"Smile"....περι φωτογράφισης ο λόγος
Jun 25, 2012 0:00:43 GMT 2
Post by rawshooter on Jun 25, 2012 0:00:43 GMT 2
Στο παρών θέμα θα μιλήσουμε σχετικά με την φωτογράφιση των μοντέλων μας.
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω όσο πιο απλά γίνεται μιας και αν μπλέξουμε με τεχνικούς όρους, μπορούμε να γεμίασουμε τόμους
Καταρχάς θα χωρίσω το θέμα σε τρείς ενότητες: α. Εξοπλισμός β. Ρυθμίσεις γ. Στήσιμο και tips.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Πλην της φωτογραφικής μηχανής θα χρειαστούμε ενα τρίποδο, 2-3 λάμπες και ενα "σκηνικό" ή photobox.
Τρίποδο: Κρίνεται απαραίτητο μιας και ο καλύτερος φωτογράφος δεν έχει χέρι απόλυτα σταθερό. Υπάρχουν στην αγορά τρίποδα απο 8-9 ευρώ (πλαστικά ή μεταλλικά) μέχρι 500-600 ευρώ τα επαγγελματικά Manfrotto.
Λάμπες: Το Α & Ω στην φωτογράφιση είναι το φώς. Το φώς χωρίζεται σε ψυχρό, θερμό και ουδέτερο, ανάλογα της θερμοκρασίας του σε βαθμούς Kelvin. Έτσι έχουμε λάμπες ψυχρού (μπλέ) φωτός 9500 Kelvin, θερμού (κίτρινου) φωτός 2700 Kelvin και ουδέτερου 5500 Kelvin. Επειδή οι λάμπες 5500 Kelvin είναι δυσεύρετες και πανάκριβες επιλέγουμε εκείνες των 6500 Kelvin που βρίσκουμε παντού. Καλό είναι να είναι πάνω απο 80Watt - τελική -
Σκηνικό ή photobox: Πέραν του καλαίσθητου αποτελέσματος - φανταστείτε άρμα ή άλλο κιτ σε ροζουλί φόντο - μεγάλο ρόλο "παίζει" το φόντο και στην απόδοση των χρωμάτων. Το καλύτερο είναι ενα φόντο γκρί χρώματος σαν το χαρτονένιο οπισθόφυλλο των μπλοκ ακουαρέλας. Βέβαια και άσπρο ή μαύρο φόντο δεν είναι άσχημα σαν επιλογή αλλά σε σειρά προτεραιότητας επιλέγουμε γκρί, λευκό, μαύρο.
Στο internet (κυρίως ebay) μπορούμε να βρούμε έτοιμα photobox με 30$ που ειλικρινά μας λύνουν τα χέρια. Βέβαια αν επιλέξουμε μια home made κατασκευή τότε μπορούμε απλά να τοποθετήσουμε ενα πανί ή μεγάλο χαρτόνι έτσι ώστε να δημιουργεί μια καμπύλη "πλάτη" σαν φόντο - αποφεύγουμε τις γωνίες λόγω σκιών - Επίσης αποφεύγουμε γυαλιστερές επιφάνειες λόγω ανάκλασης του φωτός των λαμπτήρων.
Εδώ εφόσον διαθέτει η μηχανή μας χειροκίνητες ρυθμίσεις επιλέγουμε την ρύθμιση AV. Έπειτα επιλέγουμε ISO 100 ή ISO 200 (αν οι λάμπες μας είναι κάτω των 60Watt) και στο white balance (WB) επιλέγουμε είτε default (αν διαθέτει) είτε AUTO (αν δεν έχει την προηγούμενη επιλογή). Επόμενο βήμα η επιλογή της αυτόματης φωτογράφισης με αντίστροφη μέτρηση. Τέλος καδράρουμε το θέμα μας και επιλέγουμε την μέγιστη στο f (5,6/8/....../22/36 κτλ). Αυτό μας βοηθά στο να αποτυπωθεί όλο το σκηνικό (θέμα και φόντο). Μικρός βαθμός f θα έχει ως αποτέλεσμα να νεταριστεί σημείο του όλου θέματος και το υπόλοιπο να "βγεί" φλουταρισμένο (θολό). Αυτό ήταν, 'βγάζουμε" πλεον τις φώτο μας.
