|
Post by gtziaf on Jan 30, 2014 18:43:02 GMT 2
Στις 11 Απριλίου του 1985, μια δυνατή νεροποντή στην περιοχή του Estoril, όπου σε λίγο θα διοργανωνόταν ο 2ος αγώνας της σεζόν, ήταν αρκετή για να αλλάξει η ιστορία των αγώνων της F1. Το σαββατοκύριακο δεν είχε ξεκινήσει καλά για τον Ayrton, καθώς η 97Τ αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα, παρόλο την Pole το Σάββατο. Λίγο πριν το warm up της Κυριακής, οι μηχανικοί της Lotus, αναγκάστηκαν να αλλάξουν κιβώτιο και κινητήρα, ενώ ο Senna ήταν μόλις έβδομος. Αλλά, όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα επαναλήφθηκε ένα μοτίβο που θα βλέπαμε πολλές φορές στα επόμενα χρόνια... " Τον Senna να κυριαρχεί σε βρεγμένη πίστα." Την ώρα που ο ανταγωνισμός γλιστρούσε, έκανε τετ-α-κε και εγκατέλειπε στην βρεγμένη πίστα, ο βραζιλιάνος απομακρυνόταν σε έναν κόσμο με ελάχιστα λάθη (Windsor),με τον παλιομοδίτικο τρόπο. Χωρίς οποιοδήποτε ηλεκτρονικό βοήθημα ή μικροτσίπ, με μόνο 'όχημα' την οδηγησιμότητα του V6 της Renault, το σασί της Lotus, τα βρόχινα της Goodyear και φυσικά το οδηγικό ταλέντο, o Senna πέτυχε την πρώτη του νίκη στην F1. Όταν έπεσε η καρό σημαία, ήταν 63 δευτερόλεπτα μπροστά από τη Ferrari του Alboreto κι ένα γύρο εμπρός από τον τρίτο Tambay. Στον γύρο θριάμβου έλυσε τις ζώνες και μέχρι τον τερματισμό είχε βγει σχεδόν έξω από την χρυσόμαυρη Lotus. Στην πίστα επικρατούσε πανζουρλισμός και οι εκστασιασμένοι μηχανικοί της Lotus ξέσπασαν σε πανηγυρισμούς. Ο χρόνος δεν θα γύριζε πίσω, ο Ayrton θα επαναλάμβανε πολλές φορές την επίδοση του Estoril, αλλά αυτή η πρώτη φορά θα ήταν η πιο ανόθευτη, η πιο ρομαντική... Πριν μετατραπεί στον απόμακρο στυγνό επαγγελματία που έπρεπε πάση θυσία και με οποιοδήποτε μέσο εντός κι εκτός πίστας, να κερδίσει... Το μονοθέσιο με το οποίο ο Senna πέτυχε τη πρώτη του και για μένα την καλύτερη του νίκη στην F1, θα είναι η δική μου συμμετοχή στο αφιερωματικό G.B. του φόρουμ μας. Το κιτ της fujimi στην 1/20 αποτελεί τη βάση, συνεπικουρούμενο από τα PE της Hobby Design και τις χαλκομανίες της Tabu. Τα περιεχόμενα του κιτ, οι χαλκομανίες και τα φωτοχαραγμένα : Ελπίζω να το ξεκινήσω σύντομα. Μέχρι τότε τους χαιρετισμούς μου : :
|
|
|
Post by nektarios on Jan 30, 2014 19:20:57 GMT 2
...Δηλαδή σκοπεύεις να κολλήσεις όοοοολα αυτά τα carbon??? Πραγματικά, χαρά στην όρεξή σου! Πάντως το αποτέλεσμα αναμένεται πανέμορφο! Καλή αρχή! : :
|
|
|
Post by alex78 on Jan 30, 2014 19:32:18 GMT 2
Γιώργο πολύ ενδιαφέρον θέμα και όμορφη παρουσίαση, εύχομαι τα καλύτερα!! : :
|
|
|
Post by rous74 on Feb 1, 2014 19:27:44 GMT 2
Γιώργο, πανέμορφο μονοθέσιο φίλε....είμαι σίγουρος ότι θα αποδειχθεί παιχνιδάκι στα χέρια σου η κατασκευή του !
|
|
|
Post by manos13 on Feb 1, 2014 21:15:00 GMT 2
Περιμενω με ανυπομονησια το αποτελεσμα.(Ειμαι βεβαιως θα ειναι τελειο).
