαρμόσει όλες τις νεωτεριστικές ιδέες, όπως το πολυγωνικό στιλ σχεδιασμού folder paper (σε ελεύθερη μετάφραση, διπλωμένο χαρτί)…
Lotus Esprit S1
Η πρώτη Esprit είδε το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1975, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου των Παρισίων. Κωδικοποιημένη ως S1, σύμφωνα με την παράδοση που είχε ήδη δημιουργήσει η προκάτοχος Europa, είχε πλαίσιο από χάλυβα και αμάξωμα από fiberglass. Μηχανικό της σύνολο ήταν ο τοποθετημένος στο κέντρο δίλιτρος 4κύλινδρος κινητήρας Type 907, που χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως στο Jensen Healey. Με 160 ίππους στις χώρες της Ευρώπης και 140 στην αυστηρότερη αγορά των ΗΠΑ, συνδυαζόταν με το εξελιγμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων της Citroen.
Mε το συνολικό βάρος να διατηρείται κάτω από τα 1.000 κιλά και το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης από όλες τις αδελφές της, η πρώτη Esprit αδικήθηκε από τον κινητήρα της, που λόγω κυβισμού δεν επέτρεπε εκρηκτικές επιδόσεις.
Lotus Esprit Turbo
Οι αναβαθμίσεις που ήρθαν σε κινητήρα και αεροδυναμική οδήγησαν στην S2 του ’78, την S3 το 1981 αλλά και τις αντίστοιχες εκδόσεις Turbo. Πλέον, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας απέδιδε 210 στην αρχή και 215 ίππους στη συνέχεια. Η δύναμη περνούσε στον δρόμο με πιο φαρδιά 15άρια λάστιχα, ενώ το προαιρετικό πίσω σπόιλερ, οι πλαϊνές φούστες και οι αεραγωγοί βελτίωναν την κάθετη δύναμη και την ψύξη του αυτοκινήτου. Το 1987 ο Peter Stevens, o άνθρωπος που δημιούργησε αργότερα την τριθέσια McLaren F1, ανέλαβε τον πρώτο επανασχεδιασμό της Esprit.
Η επομένη σχεδιαστική ανανέωση ήρθε το 1993 από τον Julian Thompson και ονομάστηκε S4. Κρατήθηκε στην παραγωγή με V8 κινητήρα, οπότε σταμάτησε να παράγεται τον Φεβρουάριο του 2004, αριθμώντας συνολικά 10.600 μονάδες. Το 2010 στο Παρίσι η Lotus παρουσίασε τον αντικαταστάτη της Esprit, με στόχευση την παραγωγή κάπου μεταξύ του 2013 και του 2014. Αλλά, το project ακυρώθηκε τον Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιάς, για χάρη των μικρών και ελαφρύτερων Elise και Exige. Έτσι η Esprit πέρασε για πάντα στην ιστορία, αποτελώντας έναν θεματοφύλακα της σπορ αυτοκίνησης του τελευταίου τετάρτου του 20ου αιώνα.
Τα κιτ
Στην κατασκευή θα χρησιμοποιηθούν το παλιό κιτ της Monogram (1990) και το σχετικά νέο κιτ της Fujimi. To Monogram είναι full detail με κινητήρα, αναρτήσεις κλπ ενώ το Fujimi curbside, αλλά με πολύ όμορφο σχήμα.
Περισσότερα στην πρώτη ενημέρωση. Καλή εβδομάδα και καλό μήνα
Το πιο διάσημο μοντέλο της βρετανικής εταιρείας δεν ήταν άλλη από την Esprit, που την εκπροσώπησε στη δύσκολη αγορά των σπορ αυτοκινήτων, από το 1976 έως το 2004!
O αντικαταστάτης της επιτυχημένης Lotus Europa παρέμεινε στη γκάμα της για 28 ολόκληρα χρόνια. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου του Τορίνο το 1972, ως concept, στο οποίο ο Giorgetto Giugiaro είχε εφαρμόσει όλες τις νεωτεριστικές ιδέες, όπως το πολυγωνικό στιλ σχεδιασμού folder paper (σε ελεύθερη μετάφραση, διπλωμένο χαρτί)…
Lotus Esprit S1
Η πρώτη Esprit είδε το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1975, στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου των Παρισίων. Κωδικοποιημένη ως S1, σύμφωνα με την παράδοση που είχε ήδη δημιουργήσει η προκάτοχος Europa, είχε πλαίσιο από χάλυβα και αμάξωμα από fiberglass. Μηχανικό της σύνολο ήταν ο τοποθετημένος στο κέντρο δίλιτρος 4κύλινδρος κινητήρας Type 907, που χρησιμοποιήθηκε προηγουμένως στο Jensen Healey. Με 160 ίππους στις χώρες της Ευρώπης και 140 στην αυστηρότερη αγορά των ΗΠΑ, συνδυαζόταν με το εξελιγμένο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων της Citroen.
Mε το συνολικό βάρος να διατηρείται κάτω από τα 1.000 κιλά και το καλύτερο σύστημα διεύθυνσης από όλες τις αδελφές της, η πρώτη Esprit αδικήθηκε από τον κινητήρα της, που λόγω κυβισμού δεν επέτρεπε εκρηκτικές επιδόσεις.
Lotus Esprit Turbo
Οι αναβαθμίσεις που ήρθαν σε κινητήρα και αεροδυναμική οδήγησαν στην S2 του ’78, την S3 το 1981 αλλά και τις αντίστοιχες εκδόσεις Turbo. Πλέον, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας απέδιδε 210 στην αρχή και 215 ίππους στη συνέχεια. Η δύναμη περνούσε στον δρόμο με πιο φαρδιά 15άρια λάστιχα, ενώ το προαιρετικό πίσω σπόιλερ, οι πλαϊνές φούστες και οι αεραγωγοί βελτίωναν την κάθετη δύναμη και την ψύξη του αυτοκινήτου. Το 1987 ο Peter Stevens, o άνθρωπος που δημιούργησε αργότερα την τριθέσια McLaren F1, ανέλαβε τον πρώτο επανασχεδιασμό της Esprit.
Η επομένη σχεδιαστική ανανέωση ήρθε το 1993 από τον Julian Thompson και ονομάστηκε S4. Κρατήθηκε στην παραγωγή με V8 κινητήρα, οπότε σταμάτησε να παράγεται τον Φεβρουάριο του 2004, αριθμώντας συνολικά 10.600 μονάδες. Το 2010 στο Παρίσι η Lotus παρουσίασε τον αντικαταστάτη της Esprit, με στόχευση την παραγωγή κάπου μεταξύ του 2013 και του 2014. Αλλά, το project ακυρώθηκε τον Σεπτέμβρη της ίδιας χρονιάς, για χάρη των μικρών και ελαφρύτερων Elise και Exige. Έτσι η Esprit πέρασε για πάντα στην ιστορία, αποτελώντας έναν θεματοφύλακα της σπορ αυτοκίνησης του τελευταίου τετάρτου του 20ου αιώνα.
Τα κιτ
Στην κατασκευή θα χρησιμοποιηθούν το παλιό κιτ της Monogram (1990) και το σχετικά νέο κιτ της Fujimi. To Monogram είναι full detail με κινητήρα, αναρτήσεις κλπ ενώ το Fujimi curbside, αλλά με πολύ όμορφο σχήμα.
Περισσότερα στην πρώτη ενημέρωση. Καλή εβδομάδα και καλό μήνα