|
Post by konstantinf on May 27, 2020 17:56:43 GMT 2
Αμ έπος, αμ έργον! Εκμεταλλευόμενος μια τελευταία παύση στην κατασκευή της Citroen για να στεγνώσουν καλά οι κόλλες πριν την τελική συναρμολόγηση, ξεκινάω μια σύντομη και απλή (ελπίζω) ενδιάμεση κατασκευή, την Yamaha TY 125 της Heller στην κλίμακα 1/8. Οπότε το GB ήρθε κουτί... Τα μοντέλα ΤΥ ορίζουν το σύνολο των μηχανών trial της Yamaha, με τα αρχικά να σημαίνουν απλά: Trial Yamaha. Οι μηχανές αυτές άρχισαν να σχεδιάζονται από το 1971 από τον Γάλλο τραϊαλιστή Κριστιάν Ρεγιέ, με την υποστήριξη του Ζαν-Κλοντ Ολιβιέ, προέδρου της Sonauto-Yamaha, και στην συνέχεια από τον Βρεταννό πιλότο Μικ Άντριους, νικητή τριών παγκοσμίων τίτλων το 1971, 72 και 73. Οι Yamaha TY κατασκευάστηκαν σε διάφορους κυλινδρισμούς: 50, 80, 125, 175, 250, 350 cm³. Το διασημότερο μοντέλο ωστόσο είναι η TY 125 cm³ που θα γίνει η πιο ευπώλητη μοτοσυκλέτα trial στον κόσμο, με 53000 κομμάτια που πουλήθηκαν σε διάστημα 20 χρόνων. Πρωτοπαρουσιάστηκε στο σαλόνι μοτοσυκλέτας του Παρισιού τέλος 1974 και κόστιζε 5000 φράγκα (περίπου 3500 € σήμερα, με συνυπολογισμό της αγοραστικής δύναμης και του πληθωρισμού). Μόνο το 1976 πουλήθηκαν πάνω από 6000 κομμάτια στην Γαλλία! Η Yamaha TY 125 εκλαΐκευσε το άθλημα και αποκάλυψε κάμποσα ταλέντα ανάμεσα στα τσικό τραϊαλιστές. Ακριβώς με μια τέτοια μηχανή, απλή και προσιτή ξεκίνησε και αναδείχθηκε ο Γάλλος Τιερύ Μισό, που θα γίνονταν αργότερα τριπλός παγκόσμιος πρωταθλητής. Στα 16 χρόνια παραγωγής της Yamaha 125 TY παρουσιάστηκαν δύο τύποι: ο 541 (1975 – 1076) και ο 1Κ6 (1976 – 1991) που θα μας απασχολήσει εδώ. Το κιτ της Heller είναι το πιο απλό από τα 6 κιτ μοτοσυκλετών της εταιρείας στην 1/8 με μόλις 140 κομμάτια. Είναι ό,τι πρέπει για το ξεκίνημα του καλοκαιριού, πριν ξαναπιάσω κάτι πιο απαιτητικό. Προς το παρόν ιδού το κουτί και τα περιεχόμενα του: Απίστευτο και όμως αληθινό: Γι αυτό το κιτ υπάρχουν βελτιωτικά! Ένας καλός άνθρωπος στην Γαλλία έφτιαξε πρόσθετες χαλκομανίες στους διάφορους συνδυασμούς χρωμάτων που κυκλοφόρησε το μοντέλο – θα δω ποιον θα χρησιμοποιήσω τελικά.
|
|
|
Post by Φάνης on May 27, 2020 18:02:48 GMT 2
Καλή αρχή Κωνσταντίνε! Δεν έχασες δευτερόλεπτο βλέπω! Σκεφτόμουν να φτιάξω και εγώ το συγκεκριμμενο, οπότε πάω για άλλα (εχουμε πολλές επιλογές ) και θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον τα βήματα σου για μελλοντική κατασκευή!
