|
Post by konstantinf on Sept 17, 2019 17:21:54 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους! Η πρώτη κατασκευή που θα με απασχολήσει την χειμερινή σεζόν 2019-2020 είναι το φορτηγό Volvo F12 Intercooler της Pocher στην κλίμακα 1:8. Τα Volvo F10, F12 και F16 είναι μια σειρά φορτηγών που κατασκευάστηκαν από τη Volvo Trucks μεταξύ 1977 και 1993. Το F10 και το F12 παρουσιάστηκαν το 1977, με πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά για την εποχή τους, κυρίως μια καμπίνα ασφαλείας με υψηλό επίπεδο εργονομίας για τον οδηγό. Το F16 ξεκίνησε το 1987 και ήταν πιο ισχυρό. Η Volvo κατασκεύασε περίπου 200000 φορτηγά της σειράς μεταξύ 1977 και 1993.
Τα βασικά στοιχεία του πλαισίου, καθώς και τo σύστημα μετάδοσης της κίνησης των φορτηγών, όταν παρουσιάστηκαν το 1977, ήταν σε μεγάλο βαθμό βασισμένα σε αυτά που εισήχθησαν το 1973 για τα φορτηγά της σειράς Volvo N. Η αρίθμηση σε αυτά τα μοντέλα αναφέρεται στον κυβισμό του κινητήρα σε λίτρα. Προσφέρονταν διάφορες ιπποδυνάμεις, και οι κινητήρες υπέστησαν πολλές τροποποιήσεις στα επόμενα χρόνια. Όλες οι κινητήρες είναι υπερσυμπιεσμένοι εξακύλινδροι ντίζελ εν σειρά, κατασκευής της ίδιας της Volvo.
Το μοντέλο με το οποίο θα ασχοληθούμε έχει τον πιο ισχυρό κινητήρα με 350 ίππους στις 2200 στροφές. Το κιβώτιο έχει 16 ταχύτητες και υδραυλικό συμπλέκτη. Στην καμπίνα βρίσκουμε ρυθμιζόμενο τιμόνι, φωτιζόμενα σκαλοπάτια και, σύμφωνα με τους σκανδιναβικούς κανόνες ασφαλείας, ενισχυμένα τοιχώματα της καμπίνας και πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου. Η σειρά είχε δύο μεγάλες αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της παραγωγής της. Η πρώτη το 1983 περιελάμβανε σημαντικές αλλαγές στην καμπίνα, (μεγαλύτερο παρμπρίζ και υψηλότερη στέγη), ένα νέο σασί με μειωμένο βάρος και παραβολικά ελατήρια. Η ευρύχωρη καμπίνα "Globetrotter" προσφέρονταν ως έξτρα επιλογή. Οι κινητήρες είχαν επίσης αναβάθμιση, αλλά η ιπποδύναμη παρέμεινε αμετάβλητη.
Η δεύτερη αναβάθμιση ήρθε σε 1987, με την άφιξη του ισχυρού κινητήρα F16 και μερικές αισθητικές αλλαγές. Το φορτηγό F16 είχε έναν νέο εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και τον στροφαλοφόρο τοποθετημένο ψηλότερα. Χρησιμοποιήθηκε ευρέως για την μεταφορά μεγάλων βαρών, όπως ρυμούλκες ξυλείας στη Σκανδιναβία (μια αγορά που κυριαρχούνταν μέχρι τότε από τα φορτηγά της Scania AB με τον κινητήρα Scania V8) και τα οδικά τρένα στην Αυστραλία.
Η σειρά F αντικαταστάθηκε από τη σειρά Volvo FH το 1994. Το κιτ της Pocher κυκλοφόρησε την δεκαετία του ’80 σε δύο παραλλαγές: F12 σε κόκκινο χρώμα (Κ79) και F16 Globetrotter σε μαύρο χρώμα (K87). Παραδόξως, ο κινητήρας είναι και στα δύο ο ίδιος, ο F12. Και τα δύο κιτ είναι από τα πιο δυσεύρετα σήμερα. Το τελικό αποτέλεσμα είναι τεράστιο: 68 εκ. μήκος, 31 εκ. πλάτος και 43 εκ. ύψος. Στην κατοχή μου έχω το Κ79, που βρήκα μισοαρχινισμένο. Έχει κολληθεί ο κινητήρας και έχει αρχίσει η συναρμολόγηση του πλαισίου. Χρειάστηκε να αποσυναρμολογήσω το δεύτερο για να μπορέσω να κάνω απογραφή των κομματιών του κιτ – ευτυχώς δεν λείπει τίποτα, συνολικά 1072 κομμάτια. Για τον κινητήρα δεν νοιάζομαι πολύ: Αν μπορέσω να φέρω στα ίσια του τον ημιτελή αυτού του κιτ, έχει καλώς. Αλλιώς θα εγκαταστήσω αυτόν που έφτιαξα πέρσι στο πλαίσιο του GB. Σύντομα το πρώτο update.
