|
Post by Φάνης on Nov 22, 2020 23:40:37 GMT 2
Το Ιταλικό Grand Prix του 1955 πραγματοποιήθηκε στις 11 Σεπτεμβρίου. Ήταν ο έβδομος και τελευταίος αγώνας της σεζόν, μετά τις ακυρώσεις του Γαλλικού, Γερμανικού, Ελβετικού και Ισπανικού GP, ύστερα από το τραγικό δύστυχα στο Le Mans, στις 11 June 1955. Ο αγώνας διεξήχθη για πρώτη φορά σε μια οβάλ τύπου πίστα, με μήκος μόλις 10 χλμ, την Autodromo Nazionale Monza, στην Monza. Οι υψηλές ταχύτητες που επιτεύχθηκαν, σε συνδυασμό με ελαττώματα στην κατασκευή της, προκάλεσαν αρκετά προβλήματα στα ελαστικά και στις αναρτήσεις των μονοθέσιων. Τον αγώνα κέρδισε ο ήδη εστεμμένος Παγκόσμιος Πρωταθλητής Juan Manuel Fangio (ο 3ος του τίτλος) οδηγώντας Μrecedes, ενώ την δεύτερη θέση πήρε ο συναθλητής του Piero Taruffi. Ο Eugenio Castellotti τερμάτισε στην τρίτη θέση, αρκετά αργότερα, οδηγώντας μια Ferrari 555 F1. Αυτή ήταν η τελευταία φορά που ένα σασί της Mercedes έτρεχε στη Formula 1 για περισσότερα από 50 χρόνια, καθώς η ομάδα είχε ήδη ανακοινώσει την αποχώρησή της από όλες τις μορφές αγώνων μετά το τραγικό δυστύχημα στο Le Mans. www.grandprix.com/gpe/rr048.html
|
|
|
Post by Φάνης on Nov 23, 2020 6:49:59 GMT 2
Ο Castellotti γεννήθηκε στο Lodi της Ιταλίας, στις 10 October 1930, και ξεκίνησε να αγωνίζεται το 1952 με την Ferrari. Εκείνη τη χρονιά κέρδισε το Πορτογαλικό Grand Prix, ήταν τρίτος στο Μπάρι και δεύτερος στο Μονακό. Το 1953 κέρδισε το Messina 10 hrs και τερμάτισε τρίτος στην Carrera Panamericana στο Μεξικό. Το 1954, υπέγραψε με τη Lancia. ‘Εκανε το ντεμπούτο του στο Grand Prix της Αργετινής στο Μπουένος Άιρες, στις 16 Ιανουαρίου 1955, με τη Lancia, αλλά λόγω των υψηλών θερμοκρασιών το αγωνιστικό του δεν κατάφερε να τερματίσει. Ωστόσο, τερμάτισε δεύτερος στο Μονακό, αλλά στα μέσα της σεζόν η ομάδα συγχωνεύτηκε με τον Scuderia Ferrari, με την οποία ο Castellotti οδήγησε για το υπόλοιπο της καριέρας του. Συμμετείχε σε 14 Παγκόσμια Πρωταθλήματα Grand Prix, ανεβαίνοντας στο βάθρο 3 φορές, σημειώνοντας συνολικά 19.5 βαθμούς. Εξασφάλισε την pole position, με τη Lancia, στο Βελγικό Grand Prix του 1955, και έγινε ο νεότερος οδηγός που το έκανε (σε ηλικία 24 ετών, 7 μηνών και 26 ημερών), ένα ρεκόρ που κράτησε 13 χρόνια μέχρι την pole θέση του Jacky Ickx το 1968 Γερμανικό Grand Prix. Συμμετείχε επίσης σε αρκετούς αγώνες της Φόρμουλα 1 εκτός Πρωταθλήματος. Ο Castellotti κέρδισε τον Μάρτιο του 1956 στο Sebring της Φλόριντα (σε συνεργασία με τον Fangio). Στην συνέχεια, ήταν ο νικητής στο Mille Miglia στη Μπρέσια και στο Grand Prix για σπορ αυτοκίνητα στη Ρουέν της Γαλλίας. Ήταν επίσης δεύτερος στον αγώνα Nürburgring 1000 km, όπου και πάλι συνεργάστηκε με τον Fangio. Γνωστός για τους εκλεπτυσμένους του τρόπους και τα καλοραμμένα του ρούχα του, ο Castellotti ήταν στο επίκεντρο της προσοχής των media της Ιταλίας, ιδιαίτερα για τη σχέση του με την γνωστή μπαλαρίνα και ηθοποιό της εποχής, Delia Scala. Ο Castellotti και η Scala ήταν αρραβωνιασμένοι όταν αυτός σκοτώθηκε, στις 14 March 1957. Ο Castelloti σκοτώθηκε κατά τη διάρκεια μιας δοκιμαστικής για την Ferrari σε μια στροφή στη Modena Autodrome, σε ηλικία μόλις 26 χρόνων, δοκιμάζοντας ένα νέο αυτοκίνητο Grand Prix της Ferrari για τη σεζόν του 1957. Οι γιατροί δήλωσαν ότι ο Castellotti πέθανε ακαριαία από κάταγμα κρανίου. en.wikipedia.org/wiki/Eugenio_Castellotti