|
|
|
Post by konstantinf on May 27, 2020 18:10:05 GMT 2
Καλή αρχή Κωνσταντίνε! Δεν έχασες δευτερόλεπτο βλέπω! Σκεφτόμουν να φτιάξω και εγώ το συγκεκριμμενο, οπότε πάω για άλλα (εχουμε πολλές επιλογές ) και θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον τα βήματα σου για μελλοντική κατασκευή! Ευχαριστώ πολύ Φάνη! Δεν έχασα δευτερόλεπτο στην ανάρτηση, αλλά ούτε και συ στην απάντηση! Για να είμαι ειλικρινής, είχα ετοιμάσει την ανάρτηση από Δευτέρα, αλλά καθώς ο Γιώργος μου προανήγγειλε το GB στο thread της Citroen, περίμενα να ανοίξουν οι εγγραφές.
Λυπάμαι που σε πρόλαβα, αλλά με το δικό σου στοκ δεν νομίζω να έχεις πρόβλημα... Το κιτ μοιάζει αρκετά περιποιημένο, είναι απλό και ευχάριστο χωρίς να είναι "παιδικό". Και μπορεί να γίνει ΟΟΒ και να είναι εν τούτοις παρουσιάσιμο στην βιτρίνα.
|
|
|
Post by Φάνης on May 27, 2020 18:18:47 GMT 2
Καλή αρχή Κωνσταντίνε! Δεν έχασες δευτερόλεπτο βλέπω! Σκεφτόμουν να φτιάξω και εγώ το συγκεκριμμενο, οπότε πάω για άλλα (εχουμε πολλές επιλογές ) και θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον τα βήματα σου για μελλοντική κατασκευή! Ευχαριστώ πολύ Φάνη! Δεν έχασα δευτερόλεπτο στην ανάρτηση, αλλά ούτε και συ στην απάντηση! Για να είμαι ειλικρινής, είχα ετοιμάσει την ανάρτηση από Δευτέρα, αλλά καθώς ο Γιώργος μου προανήγγειλε το GB στο thread της Citroen, περίμενα να ανοίξουν οι εγγραφές.
Λυπάμαι που σε πρόλαβα, αλλά με το δικό σου στοκ δεν νομίζω να έχεις πρόβλημα... Το κιτ μοιάζει αρκετά περιποιημένο, είναι απλό και ευχάριστο χωρίς να είναι "παιδικό". Και μπορεί να γίνει ΟΟΒ και να είναι εν τούτοις παρουσιάσιμο στην βιτρίνα.
Καλά έκανες και με πρόλαβες Κωνσταντίνε! Θα πάρω ιδέες από την κατασκευή σου! Αν δεν κάνω λάθος, από τις 1:8 μηχανές της Heller, πρέπει να είναι αυτή με τα λιγότερα κομμάτια, οπότε ότι πρέπει για τον σκοπό του συγκεκριμμένου GB, που ελπίζω να καθιερωθεί!
|
|
|
Post by Sakis on May 27, 2020 18:21:04 GMT 2
Ταχύτατος ο Κωνσταντίνος! Δεν είμαι φαν της κατηγορίας όμως πραγματικά έχω όρεξη να δω την πορεία της κατασκευής.
|
|
|
Post by mikys2019 on May 27, 2020 18:40:54 GMT 2
Ωραιος ο Κωνσταντινος κ παρα πολυ ομορφο μηχανακι ...μονο μια συμπληρωσει στην ωραια εισαγωγη Ο κινητηρας ειναι διχρονος κ νομιζω οτι απο τα πρωτα παγκοσμιος που ειχαν ξεχωριστο δοχειο λαδιου για την βενζινη παντος μπραβο τις heller για την λεπτοτητα κ καθαροτητα των κομματιων ...μου θυμιζει το citroen
|
|
|
Post by alex78 on May 27, 2020 23:54:46 GMT 2
Κατά ένα περίεργο λόγο στα δικά μου μάτια δείχνει μια πολύ όμορφη μοτοσυκλέτα!!
