est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 4, 2011 8:24:49 GMT 2
Αγαπητοί συνφορουμίτες Έχοντας τελειώσει μια Honda RA273 πριν από 20 περίπου μέρες (φωτό ...μόλις ευκαιρήσει ο επίσημος φωτογράφος μου!!) άνοιξα για νιοστή φορά το κιτ της Renault RE20 στο 1/12 της Tamiya. Το κιτ αγοράστηκε το 1983 (η τιμή υπάρχει ακόμα πάνω στο κουτί και ήταν 2.640 δρχ!!), από τότε βολοδέρνει στα ντουλάπια μου, θύμα μιας συνεχούς αναβλητικότητας σε συνδυασμό με τη μακροχρόνια απoχή μου από το «άθλημα». Είπα πλέον ότι μια ψυχή που είναι να βγει ας βγει να τελειώνουμε. Και εξηγούμαι: Το κιτ είναι δύκολο, περίπλοκο και με παγίδες. Παρουσιάστηκε το 1983 και ήταν ό,τι καλύτερο είχε βγάλει η Tamiya σε ποιότητα και λεπτομέρεια. Έπρεπε να περιμένει κανείς ως το 1991 για να δει κάτι παρόμοιο με την 641/2. Ο Mario Covalski αναφέρει στην ανάλυσή του στο Modeler Site ότι .....this is a very comlex kit
και το λιαν αποκαρδιωτικό ότι χάλασε 2 κιτ για να φτιάξει ένα.! Παραθέτω τις οδηγίες για να πάρετε μια ιδέα του όγκου εργασίας που απαιτείται για να φτάσει κανείς σε ένα ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Μετά από προσεκτική μελέτη των οδηγιών, πάρθηκαν μερικές καίριες αποφάσεις όπως το ότι ΟΛΑ μα ΟΛΑ τα κομμάτια θα ελεγχθούν για τη συναρμογή τους και την απαλοιφή των ραφών των καλουπιών -που όσο καλή δουλειά και αν έκαναν στην Tamiya υπάρχουν, και σε αυτή τη κλίμακα φαίνονται-, το κόλλημα όσο το δυνατόν περισσότερων ομοειδών και γειτονικών κομματιών πριν το αστάρωμα, και τέλος τον διαχωρισμό των εργασιών σε 6 διακριτές ενότητες ήτοι: 1) Σύστημα διεύθυνσης και μπροστινή ανάρτηση 2) Κόκπιτ, σασί και ψυγεία νερού 3) Κινητήρας και καλωδιώσεις 4) Κιβώτιο ταχυτήτων και πίσω ανάρτηση 5) Τούρμπο 6) Βάψιμο αμαξώματος (το πιο δύσκολο) και τελική συναρμολόγηση. Αυτα είναι τα κομμάτια του κιτ. Pas mal που λένε και οι Γάλλοι :mrgreen: Δεν θα χρησιμοποιηθούν aftermarket καλούδια, μόνον ό,τι διαθέτει η κούτα με τα περισσεύματα και τα ξεκοιλιάσματα διαφόρων ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών του σπιτιού! Με τον ρυθμό που δουλεύω υπολογίζω το project να διαρκέσει κατ ελάχιστον 5 μήνες. Υπολογίζω στην συμμετοχή σας με ιδέες, σχόλια, μετατροπές, βελτιώσεις και κριτική. Οι τυχόν επιδοκιμασίες ας μείνουν για το τέλος. Μόνο κουράγιο ευχηθείτε μου σε αυτή τη φάση. Ελπίζω το τελικό αποτέλεσμα να μοιάζει με το πρωτότυπο:
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 4, 2011 8:34:11 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους! Η χρονοβόρα διαδικασία του ελέγχου της συναρμογής τελείωσε, τα επικίνδυνα σημεία... εντοπίστηκαν και όπου αυτό ήταν δυνατό κολλήθηκαν τα γειτονικά και παραπλήσια κομμάτια, ως επίσης έγινε η πρώτη φάση μασκαρίσματος (υπάρχουν δυο και μερικές φορές τρείς φάσεις!). Η συναρμογή του κιτ είναι κορυφαία σε όλα τα σημεία (Tamiya γαρ) πλην του συγκροτήματος της πίσω αεροτομής όπου νόμιζα ότι είχα στα χέρια μου κομμάτια της Heller και όπου αναλώθηκε μπόλικος στόκος Humbrol & Gunze. :twisted: Αλλά αυτά θα παρουσιαστούν όταν έλθει η σειρά τους. Κρεμαγιέρα και στήριξή της: Αποτελούνταν από αυτά τα κομμάτια. Ασταρώθηκαν με Humbrol και βάφτηκαν με Aluminium 56 και Black Satin 85της Humbrol. Το κέλυφος του ατέρμονα κολλήθηκε με τσιμπήματα CA (η παραπάνω ποσότητα θα ακινητοποιούσε τον οδοντωτό άξονα) και τα δύο ΠΙ το ένα ανάποδα από το άλλο- γλίστρησαν στα δύο πλευρικά παράλληλα πάνελς και στερεώθηκαν με Clear Fix, ούτως ώστε να ρυθμιστεί σε οριζόντιο επίπεδο το κέντρο των δυο ζευγαριών οπών από τα οποία περνάνε οι άξονες των πάνω ψαλιδιών. Τα πάνω ψαλίδια ασταρώθηκαν με Humbrol και βάφτηκάν με TS29 Απομένει η συναρμολόγησή τους αλλά θα βιδωθούν στα πάνελς της κρεμαγιέρας όταν αυτή κολληθεί στο κυρίως σασί. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας. ::salut::