Βέβαια σε κάπως καλές και ακριβές μηχανές (τύπου dslr) υπάρχουν και extra ρυθμίσεις όπως βήματα στόπ Av, σπότ φωτομέτρηση κτλ.
Βάζουμε λοιπόν την μηχανή μας στο τρίποδο, επιλέγουμε τις ρυθμίσεις μας στην μηχανή και τοποθετούμε το μοντέλο μας ή στο έτοιμο photobox ή στο home made σκηνικό μας. Τώρα τοποθετούμε εκατέρωθεν του photobox/σκηνικού μας τις λάμπες δλδ μια αριστερά και μια δεξιά, ώστε να φωτίζεται πλήρως το θέμα που φωτογραφίζουμε. Εφόσον διαθέτουμε και τρίτη λάμπα τότε αυτή τοποθετείται πίσω απο το σκηνικό, έτσι ώστε να φωτίζει το θέμα μας απο πάνω - Αυτό βοηθά στο να "σβήσουν" οι σκιές και να "ξεκολλήσει" το θέμα απο το φόντο.
- ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ φλάς!!!!!! Μηδενίζει τα πάντα και "σκληραίνει" χρώματα και σκιές.
- Πάντα βγάζουμε 10 φώτο και κρατάμε 1 - ΚΑΝΟΝΑΣ -
- Πάντα κατα την φωτογράφιση αλλάζουμε, έστω ελάχιστα, τις γωνίες των λαμπτήρων ώστε να φωτιστούν ολα τα σημεία του μοντέλου - ειδικά τα πλαινά μαρσπιέ
- Καλό είναι να επιλέγουμε γωνία φωτογράφισης πρπ στο ύψος του ματιού καθήμενου ανθρώπου και το θέμα μας στραμένο στα 3/4 ως προς τον φακό μας. Αυτό μας δίνει μια ολική εικόνα του θέματος και βάθος στην φωτογράφιση.
- Πάντα ελεγχουμε το φακό μας για σκόνες, δακτυλιές κτλ
- Σε αποστάσεις κάτω των 10cm πάντα επιλέγουμε την ρύθμιση macro. Σε μηχανές dslr επιλέγουμε manual ρύθμιση εστίασης φακού και ρυθμίζουμε ανάλογα.
- Ενα "πονηρό" tip.....για να δώσουμε μεταλλική υφή στο μοντέλο μας, αφαιρούμε το τρίτο πίσω φώς και βάζουμε στο photobox/σκηνικό μας εναν "ουρανό" απο μεταλλιζέ επιφάνεια - "Μάνα" για αυτό είναι τα μεταλλιζέ καλύματα των παμπρίζ για τα αυτοκίνητα. Οι λάμπες μας τώρα ΔΕΝ "χτυπούν" απευθείας το μοντέλο ΑΛΛΑ την μεταλλιζέ επιφάνεια - προς τα πάνω δλδ
Οσο πιο σκούρη η μεταλλιζέ επιφάνεια τόσο ποιο έντονο και "βαθύ" το εφέ.
- Τέλος στα περλέ και λοιπά μεταλλιζέ χρώματα πάντα χρησιμοποιούμε diffuser στις λάμπες μας, ώστε να μην φαίνεται έντονος ο κόκκος του χρώματος. Επειδή τα diffuser της αγοράς είναι πανάκριβα μια απλή λύση είναι ενα απλό κομμάτι χαρτί μπροστά απο τις λάμπες μας. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως επειδή οι λάμπες - έστω και μή πυρακτώσεως πλέον - εκλύουν θερμότητα, καλό είναι να τοποθετούμε αυτά το home made diffuser μας στο τέλος του στησίματος, λίγο πριν το κλίκ της φωτογράφισης. Αλλιώς μπορεί να βάλουμε φωτιά στο εργαστήρι μας.
