Mercedes-Benz Unimog (Paris-Dakar 1985 Winner) - COMPLETED
Mar 4, 2018 23:07:45 GMT 2
Post by nektarios on Mar 4, 2018 23:07:45 GMT 2
Χαίρετε, άπαντες!
Το σοφό ρητό "Ποτέ μη λες ποτέ" θα το έχετε σίγουρα ακούσει! Ε, λοιπόν, εδώ επιβεβαιώνεται πλήρως, αφού καταπιάνομαι και πάλι με Unimog, ενώ όταν έφτιαχνα το "περιβόητο" Safari είχα δηλώσει ότι δεν επρόκειτο να συμβεί κάτι τέτοιο!
Τότε όμως ο Κωνσταντίνος είχε σχολιάσει προφητικά: «Και μια και δεν θες να ασχοληθείς πια μ' αυτό, περιμένουμε ανυπόμονα το επόμενο!». Και να που ήρθε η ώρα να επιβεβαιωθεί πανηγυρικά…
Τέλος πάντων, η συμμετοχή μου στο GB είναι ένα Mercedes - Benz Unimog (αρκτικόλεξο του Universal-Motor-Gerät) 1936 AK, και συγκεκριμένα ο νικητής τού διάσημου αγώνα αντοχής Paris - Dakar του έτους 1985 (για την ακρίβεια, εκείνη τη χρονιά ονομαζόταν Paris - Alger - Dakar) στην κατηγορία των φορτηγών. Η συγκεκριμένη νίκη εντάσσεται σε ένα τετραετές σερί νικών για το φορτηγό της Mercedes - Benz (1983-1986), ενώ ήταν η πρώτη για γερμανικό πλήρωμα (Karl - Friedrich Kapito και Jost Kapito, πατέρας και γιος!).
Ο ιδιαίτερα εξαντλητικός αγώνας του έτους εκείνου είχε μήκος 10.000 χιλιομέτρων (6.200 μιλίων) και η διαδρομή ήταν : Γαλλία (Παρίσι) - Αλγερία - Νίγηρας - Μάλι - Μαυριτανία - Γουινέα - Σενεγάλη (Ντακάρ).
Το Unimog 1936 ΑΚ αποτελεί τροποποιημένη έκδοση του εργοστασιακού U1300 L (με 6κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα κυβισμού 5.675 κ.εκ. και ισχύος 180 ίππων), με δεξαμενή καυσίμου αυξημένης χωρητικότητας (650 λίτρων), βελτιωμένες αναρτήσεις, αντικατάσταση των καθισμάτων με bucket, προσθήκη roll cage και διάφορες άλλες βελτιώσεις αναγκαίες για τον αγώνα.
Και μια φωτό από τον αγώνα:
(Φωτό: Google)
Το κιτ είναι κατασκευής της Revell Γερμανίας (που ήταν και ένας από τους χορηγούς της αγωνιστικής ομάδας!), με κωδικό 07450, στην «κλασική» κλίμακα 1/24. Πρόκειται για πρόσφατη (2013) επανακυκλοφορία του αρχικού κιτ του 1986, ενώ είναι και Limited Edition.
Έχοντας ήδη κατασκευάσει ένα - πρακτικά όμοιο, με εξαίρεση τα ελάχιστα αγωνιστικά αξεσουάρ - κιτ, μπορώ να σας μεταφέρω από τώρα τις πρώτες εντυπώσεις μου από αυτό. Η λεπτομέρεια του κιτ είναι ικανοποιητική, ωστόσο απαιτείται αρκετό καθάρισμα, δεδομένου ότι πρόκειται για καλούπι μεγάλης ηλικίας και για επανακυκλοφορία. Πέραν αυτών,
Στα θετικά του συμπεριλαμβάνονται:
- η παροχή μεταλλικών πλεγμάτων για την προστασία των πρόσθιων φώτων (τόσο των εργοστασιακών όσο και των πρόσθετων του roll bar),
- η ύπαρξη κινητήρα με ικανοποιητική λεπτομέρεια,
- η εξαιρετική ποιότητα χαλκομανιών (τουλάχιστον εξ όψεως, μένει να επιβεβαιωθεί),
- οι ανοιγόμενες πόρτες.
