|
Post by konstantinf on Jan 30, 2021 14:32:36 GMT 2
Εισαγωγή Το κιτ της Magnifier που κυκλοφόρησε το 2020 είναι επανέκδοση του κιτ της Trumpeter από το 2008. Δεν πρόκειται για απλό rebox, καθώς η έκδοση αυτή διαφέρει τόσο στην εμφάνιση όσο και στο περιεχόμενο του κουτιού από την προηγούμενη. Αυτό που χτυπάει στο μάτι: Τόσο από το κουτί όσο και από τις χαλκομανίες έχει εξαφανιστεί η λέξη Ford και το λογότυπο (περισσότερες αλλαγές παρακάτω).
Οι λόγοι προφανείς – η αποφυγή τελών license και η συνεπαγόμενη μείωση της τιμής. Το παλιό κιτ κόστιζε 250 – 300 €, το καινούργιο 100 – 125 €. Η Magnifier δείχνει να είναι θυγατρική ή spin-off της Trumpeter, και καθώς το μόνο της προϊόν εμφανίζεται να είναι το εν λόγω κιτ, μπορεί κανείς να υποθέσει ότι δημιουργήθηκε απλά και μόνο ως εμπορικό αλεξικέραυνο προστασίας της Trumpeter από απαιτήσεις της Ford. Η επανέκδοση του κιτ και μάλιστα σε πολύ χαμηλότερη τιμή έγινε προφανώς για να συναγωνιστεί την Meng και να επωφεληθεί από το hype γύρω από την ταινία του 2019 Ford vs. Ferrari Το κιτ της Meng προαναγγέλθηκε τον Οκτώβρη του 2019, διατέθηκε σε προπαραγγελίες τον Οκτώβρη του 2020 και βγήκε στην αγορά μέσα Ιανουαρίου 2021. Σε αντίθεση με το Magnifier έχει πάρει τις απαραίτητες license από τη Ford, πράγμα που αντανακλάται στην τιμή – την στιγμή του ντεμπούτου στην αγορά γύρω στα 280 €. Αξιοσημείωτη είναι η συνεργασία της Meng με την AK Interactive για την χρήση των χρωμάτων, όπως φαίνεται στο κουτί:
Μια πρώτη αναζήτηση στο διαδίκτυο δεν έδειξε κάποια ιδιαίτερη εταιρική σχέση ανάμεσα στις δύο φίρμες.
Πρώτη εντύπωση Στο άνοιγμα των κουτιών, η Magnifier δείχνει πιο νοικοκυρεμένη: Τα διάφορα sprues είναι σφιχτά τακτοποιημένα μέσα σε ένα κουτί κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του περιεχομένου. Το σώμα της καρότσας βρίσκεται προστατευμένο μέσα σε ιδιαίτερο κουτί και καλυμμένο με αφρώδες στα ευαίσθητα σημεία, όπως εξάλλου και ευαίσθητα sprues (π.χ. τα χρωμιωμένα). Τα μη πλαστικά κομμάτια είναι ταξινομημένα σε ξεχωριστά σακουλάκια με ταμπελίτσες για το περιεχόμενο:
Το κουτί της Meng δίνει μια πιο χαώδη εντύπωση: τα διάφορα σακουλάκια είναι σχεδόν ατάκτως εριμμένα μέσα στο ευρύχωρο κουτί, πράγμα που δεν αποκλείει το ταρακούνημα και τρίψιμο μεταξύ τους κατά την μεταφορά. Τα (πολύ λιγότερα) μη πλαστικά κομμάτια βρίσκονται σε μικρά πλαστικά φακελάκια, μέσα σε ένα συγκεντρωτικό σακουλάκι.
(συνεχίζεται)
|
|
|
Post by alex78 on Jan 30, 2021 19:28:17 GMT 2
Πολύ ωραία και μεστή παρουσίαση Κωνσταντίνε! Το αμάξωμα μέσα σε προστατευμένο κουτί, που αν δεν απατώμαι το πρωτοείδαμε στα αγωνιστικά της Belkits, θα πρέπει να καθιερωθεί παντού επιτέλους. Η συσκευασία πάλι της Meng, θυμίζει έντονα φιλοσοφία Revell. Περιμένουμε και την συνέχεια...