|
|
|
Post by Φάνης on Nov 23, 2020 7:36:26 GMT 2
Η Ferrari 555 F1, η τελευταία εκδοχή αγωνιστικού της Formula 1 με 4-κύλινδρο κινητήρα, χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στο GP του Bordeaux στις 24 Απριλίου 1955. Ήταν η εξέλιξη της 553, χρησιμοποιώντας μια νέα ελικοειδής εμπρός ανάρτηση αντί του εγκάρσιου τύπου φύλλου-ελατηρίου. Το επιπλέον εκτεταμένο αμάξωμα δημιούργησε το όνομα Super Shark. Αυτός ο τύπος αυτοκινήτου χρησιμοποιήθηκε και από τον Peter Collins στο GP της Αργεντινής στο Μπουένος Άιρες τον Ιανουάριο του 1956, ενώ οι Fangio, Musso και Castellotti είχαν ήδη το τροποποιημένο D50. Παρά τις βελτιώσεις αυτές, η Ferrari βρισκόταν σε κρίση, αντιμέτωπη με την τεράστια δύναμη της Mercedes και ο Lampredi, ο κύριος σχεδιαστής, είχε ήδη εγκαταλείψει την εταιρεία μετά από σοβαρές διαφωνίες. Η ομάδα είχε μόνο μία νίκη, χάρη στον Maurice Trintignant στο Μόντε Κάρλο, σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστηκε από το ατύχημα του Alberto Ascari με την Lancia D50, η οποία κατέληξε στη θάλασσα. (Τέσσερις ημέρες αργότερα, στις 26 Μαΐου 1955, ο Ascari σκοτώθηκε σε ατύχημα κατά τη διάρκεια δοκιμών στην πίστα αγώνων της Monza, βυθίζοντας σε θλίψη ένα ολόκληρο έθνος!) www.ferrari.com/en-EN/formula1/555-f1
|
|
|
Post by Φάνης on Nov 23, 2020 8:05:45 GMT 2
To μεταλλικό kit της Model Plus (με χαλκομανίες γιατί το μονοθέσιο με το οποίο ο Eugenio Castellotti τερμάτισε στην 3η θέση στο Ιταλικό GP στη Monza, το 1955) όπως βλέπεται, έχει αρκετά κομμάτια-PE, αλλά θέλει και αρκετή δουλειά για να έρθει στα ίσα του, όπως λέει και ο Σάκης. Δεν πρόκειται όμως να ασχοληθώ με αρκετές βελτιώσεις-προσθήκες εκτός των αναγκαίων ανοιγμάτων στο αμάξωμα κτλ. Με ενδιαφέρει να φτιάξω κάτι που εξωτερικά, μετά την βαφή και το βερνίκι-γυάλισμα, να δείχνει όμορφο και να θυμίζει μια 555 F1. Στην προσπάθεια μου αυτή, σύμμαχος οι κατατοπιστικές οδηγίες του κιτ! Η σπασμένη ανάρτηση ήταν εν γνώση μου και ο πωλητής είχε αναφέρει ότι το σπασμένο κομμάτι δεν υπήρχε, το αγόρασα όμως γιατί μπορούσα να το αντικαταστήσω. Για καλή μου τύχη, όταν έφθασε το κιτ, το σπασμένο κομμάτι είχε χωθεί μέσα στα χωρίσματα του κιτ, και το ανακάλυψα! (Θα το φωτογραφήσω και θα σας το δείξω στην συνέχεια. Με λίγο soldering-λείανση θα είμαστε μια χαρά!) Η χαρά μου όμως μετριάστηκε εχθές, όταν ανακάλυψα ότι στο σακουλάκι με τα ελαστικά λείπει 1 από τα 4 turned aluminium wheel hubs! (μπορείτε και εσείς να παρατηρήσετε ότι μόνο 3 υπάρχουν μέσα στο πλαστικό! ). Το μόνο ενθαρρυντικό είναι ότι τα 4 καπάκια δίνονται σε PE και ίσως μπορέσει να κρυφτεί κάπως αυτό που θα πρέπει να φτιάξω για να το αντικαταστήσει, ώστε να μην φαίνεται τόσο πολύ η διαφορά τους! Οψόμεθα!
