VW Käfer Cabrio 1303 1:8 by LeGrand
Jan 10, 2020 9:06:56 GMT 2
Post by konstantinf on Jan 10, 2020 9:06:56 GMT 2
Καθώς περιμένω να στεγνώσουν τα κολλήματα στο σύνολο της καμπίνας του Volvo, είπα σιγά-σιγά να βάλω μπροστά την επόμενη κατασκευή αυτής της σεζόν. Όπως είχα αφήσει να εννοηθεί, σειρά παίρνει ο σκαραβαίος κάμπριο της LeGrand, πάντα στην κλίμακα 1:8.
Αυτός καθαυτός ο σκαραβαίος δεν χρειάζεται ιδιαίτερη εισαγωγή. Νομίζω ότι τόσο το αυτοκίνητο όσο και η τεχνική του είναι πασίγνωστα και έχουν βρεθεί κάποτε στον πάγκο όλων των αυτοκινητομοντελιστών. Γι’ αυτό περιορίζομαι εδώ στις ιδιαιτερότητες της ξεσκέπαστης εκδοχής.
Η εξέλιξη του σκαραβαίου κάμπριο ξεκινά ήδη το 1936 (δηλ. παράλληλα με την τελική διαμόρφωση του κλειστού σκαραβαίου που παρουσιάστηκε το 1938) με την σχεδίαση ενός τετραθέσιου πρωτοτύπου από το εργοστάσιο του Wilhelm Karmann. Μεταξύ 1938 και 1943 κατασκευάστηκαν στο Autenrieth περίπου μια ντουζίνα τετραθέσια κάμπριο, που ήδη έμοιαζαν με το τελικό μοντέλο. Μετά τον πόλεμο, το 1948, ο Wilhelm Karmann αγόρασε έναν σκαραβαίο σεντάν και τον μετέτρεψε σε καμπριολέ. Αφού το παρουσίασε με επιτυχία στην Volkswagen στο Wolfsburg, ξεκίνησε την παραγωγή του κάμπριο το 1949 στο Osnabrück με την εργοστασιακή Karmann-Cabriolet Typ 15.
Η ανοιχτή εκδοχή ήταν κάτι περισσότερο από έναν σκαραβαίο με αναδιπλούμενη οροφή. Για να αναπληρωθεί η σταθερότητα που χάθηκε με την αφαίρεση της οροφής, τα μαρσπιέ ενισχύθηκαν με τη συγκόλληση κοιλοδοκών, μια εγκάρσια δοκός τοποθετήθηκε κάτω από την πρόσθια βάση του πίσω καθίσματος και τα πλαϊνά cowl-panels κάτω από το ταμπλό απέκτησαν διπλά τοιχώματα. Επιπροσθέτως, οι κάτω γωνίες των ανοιγμάτων των θυρών ενισχύθηκαν εσωτερικά με καμπυλωτές ενισχύσεις.
Η κουκούλα είχε πλήρη εσωτερική επένδυση που έκρυβε τον μηχανισμό αναδίπλωσης και τις εγκάρσιες ράβδους. Ανάμεσα στα δύο υφάσματα υπήρχαν 25 mm μόνωσης. Το πίσω παράθυρο ήταν από σκληρυμένο γυαλί. Λόγω του πάχους της κουκούλας, αυτή έμενε αρκετά ψηλή όταν διπλώνονταν. Προκειμένου να μπορεί ο οδηγός να βλέπει πίσω με διπλωμένη την κουκούλα, ο εσωτερικός καθρέφτης ήταν μονταρισμένος πάνω σ’ ένα έκκεντρο. Γυρίζοντας τον κατά 180 μοίρες, ο καθρέφτης υψώνονταν περίπου 5 εκ.
Το κάμπριο ήταν γενικά πιο πλούσια εξοπλισμένο από το σεντάν: διπλά τασάκια πίσω, διπλές θήκες στις πόρτες, καθρεφτάκι του μακιγιάζ στο σκίαστρο του συνοδηγού, λασπωτήρες στις πίσω ρόδες. Πολλά απ’ αυτά τα έξτρα δεν υπήρχαν για την κλειστή εκδοχή μέχρι την εμφάνιση του προαιρετικού πακέτου "L" (Luxus) το 1970.
Στιλιστικές αλλαγές του κάμπριο ακολούθησαν μόνιμα αντίστοιχες αλλαγές στην πιο δυνατή και καλύτερα εξοπλισμένη εκδοχή του σεντάν. Έτσι, ο Karmann κατασκεύασε το 1965 το VW 1300 με 40 PS, από το 1966 το VW 1500 με 44 PS, από το 1970 το VW 1302 LS με 50 PS και από το 1972 το VW 1303 LS (που θα μας απασχολήσει εδώ) με επίσης 50 PS, που κατασκευάζονταν μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 1980 (πριν ακριβώς 40 χρόνια σαν και σήμερα…), οπότε βγήκε από την γραμμή παραγωγής το τελευταίο από 331’847 καμπριολέ. Το 1979 ένας σκαραβαίος κάμπριο κόστιζε 14’423 DM (σημερινά περίπου 3000 Ευρώ…).
Εκτός από τον Karmann, διάφοροι άλλοι κατασκευαστές παρουσίασαν ανοιχτές εκδοχές του σκαραβαίου, σε πολύ μικρότερες σειρές ωστόσο (μερικές εκατοντάδες κομμάτια). Απ’ αυτούς κατά τη γνώμη μου ο πιο ενδιαφέρων είναι ο Hebmüller που παρουσίασε το δικό του καμπριολέ το 1949. Σε αντίθεση με τον Karmann, ο Hebmüller θυσίασε τα πίσω καθίσματα για να αποθηκεύσει την διπλωμένη κουκούλα, με αποτέλεσμα ένα αισθητικά πολύ ανώτερο αποτέλεσμα.
Το εργοστάσιο του Hebmüller καταστράφηκε από πυρκαγιά το 1953 και η εταιρεία κήρυξε στη συνέχεια πτώχευση. Μέχρι τότε είχαν κατασκευαστεί 696 κομμάτια, εκ των οποίων σώζονται μόλις μερικές δεκάδες.
Στο κιτ μας τώρα: Η LeGrand είναι θυγατρική της Lemke, μιας εταιρείας που ειδικεύεται κυρίως στα ηλεκτρικά τρένα, αλλά ήταν και ο εισαγωγέας των σύγχρονων Pocher (της Hornby δηλ.) στην Γερμανία. Η συγγένεια αυτού του κιτ με τα κιτ της Pocher είναι εμφανής. Η εταιρεία προωθεί ακόμα στοκ της Pocher, αλλά και μία δική της εκδοχή της Ducati 1:4 όλο carbon σε πολύ περιορισμένη έκδοση προς 1500 ευρώ!
Το κιτ με 500 κομμάτια είναι απλά συναρμολογούμενο – το κατά πόσον υπάρχουν περιθώρια για σκρατσιές και βελτιώσεις (υποθέτω στο επίπεδο του κινητήρα…) θα φανεί κατά την κατασκευή. Δεν μπόρεσα να διαπιστώσω πάνω στη συσκευασία την χώρα κατασκευής του κιτ (τα Pocher της Hornby είναι made in China…) αλλά η συσκευασία και η διάταξη των κομματιών είναι καθαρά γερμανική!!! Προς το παρόν, ιδού το κουτί και τα περιεχόμενα του (με ένα παράδειγμα της διάταξης μέσα σε κάθε κουτάκι):
Πρώτο update ελπίζω προς το τέλος του μήνα. Να 'στε καλά!