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 12:47:13 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους. Η συναρμολόγηση των πάνω ψαλιδιών με τα ελατήρια & τα αμορτισέρ τελείωσε. Όταν τοποθετηθούν στα πανελς θα συνδεθούν με τους δυο μικρούς μαύρους βραχίονες και -μέσω των δυο κλειδιών ρύθμισης- στη μικρή εγκάρσια ράβδο στρέψης που είναι στερεωμένη στις δυο επικλινείς ράβδους που σχηματίζουν τρίγωνο με το ας πούμε roll bar του τιμονιού. Στο εμπρός άκρο τού σασί (αλουμίνιο της Humbrol) κολλήθηκαν οι βάσεις της μπροστινής αγκίστρωσης των κάτω ψαλιδιών (semi gloss black της Humbrol) και θα κολληθούν το δοχείο υγρών, οι δύο αντλίες των φρένων και το κουτί του διακόπτη και των ασφαλειών του πίσω stop. Ανοίχτηκαν οπές για τη συνδεσμολογία μεταξύ τους. Το πάνω μέρος του κυρίως σασί έχει πολλά περιθώρια βελτιώσεων και προσθηκών. Ανοίχτηκαν τρύπες για να στερεωθεί το ...τεράστιο καλώδιο-ντίζα του γκαζιού που ξεκινάει από το πεντάλ και καταλήγει στο τέλος του δοχείου καυσίμου, κολλήθηκε δε στο ύψος του κεφαλιού του οδηγού ένα άγκιστρο. Η ντίζα φτάνει επενδυμένη μέχρι το άγκιστρο, αφού περάσει γύρω από τον λεβιέ ταχυτήτων, και μετά από αυτό παραμένει σκέτο ...συρματόσχοινο. Τέλος από την άλλη πλευρά ετοιμάστηκαν οι υποδοχές στερέωσης ενός τρίκλωνου καλωδίου που ξεκινάει πίσω από το κάθισμα του οδηγού και καταλήγει στον εγκέφαλο που βρίσκεται πάνω από από το δοχείο καυσίμου. Γύρω από αυτό το σημείο έχω σκοπό να ...ασελγήσω και ελπίζω να πετύχει αυτό που έχω στο μυαλό μου. Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 12:49:00 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους Η συνέχεια του WIP έχει στο μενού τα εξής: Το κάτω μέρος του σασί (το εύκολο!), μετά το αστάρωμα βάφτηκε με Aluminium 56 της Humbrol, Yellow TS-16 της Tamiya και TS-29 Semi Gloss Black της Tamiya. όλα απροβλημάτιστα. Οι βάσεις στερέωσης των ψυγείων νερού επίσης με Aluminium 56 της Humbrol και τα πεντάλ με Gloss Aluminium TS-17 της Tamiya. Συναρμολογήθηκε η μετώπη του σασί και το δοχείο καθώς και τα σωληνάκια των φρένων ...απέκτησαν υγρό, το δε κουτί διακόπτη-ασφαλειών των φρένων απέκτησαν στίκερ κατασκευαστή και συνδεσμολογία. Το σύστημα διεύθυνσης κούμπωσε άψογα στο σασί και τα πεντάλ (με την ανάλογη καλούμπα καλωδίων το καθένα) επίσης. Έπεσε CA βέβαια για σταθεροποίηση. Επίσης βιδώθηκαν τα πάνω ψαλίδια στα αμορτισέρ-ελατήρια και οι βάσεις των ψυγείων στο σασί.. Το σύνολο βιδώθηκε με 2 βίδες το καθένα στο σύστημα διεύθυνσης άψογα. Κολλήθηκε κατόπιν η μετώπη του σασί και η μεγάλη δουλειά του κάτω σασί έλαβε τέλος. Καποιος ζήτησε μια φωτό της RE20 συγκριτικά με κάτι γνωστό. Ιδού το καπάκι κινητήρα-κόκπιτ δίπλα σε μια C9. Χορταστικό κιτ οφείλω να πω η Ρενώ!!!! Συνέχεια έχει το πάνω μέρος του σασί που σχεδόν έχει τελειώσει χρωματικά και που απαιτεί γαϊδουρινή υπομονή ως προς το πόσα μασκαρίσματα απαιτεί για τα διαφορετικά βαψίματα που χρειάζεται. Στο επόμενο post! Ευχαριστώ για τον χρόνο σας Με συνφορομιτικούς χαιρετισμούς Σταύρος
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 12:50:02 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους Συνεχίζω με το πάνω μέρος του σασί. Είχα γράψει τι υπομονή χρειάζεται σε μασκάρισμα για να βαφτεί αξιοπρεπώς αυτό το κομμάτι Έχουμε και λέμε 1. Silver Leaf TS30, 2. Black TS24, 3. Gloss Aluminium TS17, 4. Semi Gloss Black TS29, 5. Metallic Gray MS5, 6. Yellow TS16. Δηλαδή 6 μασκαρίσματα σε 1 κομμάτι. Στη συνέχεια, τα πλαϊνά εσωτερικά σημεία του κόκπιτ επενδύθηκαν με Carbon Fiber Twill Weave της Scale Motorsport σύμφωνα με φωτογραφίες αναφοράς. Ήταν από τις πρώτες παρουσίες του Carbon Fiber