|
|
|
Post by konstantinf on Feb 1, 2021 12:18:00 GMT 2
(συνέχεια από το προηγούμενο) Περιεχόμενα του κουτιού Τα περιεχόμενα του κουτιού της Magnifier απεικονίζονται σε δύο σελίδες του φυλλαδίου οδηγιών…
… ενώ αυτά της Meng σε τρεις:
Συγκριτικά, τα περιεχόμενα των δύο κουτιών δίνονται στον παρακάτω πίνακα:
* Τα καλύμματα πίσω φώτων και μπροστινών φλας δίνονται σε έγχρωμο πλαστικό. Αυτά της Magnifier έχουν ωστόσο τα φλας σε κόκκινο και όχι σε πορτοκαλί. ** Συν 4 γεμίσματα εν είδει σαμπρέλας *** Το φύλλο με τα λογότυπα Goodyear είναι για τοποθέτηση τύπου επικάλυψη-τριβή Ας σημειωθεί ότι διάφορα κομμάτια της Magnifier ή τμήματα αυτών έρχονται προβαμμένα:
Το αν αυτό διευκολύνει ή δυσκολεύει την κατασκευή (και συγκεκριμένα το βάψιμο του αμαξώματος) θα φανεί στον πάγκο. Οδηγίες Το φυλλάδιο οδηγιών (στα κινεζικά και αγγλικά) της Magnifier έχει 32 ασπρόμαυρες σελίδες (με εξαίρεση το έγχρωμο εξώφυλλο και οπισθόφυλλο) και δίνει την κατασκευή σε 41 βήματα, αρχίζοντας από τον κινητήρα. Το φυλλάδιο της Meng (στα κινεζικά, ιαπωνικά, αγγλικά και ρωσικά) έχει 62 έγχρωμες σελίδες, όπου η κατασκευή δίνεται σε 50 βήματα, ξεκινώντας από το σύστημα διεύθυνσης. Από τις οδηγίες φαίνεται ότι η Magnifier δίνει τους ακροδέκτες των σωληνώσεων ξεχωριστά από τις σωληνώσεις ενώ η Meng ενσωματωμένους (παράδειγμα: οι σωληνώσεις του ρεζερβουάρ):
Ένα πλεονέκτημα του φυλλαδίου της Meng είναι ότι σε κάθε βήμα της κατασκευής δίνει και έναν τίτλο, ώστε οι άσχετοι περί τα μηχανικά να μαθαίνουν τι φτιάχνουν… (συνεχίζεται)
|
|
|
Post by alex78 on Feb 1, 2021 12:51:23 GMT 2
Άν επιτρέπεται ο σχολιασμός και δεν σπαμάρεται το θέμα, δύο πραγματάκια από εμένα....
* Η χαοτική διαφορά των νικελωμένων τμημάτων, όπως και των βιδών, αλλά και η παντελής έλλειψης βινυλίου της Magnifier, (αναρωτιέμαι ας πούμε τα ελαστικά σε τι υλικό δίνονται?).
* Το σαφώς πιό πληθωρικό και επεξηγηματικό εγχειρίδιο της Meng, και ας εντυπωσιάζει η επιλογή της 4ης γλώσσας (Ρώσικα!).
|
|
|
Post by konstantinf on Feb 1, 2021 13:05:03 GMT 2
Δεν νομίζω ότι σπαμάρεται το θέμα, γι' αυτό γίνεται, για να γίνει συζήτηση... Και μένα με ξένισε αυτή η διαφορά - τις βίδες τις καταλαβαίνω, είναι θέμα επιλογής: Κολλάω ή βιδώνω. Για τα χρώμια πρέπει να περιμένουμε την κατασκευή (που θ' αργήσει) για να καταλάβουμε με ποιο σκεπτικό υπάρχει αυτή η πληθώρα... Αλλά υπάρχουν στην Magnifier προφανή λάθη στην χρωμίωση, π.χ. οι δίσκοι των φρένων που στην πραγματικότητα είναι χαλύβδινοι.
Όταν έγραψα "εκ των οποίων βινύλιο" εννοούσα κομμάτια πάνω σε sprue... Φυσικά οι τροχοί βινύλιο είναι (προβλέπω ειδικό κεφάλαιο για τους τροχούς).
Την πραγματική ποιότητα των οδηγιών θα την δούμε επίσης στην κατασκευή. Εμένα a priori δεν με εντυπωσιάζει η πολυχρωμία (όταν έχεις δουλέψει με τις οδηγίες των Pocher)...
|
|
|
Post by Φάνης on Feb 1, 2021 14:30:20 GMT 2
Ένα πλεονέκτημα του φυλλαδίου της Meng είναι ότι σε κάθε βήμα της κατασκευής δίνει και έναν τίτλο, ώστε οι άσχετοι περί τα μηχανικά να μαθαίνουν τι φτιάχνουν… ok, για εμάς είναι αυτό! Το καταλάβαμε! Πολυ διαφωτιστική η παρουσίαση Κωνσταντίνε! Αναμένουμε την συνέχεια! Παρεμπιπτόντως, η Meng δίνει πάντα τίτλους στις ενότητες των οδηγιών της από ότι θυμάμαι σε 35αρια της που έχω φτιάξει στο,παρελθόν!
