Ferrari F40 1/16 Fujimi
Sept 10, 2012 18:32:03 GMT 2
Post by est1976 on Sept 10, 2012 18:32:03 GMT 2
Πριν από λίγες ημέρες ο γνωστός ύποπτος κος Alex έφερε και ...πάρκαρε στο εργαστήριό μου δυο κιτ της Fujimi.
Σε συνεννόηση με τον κο. Διαχειριστή μας αποφασίστηκε να γίνει το Review των 2 κιτ μέχρι να καταλήξω στο ποιά θα είναι η τύχη τους!
Το ένα από αυτά είναι η Ferrari F40 στην 1/16 (υποπτεύομαι γιατί τα έφερε σ' εμένα ο Αλέξιος!) της σειράς Enthusiast. Βγήκε στην αγορά το 1988 και σήμερα θεωρείται οτι αρχίζει να σπανίζει.
Λόγω κλίμακας και σειράς το κιτ είναι ΧΟΡΤΑΣΤΙΚΟΤΑΤΟ. Οι οδηγίες είναι λεπτομερέστατες, αν και οι χρωματισμοί αναφέρονται μόνο με τους κωδικούς της Gunze, αρκετά μπερδεμένο εαν κάποιος δεν χρησιμοποιεί τα χρώματά της. Αποτελείται από 230 κομμάτια περίπου, αρίστης ποιότητας, τόσο στα διαφανή όσο και στα αδιαφανή. Ελάχιστα ξέφτια καλουπιού, αλλά αρκετά pin marks σε αόρατα σημεία που τα περισσότερα δεν ενοχλούν. Στόκος θα χρειαστεί σε μικρά επίπεδα κομμάτια που εμφανίζουν βαθουλώματα, προερχόμενα από τον εγκλεισμό αέρα κατά την έγχυση του πλαστικού στα καλούπια, αλλά παντού η διόρθωση είναι εύκολη.
Οι οδηγίες είναι αρκετά αναλυτικές (χωρίς να αποφεύγονται οι ασάφειες και τα "ευκόλως εννούμενα παραλείπονται").
Το κιτ προσφέρει την πόρτα του οδηγού ανοικτή, τους προβολείς κλειστούς ή ανοικτούς και το κάλυμα του κινητήρα ανοικτό, στηριζόμενο σε μεταλλική μπάρα.
Το αμάξωμα είναι σωστό σε αναλογίες, με καθαρές γραμμώσεις, με μόνη παρατήρηση τη δουλειά που απαιτείται για όποιον αποφασίσει να ασχοληθεί με το να λειάνει τη μέσα πλευρά του ουρανού. Τα δυο εμπρός φτερά χρειάζονται τρίψιμο στις κούρμπες τους γιατί διατηρούν τη γωνία του καλουπιού. Το καθάρισμα από ξέφτια είναι πανεύκολο. Τόσο αυτό όσο και τα δύο επόμενα sprues παρουσιάζουν το φαινόμενο των "νερών" στην επιφάνειά τους, που προέρχεται από τη ροή του πλαστικού στο καλούπι. Ένα ελαφρό πέρασμα με 1500 ντουκόχαρτο το εξαφανίζει.
Η συνέχεια του αμαξώματος έχει τα ίδια "νερά" όπως και το προηγούμενο. Οι πόρτές θα χρειαστούν ελαφρύ στόκο για να σβήσουν μικρές ατέλειες από βαθουλώματα.
Το υπόλοιπο του αμαξώματος δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα εκτός από τα "νερά" στο μεγάλο κομμάτι-κάλυμμα του κάτω μέρους του κινητήρα που διορθώνεται πανεύκολα με στόκο ή και σκέτο τρίψιμο. Τα λεπτά ορθογώνια πλαίσια είναι πεντακάθαρα και πολύ σωστά στις διαστάσειςτους, απαιτούν ελάχιστη προετοιμασία για αστάρωμα.
s8.postimage.org/9wzwlaq8x/DSCN0773.jpg[/img][/url]
Το σαλόνι είναι μια τίμια αναπαράσταση του πραγματικού που σηκώνει κάποιες βελτιώσεις για τους ...μερακλήδες, αλλά δεν απαιτεί ιδιαίτερο κόπο στη προετοιμασία του για βάψιμο. Δεν βρήκα σκοτεινά σημεία. Το κιτ δεν περιέχει ζώνες ασφαλείας και αυτό είναι ένα αστείο που θα εξηγήσω παρακάτω!!