στην F1, μαζί με τη McLaren. Σειρά είχε η τοποθέτηση της ντίζας γκαζιού η οποία από το πεντάλ διατρέχει κατά μήκος το σασί, από το δεξί γόνατο του οδηγού κατόπιν γύρω από τον μοχλό ταχυτήτων καταλήγει σε αγκίστρωση πάνω από τον δεξί ώμο του όπου συνεχίζει σαν γυμνό συρματόσχοινο μέχρι τον κινητήρα. Αυτό έγινε με πολύ ψιλό σύρμα (αριστερό καρούλι) τυλιγμένο γύρω από την ντίζα, που στη συνέχεια περάστηκε σε κάθε μια από τις 5 τρύπες που είχα ανοίξει κατά την προετοιμασία του σασί, στρίφτηκε από κάτω και δίπλωσε σε τυφλό σημείο, κατέληξε δε στην υποδοχή που είχε κολληθεί σε προηγούμενη φάση στο άκρο του ρεζερβουάρ. Στην αριστερή πλευρά του ρεζερβουάρ θα τοποθετηθεί τρίκλωνο καλώδιο που θα στερεωθεί με πιο χοντρό σύρμα (δεξί καρούλι) και θα αναπαριστά την τροφοδοσία του εγκεφάλου. Στην κορυφή τέλος του ρεζερβουάρ θα τοποθετηθεί ο εγκέφαλος, ο πολλαπλασιαστής, η χοάνη πλήρωσης, ο διακόπτης παροχής και η βαλβίδα εξαέρωσης, και στο πλάι του κόκπιτ ο μοχλός ταχυτήτων. Σας κούρασα? Και να σκεφτείτε ότι ...τα χειρότερα έπονται. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 12:51:22 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους. Συνέχεια της Γαλλίδας. Τελείωσε το συγκρότημα εγκέφαλου με την τροφοδοσία του, ο πολλαπλασιαστής, τα συστήματα ασφαλείας της δεξαμενής βενζίνης και η καλωδίωση ρεύματος και εντολών προς τον κινητήρα. Συνέχεια είχαν τα δυο ρολμπάρ. Το εμπρός κολλήθηκε στα τρια μέρη του με μέτρημα των αποστάσεών του στα 4 σημεία στήριξής του στο πάνω σασί. ανοίχτηκαν οπές στη πίσω μέρος και μπήκαν τα καλώδια διακοπτών του ταμπλώ. Το σύνολο θα τοποθετηθεί μετά τη συγκόλληση του πάνω σασί στο κάτω, διότι ανάμεσά του περνάει η κολώνα τιμονιού. Τέλος κολλήθηκε το ρολμπάρ κεφαλής και στερεώθηκε ο σωλήνας ανακούφισης της δεξαμενής Σειρά έχουν οι μπροστινές πλήμες με τα δισκόφρενα και οι σωληνώσεις των φρένων, grade up των Top Studio & T2M. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 12:55:21 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους Το χρονοδιάγραμμα εργασιών καθυστέρησε κατά μια εβδομάδα κι αυτό γιατί η καρτέλλα των χαλκομανιών βγήκε άχρηστη. Οι χαλκομανίες αρνούνταν παντελώς να αφήσουν τη βάση τους. Είναι αλήθεια ότι κάτι τέτοιο το υποψιαζόμουν και το περίμενα μετά από 25 χρόνια παραμονής τους στο κουτί :roll: Από Indycals λοιπόν παραγγέλθηκε νέα καρτέλλα που έκανε ακριβώς 5 εργάσιμες μέρες να έρθει στα χέρια μου (όσο αναφέρουν και στο site τους). Αν παραβλέψει κανείς την έλλειψη αρίθμησής και το ότι το φύλλο των κυρίως χαλκομάνιών είναι ενιαίο χωρίς χωριστά περιγράμματα, πράγμα που εμένα προσωπικά με βολεύει, η ποιότητα είναι υπέρ-άριστη σε όλα τα επίπεδα :!: Έτσι τελείωσε το συγκρότημα ταμπλώ-μπροστινό ρολμπαρ με την τοποθέτηση των decals στροφόμετρου και μπαρόμετρου. Το σύνολο κολλήθηκε στο πάνω σασί και στη συνέχεια το πάνω στο κάτω. Μπήκε στη θέση της η σπαστή κολώνα τιμονιού (στα ...τυφλά και με επίκληση διαφόρων Αγίων!). Το μπαρόμετρο κολλήθηκε λίγο στραβά διότι στη θέση που έδινε ο Ιάπων ο ...Αρνού δεν έβλεπε τίποτα! Η συνδεσμολόγία των πάνω ψαλιδιών με την εγκάρσια ράβδο εξισορρόπησης ήταν ένα θέμα για όποιον έχει κάπως χοντρά δάκτυλα και ...λίγη υπομονή. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε ο κλιμακωτός μοχλός ρύθμισης της ράβδου στα αριστερά του κόκπιτ και συνδέθηκε με την οριζόντια μπάρα στρέψης στα ...δεξιά του κόκπιτ με το καλώδιο να διατρέχει εγκάρσια το τυφλό τμήμα του ρολμπάρ. Τοποθετήθηκε η πλακέτα-ταυτότητα του κατασκευαστή και τέλος το starter button & starter cable πίσω από τον κλιμακωτό μοχλό, αριστερά του κόκπιτ με το ανάλογο μήκος καλωδίου. Αυτό το τελευταίο ...