|
|
|
Post by Diecast917k on Sept 17, 2019 19:22:39 GMT 2
Καλη αρχη! Με επιασε οφ γκαρντ που λενε και εξω αυτο το μεγεθος!!! 68 εκ. μηκος ? Μιλαμε για θηριο, ενα ολοκληρο σπιτι θελει δικο του!! Και αυτο μονο η καροτσα ας μην φανταστουμε με φορτιο που θα εφτανε!
|
|
|
Post by konstantinf on Sept 17, 2019 19:51:32 GMT 2
Ευχαριστώ Δημήτρη! Είναι όντως τεράστιο... Και το έτερον μου ήμισυ δεν το έχει συνειδητοποιήσει ακόμα... Να δούμε πού θα το βάλουμε όταν τελειώσει!
|
|
|
Post by Φάνης on Sept 17, 2019 20:59:33 GMT 2
Καλή αρχή Κωνσταντίνε! Τέρας πραγματικό! Έχεις ιδέα πόσο θα ζυγίζει στο τέλος;
|
|
|
Post by nektarios on Sept 17, 2019 21:12:45 GMT 2
Τι ευχάριστη έκπληξη!! Δεν θα είμαι πια ο μόνος που ασχολείται με φορτηγά στο φόρουμ! Καλή αρχή!
|
|
|
Post by konstantinf on Sept 18, 2019 6:12:42 GMT 2
Φάνη, Νεκτάριε, ευχαριστώ πολύ! Υποθέτω πως θα ζυγίζει γύρω στα 5 κιλά...
|
|
|
Post by gtziaf on Sept 18, 2019 15:30:08 GMT 2
Καλή αρχή Κωνσταντίνε. Θα παρακολουθούμε με ενδιαφέρον, ένας λόγος παραπάνω γιατί είναι ένα θέμα που δεν βλέπεις κάθε μέρα.
|
|
|
Post by konstantinf on Sept 18, 2019 16:06:53 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ Γιώργο! Η κατασκευή προβλέπεται σχετικά εύκολη, θα δω με τι σκρατσιές μπορώ να την διανθίσω... Χώρος πάντως υπάρχει άπλετος!!!
|
|
|
Post by alex78 on Sept 19, 2019 11:55:32 GMT 2
Κωνσταντίνε έχεις ένα μοναδικό τρόπο να μας εκπλήσσεις συνεχώς ευχάριστα, παρόλο τους περιορισμούς και τις ιδιαιτερότητες της κλίμακας αυτής, να έχεις μια καλή και ευχάριστη κατασκευή!
|
|
|
Post by konstantinf on Sept 19, 2019 13:49:46 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ Αλέξη, να 'σαι καλά! Ελπίζω η παρακολούθηση αυτής της κατασκευής να είναι και για σας ευχάριστη και ενδιαφέρουσα...
|
|
|
Post by konstantinf on Sept 22, 2019 9:13:49 GMT 2
Αρχίζουμε λοιπόν: Σε μια πρώτη φάση αποσυναρμολογήθηκαν τα αρχινισμένα κομμάτια. Για το μεν πλαίσιο χρειάστηκε απλό ξεβίδωμα, για τον κινητήρα όμως που ήταν κολλημένος για πάνω από 20 χρόνια χρειάστηκε να γίνει χρήση ωμής βίας. Τελικά τα κομμάτια χώρισαν ώστε να μπορούν να καθαριστούν, ασταρωθούν, βαφτούν και ξανακολληθούν σωστά και για να μπορέσουν να προστεθούν οι διάφορες αναγκαίες σκρατσιές. Στη διάρκεια του ξεκολλήματος έσπασαν διάφοροι πίροι ευθυγράμμισης των κομματιών, πράγμα που δεν ενοχλεί, καθώς και με το μάτι η ευθυγράμμιση είναι προφανής. Η παρούσα κατάσταση του κινητήρα είναι αυτή: Τώρα, παράλληλα με άλλες εργασίες, τα κομμάτια θα καθαριστούν από τα υπολείμματα κόλλας, θα τριφτούν, θα στοκαριστούν οι αρμοί και θα βαφτούν. Έτσι ο έτοιμος κινητήρας από την περσινή κατασκευή μπορεί να μείνει στο κουτί του.