Κινητήρας. Πληρέστατος, με μικρά περιθώρια προσθηκών για τους πολύ βαρεμένους (λέγε με Σταύρο!), ίσως λίγο χοντροκομμένες πολλαπλές εξαγωγής αλλά όλο το υπόλοιπο συγκρότημα έχει σωστές λεπτομέρειες τόσο στο μπλοκ όσο και στο κιβώτιο και στα τούρμπο. Εντυπωσιάστηκα από τη λεπτομέρεια σε όλα τα σημεία.
Αναρτήσεις. Ακόμα και οι ράβδοι εξισορρόπησης -που είναι από τα πιο λεπτά κομμάτια του κιτ- έχουν σωστό πάχος και είναι ...ίσια. Ελάχιστος στόκος και σε ορισμένα σημεία είναι οι μόνες διορθώσεις που απαιτούνται πριν το κόλλημα-βάψιμο.
Δίσκοι, ζάντες. Όλα χρειάζονται χλωρίνη και οι πρώτοι χρειάζονται υπομονή για να ανοιχτούν οι τρύπες του αερισμού με τρυπανάκι. Οι ζάντες χρειάζονται τη προσθήκη βαλβίδων αλλά είναι σωστές στον σχεδιασμό τους. Πρώτο φάουλ του κιτ: δεν περιέχονται σιαγόνες δισκοφρένων!!
Καλή ποιότητα κρυστάλλων αλλά ένα κλικ κάτω από τη διαύγεια αυτών της Tamiya. Από μια υποψία "νερού" σε κάθε ένα από τα δυο μεγάλα που τα θεωρώ σαν πταίσμα, ούτε καν πλημμέλημα!!! Και άπειρος αριθμός διαφανών κομματιών που καλύπτει και την παραμικρή λεπτομέρεια όπου χρειάζεται.
Σασί. Εκτός από ελαφρό στοκάρισμα της κάτω του πλευράς λόγω "νερών", όλο το υπόλοιπο κρίνεται αψεγάδιαστο. Σωστες διαστάσεις και πάχη ψαλιδιών και σωστή προστασία των ευαίσθητων μερών μέχρι τη τελική συναρμολόγηση.
Τα ελαστικά είναι καταπληκτικά. Ούτε ίχνος (ή περίπου) από μεσαία ραφή, με σωστή γράμμωση στο πέλμα και ανάγλυφο logo κατασκευστή.
Η μεταλική σίτα έχει καλό pattern και πατρόν για κόψιμο (με υπολογισμό 0,2 χιλ επιπλέον από το πατρόν για το κόλλημα).
Τα σωληνάκια είναι για πέταμα. Λάθος διατομή, χρώμα και λόγω κόμπου από το εργοστάσιο τσακισμένα παντού.
Από τις χαλκομανίες δεν λείπει τίποτα από τα βασικά. Δίνουν λεπτομέρεια και δεν είναι κιτρινισμένες. Σηκώνουν προσθήκες. Υπάρχει αρκετό φιλμ γύρω από το κάθε θέμα που πρέπει να απομακρυνθεί πριν πέσει στο νερό.
Και για συνέχεια προηγούμενου σχολίου, δεν δίδονται ζώνες για τα καθίσματα αλλά δίδονται τα logo των ζωνών και μάλιστα με σκέρτσο!!
Σαν συμπέρασμα μπορώ να πω ότι είναι ένα τίμιο κιτ, με ελάχιστες στραβές, σωστό υλικό πλαστικού, που απαιτεί μικρό κόπο για διορθώσεις. Απαιτεί κάποια εμπειρία από τον μοντελιστή που θα καταπιαστεί μαζί του.Το τελικό αποτέλεσμα είναι σεβαστών διαστάσεων και οπωσδήποτε το θέμα είναι must για κάθε βιτρίνα μοντελιστή.