θα το ξανασυναντήσουμε σε 1,5-2 μήνες, όταν θα έχει τελειώσει το κιβώτιο ταχυτήτων (αν αντέξετε!) :mrgreen: Σχόλια περί ξεθωριάσματος του λεβιέ ταχυτήτων και των δυο οριζοντίων μπαρών στρέψης της ράβδου εξισορρόπησης ...δεν γίνονται δεκτά. Το ξέρω και θα διορθωθούν στις τελευταίες πινελιές στο ρετουσάρισμα (από κάπου πρέπει να το πιάνω το ...πόνημα και αυτά είναι side effects!) :oops: Περιμένοντας όμως το ...γράμμα από την Αμερική με τις χαλκομανίες, είπα να ασχοληθώ με περιφερειακά τμήματα. Τα 2 ψυγεία νερού ασταρώθηκαν και βάφτηκαν παντού με Aluminium της Humbrol. Κατόπιν μασκαρίστηκαν τα περιθώριά και περιγράμματά και οι κυψέλες βάφτηκαν με Matt Black επίσης της Humbrol. Αφού αφέθηκαν να στεγνώσουν 2 μέρες, οι κυψέλες περάστηκαν ελαφρά με 800άρι ντουκόχαρτο για να αποκτήσουν βάθος. Στη συνέχεια θα εφαρμόσουν πάνω τους οι μαύροι σωλήνες της κυκλοφορίας νερού με την προσθήκη λεπτών λωρίδων αυτοκόλλητης αλουμινοταινίας που θα αναπαριστά τους κολιέδες σύσφιξης. Οι 4 σιαγόνες των μπροστινών δισκόφρενων βάφτηκαν με Metalcote Polished Steel της Humbrol και απέκτησαν αναμονές (τρύπες) για Hose Joints. Στα Hose Joints θα εφαρμόσουν Braided Lines που θα διατρέχουν τα κάτω ψαλίδια, μέχρι το σασί. Τα δισκόφρενα βάφτηκαν με Gloss Aluminium της Tamiya και οι ομφαλοί τους με Rubber Black. Οι επιφάνειες τριβής των δισκοφρένων δέχθηκαν ένα ελαφρό Weathering με Oil Stain του Set D, πάντα τηςTamiya. Επίσης μια και ήμουν στο «περίμενε», αστάρωσα και έβαψα τους αυλούς εισαγωγής αέρα των μπροστινών δισκοφρένων και τις πλήμες, τα κάτω ψαλίδια και τις ράβδους της κρεμαγιέρας (Semi Gloss Black και ...λίγο Gloss Aluminium τηςTamiya). Αυτά προς το παρόν. Το κιτ προχωρεί χωρίς ...κόμπλες και στραβές. Ελπίζω να συνεχιστεί έτσι. Πρέπει να πω ότι έχει πέσει αρκετή ποσότητα CA και το Masking Tape αναλώνεται με μεγάλη ταχύτητα. Το κιτ παραπέμπει πιο πολύ σε εργοτάξιο ή είναι η ιδέα μου? Και μην ξεχνάτε. Τα δύσκολα έπονται. Δεν έχω πιάσει ακόμα κινητήρα, κιβώτιο, τούρμπο, εναλλάκτες, πίσω ανάρτηση όπου προβλέπω σφαγή!!! Η υπομονή σας και το αετίσιο μάτι σας (λέγε με Γιώργο!) θα με βοηθήσουν όσο δεν φαντάζεστε. Να είστε ήρεμοι και να μην επείγεστε γιατί είμαι και σε ηλικία κρίσιμη για έμφραγμα.!! Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 12:56:36 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους Συνέχεια των εργασιών επί της Γαλλίδος. Ξέρω δεν κρατιέστε να δείτε τη συνέχεια του πονήματος. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Στις σιαγόνες των δισκοφρένων κολλήθηκαν Hose Joints και Braided Lines που αναπαριστούν το κύκλωμα υγρών φρένων (το masking tape υπάρχει για την ευκολία χειρισμού και την αποφυγή ατυχημάτων). Τα δυο μικρά κίτρινα τμήματα του αμαξώματος τρυπήθηκαν, ασταρώθηκαν ελαφρά και βάφτηκαν με TS-16 (ένα «ξερό» και ένα «υγρό» χέρι ήταν αρκετα για να γυαλίσουν). Περάστηκαν με λίγο Compound και τοποθετήθηκαν τα στίκερ της Ferodo. Κατόπιν σφράγισμα και Wax. Οι δυο μπάρες της κρεμαγιέρας κουμπώσανε στις αναμονές τους και τα δυο κίτρινα κομμάτια εφαρμόσανε ακριβώς στη θέση τους. Κατόπιν κουμπώσανε και βιδώθηκαν τα κάτω τριγωνικά ψαλίδια (βαμένα με TS-29), αφού προηγουμένως κολλήθηκε από κάτω τους ικανό μήκος Braided Line που συνδέει τις σιαγόνες με την ...τρύπα στο αμάξωμα. Τέλος τοποθετήθηκαν οι πλήμες-δισκόφρενα, κολλήθηκαν τα Braided Lines μεταξύ τους και οι αεραγωγοί πάνω στις πλήμες. Τελευταία δουλειά αυτής της φάσης η τοποθέτηση των δυο πλαϊνών ψυγείων με αντίστοιχα μήκη μαύρων σωλήνων και λεπτές λωρίδες αλουμινοταινίας στις ενώσεις με τα ψυγεία που αναπαριστά τους κολιέδες. Οι φάσεις 1 και 2 τελείωσαν χωρίς αβαρίες και πάμε παρακάτω. Σειρά έχει ο καθαυτό κινητήρας χωρίς τα διάφορα υποσυστήματα γύρω του και η φωτό δείχνει το πλήθος των κομματιών που περιμένουν βάψιμο και εφαρμογή πάνω του. Να είστε όλοι καλα. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 12:58:03 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους τους συμφορουμίτες. Η συνέχεια του πονήματος έχει να κάνει με τον κυρίως κινητήρα, χωρίς τα περιφερειακά του. Το κάρτερ λαδιού βάφτηκε με Metalcote Polished Steel (και όχι Aluminium που αναφέρει ο Ιάπων). Η αντλία λαδιού με Gloss Aluminium και περάστηκε με Weathering Oil Stain. Δεξιά και αριστερά κολλήθηκαν οι αντλίες νερού. Το φίλτρο περάστηκε με 4 χέρια άσπρο αστάρι της Tamiya
