1:24 Beemax/Aoshima, Toyota Celica GT-Four, ST165 (1990 SR)
Jul 4, 2018 18:35:26 GMT 2
Post by Φάνης on Jul 4, 2018 18:35:26 GMT 2
Λίγα Λόγια:
Το Celica GT-Four, με την κωδική ονομασία ST165 (1ης γενιάς), ήταν ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο μόνιμης τετρακίνησης της Toyota για να ανταγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Με αυτό, η Toyota κέρδισε τον πρώτο της τίτλο στο πρωταθλήμα οδηγών, τον οποίο κατέκτησε ο Carlos Sainz το 1990. Επίσης, με αυτό το αυτοκίνητο, ο (μακαρίτης) Bjorn Waldegard κατέκτησε μια μνημειακή νίκη στο Safari Rally, το 1990 στην Κένυα.
Το Celica GT-Four αναπτύχθηκε από την αρχή για να ανταποκριθεί στους νέους κανονισμούς της ομάδας Α που εισήχθησαν για την σεζόν 1988, αλλά η καθυστέρηση στην αναγνώριση (homologation) σήμαινε ότι δεν θα έκανε το ντεμπούτο του μέχρι το Tour de Corse, το 5ο Rally της χρονιάς.
Υπήρχαν πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά στο σχεδιασμό και τη σχεδίαση του GT-Four, συμπεριλαμβανομένης μιας μετάδοσης έξι ταχυτήτων Xtrac. Η Toyota ήταν απολύτως προσηλωμένη στη νίκη της WRC και οι μηχανικοί εργάστηκαν εντατικά για την αντιμετώπιση πρόωρων προβλημάτων έως τα μέσα της σεζόν του 1989. Τότε ήρθε η επιβράβευση, με τον Carlos Sainz να κάνει μια εντυπωσιακή οδήγηση στο Rally 1,000 Lakes, για να αποδείξει ακριβώς τι ήταν δυνατό να επιτύχει αυτό το αξιοσημείωτο αυτοκίνητο. Η ποιότητά του GT-Four επιβραβεύτηκε επίσης στην επόμενη διοργάνωση στο WRC, το 1989, στο Rally Australia, με τον Juha Kankkunen να κατακτά τη νίκη.
Το 1990 το GT-Four ήταν πράγματι σταθερή αξία στους αγώνες. Μετά τη διεκδίκηση της δεύτερης θέσης στο Monte Carlo, κέρδισε τα Safari, Acropolis, Νew Zealand, 1,000 Lakes και RAC Rallies. Ο Carlos Sainz ήταν ο πρώτος οδηγός που κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών τους WRC για την Toyota και η Toyota κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Η ηρωική νίκη του Bjorn Waldegard στο Safari Rally του 1990 ήταν το «κερασάκι στην τούρτα». Πενήντα οκτώ αυτοκίνητα ξεκίνησαν τον αγώνα, αλλά μόλις δέκα κατάφεραν να τερματήσουν, αντιμετωπίζοντας ακραίες συνθήκες με καταρρακτώδη βροχή σε κάθε ημέρα των αγώνων. Ήταν η τέταρτη νίκη του Waldegard στο Safari Rally και η πιο γλυκιά του, έχοντας κατακτήσει τη διαδρομή των 4,181 χιλιομέτρων 38 λεπτά μπροστά από τον κοντινότερο αντίπαλό του. Και η υπεροχή της Toyota επιβεβαιώθηκε επίσης και με την τρίτη και την τέταρτη θέση.
Ο βασικός κινητήρας του GT-Four ήταν η 3-GTE Turbocharged 2.0-λίτρων, τετρακύλινδρος DOHC, με απόδοση από 185 έως 265 ίππους, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της ομάδας Α. Βασικά πλεονεκτήματα συμπεριλάμβαναν καλή απόκριση επιτάχυνσης και παροχή ροπής σε χαμηλό έως μεσαίο εύρος, σε συνδυασμό με την πρόσφυση και την απόδοση που παρέχει το πλήρες σύστημα τετρακίνησης.
Το αυτοκίνητο πλησίαζε στην κορυφή της τελειότητας στην αρχή της σεζόν του 1991, κερδίζοντας τα Portugal, Corsica, New Zealand και Argentina Rallies. Οι αποχωρήσεις όμως του Carlos Sainz από δύο διαδοχικούς αγώνες ήταν αρκετές για να του απαγορεύσουν να διεκδικήσει τον 2ο συνεχόμενο του τίτλο στο WRC. Το GT-Four πέτυχε όμως να διαδραματίσει έναν τεράστιο ρόλο στην ίδρυση της Toyota και της Toyota Team Europe (TTE) ως σημαντικού παίκτη μεταξύ των εργοστασιακών ομάδων, επιτυγχάνοντας ουσιαστικά το μέγιστο των δυνατοτήτων της μέσα σε μόλις δύο χρόνια από την κυκλοφορία του!