Σταύρος
Σε συνεννόηση με τον κο. Διαχειριστή μας αποφασίστηκε να γίνει το Review των 2 κιτ μέχρι να καταλήξω στο ποιά θα είναι η τύχη τους!
Το ένα από αυτά είναι η Ferrari F40 στην 1/16 (υποπτεύομαι γιατί τα έφερε σ' εμένα ο Αλέξιος!) της σειράς Enthusiast. Βγήκε στην αγορά το 1988 και σήμερα θεωρείται οτι αρχίζει να σπανίζει.
Λόγω κλίμακας και σειράς το κιτ είναι ΧΟΡΤΑΣΤΙΚΟΤΑΤΟ. Οι οδηγίες είναι λεπτομερέστατες, αν και οι χρωματισμοί αναφέρονται μόνο με τους κωδικούς της Gunze, αρκετά μπερδεμένο εαν κάποιος δεν χρησιμοποιεί τα χρώματά της. Αποτελείται από 230 κομμάτια περίπου, αρίστης ποιότητας, τόσο στα διαφανή όσο και στα αδιαφανή. Ελάχιστα ξέφτια καλουπιού, αλλά αρκετά pin marks σε αόρατα σημεία που τα περισσότερα δεν ενοχλούν. Στόκος θα χρειαστεί σε μικρά επίπεδα κομμάτια που εμφανίζουν βαθουλώματα, προερχόμενα από τον εγκλεισμό αέρα κατά την έγχυση του πλαστικού στα καλούπια, αλλά παντού η διόρθωση είναι εύκολη.
Οι οδηγίες είναι αρκετά αναλυτικές (χωρίς να αποφεύγονται οι ασάφειες και τα "ευκόλως εννούμενα παραλείπονται").
Το κιτ προσφέρει την πόρτα του οδηγού ανοικτή, τους προβολείς κλειστούς ή ανοικτούς και το κάλυμα του κινητήρα ανοικτό, στηριζόμενο σε μεταλλική μπάρα.
Το αμάξωμα είναι σωστό σε αναλογίες, με καθαρές γραμμώσεις, με μόνη παρατήρηση τη δουλειά που απαιτείται για όποιον αποφασίσει να ασχοληθεί με το να λειάνει τη μέσα πλευρά του ουρανού. Τα δυο εμπρός φτερά χρειάζονται τρίψιμο στις κούρμπες τους γιατί διατηρούν τη γωνία του καλουπιού. Το καθάρισμα από ξέφτια είναι πανεύκολο. Τόσο αυτό όσο και τα δύο επόμενα sprues παρουσιάζουν το φαινόμενο των "νερών" στην επιφάνειά τους, που προέρχεται από τη ροή του πλαστικού στο καλούπι. Ένα ελαφρό πέρασμα με 1500 ντουκόχαρτο το εξαφανίζει.
Η συνέχεια του αμαξώματος έχει τα ίδια "νερά" όπως και το προηγούμενο. Οι πόρτές θα χρειαστούν ελαφρύ στόκο για να σβήσουν μικρές ατέλειες από βαθουλώματα.
Το υπόλοιπο του αμαξώματος δεν παρουσιάζει κανένα πρόβλημα εκτός από τα "νερά" στο μεγάλο κομμάτι-κάλυμμα του κάτω μέρους του κινητήρα που διορθώνεται πανεύκολα με στόκο ή και σκέτο τρίψιμο. Τα λεπτά ορθογώνια πλαίσια είναι πεντακάθαρα και πολύ σωστά στις διαστάσειςτους, απαιτούν ελάχιστη προετοιμασία για αστάρωμα.
s8.postimage.org/9wzwlaq8x/DSCN0773.jpg[/img][/url]
Το σαλόνι είναι μια τίμια αναπαράσταση του πραγματικού που σηκώνει κάποιες βελτιώσεις για τους ...μερακλήδες, αλλά δεν απαιτεί ιδιαίτερο κόπο στη προετοιμασία του για βάψιμο. Δεν βρήκα σκοτεινά σημεία. Το κιτ δεν περιέχει ζώνες ασφαλείας και αυτό είναι ένα αστείο που θα εξηγήσω παρακάτω!!