Ελπίζω να "έριξα λίγο φως" στο θέμα φωτογράφιση και να βοήθησα
Θα προσπαθήσω να εξηγήσω όσο πιο απλά γίνεται μιας και αν μπλέξουμε με τεχνικούς όρους, μπορούμε να γεμίασουμε τόμους
Καταρχάς θα χωρίσω το θέμα σε τρείς ενότητες: α. Εξοπλισμός β. Ρυθμίσεις γ. Στήσιμο και tips.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Πλην της φωτογραφικής μηχανής θα χρειαστούμε ενα τρίποδο, 2-3 λάμπες και ενα "σκηνικό" ή photobox.
Τρίποδο: Κρίνεται απαραίτητο μιας και ο καλύτερος φωτογράφος δεν έχει χέρι απόλυτα σταθερό. Υπάρχουν στην αγορά τρίποδα απο 8-9 ευρώ (πλαστικά ή μεταλλικά) μέχρι 500-600 ευρώ τα επαγγελματικά Manfrotto.
Λάμπες: Το Α & Ω στην φωτογράφιση είναι το φώς. Το φώς χωρίζεται σε ψυχρό, θερμό και ουδέτερο, ανάλογα της θερμοκρασίας του σε βαθμούς Kelvin. Έτσι έχουμε λάμπες ψυχρού (μπλέ) φωτός 9500 Kelvin, θερμού (κίτρινου) φωτός 2700 Kelvin και ουδέτερου 5500 Kelvin. Επειδή οι λάμπες 5500 Kelvin είναι δυσεύρετες και πανάκριβες επιλέγουμε εκείνες των 6500 Kelvin που βρίσκουμε παντού. Καλό είναι να είναι πάνω απο 80Watt - τελική -
Σκηνικό ή photobox: Πέραν του καλαίσθητου αποτελέσματος - φανταστείτε άρμα ή άλλο κιτ σε ροζουλί φόντο - μεγάλο ρόλο "παίζει" το φόντο και στην απόδοση των χρωμάτων. Το καλύτερο είναι ενα φόντο γκρί χρώματος σαν το χαρτονένιο οπισθόφυλλο των μπλοκ ακουαρέλας. Βέβαια και άσπρο ή μαύρο φόντο δεν είναι άσχημα σαν επιλογή αλλά σε σειρά προτεραιότητας επιλέγουμε γκρί, λευκό, μαύρο.
Στο internet (κυρίως ebay) μπορούμε να βρούμε έτοιμα photobox με 30$ που ειλικρινά μας λύνουν τα χέρια. Βέβαια αν επιλέξουμε μια home made κατασκευή τότε μπορούμε απλά να τοποθετήσουμε ενα πανί ή μεγάλο χαρτόνι έτσι ώστε να δημιουργεί μια καμπύλη "πλάτη" σαν φόντο - αποφεύγουμε τις γωνίες λόγω σκιών - Επίσης αποφεύγουμε γυαλιστερές επιφάνειες λόγω ανάκλασης του φωτός των λαμπτήρων.
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ
Εδώ εφόσον διαθέτει η μηχανή μας χειροκίνητες ρυθμίσεις επιλέγουμε την ρύθμιση AV. Έπειτα επιλέγουμε ISO 100 ή ISO 200 (αν οι λάμπες μας είναι κάτω των 60Watt) και στο white balance (WB) επιλέγουμε είτε default (αν διαθέτει) είτε AUTO (αν δεν έχει την προηγούμενη επιλογή). Επόμενο βήμα η επιλογή της αυτόματης φωτογράφισης με αντίστροφη μέτρηση. Τέλος καδράρουμε το θέμα μας και επιλέγουμε την μέγιστη στο f (5,6/8/....../22/36 κτλ). Αυτό μας βοηθά στο να αποτυπωθεί όλο το σκηνικό (θέμα και φόντο). Μικρός βαθμός f θα έχει ως αποτέλεσμα να νεταριστεί σημείο του όλου θέματος και το υπόλοιπο να "βγεί" φλουταρισμένο (θολό). Αυτό ήταν, 'βγάζουμε" πλεον τις φώτο μας.
