|
Post by konstantinf on Mar 19, 2021 12:08:19 GMT 2
Κάτω από αυτόν τον τίτλο έτρεξαν στο διάστημα Σεπτέμβριος 2020 έως Μάρτιος 2021 τρεις παράλληλες κατασκευές του ίδιου μοντέλου, του Alfa Romeo 8C 2300 Roadster σε τρεις διαφορετικές κλίμακες (1:8, 1:12 και 1:18) από τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές: Pocher, Italeri, και Bburago αντίστοιχα. Για τα δύο πρώτα πρόκειται για κατασκευές από κλασικά κιτ, ενώ για το τελευταίο για βελτίωση στα όρια του εφικτού ενός diecast του εμπορίου. Σκοπός του πρότζεκτ αυτού ήταν να διαπιστώσω ποιες διαφορές προκύπτουν από την μείωση της κλίμακας και κατά πόσον αυτές μπορούν να εξαλειφθούν με ιδιοκατασκευές. Στις επόμενες παραγράφους παρουσιάζω εν συντομία τα υπέρ και τα κατά κάθε μοντέλου και αξιολογώ το αντίστοιχο κιτ. Να πούμε ακόμα ότι ενώ η Pocher και η Bburago βαφτίζουν το μοντέλο τους Monza, στην πραγματικότητα πρόκειται για την "πολιτική" εκδοχή Roadster. Στην περίπτωση της Italeri, οι δύο εκδοχές δίνονται σε δύο διαφορετικά κιτ.
1. Pocher 1:8 Το κιτ έχει όλα τα γνωρίσματα των Pocher: Παλιάς κοπής, μπόλικο φλας και pin marks, συναρμογή που χρειάζεται μπόλικες διορθώσεις. Παρέχει ωστόσο μεγάλη λεπτομέρεια (συμπεριλαμβανομένων των εντοσθίων του κινητήρα) και άπειρο χώρο για ιδιοκατασκευές στη βάση των φωτογραφιών αναφοράς. Αξιοσημείωτη ωστόσο η πλήρης απουσία των σωληνώσεων του συστήματος τροφοδοσίας. Χρησιμοποιήθηκαν βελτιωτικά της Tremonia και της Model Motorcars, ενώ προστέθηκαν μια ρεζέρβα, η ντίζα του γκαζιού, οι σωληνώσεις τροφοδοσίας συμπεριλαμβανομένης μιας χειροκίνητης βάνας και ο σωλήνας διανομής των μπουζοκαλωδίων.
2. Italeri 1:12
Πρόκειται για την "έκπληξη" στο πλαίσιο του πρότζεκτ. Αφ' ενός δεν υστερεί ως προς την λεπτομέρεια σε τίποτα από το Pocher (πλήν των εντοσθίων του κινητήρα και των φρένων), αφ' ετέρου έχει την πιο απροβλημάτιστη κατασκευή από τα τρία. Αρνητικό σημείο οι εκτός κλίμακας καλωδιώσεις και εν μέρει οι σωληνώσεις, που δίνονται όμως πλήρεις στις οδηγίες, έτσι ώστε ο μοντελιστής να μπορέσει να τις αντικαταστήσει με ρεαλιστικότερες. Μπόλικο φλας και κάμποσα pin marks, που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν σε κιτ νέας κοπής. Οι ακτίνες των τροχών είναι κάπως χοντρές για την κλίμακα, αν και στο κατώτατο όριο του τεχνικά εφικτού με πλαστικό. Αντικαταστάθηκαν με aftermarket του FPP. Μόνη ιδιοκατασκευή εδώ, η μπαταρία και η προσθήκη συρμάτων ασφαλείας. 3. Bburago 1:18 Στην ουσία οι εργασίες εδώ περιορίζονται από τις εργοστασιακές επιλογές σε ότι αφορά στα υλικά (μέταλλο, πολύ σκληρά πλαστικά), τα σημεία και τον τρόπο συναρμογής των κομματιών και τον διαθέσιμο χώρο. Με αυτούς τους περιορισμούς οι βελτιώσεις του εργοστασιακού μοντέλου επικεντρώθηκαν στον κινητήρα που βάφτηκε εξ αρχής όπως και το πυρόφραγμα, και όπου προστέθηκαν μπουζοκαλώδια και ο σωλήνας διανομής τους, λοιπές καλωδιώσεις και σωληνώσεις ψύξης, το ψυγείο νερού και το κιβώτιο διέυθυνσης και τροποποιήθηκαν διάφορα περιφερειακά. Το αμάξωμα ξεβάφτηκε και βάφτηκε εξ αρχής και προστέθηκε το ψυγείο λαδιού και η μπαταρία, Επίσης λεπτύνθηκαν οι βραχίονες των φτερών, βελτιώθηκε η ανάρτηση της ρεζέρβας, βάφτηκε η εξάτμιση και περιελίχθηκε με σχοινί. Χωρίς πολλά άλλα λόγια, ιδού τα τρία μοντέλα σε σύγκριση:
Δυο λόγια για την βαφή: Και στα τρία μοντέλα χρησιμοποιήθηκε για το αμάξωμα σπρέι Humbrol #19, που αποδείχθηκε εξαιρετικό στο στρώσιμο, χωρίς προβλήματα και αποδοτικότατο στο γυάλισμα. Οι όποιες ατέλειες παραμένουν οφείλονται σε μένα κι όχι στο σπρέι.
