Pontiac Firebird TransAm (1977) from "Smokey and the Bandit"
Jun 7, 2022 22:06:46 GMT 2
Post by nektarios on Jun 7, 2022 22:06:46 GMT 2
Χαίρετε, άπαντες!
Πρόσφατα, ο - πάντα οξυδερκής - Σάκης είχε (στο πλαίσιο της παρουσίασης του Jeep τού Macgyver) εύστοχα σχολιάσει: «Όταν ο Νεκ σου πει "θα ξεκινήσω καινούριο project", δε ρωτάς "ποιο;", ρωτάς "από ποια ταινία;". Τόσο απλά.»
Επαληθεύοντας λοιπόν τα λεγόμενά του, σας παρουσιάζω το επόμενο «κινηματογραφικό» όχημα που θα ταλαιπωρήσω, που είναι η κλασική Pontiac Firebird Trans Am του 1977, όπως πρωταγωνίστησε στην - πρωτοποριακή για την εποχή της - ταινία καταδίωξης αλλά και με έντονα κωμικά στοιχεία ταινία “Smokey and the Bandit” του 1977, με πρωταγωνιστή τον Burt Reynolds, ενώ το πρωταγωνιστικό cast συμπλήρωναν οι Jackie Gleeson, Jerry Reed και Sally Field. Η ταινία, μολονότι χαμηλού κόστους (αν και με πρωταγωνιστή τον - εκ των κορυφαίων τής εποχής - Burt Reynolds) αποτέλεσε μια τεράστια εισπρακτική επιτυχία, ερχόμενη δεύτερη κατά την χρονιά προβολής της, πίσω μόνον από το “Star Wars”, ενώ αποτέλεσε και μια εξαιρετική διαφήμιση τόσο γενικά για την Pontiac όσο και ειδικά για την συγκεκριμένη Firebird Trans Am.
Το - μάλλον απλοϊκό - σενάριο της ταινίας έχει εν ολίγοις ως εξής: ένας πολύ πλούσιος Τεξανός που του αρέσει να επιδεικνύεται στους φίλους του οργανώνει ένα πάρτυ στο πλαίσιο ενός αγώνα αυτοκινήτων, στο οποίο πάρτυ - προκειμένου να εντυπωσιάσει τους καλεσμένους του - θέλει να τους προσφέρει μπύρα Coors, που όμως εκείνη την εποχή ήταν απαγορευμένη στη συγκεκριμένη Πολιτεία. [Σ.Σ. Πρόκειται (η απαγόρευση) για πραγματικό γεγονός, καθώς - σύμφωνα και με άρθρο του περιοδικού Time του 1974 - η έλλειψη κάποιων συντηρητικών που χρησιμοποιούνταν για την παρασκευή τής συγκεκριμένης μπύρας είχε σαν αποτέλεσμα το να αλλοιώνεται πολύ γρήγορα, γεγονός που οδήγησε στην προσωρινή απαγόρευση της κυκλοφορίας της ανατολικά της Οκλαχόμα]. Για τους λόγους αυτούς, δηλαδή τόσο εξαιτίας τής απαγόρευσης καθαυτής όσο και εξαιτίας τής ταχύτατης «λήξης» της μπύρας, η μεταφορά της (από την Τεξαρκάνα τού Τέξας στην Ατλάντα της Τζόρτζια, απόσταση 900 μιλίων) θα έπρεπε να γίνει εντός μόλις 28 ωρών.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, «επιστρατεύονται» (με αμοιβή 80.000 δολλαρίων, ποσό εξωφρενικό για την εποχή) ο διάσημος οδηγός αγώνων Bo "Bandit" Darville (Burt Reynolds) και ο συνεργάτης του και ικανότατος οδηγός φορτηγού Cledus "Snowman" Snow (Jerry Reed), ο μεν Cledus για να οδηγήσει το φορτηγό (προφανώς…), ο δε Bandit για να τραβάει την προσοχή των διωκτικών Αρχών και να τις κρατάει μακριά από το φορτηγό και το παράνομο φορτίο του. Όσον δε αφορά τα οχήματα που χρησιμοποιούνται, το μεν φορτηγό είναι ένα Kenworth W900 semi truck παραγωγής, αλλά με εξαιρετικά «πιασάρικη» αερογραφία που καλύπτει ολόκληρη την πλαϊνή πλευρά τού επικαθήμενου, ο δε Bandit χρησιμοποιεί την εντυπωσιακότατη μαύρη - με χρυσά σειρίτια παντού και με τον κλασικό τεράστιο Φοίνικα της Pontiac να καλύπτει ολόκληρο το καπώ - Firebird Trans Am των 6,6 λίτρων και 200+ ίππων.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο Bandit συναντάει μια “don’t wannabe” νύφη Carrie (Sally Field) που κάνει οτοστόπ και την παίρνει - σχεδόν με το ζόρι (αλλά κατά τη διάρκεια της διαδρομής αλλάζει γνώμη…) - μαζί του, χωρίς φυσικά να γνωρίζει ότι ο πατέρας τού “wannabe” - αλλά παντελώς άβουλου - γαμπρού είναι ο σκληροτράχηλος Τεξανός σερίφης (“Smokey”, στην αμερικάνικη αργκό) Buford T. Justice (Jackie Gleeson), ο οποίος θα κάνει ο,τιδήποτε - νόμιμο ή μη - περνάει από το χέρι του προκειμένου να ανακτήσει την δραπέτη παραλίγο νύφη.