Βέβαια σε κάπως καλές και ακριβές μηχανές (τύπου dslr) υπάρχουν και extra ρυθμίσεις όπως βήματα στόπ Av, σπότ φωτομέτρηση κτλ.
ΣΤΗΣΙΜΟ
Βάζουμε λοιπόν την μηχανή μας στο τρίποδο, επιλέγουμε τις ρυθμίσεις μας στην μηχανή και τοποθετούμε το μοντέλο μας ή στο έτοιμο photobox ή στο home made σκηνικό μας. Τώρα τοποθετούμε εκατέρωθεν του photobox/σκηνικού μας τις λάμπες δλδ μια αριστερά και μια δεξιά, ώστε να φωτίζεται πλήρως το θέμα που φωτογραφίζουμε. Εφόσον διαθέτουμε και τρίτη λάμπα τότε αυτή τοποθετείται πίσω απο το σκηνικό, έτσι ώστε να φωτίζει το θέμα μας απο πάνω - Αυτό βοηθά στο να "σβήσουν" οι σκιές και να "ξεκολλήσει" το θέμα απο το φόντο.
Tips
- ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ φλάς!!!!!! Μηδενίζει τα πάντα και "σκληραίνει" χρώματα και σκιές.
- Πάντα βγάζουμε 10 φώτο και κρατάμε 1 - ΚΑΝΟΝΑΣ -
- Πάντα κατα την φωτογράφιση αλλάζουμε, έστω ελάχιστα, τις γωνίες των λαμπτήρων ώστε να φωτιστούν ολα τα σημεία του μοντέλου - ειδικά τα πλαινά μαρσπιέ
- Καλό είναι να επιλέγουμε γωνία φωτογράφισης πρπ στο ύψος του ματιού καθήμενου ανθρώπου και το θέμα μας στραμένο στα 3/4 ως προς τον φακό μας. Αυτό μας δίνει μια ολική εικόνα του θέματος και βάθος στην φωτογράφιση.
- Πάντα ελεγχουμε το φακό μας για σκόνες, δακτυλιές κτλ
- Σε αποστάσεις κάτω των 10cm πάντα επιλέγουμε την ρύθμιση macro. Σε μηχανές dslr επιλέγουμε manual ρύθμιση εστίασης φακού και ρυθμίζουμε ανάλογα.
- Ενα "πονηρό" tip.....για να δώσουμε μεταλλική υφή στο μοντέλο μας, αφαιρούμε το τρίτο πίσω φώς και βάζουμε στο photobox/σκηνικό μας εναν "ουρανό" απο μεταλλιζέ επιφάνεια - "Μάνα" για αυτό είναι τα μεταλλιζέ καλύματα των παμπρίζ για τα αυτοκίνητα. Οι λάμπες μας τώρα ΔΕΝ "χτυπούν" απευθείας το μοντέλο ΑΛΛΑ την μεταλλιζέ επιφάνεια - προς τα πάνω δλδ
Οσο πιο σκούρη η μεταλλιζέ επιφάνεια τόσο ποιο έντονο και "βαθύ" το εφέ.
- Τέλος στα περλέ και λοιπά μεταλλιζέ χρώματα πάντα χρησιμοποιούμε diffuser στις λάμπες μας, ώστε να μην φαίνεται έντονος ο κόκκος του χρώματος. Επειδή τα diffuser της αγοράς είναι πανάκριβα μια απλή λύση είναι ενα απλό κομμάτι χαρτί μπροστά απο τις λάμπες μας. ΠΡΟΣΟΧΗ όμως επειδή οι λάμπες - έστω και μή πυρακτώσεως πλέον - εκλύουν θερμότητα, καλό είναι να τοποθετούμε αυτά το home made diffuser μας στο τέλος του στησίματος, λίγο πριν το κλίκ της φωτογράφισης. Αλλιώς μπορεί να βάλουμε φωτιά στο εργαστήρι μας.
Ελπίζω να "έριξα λίγο φως" στο θέμα φωτογράφιση και να βοήθησα