|
|
|
Post by alex78 on Mar 19, 2021 12:43:37 GMT 2
Αριστοτεχνικές κατασκευές, το value for money για εμένα, ως πρός την προσφορά και ζήτηση, αποτελεί αναμφίβολα η μεσαία. Επίσης πολύ εντυπωσιακές οι δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει στα χέρια ενός έμπειρου μοντελιστή ένα ''ταπεινό'' Humbrol.
Ανυπομονώ να τα θαυμάσω με την πρώτη ευκαιρία και δια ζώσης .
|
|
|
Post by konstantinf on Mar 19, 2021 12:55:26 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ Αλέξη! Για μένα τα Pocher παραμένουν κορυφαία, και λόγω της αυξανόμενης σπανιότητας τους. Όσο για την θέαση εκ του πλησίον, ας ελπίσουμε ότι με τα εμβόλια και με την προσοχή μας, θα έχουμε έκθεση στο Γκάζι φέτος...
|
|
|
Post by mikys2019 on Mar 19, 2021 19:23:22 GMT 2
Απιθανο σετ των τριων απο εναν Μαστερ του ειδος ....πολυ ομορφη δουλεια κ η λεπτομερεια σε ολο τις το μεγαλειο .Μπραβο σου . Ξερεις τι παρατηρησα μολις τωρα ....το 1/18 δεν εχει μανιβελα ....
|
|
|
Post by konstantinf on Mar 19, 2021 20:40:16 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ Μιχάλη, να 'σαι καλά. Μάστερ τώρα είναι άλλοι, εγώ είμαι του Μπάτσελορ... Κι η μανιβέλα του Bburago είναι κάτω από το κάθισμα!
|
|
|
Post by kyriakos on Mar 19, 2021 20:43:44 GMT 2
Πολύ ωραίο το όλο πρότζεκτ φίλε Κωσταντίνε να φτιάξεις τρία ίδια μοντέλα σε διαφορετική κλίμακα κ όλα πολύ όμορφα κ ιδιαίτερα κ θα συμφωνήσω με τον Αλέξη ρε μπαγασα με σπρέι humbrol τέτοιο αποτέλεσμα μπράβο σου πραγματικά !
|
|
|
Post by konstantinf on Mar 19, 2021 21:16:12 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ Κυριάκο. Δεν είναι δύσκολο να πετύχεις καλό αποτέλεσμα από την φιάλη του σπρέι. Εξάσκηση στο χέρι χρειάζεται... Και έχω φτιάξει κάμποσα μοντέλα στο παρελθόν όπου το αποτέλεσμα δεν ήταν τέτοιο...
|
|
|
Post by Φάνης on Mar 20, 2021 12:12:27 GMT 2
Πολύ εντυπωσιακή η φωτό με τις 3 κλίμακες Κωνσταντίνε! Σίγουρα πολλά συγχαρητήρια που άντεξες να φτιάξεις το ίδιο μοντέλο σε 3 διαφορετικες κλίμακες, το καθένα με τις ιδιαιτερότητες του. Εγώ προσωπικά δεν θα μπορούσα (ούτε για 2!) για διάφορους λόγος, ο σημαντικότερος η αυτοσυγκέντρωση και προσοχή που θα έπρεπε να δείξω σε καθένα από τα 3 μοντέλα ώστε να μη «αδικήσω» κάποιο. Βλέποντας την φωτό, ενώ το Pocher και Italeri δείχνουν παρόμοια σε σχέση με την εξωτερική τους εμφάνιση, το Bburago «αδικείται» λίγο, αφού φαίνεται λίγο γυμνό, σε σχέση με τα σύρματα ασφαλείας στην ουρά, τα τα σωληνάκια εξαέρωσης στο ρεζερβουάρ και τους σωλήνες τροφοδοσίας. Υπήρχε λόγος που δεν τα πρόσθεσες; Καλό Σ/Κ!
|
|
|
Post by konstantinf on Mar 20, 2021 12:16:34 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ Φάνη! Αντέχεται, όπως και κάθε ανιαρή επιστημονική έρευνα όταν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα είναι ενδιαφέρον... Όσο για τις λεπτομέρειες στο Bburago, ο λόγος είναι απλός: Θα χρειάζονταν τρυπήματα στο μέταλλο και δεν ήθελα να ρισκάρω ούτε το μοντέλο, ούτε τα τρυπανάκια μου...