και τίποτε άλλο αφήνοντας την εντύπωση που βλέπετε στη φωτό. Το κάτω μέρος του μπλοκ βάφτηκε με Baltic Blue της Humbrol (το ίδιο και τα καπάκια των εκκεντροφόρων) ενώ το σώμα των 6 κυλίνδρων με Aluminium της Humbrol. Ενα θέμα με το μασκάρισμα τόσο ...κατσαρών επιφανειών μου προέκυψε, αλλά η υπομονή μου είναι εφάμιλλη με του ...γνωστού συμπαθούς τετράποδου, οπότε πέρασε το δικό μου! Οι ιμάντες των εκκεντροφόρων βάφτηκαν με Rubber Black της Tamiya (κορυφαίο) και τα γρανάζια κίνησης με Silver της Humbrol. Βάρος δόθηκε στο συγκρότημα «εναλλάκτης, αντλία υψηλής του ψεκασμού και αντλία βενζίνης». Ανοίχτηκαν δυο τρύπες στον εναλλάκτη, μια για σύνδεση με τον διανομέα και μια για σύνδεση με τον πολλαπλασιαστή (το θυμάστε από παλιότερο post μου, βρίσκεται πάνω από τη δεξαμενή καυσίμου). Επίσης μια στο σώμα της αντλίας υψηλής για το καλώδιο εντολών που ξεκινάει από τον εγκέφαλο (και αυτό πάνω από τη δεξαμενή καυσίμου). Η αντλία καυσίμου απέκτησε σωληνάκι τροφοδοσίας και επιστροφής καθώς και ...γείωση!! Κολλήθηκαν τα πάντα με μια ορισμένη αυστηρή σειρά, ξεκινώντας από το κύκλωμα νερού των εναλακτών των τούρμπο που απαιτεί δυο χοντρά μαύρα σωληνάκια να ξεκινούν από τη βάση του V προς τη πλευρά του σασί (αποκτήσανε κολιέδες!), συνεχίζοντας με τον διανομέα (κίνηση από τον εκκεντροφόρο με ιμάντα (ματ μαύρο της ΜΜ)), το συγκρότημα εναλλάκτη-αντλιών που ανέφερα παραπάνω (κίνηση από τον εκκεντροφόρο με ιμάντες (ματ μαύρο της ΜΜ επίσης)), τις βάσεις των μπεκ ψεκασμού και τα μπουζοκαλώδια. Κατόπιν τα διαφανή σωληνάκια τροφοδοσίας καυσίμου ...κιτρίνισαν και κολλήθηκαν εναλλάξ δεξιά-αριστερά στα μπεκ. Ο αισθητήρας υποπίεσης των κυλίνδρων συνδέθηκε με την αντλία των μπεκ με Braided Line. Τέλος κολλήθηκαν οι ιμάντες των εκκεντροφόρων, με τους χρονισμούς και τους τεντωτήρες τους. Τα καλύμματα των εκκεντροφόρων δέχθηκαν ιδιαίτερη περιποίηση αφού ασταρώθηκαν με το αστάρι της Humbrol, μασκαρίστηκε το κάτω μέρος τους και βάφτηκαν όπως ανέφερα παραπάνω, κατόπιν μασκαρίστηκε το μπλε και η κάτω πλαυρά τους βάφτηκε όπως το V του κινητήρα (αλουμίνιο). Κατόπιν ξύθηκαν προσεκτικα οι γραμμές και τα γράμματα και περάστηκαν με Metalizer Stainless Steel της MM, δυο και σε ορισμένα σημεία τρια χέρια. Αυτά για την ώρα. Συνέχεια έχει το σύστημα υπερτροφοδότησης και η ψύξη του. ΥΓ. Αν βρίσκετε βελτίωση στη ποιότητα των φωτό είναι γιατί πρόσφατα έγινε μέλος της οικογένειας μια Nikon Coolpix S5100. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 12:59:36 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους Εμαθα ότι σας έλειψε το πόνημα και ένα στερητικό σύνδρομό το πάθατε. ::glossa:: Μια δόση από σωλήνες και καλώδια κάθε δυο εβδομάδες ενδείκνυται για την πάθησή σας. :mrgreen: Το project συνεχίζεται (και τελειωμό δεν έχει) με τη πρώτη φουρνιά συστημάτων γύρω από τον κινητήρα. Οντας υπερτροφοδοτούμενος, χρειαζόταν φτερωτές κίνησης από τις εξατμίσεις (2), φτερωτές συμπίεσης (2) και βέβαια σύστημα ψύξης του συμπιεσμένου αέρα με εναλλάκτες αέρα-νερού (πάντα 2 για το παίδεμα και τις ατέλειωτές μετρήσεις συμμετρίας). Στη πρώτη φωτό φαίνονται οι εναλλάκτες, το δοχείο απωλειών νερού και προπάντων η ...