Κινητήρας. Πληρέστατος, με μικρά περιθώρια προσθηκών για τους πολύ βαρεμένους (λέγε με Σταύρο!), ίσως λίγο χοντροκομμένες πολλαπλές εξαγωγής αλλά όλο το υπόλοιπο συγκρότημα έχει σωστές λεπτομέρειες τόσο στο μπλοκ όσο και στο κιβώτιο και στα τούρμπο. Εντυπωσιάστηκα από τη λεπτομέρεια σε όλα τα σημεία.
Αναρτήσεις. Ακόμα και οι ράβδοι εξισορρόπησης -που είναι από τα πιο λεπτά κομμάτια του κιτ- έχουν σωστό πάχος και είναι ...ίσια. Ελάχιστος στόκος και σε ορισμένα σημεία είναι οι μόνες διορθώσεις που απαιτούνται πριν το κόλλημα-βάψιμο.
Δίσκοι, ζάντες. Όλα χρειάζονται χλωρίνη και οι πρώτοι χρειάζονται υπομονή για να ανοιχτούν οι τρύπες του αερισμού με τρυπανάκι. Οι ζάντες χρειάζονται τη προσθήκη βαλβίδων αλλά είναι σωστές στον σχεδιασμό τους. Πρώτο φάουλ του κιτ: δεν περιέχονται σιαγόνες δισκοφρένων!!
Καλή ποιότητα κρυστάλλων αλλά ένα κλικ κάτω από τη διαύγεια αυτών της Tamiya. Από μια υποψία "νερού" σε κάθε ένα από τα δυο μεγάλα που τα θεωρώ σαν πταίσμα, ούτε καν πλημμέλημα!!! Και άπειρος αριθμός διαφανών κομματιών που καλύπτει και την παραμικρή λεπτομέρεια όπου χρειάζεται.
Σασί. Εκτός από ελαφρό στοκάρισμα της κάτω του πλευράς λόγω "νερών", όλο το υπόλοιπο κρίνεται αψεγάδιαστο. Σωστες διαστάσεις και πάχη ψαλιδιών και σωστή προστασία των ευαίσθητων μερών μέχρι τη τελική συναρμολόγηση.
Τα ελαστικά είναι καταπληκτικά. Ούτε ίχνος (ή περίπου) από μεσαία ραφή, με σωστή γράμμωση στο πέλμα και ανάγλυφο logo κατασκευστή.
Η μεταλική σίτα έχει καλό pattern και πατρόν για κόψιμο (με υπολογισμό 0,2 χιλ επιπλέον από το πατρόν για το κόλλημα).
Τα σωληνάκια είναι για πέταμα. Λάθος διατομή, χρώμα και λόγω κόμπου από το εργοστάσιο τσακισμένα παντού.
Από τις χαλκομανίες δεν λείπει τίποτα από τα βασικά. Δίνουν λεπτομέρεια και δεν είναι κιτρινισμένες. Σηκώνουν προσθήκες. Υπάρχει αρκετό φιλμ γύρω από το κάθε θέμα που πρέπει να απομακρυνθεί πριν πέσει στο νερό.
Και για συνέχεια προηγούμενου σχολίου, δεν δίδονται ζώνες για τα καθίσματα αλλά δίδονται τα logo των ζωνών και μάλιστα με σκέρτσο!!
Σαν συμπέρασμα μπορώ να πω ότι είναι ένα τίμιο κιτ, με ελάχιστες στραβές, σωστό υλικό πλαστικού, που απαιτεί μικρό κόπο για διορθώσεις. Απαιτεί κάποια εμπειρία από τον μοντελιστή που θα καταπιαστεί μαζί του.Το τελικό αποτέλεσμα είναι σεβαστών διαστάσεων και οπωσδήποτε το θέμα είναι must για κάθε βιτρίνα μοντελιστή.
Σταύρος