Στα αρνητικά του περιλαμβάνονται:
- οι ασαφείς οδηγίες,
- η απουσία καθισμάτων bucket, γεγονός που θα με αναγκάσει να ψάχνω, ενώ το spare box μου δεν με βοηθάει καθόλου…
- το γεγονός ότι οι πόρτες, αν και δίνονται με δυνατότητα να γίνουν λειτουργικές, ωστόσο για να επιτευχθεί αυτό απαιτούνται εκτεταμένες τροποποιήσεις και αμέτρητες μετρήσεις… (το είχα κάνει στο πρώτο Unimog και το μετάνιωσα πριν ακόμη το ολοκληρώσω…),
- το γεγονός ότι το μεν καπώ δεν δίνεται ανοιγόμενο, η δε μάσκα δεν δίνεται διάτρητη, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να μην είναι ορατός παρά μόνον από κάτω. (Στο πρώτο Unimog είχα κάνει και αυτές τις μετατροπές, αλλά κι αυτές δεν άξιζαν τον κόπο…). [Σ.Σ.: Τουτέστιν, αγαπητέ μου φίλε Γιώργο, μην περιμένεις πολλές λεπτομέρειες στον κινητήρα…].
Το κιτ θα κατασκευαστεί όσο γίνεται πιο ΟΟΒ, με τις ελάχιστες δυνατές τροποποιήσεις, βελτιώσεις και μετατροπές, και με τη γνωστή «φιλοσοφία» μου «Κάνε μόνον τα απαραίτητα», με σκοπό να ολοκληρωθεί όσο γίνεται γρηγορότερα και ευκολότερα.
Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες του GB, και ευχαριστώ για τον χρόνο και την προσοχή σας!
Το σοφό ρητό "Ποτέ μη λες ποτέ" θα το έχετε σίγουρα ακούσει! Ε, λοιπόν, εδώ επιβεβαιώνεται πλήρως, αφού καταπιάνομαι και πάλι με Unimog, ενώ όταν έφτιαχνα το "περιβόητο" Safari είχα δηλώσει ότι δεν επρόκειτο να συμβεί κάτι τέτοιο!
Τότε όμως ο Κωνσταντίνος είχε σχολιάσει προφητικά: «Και μια και δεν θες να ασχοληθείς πια μ' αυτό, περιμένουμε ανυπόμονα το επόμενο!». Και να που ήρθε η ώρα να επιβεβαιωθεί πανηγυρικά…
Τέλος πάντων, η συμμετοχή μου στο GB είναι ένα Mercedes - Benz Unimog (αρκτικόλεξο του Universal-Motor-Gerät) 1936 AK, και συγκεκριμένα ο νικητής τού διάσημου αγώνα αντοχής Paris - Dakar του έτους 1985 (για την ακρίβεια, εκείνη τη χρονιά ονομαζόταν Paris - Alger - Dakar) στην κατηγορία των φορτηγών. Η συγκεκριμένη νίκη εντάσσεται σε ένα τετραετές σερί νικών για το φορτηγό της Mercedes - Benz (1983-1986), ενώ ήταν η πρώτη για γερμανικό πλήρωμα (Karl - Friedrich Kapito και Jost Kapito, πατέρας και γιος!).
Ο ιδιαίτερα εξαντλητικός αγώνας του έτους εκείνου είχε μήκος 10.000 χιλιομέτρων (6.200 μιλίων) και η διαδρομή ήταν : Γαλλία (Παρίσι) - Αλγερία - Νίγηρας - Μάλι - Μαυριτανία - Γουινέα - Σενεγάλη (Ντακάρ).