Πρωτότυπο και ιδιαίτερο project Κωνσταντίνε, θα σε παρακολουθώ με αμείωτο ενδιαφέρον!
Υ.Γ. Αν μου επιτρέπεις μόνο μια μικρή επισήμανση, το ορθό είναι κυβισμός όχι κυλινδρισμός.
|
|
|
Post by konstantinf on May 28, 2020 7:08:44 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια Σάκη, Μιχάλη και Αλέξη! Σχετικά με το γλωσσικό θέμα, οι δύο όροι χρησιμοποιούνται ως ισότιμοι, βλ. π.χ. εδώ: aesop.iep.edu.gr/node/6026. Ο όρος "κυλινδρισμός" είναι κατά τη γνώμη μου ο αρχέγονος και τον βρίσκουμε και σε άλλες γλώσσες. π.χ. cylindrée (γαλλικά). Στις περισσότερες από τις κύριες γλώσσες χρησιμοποιείται ο όρος "μετατόπιση": Displacement (αγγλικά), Hubraum (γερμανικά), Dislocamento (ιταλικά), Desplazamiento (ισπανικά). Κατά την ταπεινή μου γνώμη ο όρος κυβισμός είναι ελληνική εφεύρεση, προερχόμενη από το γεγονός ότι (στην εποχή μου) ο κυλινδρισμός μετριόνταν και δίνονταν σε κυβικά εκατοστά. Σήμερα θα έπρεπε ανάλογα να μιλάμε για λιτρισμό !
Σημειωτέον ότι η γαλλική γλώσσα (που ήταν η κυρίαρχη ξένη γλώσσα γι αυτούς που μπορούσαν να έχουν αυτοκίνητο στο πρώτο μισό του 20ου αιώνα) καθόρισε ένα μεγάλο μέρος της τρέχουσας αυτοκινητιστικής ορολογίας στη χώρα μας: Αμπραγιάζ, γκάζι, παρμπρίζ, πορτμπαγκάζ, μαρσπιέ, ταμπούρα, σιλανσιέ, καρμπιρατέρ, ντιστριμπιτέρ, μπιέλα, σαμπρέλα, λεβιές, πεντάλ, βολάν, σοφέρ... και πάει λέγοντας!
|
|
|
Post by alex78 on May 28, 2020 10:35:25 GMT 2
Με τέτοια επιχειρήματα δεν αφήνεις υποψία αμφισβήτησης, απλά αποστομωτικός. Βλέπεις εγώ γαλουχήθηκα με τον ειδικό τύπο των '90s που δεν υπήρχαν ούτε κατά διάνοια αυτές οι έννοιες και όταν έλεγες ''κυλινδρισμός'' αναφερόσουν απλά στους πόσους κυλίνδρους φέρει ένα όχημα.... Καλημέρα
|
|
|
Post by mikys2019 on May 28, 2020 10:52:00 GMT 2
Με τέτοια επιχειρήματα δεν αφήνεις υποψία αμφισβήτησης, απλά αποστομωτικός. Βλέπεις εγώ γαλουχήθηκα με τον ειδικό τύπο των '90s που δεν υπήρχαν ούτε κατά διάνοια αυτές οι έννοιες και όταν έλεγες ''κυλινδρισμός'' αναφερόσουν απλά στους πόσους κυλίνδρους φέρει ένα όχημα.... Καλημέρα Αλεξ μου καλημερα .....κυλινδρισμος σημαινει η χωρητικοτητα που εχουν οι κυλινδροι ενος μοτερ κ το μετρουσαν με υγρο σε κυβικα εκατοστα στην ευρωπη κ κυβικες ιντσες στην αμερικη . Και επειδη το αποτελεσμα του κυλινδρισμου ηταν τα κυβικα εκατοστα ενος κινητηρα, ποια κυλινδρισμος και κυβικα εχουν την ιδια εννοια .
|
|
|
Post by alex78 on May 28, 2020 11:07:29 GMT 2
Το πήρα το μάθημα μου και μάλιστα το εμπέδωσα, πρέπει να πάρω απόφαση ότι έχουμε τους καλύτερους μηχανολόγους εδώ μέσα.