|
|
|
Post by czt on Feb 1, 2021 16:00:07 GMT 2
Κωνσταντινε σε ευχαριστουμε για αυτο vs με πολυ ωραια αναλυση και ωραιο πινακα και φωτογραφιες. Εγω θα πω ναι στο αφροδες προστατευτικο υλικο και ειναι πολυ καλο αλλα φοβαμαι οτι θα ανεβασει τη τιμη στα κιτ. Παλαιοτερα υπηρχε διαχωριστικο σε συνδυασμο με το αφροδες υλικο ειναι οτι καλυτερο.
Οτι δινεται σε καλη ποιοτητα και νικελομενο κλπ που δυσκολα μπορει να αποδωθει καλα ειναι στα +. Η διαφορα στη τιμη θα πω χαοτικη.
|
|
|
Post by konstantinf on Feb 1, 2021 17:11:12 GMT 2
Φάνη, Κωνσταντίνε, ευχαριστώ για την ενθάρρυνση!
|
|
|
Post by Diecast917k on Feb 1, 2021 18:07:42 GMT 2
Η συγκριση αυτη με εκανε να θελω να προσθεσω το GT , υπαρχει καπου σχετικα φθηνα το magnifier? Επισης γιατι το Meng το βρισκω για 600?!?
|
|
|
Post by Φάνης on Feb 1, 2021 18:45:39 GMT 2
Η συγκριση αυτη με εκανε να θελω να προσθεσω το GT , υπαρχει καπου σχετικα φθηνα το magnifier? Επισης γιατι το Meng το βρισκω για 600?!? Δημήτρη, η Meng το βγάζει σε 2 εκδόσεις,, προ-βαμμένο και άβαφτο αν δεν κάνω λάθος, το 1ο ποιο ακριβό, οπότε ίσως εκεί να είναι η διαφορά + το έξτρα κόστος-φόρος που μπαίνει από χώρα σε χώρα.
|
|
|
Post by Φάνης on Feb 1, 2021 18:47:25 GMT 2
Επίσης, όπως αντιλαμβάνομαι, η σημαντική τους διαφορά, εκτός των άλλων, είναι η ύπαρξη κινητήρα στο κιτ της Meng!
|
|
|
Post by konstantinf on Feb 1, 2021 19:22:44 GMT 2
Κινητήρα έχει και η Magnifier και μάλιστα προβαμμένο.
|
|
|
Post by konstantinf on Feb 1, 2021 19:37:53 GMT 2
Δημήτρη, Meng άβαφτο στην χαμηλή τιμή βρίσκεις π.χ. στην Autograph στη Γερμανία ή στην ΑΚ στην Ισπανία (χωρίς εκτελωνισμό). Magnifier πολλά σε πολύ χαμηλή τιμή βρίσκεις στο eBay στην Αγγλία. Διάλεξε έναν έμπορο που να αναλαμβάνει τον εκτελωνισμό από εκεί (εγώ έτσι έκανα).
|
|
|
Post by Φάνης on Feb 1, 2021 20:15:14 GMT 2
Κινητήρα έχει και η Magnifier και μάλιστα προβαμμένο. Ευχαριστώ Κωνσταντίνε! Πρέπει να είναι το F στις οδηγίες που δεν πρόσεξα, από ότι βλέπω!
|
|
|
Post by konstantinf on Feb 1, 2021 20:41:00 GMT 2
Όντως το F είναι Φάνη. Φαίνεται και στο σακουλάκι του στην φωτογραφία με τα προβαμμένα της σημερινής ανάρτησης, και όπως ανέφερα στο κεφάλαιο "οδηγίες" μ' αυτόν ξεκινά η κατά Magnifier κατασκευή...
|
|
|
Post by konstantinf on Feb 3, 2021 19:56:29 GMT 2
(συνέχεια από το προηγούμενο) Πλαστικά κομμάτια Σε γενικές γραμμές η ποιότητα του πλαστικού είναι πολύ καλή. Φλας δεν υπάρχει, οι ραφές είναι πολύ λεπτές, και οι ενώσεις των κομματιών με το πλαίσιο είναι σε προσεγμένα σημεία, ιδίως σε ό,τι αφορά στα χρωμιωμένα κομμάτια.