Το Unimog 1936 ΑΚ αποτελεί τροποποιημένη έκδοση του εργοστασιακού U1300 L (με 6κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα κυβισμού 5.675 κ.εκ. και ισχύος 180 ίππων), με δεξαμενή καυσίμου αυξημένης χωρητικότητας (650 λίτρων), βελτιωμένες αναρτήσεις, αντικατάσταση των καθισμάτων με bucket, προσθήκη roll cage και διάφορες άλλες βελτιώσεις αναγκαίες για τον αγώνα.
Και μια φωτό από τον αγώνα:
(Φωτό: Google)
Το κιτ είναι κατασκευής της Revell Γερμανίας (που ήταν και ένας από τους χορηγούς της αγωνιστικής ομάδας!), με κωδικό 07450, στην «κλασική» κλίμακα 1/24. Πρόκειται για πρόσφατη (2013) επανακυκλοφορία του αρχικού κιτ του 1986, ενώ είναι και Limited Edition.
Έχοντας ήδη κατασκευάσει ένα - πρακτικά όμοιο, με εξαίρεση τα ελάχιστα αγωνιστικά αξεσουάρ - κιτ, μπορώ να σας μεταφέρω από τώρα τις πρώτες εντυπώσεις μου από αυτό. Η λεπτομέρεια του κιτ είναι ικανοποιητική, ωστόσο απαιτείται αρκετό καθάρισμα, δεδομένου ότι πρόκειται για καλούπι μεγάλης ηλικίας και για επανακυκλοφορία. Πέραν αυτών,
Στα θετικά του συμπεριλαμβάνονται:
- η παροχή μεταλλικών πλεγμάτων για την προστασία των πρόσθιων φώτων (τόσο των εργοστασιακών όσο και των πρόσθετων του roll bar),
- η ύπαρξη κινητήρα με ικανοποιητική λεπτομέρεια,
- η εξαιρετική ποιότητα χαλκομανιών (τουλάχιστον εξ όψεως, μένει να επιβεβαιωθεί),
- οι ανοιγόμενες πόρτες.
Στα αρνητικά του περιλαμβάνονται:
- οι ασαφείς οδηγίες,
- η απουσία καθισμάτων bucket, γεγονός που θα με αναγκάσει να ψάχνω, ενώ το spare box μου δεν με βοηθάει καθόλου…
- το γεγονός ότι οι πόρτες, αν και δίνονται με δυνατότητα να γίνουν λειτουργικές, ωστόσο για να επιτευχθεί αυτό απαιτούνται εκτεταμένες τροποποιήσεις και αμέτρητες μετρήσεις… (το είχα κάνει στο πρώτο Unimog και το μετάνιωσα πριν ακόμη το ολοκληρώσω…),
- το γεγονός ότι το μεν καπώ δεν δίνεται ανοιγόμενο, η δε μάσκα δεν δίνεται διάτρητη, με αποτέλεσμα ο κινητήρας να μην είναι ορατός παρά μόνον από κάτω. (Στο πρώτο Unimog είχα κάνει και αυτές τις μετατροπές, αλλά κι αυτές δεν άξιζαν τον κόπο…). [Σ.Σ.: Τουτέστιν, αγαπητέ μου φίλε Γιώργο, μην περιμένεις πολλές λεπτομέρειες στον κινητήρα…].
Το κιτ θα κατασκευαστεί όσο γίνεται πιο ΟΟΒ, με τις ελάχιστες δυνατές τροποποιήσεις, βελτιώσεις και μετατροπές, και με τη γνωστή «φιλοσοφία» μου «Κάνε μόνον τα απαραίτητα», με σκοπό να ολοκληρωθεί όσο γίνεται γρηγορότερα και ευκολότερα.
Εύχομαι καλή επιτυχία σε όλους τους συμμετέχοντες του GB, και ευχαριστώ για τον χρόνο και την προσοχή σας!