|
|
|
Post by gtziaf on Mar 21, 2021 10:21:55 GMT 2
Πολύ ωραία η τριλογία και σίγουρα μια συλλογή που όλοι θα θέλαμε στη βιτρίνα μας. ΥΓ1. Εντύπωση προκαλεί το συγκριτικό μέγεθος του Pocher, σε σχέση με το 12άρι. Αν δεν τα είχα δει στον Πήγασο, θα αδυνατούσα να το αντιληφθώ. ΜοντελοΕΝΦΙΑ φέτος πλήρωσες; ΥΓ2. Μετά από πιο προσεκτική παρατήρηση, διακρίνονται κάποιες διαφορές, οι οποίες είναι μικρές αν σκεφτείς τη διαφορά στην κλίμακα και την ηλικία. Ίσως η πιο σημαντική από αυτές είναι στην καμπύλη της ουράς. Βλέποντας τα με την πρώτη ματιά θεωρούσα ότι η Italeri έχει αστοχήσει, αλλά μετά από μικρή έρευνα, διαπίστωσα ότι μάλλον το Pocher δεν είναι τόσο ακριβές. Όπως και να έχει εσύ που τα βλέπεις δια ζώσης, μπορείς να μας πεις σχετικά με μεγαλύτερη ακρίβεια. Ας το έχει υπόψη του όποιος φτιάξει τα κιτ, σε περίπτωση που θέλει να εμβαθύνει. Περιμένουμε το επόμενο θέμα, Κώστα. Καλημέρα
|
|
|
Post by konstantinf on Mar 21, 2021 11:40:11 GMT 2
Kαλημέρα Γιώργο, κι ευχαριστώ πολύ για τα σχόλια! Εντύπωση προκαλεί το συγκριτικό μέγεθος του Pocher, σε σχέση με το 12άρι. Και μια πρόχειρη μέτρηση των αντίστοιχων μηκών, δείχνει ότι το 12άρι είναι όντως 1,5 φορά μικρότερο από το 8άρι (για την ακρίβεια: 1,515). Όσο για τον μοντελοΕΝΦΙΑ, δεν θα είμαι αυτός που θα πληρώσει τα περισσότερα... Όντως σε σχέση με το 1/1 που δείχνεις στην φωτογραφία, το Pocher έχει μικρότερη καμπυλότητα στο πάνω μέρος. Άλλες φωτό αναφοράς που έχω δείχνουν το κάλυμμα του ρεζερβουάρ πιο οριζόντιο και την καμπύλη της ουράς με μικρότερη ακτίνα. Πάντως, η Pocher λέει στο φυλλάδιο των οδηγιών " This model is a faithful reproduction of an existing motorcar now owned by a famous Italian collector and car enthusiast. Thanks to original drawings and voluminous documentation supplied by Alfa Romeo, it was made possible to achieve this beautiful model", ενώ η Italeri δεν λέει τίποτα σχετικά με τις πηγές της ούτε στο φυλλάδιο ούτε στο site της. Προσωπικά πιστεύω ότι καθώς τα κομμάτια της καρότσας ήταν τότε εν πολλοίς ακόμα χειροποίητα, τέτοιου είδους διαφορές είναι μάλλον αναμενόμενες και, ούτως ή άλλως, δεν επηρεάζουν στο ελάχιστο ούτε την ομορφιά του τελειωμένου μοντέλου, ούτε την ικανοποίηση που παίρνει ο μοντελιστής κατασκευάζοντας οποιοδήποτε από τα δύο. Αναγγέλλεται και ξεκινάει οσονούπω, μόλις παραλάβω κάποια καλούδια που έρχονται εξ ΗΠΑ.
|
|
|
Post by iliasbass on Mar 21, 2021 13:34:30 GMT 2
|
|
|
Post by konstantinf on Mar 21, 2021 13:38:14 GMT 2
Λες να χαζεύει στο ScW αντί να κοιτάει τη δουλειά της, Ηλία;
|
|
|
Post by iliasbass on Mar 23, 2021 10:13:10 GMT 2
με τέτοια διαμάντια εδώ μέσα.... hard to resist!!!!
|
|
|
Post by ViL27 on May 2, 2021 10:02:36 GMT 2
Έστω και ετροχρονισμενα,τρομερή δουλειά Κωνσταντίνε!!Συγχαρητήρια για την αφοσίωση και για την εξαιρετική δουλειά σου!Πανέμορφο το συνολικό αποτελεσμα
|
|
|
Post by konstantinf on May 2, 2021 19:14:03 GMT 2
Δεν παρεξηγώ τις καθυστερήσεις Σπύρο... Ευχαριστώ για τα καλά λόγια και χαίρομαι πολύ που ξαναδίνεις σημεία ζωής!
|
|