Τα υπόλοιπα είναι σε γενικές γραμμές εντελώς προβλέψιμα…
Το κιτ είναι της αμερικάνικης Revell (κωδικός 854027, κλίμακα 1/25), ευτυχώς σχετικά πρόσφατη επανέκδοση (2013) - με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις (πολλές και απαιτητικές…) χαλκομανίες, που δείχνουν πολύ ποιοτικές και σε άριστη κατάσταση - ενώ δεν έχει κάποια ιδιαιτερότητα. Οι τροχοί φυσικά δεν στρίβουν (δηλαδή Κωνσταντίνε δεν κάνει για σένα…), ενώ τα 2 κομμάτια της οροφής και το καπώ είναι αφαιρούμενα. Επίσης, υπάρχει πλήρης (αλλά όχι ιδιαίτερα λεπτομερειακός) κινητήρας.
Εκ πρώτης όψεως, το κιτ δεν φαίνεται να παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία εφαρμογής, ενώ και τα τριψίματα που απαιτούνται φαίνονται περιορισμένα.
Η κατασκευή προγραμματίζεται να είναι χαλαρή και ΟΟΒ, εκτός ενδεχομένως ελάχιστων βελτιώσεων, και μόνον όπου αυτό είναι απολύτως απαραίτητο.
Το περιεχόμενο του κουτιού είναι αυτό:
Ευχαριστώ πολύ όλους για τον χρόνο και την προσοχή σας!
Πρόσφατα, ο - πάντα οξυδερκής - Σάκης είχε (στο πλαίσιο της παρουσίασης του Jeep τού Macgyver) εύστοχα σχολιάσει: «Όταν ο Νεκ σου πει "θα ξεκινήσω καινούριο project", δε ρωτάς "ποιο;", ρωτάς "από ποια ταινία;". Τόσο απλά.»
Επαληθεύοντας λοιπόν τα λεγόμενά του, σας παρουσιάζω το επόμενο «κινηματογραφικό» όχημα που θα ταλαιπωρήσω, που είναι η κλασική Pontiac Firebird Trans Am του 1977, όπως πρωταγωνίστησε στην - πρωτοποριακή για την εποχή της - ταινία καταδίωξης αλλά και με έντονα κωμικά στοιχεία ταινία “Smokey and the Bandit” του 1977, με πρωταγωνιστή τον Burt Reynolds, ενώ το πρωταγωνιστικό cast συμπλήρωναν οι Jackie Gleeson, Jerry Reed και Sally Field. Η ταινία, μολονότι χαμηλού κόστους (αν και με πρωταγωνιστή τον - εκ των κορυφαίων τής εποχής - Burt Reynolds) αποτέλεσε μια τεράστια εισπρακτική επιτυχία, ερχόμενη δεύτερη κατά την χρονιά προβολής της, πίσω μόνον από το “Star Wars”, ενώ αποτέλεσε και μια εξαιρετική διαφήμιση τόσο γενικά για την Pontiac όσο και ειδικά για την συγκεκριμένη Firebird Trans Am.