|
|
|
Post by gtziaf on Feb 4, 2014 18:34:46 GMT 2
Ευχαριστώ παίδες για την υποδοχή και τη ψήφο εμπιστοσύνης. Τώρα για το αποτέλεσμα, ας μην το προδικάσουμε ακόμη καθώς το κιτ έχει πολλά πράγματα να γίνουν. Μαζι παρέα θα τα αντιμετωπίσουμε και ότι βγει... : :
|
|
|
Post by gtziaf on Feb 8, 2014 0:11:26 GMT 2
Πριν ξεκινήσουμε με τα καθιερωμένα, πρέπει να σας προειδοποιήσω ότι αν θέλετε να δείτε κανονική μοντελιστική δουλειά, γυρίστε τους δέκτες σας στο τελευταίο update του Κομνηνού ή του Νεκτάριου (βρίσκεται στο διπλανό κανάλι). Εδώ έχουμε μόνο ντουκόχαρτο, σκόνη και στόκο... Επειδή, βαριόμουν πήρα το σμυριδόπανο των 180 βαθμών (δεν κάνω πλάκα ) και ξεκίνησα την αφαίρεση όλων των πινμαρκς. Παράπλευρη, θετική απώλεια, είναι ότι η χρήση ταυτόχρονα λέπτυνε και το καπάκι σε επίπεδα ανεκτά για F1. Άνοιξα και κάτι γρίλιες στο πίσω μέρος, γιατί στην αρχή της χρονιάς δεν είχε σνόκερλς η 97, μιας και οι φουτζιμαίοι τις άφησαν για το μοντελιστή. Λες και δεν έχουμε να κάνουμε ήδη πολλά με τα χαζό-κιτ τους, μας φορτώνουν και με τις δικές τους. Μια κλασσική τροποποίηση αφορά τα αεροδυναμικά καλύμματα της εμπρός ανάρτησης, που δεν αποτελούν τμήμα του κόουλινγκ, αλλά των πλαϊνών τμημάτων του αμαξώματος. Τα κόβουν όλοι, τα έκοψα κι εγώ . Και ότι ήθελε προκύψει... Σειρά πήραν τα υπόλοιπα μέρη του αμαξώματος, όπου ανοίχτηκαν κάτι αεραγωγοί, λέπτυναν με το σεσημασμένο 180άρι και απέκτησαν χείλη (δεν είναι και για φίλημα) από φύλο πλαστικού, που είδα στο πραγματικό. Τέλος, κολλήθηκε το τμήμα που αφαιρέθηκε από το κόολινγκ στα εμπρός πλαϊνά τμήματα του αμαξώματος, στοκαρίστηκε, τρίφτηκε κατά τα γνωστά. Εδώ, οι παρατηρητικοί θα είδατε ότι σε διάφορα τμήματα του αμαξώματος και του μονοκότ υπάρχουν διάφορα γόσερς (washers - περίπου ίσο με κυκλικά παξιμάδια ), τα οποία αφαίρεσα (με το 180αρι, τι άλλο...) για να αντικατασταθουν στο τέλος με μεταλλικά. Ακολούθησε το πάτωμα, που δέχτηκες τις 'περιποιήσεις' του σμυριδόπανου για να εξαφανιστούν τα 300 πινμαρκς που είχε πάνω του. Λέπτυνε και ο διαχύτης για να σας το παίξω ότι ξέρω να φτιάχνω φόρμουλες Στο μονοκοτ, που έμεινε παραπονεμένο γιατί δεν συναντήθηκε με το 180άρι, αφαιρέθηκαν κάτι ανάγλυφα τσουνάκια του κυκλώματος βενζίνης, ανοίχτηκε μια οπή στο εμπρός μέρος (εκεί που διακρίνονται τα δοχεία με τα υγρά φρένων), που δινόταν κλειστή. Φτιάχτηκε κι ένα τοίχωμα από φύλλο πλαστικού για να κολληθούν πάνω τα δοχεία και κυρίως για να μην είναι το μονοκοτ ευάερο - ευήλιο... Τα στοιχεία της πίσω αεροτομής λέπτυναν και τα συναρμολόγησα δοκιμαστικά για να αναπολήσω τις εποχές που οι φόρμουλες είχαν πραγματικές πτέρυγες και μεγάλα πίσω λάστιχα... Η αφαίρεση των καλυμμάτων της ανάρτησης από το αμάξωμα και η εκ των προτέρων κόλληση των δύο μισών τους (πάνω-κάτω), είχε παρενέργειες. μιας και τα διάφορα στοιχεία της εμπρός ανάρτησης περνούν μέσα από τα καλύμματα. Έτσι ξεκίνησα να τα κόβω. Ακολούθησαν δοκιμαστικές εφαρμογές... Και μιας και είχα