Volvo F16 engine 1:8 by Pocher
Apr 22, 2018 9:54:46 GMT 2
Post by konstantinf on Apr 22, 2018 9:54:46 GMT 2
Στα όρια των «προδιαγραφών» του GB, συμμετέχω με μια λεπτομέρεια φορτηγού, τον κινητήρα του Volvo F16 που άρχισε να παράγεται από το 1987 και μετά. Καθώς το φορτηγό στο σύνολό του έχει ήδη πλειστάκις παρουσιαστεί στο φόρουμ, οι παρακάτω πληροφορίες επικεντρώνονται στον κινητήρα.
(φωτό από http://frecoscalemodels.blogspot.gr)
Ο κινητήρας ντίζελ TD162F που χρησιμοποιήθηκε στα F16 ήταν μια εντελώς νέα σχεδίαση που βασίζονταν στους 6κύλινδρους εν σειρά κινητήρες παλαιότερων φορτηγών Volvo. Ήδη πολύ νωρίς είχε καταστεί σαφές στους σχεδιαστές κινητήρων της Volvo ότι 6κύλινδροι εν σειρά κινητήρες μπορούν να παράγουν αρκετή ιπποδύναμη και υψηλή ροπή, έχοντας ταυτόχρονα έναν απλό, αξιόπιστο σχεδιασμό, μέτριο βάρος και σχετικά μικρές διαστάσεις. Ο TD162F της Volvo είναι επομένως 6κύλινδρος εν σειρά 4-χρονος κινητήρας ντίζελ άμεσου ψεκασμού με turbo και intercooler που αναπτύσσει 340kW (465bhp) στις 1860 σ.α.λ. Ο κυβισμός είναι 16.72 λίτρα, οι διαστάσεις του κυλίνδρου 144mm διάμετρος x 165mm διαδρομή, ενώ η συμπίεση είναι 15:1.
Αυτός ο νέος κινητήρας των 16 λίτρων είχε κορυφαίες επιδόσεις σε όλο το φάσμα στροφών, παράγοντας, για παράδειγμα, 196kW (267bhp) και 1950Nm ροπή ήδη στις 960 σ.α.λ. Ο κινητήρας είχε δύο διακριτές πλευρές, ψυχρή και θερμή: Η αντλία ψεκασμού και οι βαλβίδες εισαγωγής βρίσκονται στη δεξιά πλευρά, ενώ οι βαλβίδες εξαγωγής είναι στα αριστερά. Κατά συνέπεια η αντλία ψεκασμού είναι εύκολα προσβάσιμη για τη συντήρηση και προστατεύεται από το μεγαλύτερο μέρος της θερμότητας που εκπέμπεται από τον κινητήρα.
Αποδοτική καύση καυσίμων, υψηλή ισχύς και ροπή του TD162F, ήταν όλα αποτέλεσμα των τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο. Η θερμική απόδοση ήταν 44 %, που αντιστοιχεί σε χαμηλή κατανάλωση καυσίμου 193g/kWh. Ο εκκεντροφόρος βρίσκεται στην κεφαλή του κινητήρα και επιτρέπει ακριβή, αποδοτική πέδηση μηχανής. Η ισχύς εξόδου κατά την πέδηση στις 2100 σ.α.λ είναι 275kW (374bhp).
Το μπλοκ του κινητήρα TD162F σχεδιάστηκε πιο άκαμπτο. Μεγάλη προσοχή δόθηκε για να εξασφαλιστεί ότι ο θόρυβος και οι εκπομπές καυσαερίων είναι χαμηλές. Είχε επίσης την δυνατότητα να συμμορφωθεί με όλους τους τότε αναμενόμενους αυστηρότερους κανονισμούς θορύβου και εκπομπής καυσαερίων.
Το φορτηγό F16 της Volvo ήταν εξοπλισμένο αποκλειστικά με ένα εντελώς νέο κιβώτιο ταχυτήτων, το SR2000, που βασίζονταν στις βασικές αρχές σχεδίασης του SR70. Το SR2000 είχε 12 πλήρως συγχρονισμένες ταχύτητες. Η υψηλότερη ταχύτητα είχε σχέση 1:1, ενώ η σχέση μεταξύ τη χαμηλότερης και της υψηλότερης ταχύτητας ήταν 10.07:1. Υπήρχαν επίσης δύο μη συγχρονισμένες έρπουσες ταχύτητες, όπου η υψηλότερη σχέση ήταν 14.98:1.
Το κιτ της Pocher για τον κινητήρα στην κλίμακα 1:8 (εύκολο να βρεθεί στο διαδίκτυο σε προσιτότατες τιμές), είναι «απόσπασμα» του πλήρους κιτ για τον τράκτορα (δυσεύρετο σήμερα και σε εξωφρενικές τιμές όταν βρεθεί). Έχει λιγοστά κομμάτια και η κατασκευή προοιωνίζεται εύκολη. Εδώ οι φωτογραφίες από το κουτί και το περιεχόμενο του:
Ξεκίνημα των εργασιών σύντομα!