|
|
|
Post by mikys2019 on Nov 23, 2020 8:27:14 GMT 2
Καλημερα Φανη κ καλοριζικο κ καλοταξιδο .. Ωραια εισαγωγη κ δυστυχως ακομα ενας νεος κ καλος οδηγος μας αφησε σε μια εξελιξει του αυτοκινητου . Το turned aluminium (γυρισμενο ,καμπυλομενο αλουμινιο ) ποιο ειναι τι εννοεις ? Το μεγαλο μου παροπονο ειμαστε ελληνες γιατι μιλατε με αγγλικους ορους ? και το κανετε μονιμα κ παντου κ γω βγαζω καπνους ....
|
|
|
Post by gtziaf on Nov 23, 2020 9:59:50 GMT 2
Καλή επιτυχία, Φάνη. Τι μου θύμισες, σε επαγγελματικό μου ταξίδι στο εξωτερικό είχα σηκώσει 6-7 Model Plus από κατάστημα, την εποχή προ Hiro. Ζόρικα κιτ, πολύ κακής ποιότητας αλλά τότε ήμουν πολύ χαρούμενος. Ευτυχώς πούλησα το 12άρι πριν ξεκινήσει η Hiro να βγάζει ένα το μήνα και ευτελιστεί η αξία του. Σε ανάλογη περίπτωση το hub για τους τροχούς το είχα φτιάξει με washers (δες τη διάμετρο θα χρειαστείς - εγώ στη περίπτωση μου είχα χρησιμοποιήσει 2 το ένα πάνω στο άλλο για να αναπαραστήσω το πάχος των υπολοίπων), brass rod για το κάτω μέρος (εκεί που πιάνει ο άξονας) και νίκελ σκάγι, κατάλληλης διαμέτρου για το επάνω. Αυτά πρέπει να κολληθούν με εποξική, για αντοχή, αφού οι φωτοχαραγμένες ακτίνες πρέπει να καμπυλωθούν με μοχλό το hub, όταν μπει η ζάντα. Ελπίζω να βοηθάει. Καλημέρα
|
|
|
Post by Φάνης on Nov 23, 2020 11:53:34 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ Γιώργο! Για την επιτυχία στο συγκεκριμένο δεν είμαι τόσο σίγουρος! Πολύ βοηθητικός και χρήσιμος ο τρόπος που είχες αντιμετωπίσει το ίδιο πρόβλημα! Ευχαριστώ πολύ! Νόμιζα ότι αυτή η έλλειψη ήταν μόνο στο κιτ μου, αλλά φαίνεται ότι είναι συνηθισμένο φαινόμενο στα κιτ της Model Plus (κάποιο πρόβλημα πρέπει να έχουν με το μέτρημα! ). Καλημέρα και καλή εβδομάδα!
|
|
|
Post by Φάνης on Nov 23, 2020 12:09:35 GMT 2
Καλημερα Φανη κ καλοριζικο κ καλοταξιδο .. Ωραια εισαγωγη κ δυστυχως ακομα ενας νεος κ καλος οδηγος μας αφησε σε μια εξελιξει του αυτοκινητου . Το turned aluminium (γυρισμενο ,καμπυλομενο αλουμινιο ) ποιο ειναι τι εννοεις ? Το μεγαλο μου παροπονο ειμαστε ελληνες γιατι μιλατε με αγγλικους ορους ? και το κανετε μονιμα κ παντου κ γω βγαζω καπνους .... Καλημέρα Μιχάλη, Όταν κάπου δεν γνωρίζω την ελληνική ορολογία, χρησιμοποιώ αυτήν που γνωρίζω, συνήθως στα Αγγλικά, προσπαθώντας να περιγράψω όπως μπορώ αυτά που θέλω να τονίσω. Αν κάποιος γνωρίζει την ελληνική ορολογία, ας την αναφέρει. Καλή εβδομάδα! en.wikipedia.org/wiki/Turning
|
|
|
Post by alex78 on Nov 23, 2020 12:22:55 GMT 2
Έχω την εντύπωση πως θα δοκιμαστούν οι αντοχές σου Φάνη, φαίνεται πολύ απαιτητικό κιτ, αλλά έχεις αποδείξει ότι είσαι για τα δύσκολα. Επίσης πολύ καλό και πλήρες το εισαγωγικό σου φίλε.