τάπα του σασί. Οι πρώτοι βάφτηκαν με Gloss Aluminium τηςTamiya, το δεύτερο με Chrome Silver της Humbrol και η ...τάπα με Aluminium της Humbrol στο κέντρο (είναι πιο χοντρόκοκκη και δείχνει αλλοιώς) και με Metallic Gray περιμετρικά και στα σημεία τροφοδοσίας και επιστροφής του καυσίμου. Κολλήθηκε η τάπα στο πίσω μέρος του κινητήρα (και χάθηκαν οι ιμάντες των εκκεντροφόρων απορώ ακόμα γιατί τους ...επιμελήθηκα τόσο πολύ), και το δοχείο νερού πάνω της. Τέλος οι δυο εναλλάκτες δεξιά και αριστερά της τάπας κολλήθηκαν και συνδέθηκαν με τις αντλίες νερού που ξεκινούν χαμηλά από το πλάι του κάρτερ λαδιού του κινητήρα. Η επόμενη φωτό δείχνει τα εξαρτήματα των δυο τούρμπο και τις εξατμίσεις. Οι φτερωτές συναρμολογήθηκαν στους άξονές τους μαζί με τις εισαγωγές αέρα (κίτρινες) και κολλήθηκαν στις αναμονές των εναλλακτών. Η φτερωτή συμπίεσης βάφτηκε με Αλουμίνιο και περάστηκε με Oil Stain. Η φτερωτή κίνησης όπως και οι εξατμήσεις βάφτηκαν με Metalcote Polished Steel, τρίφτηκαν και περάστηκαν με Burnt Blue. Και μετά ήρθε ο θάνατος. :twisted: Οι εξατμήσεις δεν ταίριαζαν με τίποτα στις αναμονές τόσο του μπλόκ του κινητήρα, όσο και της φτερωτής. Καμία από τις έξι. Ούτε μια. Αν και είχε γίνει τον Νοέμβριο λεπτομερής έλεγχος συναρμογής, δεν μπορούσα να φτάσω στο επίπεδο λεπτομέρειας που απαιτούσε η συγκεκριμένη συναρμολόγηση. Όσοι έχουν ασχοληθεί με κιτ F1 της Tamiya στο 1/12 έχουν ρίξει άφθονο μπινελίκι ::pop:: στο ταίριασμα των 12 χταποδιών των Ferrari π.χ.. Ε, τα 6 της Ρενώ βγήκαν απείρως πιο στριμόκωλα. :evil: :evil: :evil: Δοκιμάστηκαν διάφορες πατέντες με Blu-Tack, αποσυναρμολόγηση και επανακόλληση των φτερωτών σε άλλη γωνία κ.α., όλα χωρίς αποτέλεσμα. Σαν ύστατη λύση, η οποία όμως δούλεψε, μετά από παίδεμα τριών ημερών κατέφυγα στο παλιό καλό γνωστό εργαλείο των μοντελιστών: το σεσουάρ. Μέτρηση, ζέσταμα και λύγισμα σε δυο άξονες, και τα έξι κομμάτια ήρθανε στο σωστό σχήμα και το αποτέλεσμα είναι αυτό που βλέπετε στις φωτό. Δεν θέλω να ακούσω τη λέξη εξατμίσεις για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα. :mrgreen: ΥΓ.1 Μην ακούσω κουβέντα για τα σημάδια καλουπιού στις εξατμίσεις. ΤΟ ΞΕΡΩ. Είναι από αυτά που κοιτάζεις χωρίς να τα βλέπεις παρά μόνο στις φωτό και κατόπιν εορτής. :evil: ΥΓ.2 Αρχισα να υποψιάζομαι τους λόγους που το συγκεκριμένο κιτ δεν είναι από τα αγαπημένα των μοντελιστικών fora. Τυχαίο? Δεν νομίζω. :roll: :roll: Πιστεύω ότι το ένα από τα δυο-τρια πιο επικίνδυνα σημεία ξεπεράστηκε (με ένα άλλο θα ασχοληθεί ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ). Συνέχεια έχουν: το κιβώτιο ταχυτήτων, το δοχείο λαδιού και η πίσω ανάρτηση. Οταν εξαντληθεί η υπόμονή σας να μου το πείτε, μην με κρατήσετε στην άγνοια. :mrgreen: Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 13:03:47 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους. Συνέχεια της Γαλλίδας. Σειρά έχει το κιβώτιο ταχυτήτων, το δοχείο λαδιού, η βάση της αεροτομής και το πάνω μέρος της ανάρτησης με τα πάνω ψαλίδια, τα αμορτισέρ και τη μόχλευση επαναφοράς τους. Κιβώτιο, ...λαδιέρα και ψαλίδια βάφτηκαν με TS-29 της Tamiya, το δικτύωμα της ανάρτησης με Light Gun Metal TS-42 (εξαιρετικό στρώσιμο), τα αμορτισέρ με Silver της Humbrol τα δε ημιαξόνια επίσης με Silver της Humbrol και περάστηκαν ένα χέρι Burnt Red. Το ψυγείο βαλβολίνης βάφτηκε με Aluminium της Humbrol και απέκτησε κανάλια εισαγωγής-εξαγωγής. Με το ίδιο χρώμα βάφτηκε η βάση της αεροτομής, πίσω από το κιβώτιο. Στη λαδιέρα δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στο μασκάρισμα και βάψιμο με Gloss Aluminium των φωλεών των αμορτισέρ. Τέλος η μικρή ραβδος εξισορρόπησης των αμορτισέρ βάφτηκε με Silver της Humbrol. Συναρμολόγηση και κόλλημα δεν παρουσίασαν το παραμικρό πρόβλημα.
