Ferrari F1-75 2022 - ALPHA Model 1/20
Mar 8, 2024 21:43:56 GMT 2
Post by gtziaf on Mar 8, 2024 21:43:56 GMT 2
To 2022 οι κανονισμοί του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 άλλαξαν δραματικά με στόχο η αεροδυναμική των μονοθεσιών να επιτρέπει στους οδηγούς να ακολουθούν τον μπροστινό τους σε κοντινότερη απόσταση. Το σχέδιο του Νικόλα Τομπάζη πέρα από ότι πέταξε τα ευφάνταστα bargeboards και τα απανταχού φτεράκια γύρω - γύρω από τις εισαγωγές αέρα στον κάδο της... ιστορίας, επανέφερε το ground effect 40 χρόνια μετά την κατάργηση του. Μαζί τα λάστιχα των 13 ιντσών, έγιναν 18, αλλάζοντας την συνολική εικόνα των μονοθεσιών.
Η Ferrari παρουσίασε το πιο ευφάνταστο σχέδιο της σειράς του 2022, με τις χαρακτηριστικές κοιλότητες στο επάνω μέρος των ψυγείων, σχεδιασμός που κατευθύνεται τον αέρα προς τα κατώτερα πτερύγια της πίσω αεροτομής, προς βελτίωση της απόδοσης του διαχύτη. Εκτός από τις μπανιέρες, πρωτοποριακό ήταν και το αρθρωτό ρύγχος, που προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία όσον αφορά τις αναβαθμίσεις, χωρίς να υπάρχει η απαίτηση να περάσει ξανά τη διαδικασία των crash test. O τριγωνικός αεραγωγός του κινητήρα πίσω από το κεφάλι του οδηγού είναι πολύ μικρός σε διαστάσεις, γεγονός που συμβάλλει στο μεγαλύτερο όγκο των καλυμμάτων των ψυγείων και διαμορφώνει την εικόνα του μονοθεσίου. Παράλληλα τα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης μεταφέρθηκαν όσο πιο μπροστά γίνεται, για να ελευθερώσουν χώρο για το μεγαλύτερο διαχύτη.
Ο κινητήρας, ήταν πραγματικά πολύ δυνατός αλλά τελικά αποδείχτηκε αναξιόπιστος, στερώντας νίκες από τη scuderia την ώρα που προηγούνταν άνετα σε τουλάχιστον 3 περιπτώσεις. Η φωτιά στο μονοθέσιο του Sainz, στην Αυστρία, οδήγησε στην οριστική απόφαση για "κατέβασμα" της ισχύς του κινητήρα, στερώντας ανταγωνιστικότητα από την F1-75. Τα προβλήματα της κινητήριας μονάδας σε συνδυασμό με την οδηγία της FIA, για την απόσταση του πατώματος από το έδαφος, για την αποφυγή των συνεπειών του "δελφινισμού" των ground effect μονοθεσίων, έδωσαν τέλος σε όποια ελπίδα για περαιτέρω διακρίσεις της F1-75, αναγκάζοντας την Ιταλική ομάδα να απορρίψει την πραγματικά καλή αρχική ιδέα, για χάρη του σχεδιασμού τύπου Red Bull, που πλέον είναι ο κυρίαρχος σε αυτή τη γενιά των μονοθεσιών.
Τελικά, η συνολική συγκομιδή της επετειακής, για τα 75 χρόνια αγώνες της Scuderia, F1-75 ήταν 4 νίκες, 12 pole, 20 βάθρα και 2η θέση στο Π.Π. σε οδηγούς, με τον Μονεγάσκο Charles Leclerc, και κατασκευαστές.
Το κιτ της Alpha, είναι η 2η Ferrari F1 της κινέζικης εταιρείας, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία της Sf-71H. Το κιτ σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ καλύτερο και ευκολότερο κατασκευαστικά, κάτι που εν μέρει οφείλεται στον προσεκτικότερο σχεδιασμό αλλά και στην σχετική απλότητα των νέων μονοθεσιών. Επίσης, δίνονται περισσότερες Carbon χαλκομανίες (απουσιάζουν αυτές για το πάτωμα και τα ψαλίδια) κάτι που ανεβάζει την ποιότητα του κιτ, με δεδομένο ότι οι αεροτομές είναι γυμνό ανθρακόνημα. Τέλος, για λόγους μείωσης βάρους, η f1-75 δεν είναι γυαλιστερή, κάτι που από τη μία, θεωρητικά, γλυτώνει χρόνο από την κατασκευή, από την άλλη δημιουργεί προβληματισμό για την σωστή αναπαράσταση της ματ αλλά λείας επιφάνειας της πραγματικής.