|
|
|
Post by konstantinf on May 28, 2020 11:38:41 GMT 2
Κι επειδή μ' έπιασε ο οίστρος μου, να και μια δεύτερη δόση από παραδείγματα της γαλλικής επιρροής στην ελληνική ορολογία αυτοκινήτου: Μπουζί, μανιβέλα, κουζινέτο, ρεκτιφιέ, μίζα, ρεζέρβα, μπουλόνι, ζάντα, μοτέρ, ρεζερβουάρ, ρακόρ, καπό, πλαφονιέρα, κρεμαγέρα, αμορτισέρ,...
|
|
|
Post by alex78 on May 28, 2020 12:52:59 GMT 2
Σε ελεύθερη παράφραση....όταν οι Γάλλοι παρήγαν μηχανολογικό πολιτισμό οι υπόλοιποι ήμασταν ακόμη στις σπηλιές.....
|
|
|
Post by konstantinf on May 28, 2020 13:27:21 GMT 2
Για να κλείσουμε την γλωσσολογική παρένθεση: Υποθέτω ότι τον καιρό εκείνο τα εισαγόμενα αυτοκίνητα ήταν στην μεγάλη τους πλειοψηφία ευρωπαϊκά: Γαλλικά, Γερμανικά, Αγγλικά και Ιταλικά, άντε και καμιά Hispano-Suiza. Είναι περίεργο ότι δεν μας ξέμεινε σχεδόν κανένας όρος σε μια από τις άλλες γλώσσες... Α! και σε ό,τι αφορά στα γαλλικά, ξέχασα το σασμάν!
|
|
|
Post by gtziaf on May 29, 2020 8:13:16 GMT 2
Καλή επιτυχία, Κωνσταντίνε. Πολύ καλοκαιρινό θέμα. Καλημέρα
|
|
|
Post by konstantinf on Jun 1, 2020 8:57:21 GMT 2
Καλημέρα, καλή βδομάδα, καλό μήνα και καλό καλοκαίρι (από Πέμπτη, λέει...)
Την εβδομάδα που πέρασε έγιναν οι πρώτες εργασίες στο Γιαμαχάκι. Ετοιμάστηκαν οι τροχοί (το πολύ γυαλιστερό χρώμιο περάστηκε με ένα χέρι ματ βερνίκι για να αποδώσει καλύτερα το αλουμίνιο):
Ετοιμάστηκαν τα μπροστινά αμορτισέρ (στο εσωτερικό προστέθηκε κομματάκι από μαλακό πλαστικό sprue για να πάψει να παίζει το έμβολο και να προσδώσει την ψευδαίσθηση της απόσβεσης):
Ετοιμάστηκε το τιμόνι με τα παρελκόμενα του καθώς και ο προβολέας και το ταχύμετρο:
Συναρμολογήθηκε το σώμα του κινητήρα:
Ετοιμάστηκαν τα κομμάτια της εξάτμισης (προστέθηκε ένα κομματάκι από σωληνάκι στυρενίου 3 mm για να βοηθήσει στο κεντράρισμα κατά την συναρμολόγηση):
Και τέλος βάφτηκαν τα μισά από τα άσπρα κομμάτια και ετοιμάστηκε το πλαίσιο:
Μέχρι στιγμής άριστες εντυπώσεις, εξαιρετική εφαρμογή, μπόλικη λεπτομέρεια, προσεγμένες συνδέσεις των κομματιών στα sprues. Για το βάψιμο χρησιμοποιήθηκαν σπρέι ΤS-26, TS-29 και TS-38 της Tamiya και #11, #56, #191 της Humbrol ενώ για το αστάρωμα Fine Surface Primer (white) της Tamiya #1 και #33 της Humbrol. Οι λεπτομέρειες (μπουλόνια) βάφτηκαν με ΧF-56 πάνω στα μαύρα και με Χ-10 πάνω στα αλουμίνια.
|
|