Τέλος (για σήμερα!), ο κινητήρας πήρε τη θέση του πίσω από το σασί και συνδέθηκαν τα πάμπολλα κανάλια των ψυγείων και εναλλακτών μεταξύ τους και με τον κινητήρα. Ο,τι φαίνεται στην κάτω πλευρά στην τελευταία φωτό θα καλυφθεί σύντομα από το κάτω μέρος του σασί (σε σχήμα φτερού) που σε συνδυασμό με τα πλαϊνά skirts έδιναν το ground effect στα τότε μονοθέσια (η στιγμιαία απώλεια αυτού του ground effect ήταν η αιτία θανάτου του Villeneuve). Επόμενο βήμα η συναρμολόγηση του κιβωτίου και της ...λαδιέρας στο μπλοκ του κινητήρα, η ντίζα γκαζιού και οι εισαγωγές συμπιεσμένου αέρα στον κινητήρα, η λίπανση των φτερωτών και οι 2+2 εξαγωγές των καυσαερίων. Αυτά προς το παρόν και είμαι σίγουρος ότι έχω ξεχάσει αρκετά οπότε αναμένω ερωτήσεις. Να είστε όλοι καλά. Με συναδελφικούς χαιρετισμούς (
© gtziaf). Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 13:06:44 GMT 2
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 13:07:44 GMT 2
Συνέχεια του post Ηρθε η ώρα να τοποθετηθούν οι εισαγωγές του συμπιεσμένου αέρα που έρχεται από τους εναλλάκτες. Εδώ υπήρξε πρόβλήμα σε 2 επίπεδα. Πρώτον οι τρεις αριστεροί κύλινδροι είναι πιο κοντά στο σασί από τους τρεις δεξιούς (ακολουθώντας τη σύνδεσή των μπιελών τους με τον στροφαλοφόρο, αφού δεν υπάρχει συμμετρία και παραλληλία, ως προς τον διαμήκη άξονα, μεταξύ αντικρυστών κυλίνδρων ενός V ή φλάτ κινητήρα). Στο κιτ οι εισαγωγές ήταν συμμετρικά ίδιες με συνέπεια οι αριστερές εισαγωγές να μην ...χωρούν στο κενό μεταξύ ιμάντα εκκεντροφόρου και τέλους του σασί. Λιμαρίστηκε λοιπόν το αριστερό σύστημα εισαγωγών. Πάμε παρακάτω. Ενώ οι αριστερές έρχονταν και κούμπωναν άψογα στην αναμονή του εναλλάκτη, οι δεξιές, όταν εφάρμοζαν στις υποδοχές πάνω από τα μπέκ ψεκασμού, άφηναν 2mm διάκενο με την αναμονή του εναλλάκτη δεξιά. Στόκος κλπ αποκλείστηκαν αμέσως. Επιλέχθηκε να εξαφανιστούν οι κάτω κολιέδες και από τις δυο εισαγωγές και να εφαρμοστεί σύστημα ...τουρμπιγιόν. Κόπηκαν λωρίδες μαύρης υφασμάτινης αυτοκόλλητης ταινίας της Tesa σε κατάλληλο μήκος τέτοιο που να αγκαλιάζει το κάτω μέρος του σωλήνα εισαγωγής και ίδιο πλάτος όσο και το πάνω κομμάτι ανάμεσα στους κολιέδες. Κολλήθηκαν πάνω σε κάθε ταινία 2x2 λεπτές λωρίδες αυτοκόλητης αλουμινοταινίας που παρίσταναν τους κολιέδες και όλα μαζί τοποθετήθηκαν στο κάτω μέρος του σωλήνα κάθε εισαγωγής ισομετρικά, όσο πιο χαμηλά γινόταν για να καλύψει η δεξιά το διάκενο. Νομίζω ότι το πείραμα πέτυχε. Στις πιο κάτω φωτό οι εισαγωγές μπήκαν στη θέση τους. Στη πιο κάτω φωτό η συνέχεια και το τέλος της μόχλευσης του γκαζιού με τη τοποθέτηση του τέλους του συρματόσχοινου και του μοχλού του στην αναμονή που αναφέραμε στο προηγούμενου post. Τέλος συνδέθηκε το κόκκινο καλώδιο του starter που είναι σε αναμονή από τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο. Τελευταίο βήμα η τοποθέτηση ημιαξονίων και πλημών στη θέση τους. Ρωτάτε ελεύθερα. Απαντήσεις δεν ξέρω αν θα πάρετε. Να είστε όλοι καλά. Με συναδελφικούς χαιρετισμούς (...πληρώνω ήδη δικαιώματα σε λιρέτες φυσικά). Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 13:09:06 GMT 2
Είμαι πάντα εδώ και δεν θα απαλλαγετε εύκολα από τον πονοκέφαλο που σας προκαλώ με τα γραπτά μου. ::glossa:: Τα περίπλοκα τελείωσαν στο προηγούμενο post (θα σας λείψουν διάφοροι όροι που χρησιμοποιώ), και ξεκινάει η φαναρτζοδουλειά. 8) Το σασί με τον κινητήρα κλπ, κλπ κάθησε στο ανάποδο Πι που δημιουργούν τα pontoons και το κάλυμμα του πατώματος (αυτό που συμμετέχει στη παραγωγή του ground effect). Τα κάτω ψαλίδια με το braided line των φρένων κούμπωσαν στο σώμα του κιβωτίου και είμαι μια χαρά ...χαρούμενος (ένα άγχος το είχα γιατί τα σημεία είναι τυφλά). Το μπάκετ βάφτηκε με Rubber Black της Ταμίγια και οι ζώνες συναρμολογήθηκαν χωρίς κανένα πρόβλημα (εντύπωση μου έκανε το ότι η κολλητική ικανότητα των ζωνών είχε μείνει ανεπηρέαστη από τις ...