πάρει φόρα, συναρμολόγησα τσάτρα-πάτρα το μοτέρ και ξαναέκανα... δοκιμαστικές εφαρμογές με ολίγον από τα λάστιχα βροχής. Αυτά που δίνει η φουτζίμι είναι λάθος, αλλά δεν δίνω 30 ευρώ για καινούργια Όποιος έφτασε μέχρι το τέλος, σε αυτό το 'ενδιαφέρον' update, κερδίζει ένα φύλλο με 180άρι ντουκόχαρτο. ;D ΥΓ1. Αν βλέπετε κάτι που μου έχει ξεφύγει, βαρέστε μου καμιά καμπάνα να το πάρω χαμπάρι. ΥΓ2. Τα γκρικλις είναι αφιερωμένα στο φίλο μου τον παπαραδιενεργό, μήπως και γελάσει λίγο το χειλάκι του, γιατί τον είδα χαλασμένο με το παλιοχίρο και στεναχωρούμε. Στο επόμενο θα έχει, τι άλλο, τριψίματα, στοκαρίσματα και δοκιμές για να μου κάτσουν τα τούρμπατα... Καλό ΣΚ
|
|
|
Post by nektarios on Feb 8, 2014 19:17:56 GMT 2
Εγώ πάντως έφτασα μέχρι το τέλος του update, καθώς πάντα ήθελα να παρακολουθήσω ένα σεμινάριο για... όργωμα! ;D Τι να πω, ρε φίλε, κι εγώ νόμιζα ότι το δυσκολότερο σημείο θα ήταν τα τετραγωνικά μέτρα της κάρμπον χαλκομανίας... Πάντως, πέρα από τα εξαντλητικά - τόσο για το μοντέλο όσο και για σένα! - τριψίματα, μου άρεσαν πολύ και τα ανοίγματα των διάφορων οπών, τα κοψο-ραψίματα, κλπ! : : : : Καλή συνέχεια! : : Υ.Γ. 1 : Όταν βρεθούμε, μην ξεχάσεις να μου φέρεις το 180άρι που κέρδισα διαβάζοντας όλο το post! ;D Υ.Γ. 2 : Thanks for the promotion!
|
|
|
Post by alex78 on Feb 8, 2014 23:45:53 GMT 2
Έτσι που πάει η δουλειά Γιώργο βλέπω να σε ανακυρήσουν παμψηφεί επίτιμο δημότη σε Vilarimba & Vilabaho...... ;D ;D Πλάκα-πλάκα δεν περίμενα τόσο χάλι....
|
|
|
Post by gtziaf on Feb 9, 2014 14:11:43 GMT 2
Νεκ και Άλεξ, να είστε καλά φίλοι μου. Νεκτάριε, στο επόμενο θα έχει φύτεμα και μετά πότισμα. Άλεξ, δεν είναι τόσο χάλια το κιτ. Λαθάκια έχουν όλα τα μοντέλα, ιδίως οι φόρμουλες, οπότε το σκηνικό με τα καλύμματα της ανάρτησης δεν είναι και τόσο τραγικό. Τώρα για τα διάφορα pinmarks, τα μισά δεν φαίνονται, αλλά αφού ξεκίνησα να λεπτύνω τα αμαξω-πατώματα, τα αφαίρεσα. Έτσι από προσωπική φελάδα Γενικά το κιτ είναι πολύ καλό, καλύτερο π.χ. από τις F189 της tamiya, με αρκετή λεπτομέρεια και καλή εφαρμογή (όχι εξαιρετική αλλά καλή). Μπορεί να δώσει ένα καλό αποτέλεσμα χωρίς να κάνεις τίποτα από αυτά που έκοψα - έραψα. Απλά επειδή η κλίμακα το επιτρέπει, είπα να βάλω λίγο το χεράκι μου, χωρίς να το παρακάνω όμως για να ολοκληρωθεί εντός του χρονικού πλαισίου. Θα δούμε τι θα βγει, γιατί ένα άγχος με τις λωρίδες της jps το έχω, όσο να πεις Ευχαριστώ για τη στήριξη
|
|
|
Post by gtziaf on Feb 14, 2014 17:22:53 GMT 2
Επανερχόμαστε στα update της Παρασκευής , με κάποιες από τις εργασίες που έγιναν στην 97... Σας είχα υποσχεθεί Turbo και τήρησα την υπόσχεση μου . Για να μην τα πάρω στο χέρι στην τελική συναρμολόγηση, αποφάσισα να τα προ-συναρμολογήσω. Έτσι, με άσπρη κόλλα κόλλησα το τελικό στο πάτωμα και το χταπόδι στον κινητήρα. Στα ενδιάμεσα κομμάτια, μετά από μια στεγνή εφαρμογή, κολλούσα με κόλλα για πλαστικό την μια αναμονή (για να μπορώ να τα μετακινώ) και με