NSU Sd.Kfz. 2 "Kettenkrad" Revell 1/9
Dec 7, 2016 19:00:57 GMT 2
Post by rawshooter on Dec 7, 2016 19:00:57 GMT 2
Καλησπέρα φίλοι μου
Όταν πριν λίγο καιρό άρχισε η συζήτηση σχετικά μ' ενα Group Build που θα είχε ως θέμα "μοτοσυκλέτες", αμέσως σκέφτηκα να συνδιάσω το "πνεύμα" του forum μας (δλδ πολιτικά οχήματα) με την θεματολογία του hobby που ομολογώ ασχολούμαι περισσότερο (δλδ άρματα και λοιπά στρατιωτικά μέσα). Το κιτ ήδη υπήρχε στο στόκ και δεν ήταν άλλο απο την Kettenkrad της NSU στην 1/9 απο την Revell. Αυτή άλλωστε είναι και το μόνο 9αρι στρατιωτικό που απέμεινε στο στόκ. Ο καιρός πέρασε και η θεματολογία του Group Build έγινε πιο συγκεκριμένη με αποτέλεσμα να μην μπορεί να συμμετέχει η Kettenkrad. Όμως απο την μια μεγάλο το κουτί που να το ξανα-ανεβάζω στη σοφίτα , απο την άλλη χειμώνας κρύο που να ανεβαίνω πάλι στη σοφίτα .....αποφάσισα να στρωθώ στο πάγκο μου και να την ξεκινήσω (στο χαλαρό πάντα) κι αυτή
Λίγα λόγια για την πραγματική Kettenkrad
Η πλήρης ονομασία της ήταν "Kleines Kettenkraftrad HK 101" ή απλούστερα "Kettenkrad", που σήμαινε "ελαφρά ερπυστριοφόρα μοτοσυκλέτα" και είχε λάβει την κωδική ονομασία Sd.Kfz. 2 (Sonderkraftfahrzeug 2 = όχημα ειδικών αποστολών) απο την Ανωτέρα Στρατιωτική Διοίκηση λίγο πριν την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Η Kettenkrad κατασκευαζόταν NSU Werke AG στο Neckarsulm απο τον Ιούνιο του 1939 μέχρι και τα μέσα του 1948. Αργότερα κατα την διάρκεια του πολέμου κατασκευαζόταν και απο την Stoewer μιας και η ζήτηση δεν μπορούσε να καλυφθεί μόνο απο ενα εργοστάσιο. Πρωτοχρησιμοποιήθηκε το 1941 κατα την γερμανική εισβολή στην Ρωσσία όπου αμέσως έδειξε την δύναμη και τις ικανότητες της. Ήταν εξοπλισμένη με έναν κινητήρα 1478 κ.ε. κατασκευής OPEL που είχε δύναμη 40 ίππων περίπου, όμως χάρη στην απευθείας μετάδοση στους 2 έμπροσθεν οδοντωτούς τροχούς και σε συνάρτηση μ' όλο το σύστημα με τις ερπύστριες η Kettenkrad ήταν πραγματικά ασταμάτητη λόγω δύναμης έλξης. Παρόλο το βάρος της (1235 Kgr) μπορούσε να μεταφέρει σχεδόν 350 Kgr και να ρυμουλκήσει κοντά στα 1000 Kgr στα πιο δύσβατα μέρη ακόμα και υπο κλίση εδάφους 30 μοιρών. Επίσης χάρη στις ερπύστριες της πλάτους 41 εκ. (45 εκ. οι χειμερινές) μπορούσε με άνεση να κινηθεί ακόμα και σε παγωμένες επιφάνειες ή στο βαθύ χιόνι χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία. Τέλος χάρη στις ανεξάρτητες μπάρες κάθε τροχού μπορούσε να αναπτύξει και μια ικανοποιητική ταχύτητα (πάντα σκεπτόμενοι οτι ουσιαστικά ήταν ενα mini ερπυστριοφόρο) της τάξης των 70 km/h. Σε φώτο εποχής βλέπουμε Kettenkrad να έλκουν απο πυροβόλα μέσου βάρους μέχρι αεροσκάφη σε πρόχειρες πίστες αεροδρομίων.