δεκαετίες). Τις 3 αεροτομές (2 πίσω, μια μπροστά) τις έδινε το κιτ έτοιμες βαμμένες σε εκείνο το φανταχτερό silver. Μπήκαν στη χλωρίνη, ασταρώθηκαν με Humbrol και δοκίμασα το νέο σπρέυ της Ταμίγια, το TS-83 Metallic Silver. Οι εντυπώσεις ανάμικτες. Πριν από το βάψιμο με αυτόν τον κωδικό πρέπει η επιφάνεια να περαστεί με ένα χέρι TS-14 Gloss Black, πράγμα που έγινε. Το ίδιο το χρώμα είναι πολύ ευαίσθητο και στη παραμικρή απροσεξία κάνει αμέσως νερά. Δεν δέχεται επάνω του Masking Tape, ούτε Clear Gloss. Δέχεται ελάχιστο Compound αλλά δεν έχει πρόβλημα με το Wax. Η τελική απόχρωση και υφή είναι Metallic, αλλά θα το ήθελα λίγο πιο γυαλιστερό. Στις φωτό δεν έχει περαστεί ακόμα το Wax. Τελειώνοντας αυτό το βήμα αστάρωσα με λευκό της Ταμίγια τα πλαϊνά των pontoons και τα έβαψα με το Gloss White σπρέυ της ίδιας εταιρείας το οποίο και πέταξα αφού απέχει πάρα πολύ από την ποιότητα άλλων σπρέυ της ίδιας εταιρείας (ψιλοχάλια ο κωδικός!!). Τοποθετήθηκαν οι χαλκομανίες και οι βίδες βάφτηκαν με ...οδοντογλυφίδα. :mrgreen: :mrgreen: Το τιμόνι βάφτηκε με Semi Gloss Black της Tamiya στα μπράτσα και Ματ Μαύρο της Humbrol στη περιφέρεια (2-3 χέρια δίνουν πολύ καλή υφή). Το περίφημο καπάκι (που περιμένει τον ...Απόστολο) περάστηκε με Mr. Base White 1000, σαφώς καλύτερο κατά τη γνώμη μου από το αντίστοιχο της Ταμίγια. Βάφτηκαν τα πλαϊνά κανάλια αέρα των ψυγείων με Satin Black της Humbrol (
μασκάροντας όλον τον υπόλοιπο κορμό) και τώρα έχει μασκαριστεί το μαύρο και αρχίζουν τα ... όργανα και τα τσάμικα. ::bioliicon:: Αν μου έχει ξεφύγει κάτι (είναι και θέμα ηλικίας βλέπεις!!) περιμένω παρατηρήσεις σας. Με συναδελφικούς χαιρετισμούς πλήρωσα, πλήρωσα κε Γιώργο. Ευχαριστώ για το χρόνο σας.
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 13:10:21 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους τους συμφορουμίτες Σαν να μου φαίνεται ότι η θεματολογία, λόγω GB ερήμωσε και είπα να τη ζωντανέψω λίγο με το σταυρό του μαρτυρίου μου :twisted: Τεχνικοί όροι και στρυφνές περιγραφές τέλος, είπα τέλος. ::glossa:: Κεφάλαιο: Ζάντες. Μετά από παρακάλια ....γονατιστός, τα 4 κομμάτια των εμπρός και τα δυο εξωτερικά των πίσω ταξίδεψαν 700 χιλιόμετρα και βρέθηκαν στη Καβάλα. Αυτό γιατί πιστεύω ότι ο Γιώργος κατέχει απόλυτα το θέμα Alclad που χρειάζονταν να βαφούν (αφού είχαν χλωρινιαστεί για να βγει η ...αηδία του Silver από το κιτ της Tamiya). Τα 6 τεμάχια επέστρεψαν βαμμένα στη ποιότητα επιπέδου gtziaf που όλοι ξέρουμε και εκτιμάμε. Σε ευχαριστώ για όλα Γιώργο ::salut:: ::salut:: ::salut::. Τα δυο εσωτερικά κομμάτια των πίσω ζαντών έμειναν εδώ και το σώμα τους βάφτηκε με τον συνδυασμό των αεροτομών, ενώ ο αφαλός τους με ... πορτοκαλί της Humbrol (η Gotti είχε ένα θέμα με τους χρωματισμούς των προϊόντων της). :mrgreen: Στη συνέχεια ζανταρίστηκαν τα ελαστικά και εδώ έπεσε ένα μπινελίκι για τα αψυχολόγητα των Ιαπώνων. Σε ένα τόσο άψογο σε λεπτομέρεια και συναρμογή μοντέλο οι μπροστινές ζάντες ήταν 3,5 χιλιοστά πιο φαρδιές από τα ελαστικά, δηλ εξείαν από το μάγουλο του ελαστικού, είτε μπρος είτε πίσω. !!! Κατόπιν τηλεφωνικής συσκέψεως με τη Καβάλα κοπήκανε solid foam σε μήκος λίγο παραπάνω από το μέγιστο πλάτος του ελαστικού (από μάγουλο σε μάγουλο) και τοποθετήθηκαν στο εσωτερικό κάθε ελαστικού για να μεγαλώσει η απόσταση ανάμεσα στις στεφάνες. Ευτυχώς τα Michelin δεν έγραφαν το παραμικρό στο πλάι τους. Οι βαλβίδες αέρα θα κολληθούν τελευταίες, μετά το βίδωμά τους στις πλήμες για να αποφύγω ατυχήματα. Μπηκαν οι χαλκομανίες στα πλαϊνά καλύμματα του αμαξώματος και αυτά κολλήθηκαν στο αμάξωμα, με τις κινούμενες μαύρες φουστίτσες σάντουιτς ανάμεσά τους. Τέλος τοποθετήθηκε η πίσω αεροτομή (dry fit) για έλεγχο και ιδού η RΕ20 έτοιμη κατά 90%. Ετοιμάστηκε το καπάκι που κρύβει όλους τους κόπους και τις αηδίες ένος μοντελιστή σε παραλήρημα, μετρήθηκε και ασταρώθηκε με Mr Base White 1000. Λόγω GB (βρήκα δικαιολογία το άτομο) και κοπιαστικού μασκαρίσματος, η τελική φάση της Γαλλίδας θα αργήσει αρκετά, και υπολογίζω να είναι έτοιμη μέσα Αυγούστου. Να είστε όλοι καλά. Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
|
|
est1976
GP3 Driver
Σταύρος
Posts: 685
|
Post by est1976 on Nov 5, 2011 13:12:21 GMT 2
|
|