(φωτό από http://frecoscalemodels.blogspot.gr)
Ο κινητήρας ντίζελ TD162F που χρησιμοποιήθηκε στα F16 ήταν μια εντελώς νέα σχεδίαση που βασίζονταν στους 6κύλινδρους εν σειρά κινητήρες παλαιότερων φορτηγών Volvo. Ήδη πολύ νωρίς είχε καταστεί σαφές στους σχεδιαστές κινητήρων της Volvo ότι 6κύλινδροι εν σειρά κινητήρες μπορούν να παράγουν αρκετή ιπποδύναμη και υψηλή ροπή, έχοντας ταυτόχρονα έναν απλό, αξιόπιστο σχεδιασμό, μέτριο βάρος και σχετικά μικρές διαστάσεις. Ο TD162F της Volvo είναι επομένως 6κύλινδρος εν σειρά 4-χρονος κινητήρας ντίζελ άμεσου ψεκασμού με turbo και intercooler που αναπτύσσει 340kW (465bhp) στις 1860 σ.α.λ. Ο κυβισμός είναι 16.72 λίτρα, οι διαστάσεις του κυλίνδρου 144mm διάμετρος x 165mm διαδρομή, ενώ η συμπίεση είναι 15:1.
Αυτός ο νέος κινητήρας των 16 λίτρων είχε κορυφαίες επιδόσεις σε όλο το φάσμα στροφών, παράγοντας, για παράδειγμα, 196kW (267bhp) και 1950Nm ροπή ήδη στις 960 σ.α.λ. Ο κινητήρας είχε δύο διακριτές πλευρές, ψυχρή και θερμή: Η αντλία ψεκασμού και οι βαλβίδες εισαγωγής βρίσκονται στη δεξιά πλευρά, ενώ οι βαλβίδες εξαγωγής είναι στα αριστερά. Κατά συνέπεια η αντλία ψεκασμού είναι εύκολα προσβάσιμη για τη συντήρηση και προστατεύεται από το μεγαλύτερο μέρος της θερμότητας που εκπέμπεται από τον κινητήρα.
Αποδοτική καύση καυσίμων, υψηλή ισχύς και ροπή του TD162F, ήταν όλα αποτέλεσμα των τεσσάρων βαλβίδων ανά κύλινδρο. Η θερμική απόδοση ήταν 44 %, που αντιστοιχεί σε χαμηλή κατανάλωση καυσίμου 193g/kWh. Ο εκκεντροφόρος βρίσκεται στην κεφαλή του κινητήρα και επιτρέπει ακριβή, αποδοτική πέδηση μηχανής. Η ισχύς εξόδου κατά την πέδηση στις 2100 σ.α.λ είναι 275kW (374bhp).
Το μπλοκ του κινητήρα TD162F σχεδιάστηκε πιο άκαμπτο. Μεγάλη προσοχή δόθηκε για να εξασφαλιστεί ότι ο θόρυβος και οι εκπομπές καυσαερίων είναι χαμηλές. Είχε επίσης την δυνατότητα να συμμορφωθεί με όλους τους τότε αναμενόμενους αυστηρότερους κανονισμούς θορύβου και εκπομπής καυσαερίων.
Το φορτηγό F16 της Volvo ήταν εξοπλισμένο αποκλειστικά με ένα εντελώς νέο κιβώτιο ταχυτήτων, το SR2000, που βασίζονταν στις βασικές αρχές σχεδίασης του SR70. Το SR2000 είχε 12 πλήρως συγχρονισμένες ταχύτητες. Η υψηλότερη ταχύτητα είχε σχέση 1:1, ενώ η σχέση μεταξύ τη χαμηλότερης και της υψηλότερης ταχύτητας ήταν 10.07:1. Υπήρχαν επίσης δύο μη συγχρονισμένες έρπουσες ταχύτητες, όπου η υψηλότερη σχέση ήταν 14.98:1.
Το κιτ της Pocher για τον κινητήρα στην κλίμακα 1:8 (εύκολο να βρεθεί στο διαδίκτυο σε προσιτότατες τιμές), είναι «απόσπασμα» του πλήρους κιτ για τον τράκτορα (δυσεύρετο σήμερα και σε εξωφρενικές τιμές όταν βρεθεί). Έχει λιγοστά κομμάτια και η κατασκευή προοιωνίζεται εύκολη. Εδώ οι φωτογραφίες από το κουτί και το περιεχόμενο του:
Ξεκίνημα των εργασιών σύντομα!