Το αποτέλεσμα λοιπόν έχει ως εξής...
Η Ferrari παρουσίασε το πιο ευφάνταστο σχέδιο της σειράς του 2022, με τις χαρακτηριστικές κοιλότητες στο επάνω μέρος των ψυγείων, σχεδιασμός που κατευθύνεται τον αέρα προς τα κατώτερα πτερύγια της πίσω αεροτομής, προς βελτίωση της απόδοσης του διαχύτη. Εκτός από τις μπανιέρες, πρωτοποριακό ήταν και το αρθρωτό ρύγχος, που προσφέρει μεγαλύτερη ελευθερία όσον αφορά τις αναβαθμίσεις, χωρίς να υπάρχει η απαίτηση να περάσει ξανά τη διαδικασία των crash test. O τριγωνικός αεραγωγός του κινητήρα πίσω από το κεφάλι του οδηγού είναι πολύ μικρός σε διαστάσεις, γεγονός που συμβάλλει στο μεγαλύτερο όγκο των καλυμμάτων των ψυγείων και διαμορφώνει την εικόνα του μονοθεσίου. Παράλληλα τα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης μεταφέρθηκαν όσο πιο μπροστά γίνεται, για να ελευθερώσουν χώρο για το μεγαλύτερο διαχύτη.
Ο κινητήρας, ήταν πραγματικά πολύ δυνατός αλλά τελικά αποδείχτηκε αναξιόπιστος, στερώντας νίκες από τη scuderia την ώρα που προηγούνταν άνετα σε τουλάχιστον 3 περιπτώσεις. Η φωτιά στο μονοθέσιο του Sainz, στην Αυστρία, οδήγησε στην οριστική απόφαση για "κατέβασμα" της ισχύς του κινητήρα, στερώντας ανταγωνιστικότητα από την F1-75. Τα προβλήματα της κινητήριας μονάδας σε συνδυασμό με την οδηγία της FIA, για την απόσταση του πατώματος από το έδαφος, για την αποφυγή των συνεπειών του "δελφινισμού" των ground effect μονοθεσίων, έδωσαν τέλος σε όποια ελπίδα για περαιτέρω διακρίσεις της F1-75, αναγκάζοντας την Ιταλική ομάδα να απορρίψει την πραγματικά καλή αρχική ιδέα, για χάρη του σχεδιασμού τύπου Red Bull, που πλέον είναι ο κυρίαρχος σε αυτή τη γενιά των μονοθεσιών.
Τελικά, η συνολική συγκομιδή της επετειακής, για τα 75 χρόνια αγώνες της Scuderia, F1-75 ήταν 4 νίκες, 12 pole, 20 βάθρα και 2η θέση στο Π.Π. σε οδηγούς, με τον Μονεγάσκο Charles Leclerc, και κατασκευαστές.
Το κιτ της Alpha, είναι η 2η Ferrari F1 της κινέζικης εταιρείας, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία της Sf-71H. Το κιτ σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ καλύτερο και ευκολότερο κατασκευαστικά, κάτι που εν μέρει οφείλεται στον προσεκτικότερο σχεδιασμό αλλά και στην σχετική απλότητα των νέων μονοθεσιών. Επίσης, δίνονται περισσότερες Carbon χαλκομανίες (απουσιάζουν αυτές για το πάτωμα και τα ψαλίδια) κάτι που ανεβάζει την ποιότητα του κιτ, με δεδομένο ότι οι αεροτομές είναι γυμνό ανθρακόνημα. Τέλος, για λόγους μείωσης βάρους, η f1-75 δεν είναι γυαλιστερή, κάτι που από τη μία, θεωρητικά, γλυτώνει χρόνο από την κατασκευή, από την άλλη δημιουργεί προβληματισμό για την σωστή αναπαράσταση της ματ αλλά λείας επιφάνειας της πραγματικής.
Το αποτέλεσμα λοιπόν έχει ως εξής...