Το Celica GT-Four, με την κωδική ονομασία ST165 (1ης γενιάς), ήταν ουσιαστικά το πρώτο αυτοκίνητο μόνιμης τετρακίνησης της Toyota για να ανταγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Με αυτό, η Toyota κέρδισε τον πρώτο της τίτλο στο πρωταθλήμα οδηγών, τον οποίο κατέκτησε ο Carlos Sainz το 1990. Επίσης, με αυτό το αυτοκίνητο, ο (μακαρίτης) Bjorn Waldegard κατέκτησε μια μνημειακή νίκη στο Safari Rally, το 1990 στην Κένυα.
Το Celica GT-Four αναπτύχθηκε από την αρχή για να ανταποκριθεί στους νέους κανονισμούς της ομάδας Α που εισήχθησαν για την σεζόν 1988, αλλά η καθυστέρηση στην αναγνώριση (homologation) σήμαινε ότι δεν θα έκανε το ντεμπούτο του μέχρι το Tour de Corse, το 5ο Rally της χρονιάς.
Υπήρχαν πολλά καινοτόμα χαρακτηριστικά στο σχεδιασμό και τη σχεδίαση του GT-Four, συμπεριλαμβανομένης μιας μετάδοσης έξι ταχυτήτων Xtrac. Η Toyota ήταν απολύτως προσηλωμένη στη νίκη της WRC και οι μηχανικοί εργάστηκαν εντατικά για την αντιμετώπιση πρόωρων προβλημάτων έως τα μέσα της σεζόν του 1989. Τότε ήρθε η επιβράβευση, με τον Carlos Sainz να κάνει μια εντυπωσιακή οδήγηση στο Rally 1,000 Lakes, για να αποδείξει ακριβώς τι ήταν δυνατό να επιτύχει αυτό το αξιοσημείωτο αυτοκίνητο. Η ποιότητά του GT-Four επιβραβεύτηκε επίσης στην επόμενη διοργάνωση στο WRC, το 1989, στο Rally Australia, με τον Juha Kankkunen να κατακτά τη νίκη.
Το 1990 το GT-Four ήταν πράγματι σταθερή αξία στους αγώνες. Μετά τη διεκδίκηση της δεύτερης θέσης στο Monte Carlo, κέρδισε τα Safari, Acropolis, Νew Zealand, 1,000 Lakes και RAC Rallies. Ο Carlos Sainz ήταν ο πρώτος οδηγός που κατέκτησε το πρωτάθλημα οδηγών τους WRC για την Toyota και η Toyota κατέκτησε τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.
Η ηρωική νίκη του Bjorn Waldegard στο Safari Rally του 1990 ήταν το «κερασάκι στην τούρτα». Πενήντα οκτώ αυτοκίνητα ξεκίνησαν τον αγώνα, αλλά μόλις δέκα κατάφεραν να τερματήσουν, αντιμετωπίζοντας ακραίες συνθήκες με καταρρακτώδη βροχή σε κάθε ημέρα των αγώνων. Ήταν η τέταρτη νίκη του Waldegard στο Safari Rally και η πιο γλυκιά του, έχοντας κατακτήσει τη διαδρομή των 4,181 χιλιομέτρων 38 λεπτά μπροστά από τον κοντινότερο αντίπαλό του. Και η υπεροχή της Toyota επιβεβαιώθηκε επίσης και με την τρίτη και την τέταρτη θέση.
Ο βασικός κινητήρας του GT-Four ήταν η 3-GTE Turbocharged 2.0-λίτρων, τετρακύλινδρος DOHC, με απόδοση από 185 έως 265 ίππους, σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς της ομάδας Α. Βασικά πλεονεκτήματα συμπεριλάμβαναν καλή απόκριση επιτάχυνσης και παροχή ροπής σε χαμηλό έως μεσαίο εύρος, σε συνδυασμό με την πρόσφυση και την απόδοση που παρέχει το πλήρες σύστημα τετρακίνησης.
Το αυτοκίνητο πλησίαζε στην κορυφή της τελειότητας στην αρχή της σεζόν του 1991, κερδίζοντας τα Portugal, Corsica, New Zealand και Argentina Rallies. Οι αποχωρήσεις όμως του Carlos Sainz από δύο διαδοχικούς αγώνες ήταν αρκετές για να του απαγορεύσουν να διεκδικήσει τον 2ο συνεχόμενο του τίτλο στο WRC. Το GT-Four πέτυχε όμως να διαδραματίσει έναν τεράστιο ρόλο στην ίδρυση της Toyota και της Toyota Team Europe (TTE) ως σημαντικού παίκτη μεταξύ των εργοστασιακών ομάδων, επιτυγχάνοντας ουσιαστικά το μέγιστο των δυνατοτήτων της μέσα σε μόλις δύο χρόνια από την κυκλοφορία του!