κυανοακρυλική τη δεύτερη, όταν έβρισκα τη σωστή θέση τους. Στο τέλος όλες οι ενώσεις σφράγιστηκαν με μία σταγόνα κυανοακρυλικής και το σύνολο αποκολλήθηκε από τη θέση του. Θα προστεθούν κι άλλα κομμάτια, αλλά θα τα δούμε όταν επιστρέψουμε στον κινητήρα... Τέλος, μπήκαν και δύο τοιχώματα στο μονοκότ (θυμάστε που σας έλεγα κάτι για ευάερο και ευήλιο . Ο λόγος είναι ότι η Fujimi δίνει κλειστό ψυγείο για την εισαγωγή των sidepods (οπότε ότι υπήρχε από πίσω κρυβόταν επιμελώς), αλλά θα πρέπει να μπει διάτρητη σήτα, όπως πρέπει, που αποκαλύπτει τις ελλείψεις του κιτ στο συγκεκριμένο σημείο. Προς το παρόν ξεκίνησε η διαδικασία για το φινίρισμα του μοντέλου. Τα κομμάτια τρίφτηκαν με ψιλό ντουκόχαρτο (όχι το 180άρι : και πλύθηκαν προσεχτικά. Όπως βλέπεται δεν είναι και λίγα, ζωή να έχουν Στη συνέχεια ασταρώθηκαν, ξανατρίφτηκαν και φυσικά πήραν το μπάνιο τους... Στο τέλος ψεκάστηκε το μαύρο της ZP, το όποιο είναι πολύ μέτριο... Θα γίνει το πρώτο βερνίκωμα, για να μπουν τα κάρμπον, θα ακολουθήσει άλλο ένα βερνίκωμα, θα μπουν σήματα και στο τέλος θα σφραγιστούν. Αλλά μέχρι να στεγνώσει το πρώτο βερνίκι θα επιστρέψω στην PB και το κιβώτιο της. Χρόνια πολλά και να χαίρεστε τις Βαλεντίνες σας : :
|
|
|
Post by alex78 on Feb 14, 2014 20:36:25 GMT 2
Μια χαρά προχωράει Γιώργο, προσωπικά το μαυράκι μου φαίνεται μια χαρά, καλή συνέχεια φίλε! : :
|
|
|
Post by nektarios on Feb 16, 2014 21:17:07 GMT 2
Αυτά με την προσυναρμολόγηση δεν τα πολυκατάλαβα, αλλά είναι προφανές ότι γίνεται πολύ μεθοδική και μελετημένη δουλειά! : : Αυτό βεβαίως ισχύει και για τα υπόλοιπα κομμάτια... Και επί τη ευκαιρία, τα μεταλλικά κομμάτια που φαίνονται σε κάποιες φωτό είναι ιδιοκατασκευασμένα, ή προέρχονται από κάποιο σετ ΡΕ; Καλή συνέχεια! : :
|
|
|
Post by gtziaf on Feb 17, 2014 17:51:02 GMT 2
Αλέξιε και Νεκτάριε σας ευχαριστώ πραγματικά για τη στήριξη σας... Άλεξ, το μαύρο (πιθανόν η δική μου συσκευασία) δεν είχε την ποιότητα το υπόλοιπων χρωμάτων της εταιρείας. Πολύ αραιό ίσως... Δεν μου άρεσε στη διαδικασία. Νεκ, τα μεταλλικά είναι από το σετ με τα PE. Ιδιοκατασκευές έχει το μενού, αλλά στο μέλλον. Τώρα για την προ-συναρμολόγηση (μιλάμε ο ορός τα σπάει , τρομάρα μου ;D). Επειδή τα τούρμπο συνδέονται με πιν, μπορούν να περιστρέφονται οπότε η τελική θέση τους δεν μπορεί να επιτευχθεί εφαρμόζοντας τα κομμάτια όπως προτείνουν οι οδηγίες. Έτσι τοποθέτησα τα δύο ακριανά κομμάτια (χταπόδι και τελικό) και με οδηγούς αυτά, συναρμολόγησα στη τελική τους θέση τα υπόλοιπα. Ελπίζω να είναι πιο κατανοητό τώρα και γιατί όχι χρησιμο (θα βάλεις turbo στο Unimog?)... : :
|
|
|
Post by nektarios on Feb 20, 2014 11:57:19 GMT 2
Είναι σαφέστατο! Το κατανόησα με τη πρώτη! Το Unimog πού το θυμήθηκες; Εγώ το είχα σχεδόν ξεχάσει... Μια που το αναφέρεις, το κιτ δίνει εξάρτημα turbo, αλλά πρέπει να βρεθεί ένας ... εθελοντής για να κάνει την "προ-συναρμολόγηση"! ;D
|
|
|
Post by gtziaf on Mar 6, 2014 18:40:05 GMT 2
|
|