|
|
|
Post by Φάνης on Nov 23, 2020 12:39:05 GMT 2
Έχω την εντύπωση πως θα δοκιμαστούν οι αντοχές σου Φάνη, φαίνεται πολύ απαιτητικό κιτ, αλλά έχεις αποδείξει ότι είσαι για τα δύσκολα. Επίσης πολύ καλό και πλήρες το εισαγωγικό σου φίλε. Ευχαριστώ Άλεξ! Θα δούμε πως θα πάει, ελπίζω να μην με διαλύσει ψυχολογικά!
|
|
|
Post by gtziaf on Nov 23, 2020 12:56:44 GMT 2
Φάνη, και στα Hiro λείπουν κομμάτια. Συμβαίνει στα multimedia kit. Πάντως η Model Plus είναι μια ιστορία από μόνη της. Τα hub τα έχω φτιάξει για διάφορα κιτ και παραγγελίες (στις διάφορες 250 που έχω φτιάξει κατά καιρούς) που μου ήρθαν με τα φωτοχαραγμένα, τις ζάντες αλλά χωρίς τα hub.
|
|
|
Post by ViL27 on Nov 23, 2020 14:46:28 GMT 2
Καλή επιτυχία Φανή σε αυτό σαδομαζοχιτικο κιτ(τα αγαπημένα σου )! Ενδιαφέρουσα η ιστορική αναδρομη
|
|
|
Post by Φάνης on Nov 23, 2020 18:29:05 GMT 2
@Γιώργο, έχεις δίκιο! Απλώς μου έκανε εντύπωση, για σφραγισμένο σακουλάκι, κοίταξα και κάποιο άλλο 43αρι της Superkit που έχω (125F1, GP Monza 1949), αυτό ευτυχώς είναι πλήρες ως προς τα hubs! @Σπύρο, δεν έχεις και άδικο, θα προτιμούσα να φτιάξω την 125F1 του Ascari που ανάφερα παραπάνω στον Γιώργο (πολύ καλύτερο κιτ) , αλλά δυστυχώς ήταν την χρονιά πριν το επίσημο ντεμπούτο της Φόρμουλα 1. Κάποια στιγμή θα έπρεπε να προσπαθήσω και το κιτ της Model Plus, νομίζω ήρθε η στιγμή του με αυτό το GB! Τώρα, τι θα προκύψει, θα το δούμε στην πορεία! Καλό βράδυ!
|
|
|
Post by Φάνης on Nov 24, 2020 6:20:01 GMT 2
|
|
|
Post by konstantinf on Nov 24, 2020 10:49:06 GMT 2
Καλό ξεκίνημα λοιπόν Φάνη και καλές αντοχές! Με την ευκαιρία: turned aluminum = αλουμίνιο κατεργασμένο στον τόρνο. Ο όρος χρησιμοποιείται για μεταλλικά κομμάτια κυλινδρικής ή σφαιρικής μορφής.
|
|
|
Post by Φάνης on Nov 24, 2020 10:55:52 GMT 2
Καλό ξεκίνημα λοιπόν Φάνη και καλές αντοχές! Με την ευκαιρία: turned aluminum = αλουμίνιο κατεργασμένο στον τόρνο. Ο όρος χρησιμοποιείται για μεταλλικά κομμάτια κυλινδρικής ή σφαιρικής μορφής. Ευχαριστώ Κωνσταντίνε! Θα τις χρειαστώ! Πρέπει να αποκτήσω έναν πολύ μικρό-μοντελιστικό τόρνο μετάλλου, ίσως τον πολύ απλό της Proxxon, μάλλον τα Χριστούγεννα, θα αποφασίσω!
|
|