Το πλαστικό της Magnifier είναι ελαφρά σκληρότερο από της Meng, όπως δείχνει μια δοκιμή «εργαστηρίου»: πάνω στο πλαστικό του πλαισίου περάστηκε τέσσερις φορές τριγωνική διαμαντόλιμα. Στην φωτογραφία φαίνεται ότι η εγκοπή στο πλαστικό της Meng (επάνω) είναι κατά τι εντονότερη (άρα το υλικό μαλακότερο) από της Magnifier (κάτω). Στη συνέχεια έγινε μια δειγματοληπτική σύγκριση παρόμοιων κομματιών από τα δύο κιτ (σε όλες τις φωτογραφίες αριστερά το κομμάτι της Magnifier, δεξιά της Meng). - Ουρά: η επιφάνεια του πλαστικού της Magnifier είναι πολύ λεία, αλλά η (πολύ λεπτή) ραφή είναι στο επάνω μέρος, ενώ της Meng στο πλάι. Τα δύο κομμάτια παρουσιάζουν αρκετές διαφορές ως προς τις διαστάσεις των αναγλύφων, τον αριθμό και το σχήμα των οπών, το αν οι αεραγωγοί δίνονται ανοιχτοί ή κλειστοί κλπ. Ποιος έχει δίκιο θα φανεί στη σύγκριση με φωτογραφίες αναφοράς κατά την κατασκευή.
- Κινητήρας: Όπως προανέφερα, ο κινητήρας της Magnifier έρχεται προβαμμένος. Αυτό που χτυπάει στο μάτι είναι οι διαφορές στο σχήμα του καπακιού με τις εισαγωγές. Μια πρόχειρη αναζήτηση στο διαδίκτυο, δείχνει ότι το καπάκι της Meng είναι πιο κοντά στο πραγματικό.
- Ζάντες: Η εντύπωση μου είναι ότι οι ζάντες της Magnifier είναι ρεαλιστικότερες. Σίγουρα αυτό ισχύει για την πίσω πλευρά, όπου αυτές της Meng είναι στοιχειώδεις. Ένα μειονέκτημα της Magnifier, είναι ότι οι ζάντες δίνονται προβαμμένες χρυσές, όπως ταιριάζει στο όχημα αριθ. 2, και χρειάζονται ξέβαμμα και ξαναβάψιμο, αν κάποιος θελήσει να φτιάξει την γαλάζια εκδοχή.
- Χρωμιωμένα κομμάτια: Ενδεικτικά για την ποιότητα δείχνω τα καπάκια των βαλβίδων. Και στα δύο κιτ τα χρώμια είναι πολύ προσεγμένα. Στην εκδοχή της Magnifier τα καπάκια έχουν καλουπωμένα τα μπουλόνια, ενώ στην Meng αυτά λείπουν – κατά τη γνώμη μου καλύτερα για να προστεθούν από aftermarket.
- Δισκόφρενα: Οι δίσκοι της Magnifier έρχονται χρωμιωμένοι, πράγμα εξωπραγματικό, όπως έχω ήδη αναφέρει. Ωστόσο κάθε φύλλο έχει πάχος 0,9 mm (που θα λεπτύνει κι άλλο όταν ξεβαφτεί - αλλά και πάλι είναι παχύτερο από αντίστοιχο κομμάτι της Protar-Italeri που έχει πάχος μόνο 0,65 mm) σε σύγκριση με αυτό της Meng που έχει πάχος 1,3 mm άβαφτο (αντιστοιχεί σε πραγματικό πάχος του ενός από τα δύο φύλλα του δίσκου 15,6 mm, δηλ. εκτιμούμενο συνολικό πάχος του δίσκου περίπου 5 εκατοστά!!!) Απαράδεκτο…
- Ταμπλό: Ενδιαφέρον ότι η Meng δίνει ένα ολόκληρο χρωμιωμένο κομμάτι από το οποίο θα φαίνονται μόνο τα περιγράμματα των οργάνων, ενώ η Magnifier δίνει αυτά τα περιγράμματα καλουπωμένα στο ταμπλό, όπου θα πρέπει να βαφτούν χρώμιο στο χέρι...
- Σωλήνες εξαγωγής: Και στα δύο κιτ οι σωλήνες έχουν ομαλή επιφάνεια και εύκολα αφαιρούμενες (λεπτές) ραφές. Είναι ωστόσο εμφανής η διαφορά στο σχήμα των αντίστοιχων σωλήνων από τα δύο κιτ. Ποιο σχήμα είναι το σωστότερο δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο, αρκεί η συναρμογή με τα υπόλοιπα κομμάτια του κινητήρα να είναι απροβλημάτιστη. Θα φανεί στην πορεία της κατασκευής...
(συνεχίζεται)
|
|