Στο πλαίσιο οι εξωτερικές επιμήκεις δοκοί είναι από πλαστικό, υπάρχουν όμως μεταλλικές λάμες που μπαίνουν στο εσωτερικό για ενίσχυση της αντοχής. Αυτές, όπως και οι επίσης μεταλλικές εγκάρσιες δοκοί τρίφτηκαν με συρματόβουρτσα και πλύθηκαν με βενζίνη πριν ξανασυναρμολογηθούν με τα πλαστικά κομμάτια που βάφτηκαν με Tamiya TS-42:
Τα φτερά και ο προφυλακτήρας στην δεύτερη φωτογραφία είναι πρόχειρο dry fit, απλά για να πάρω μια ιδέα για τις οριζόντιες διαστάσεις του μοντέλου. Καλό υπόλοιπο Κυριακής!
|
|
|
Post by Βαγγέλης on Sept 22, 2019 16:59:12 GMT 2
Καλή αρχή.Οι πρόλογοι που κάνεις ειναι το 50% της κατασκευής. Εγώ θα σου αποδώσω και τον τίτλο του ''Πρόδρομος Μποδοσάκης Αθανασιάδης'' λόγω των κορυφαίων και ακριβών κιτ που κατασκευάζεις!!! Σίγουρα αξίζουν τα κιτ που φτιάχνεις(κατασκευή-κόληση-βάψιμο-λεπτομέρεια) και πέρα από την ελλάδα...δηλ.εννοώ εδώ δεν έχεις συναγωνισμό(λόγω αδυναμίας αγοράς αυτών των κιτ). Σκέψου το να ανεβάσεις τις δουλείές σου και προς USA μεριά!!!
|
|
|
Post by konstantinf on Sept 22, 2019 18:27:07 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ για τα καλά λόγια Βαγγέλη. Ο συναγωνισμός - στην Ελλάδα και εκτός - δεν έχει να κάνει με την κλίμακα και την τιμή των κιτ, αλλά με τη δουλειά που επενδύει κανείς. Και όσο πιο μικρό και φτηνό το κιτ, τόσο περισσότερο αξίζει όταν το αποτέλεσμα είναι άψογο και φουλ στην λεπτομέρεια... Μεταξύ μας, καταφεύγω στην 1:8, άντε και στην 1:12, επειδή τα μάτια μου και τα χέρια μου δεν φτουράνε σε πιο μικρά... Όσο για τις ΗΠΑ, ξέρω δυο-τρεις μοντελιστές εκεί, από τους οποίους μαθαίνω ακόμα!
|
|
|
Post by Φάνης on Sept 24, 2019 21:33:40 GMT 2
|
|
|
Post by nektarios on Sept 24, 2019 22:08:42 GMT 2
Σε αρχινημένα μοντέλα, το να τα επαναφέρεις στην αρχική τους κατάσταση είναι το ήμισυ του παντός! Εδώ αυτό επιτεύχθηκε με απόλυτη επιτυχία! Καλή συνέχεια! Υ.Γ.: Το χρώμα του σασί με ξένισε κάπως... Θα το περίμενα ή μαύρο ή κεραμιδί αντισκωριακό...
|
|
|
Post by konstantinf on Sept 25, 2019 6:16:56 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ Νεκτάριε! Το χρώμα του σασί θα μπορούσε να είναι και κόκκινο για να ταιριάζει με την καμπίνα. Ωστόσο, όπως όλοι βλέπουμε στους δρόμους, στα φορτηγά δεν υπάρχει όριο στις επιλογές χρωμάτων και στους συνδυασμούς... Διάλεξα το Light Gun Metal γιατί ταιριάζει πολύ καλά με τα μεταλλικά κομμάτια του σασί.
|
|