Το - μάλλον απλοϊκό - σενάριο της ταινίας έχει εν ολίγοις ως εξής: ένας πολύ πλούσιος Τεξανός που του αρέσει να επιδεικνύεται στους φίλους του οργανώνει ένα πάρτυ στο πλαίσιο ενός αγώνα αυτοκινήτων, στο οποίο πάρτυ - προκειμένου να εντυπωσιάσει τους καλεσμένους του - θέλει να τους προσφέρει μπύρα Coors, που όμως εκείνη την εποχή ήταν απαγορευμένη στη συγκεκριμένη Πολιτεία. [Σ.Σ. Πρόκειται (η απαγόρευση) για πραγματικό γεγονός, καθώς - σύμφωνα και με άρθρο του περιοδικού Time του 1974 - η έλλειψη κάποιων συντηρητικών που χρησιμοποιούνταν για την παρασκευή τής συγκεκριμένης μπύρας είχε σαν αποτέλεσμα το να αλλοιώνεται πολύ γρήγορα, γεγονός που οδήγησε στην προσωρινή απαγόρευση της κυκλοφορίας της ανατολικά της Οκλαχόμα]. Για τους λόγους αυτούς, δηλαδή τόσο εξαιτίας τής απαγόρευσης καθαυτής όσο και εξαιτίας τής ταχύτατης «λήξης» της μπύρας, η μεταφορά της (από την Τεξαρκάνα τού Τέξας στην Ατλάντα της Τζόρτζια, απόσταση 900 μιλίων) θα έπρεπε να γίνει εντός μόλις 28 ωρών.
Προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, «επιστρατεύονται» (με αμοιβή 80.000 δολλαρίων, ποσό εξωφρενικό για την εποχή) ο διάσημος οδηγός αγώνων Bo "Bandit" Darville (Burt Reynolds) και ο συνεργάτης του και ικανότατος οδηγός φορτηγού Cledus "Snowman" Snow (Jerry Reed), ο μεν Cledus για να οδηγήσει το φορτηγό (προφανώς…), ο δε Bandit για να τραβάει την προσοχή των διωκτικών Αρχών και να τις κρατάει μακριά από το φορτηγό και το παράνομο φορτίο του. Όσον δε αφορά τα οχήματα που χρησιμοποιούνται, το μεν φορτηγό είναι ένα Kenworth W900 semi truck παραγωγής, αλλά με εξαιρετικά «πιασάρικη» αερογραφία που καλύπτει ολόκληρη την πλαϊνή πλευρά τού επικαθήμενου, ο δε Bandit χρησιμοποιεί την εντυπωσιακότατη μαύρη - με χρυσά σειρίτια παντού και με τον κλασικό τεράστιο Φοίνικα της Pontiac να καλύπτει ολόκληρο το καπώ - Firebird Trans Am των 6,6 λίτρων και 200+ ίππων.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ο Bandit συναντάει μια “don’t wannabe” νύφη Carrie (Sally Field) που κάνει οτοστόπ και την παίρνει - σχεδόν με το ζόρι (αλλά κατά τη διάρκεια της διαδρομής αλλάζει γνώμη…) - μαζί του, χωρίς φυσικά να γνωρίζει ότι ο πατέρας τού “wannabe” - αλλά παντελώς άβουλου - γαμπρού είναι ο σκληροτράχηλος Τεξανός σερίφης (“Smokey”, στην αμερικάνικη αργκό) Buford T. Justice (Jackie Gleeson), ο οποίος θα κάνει ο,τιδήποτε - νόμιμο ή μη - περνάει από το χέρι του προκειμένου να ανακτήσει την δραπέτη παραλίγο νύφη.
Τα υπόλοιπα είναι σε γενικές γραμμές εντελώς προβλέψιμα…
Το κιτ είναι της αμερικάνικης Revell (κωδικός 854027, κλίμακα 1/25), ευτυχώς σχετικά πρόσφατη επανέκδοση (2013) - με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις (πολλές και απαιτητικές…) χαλκομανίες, που δείχνουν πολύ ποιοτικές και σε άριστη κατάσταση - ενώ δεν έχει κάποια ιδιαιτερότητα. Οι τροχοί φυσικά δεν στρίβουν (δηλαδή Κωνσταντίνε δεν κάνει για σένα…), ενώ τα 2 κομμάτια της οροφής και το καπώ είναι αφαιρούμενα. Επίσης, υπάρχει πλήρης (αλλά όχι ιδιαίτερα λεπτομερειακός) κινητήρας.
Εκ πρώτης όψεως, το κιτ δεν φαίνεται να παρουσιάζει κάποια ιδιαίτερη δυσκολία εφαρμογής, ενώ και τα τριψίματα που απαιτούνται φαίνονται περιορισμένα.
Η κατασκευή προγραμματίζεται να είναι χαλαρή και ΟΟΒ, εκτός ενδεχομένως ελάχιστων βελτιώσεων, και μόνον όπου αυτό είναι απολύτως απαραίτητο.
Το περιεχόμενο του κουτιού είναι αυτό:
Ευχαριστώ πολύ όλους για τον χρόνο και την προσοχή σας!