Το αξιοπερίεργο στην Kettenkrad ήταν το σύστημα διεύθυνσης μιας και συμπεριφερόταν και ως μοτοσυκλέτα αλλά και ως ερπυστριοφόρο!!!! Έτσι λοιπόν στρίβοντας το τιμόνι της μέχρι κάποιο σημείο έστριβε χάρη στον μπροστινό λαστιχένιο τροχό της ενώ απο εκείνο το σημείο και μετά συνέχιζε να κινείται η μια ερπύστρια και να σταματάει η άλλη, ακριβώς όπως στρίβει ενα άρμα μάχης. Αν δηλαδή ήθελε ο οδηγός να στρίψει πχ αριστερά μέχρι κάποιες μοίρες έστριβε χάρη στην μπροστά ρόδα ενώ πέραν ενός σημείου σταματούσε η αριστερή ερπύστρια και συνέχιζε να κινείται μόνο η δεξιά. Στο τέλος του πολέμου πολλές Kettenkrad ακριβώς χάρη στην δύναμη τους χρησιμοποιήθηκαν, στην Γερμανία κυρίως, ως μικρά τρακτέρ σε αγροκτήματα.
Λίγα λόγια σχετικά με το κιτ
Καταρχάς βλέποντας το κουτί της Revell σου κάνει εντύπωση το μέγεθος του. Κοντά στα 60 εκ. μήκος και 35 πλάτος σε προδιαθέτει για το τί θα βρείς μέσα αλλά και σου δίνει μια ιδέα για τις διαστάσεις του μοντέλου. Ανοίγοντας το βλέπεις αρκετές νάυλον σακούλες με πολλά πλαίσια σε μαύρο, γκρί και διάφανο πλαστικό. Αμέσως καταλαβαίνεις οτι δεν είναι πολιτικό θέμα μιας και δεν υπάρχουν καθόλου inox κομμάτια ενώ η μεγάλη καρτέλα των σημάτων με τα γερμανικά πολεμικά εμβλήματα συμπληρώνει αυτή την διαπίστωση (δλδ του μή πολιτικού θέματος).
Το κιτ είναι επανέκδοση του παλιού κιτ της Esci και δυστυχώς ενώ οι επανεκδόσεις απο πλευράς Italeri έχουν βελτιωθεί σημαντικά, αυτή της Revell δείχνει καθαρά την ηλικία του. Καλής ποιότητας πλαστικό αλλά δυστυχώς με πολύ περίσσευμα απο τα καλούπια, πολλά "γαζιά" και "λακούβες" στις επιφάνειες απο το καλούπωμα ενώ αρκετά κομμάτια πάσχουν απο το φαινόμενο του "τόξου". Φαίνεται η ηλικία του και δυστυχώς είναι κρίμα μιας και είναι μοναδικό σαν θεματολογία. Οι χαλκομανίες είναι σε αρκετά καλή ποιότητα και φαίνεται οτι έχει "βάλει το χέρι της" η Cartograph. Ενδιαφέρον προκαλεί τα λειτουργικά "μπράτσα" των αναρτήσεων με την βοήθεια μεταλλικών ελασμάτων καθώς και η δυνατότητα να ανοιγοκλείνουν διάφορα καλλύματα όπως του κινητήρα και αποθηκευτικών χώρων. Κατασκευάζοντας την διαπιστώνεις οτι θα χρειαστείς αρκετό, έως παρα πολύ, στόκο καθώς και τρίψιμο σχεδόν παντού ένεκα της κακής εφαρμογής των πλαστικών κομματιών.
Παρόλα αυτά όμως βλέποντας το τελικό σχήμα και μέγαθος της αρχίζεις και ξεχνάς, ή έστω κάνεις τα "στραβά μάτια" , τα όποια προβλήματα και αναπτερώνεται το ηθικό σου. Προσωπικά ελπίζω οτι θα "βγεί" και απο την Italeri σε καλύτερη ποιότητα μιας και η ιταλική φίρμα "ξαναζωντανεύει" παλιά κιτ της Esci (βλ. BMW, Triumph, Harley Davidson).
Το κιτ είναι επανέκδοση του παλιού κιτ της Esci και δυστυχώς ενώ οι επανεκδόσεις απο πλευράς Italeri έχουν βελτιωθεί σημαντικά, αυτή της Revell δείχνει καθαρά την ηλικία του. Καλής ποιότητας πλαστικό αλλά δυστυχώς με πολύ περίσσευμα απο τα καλούπια, πολλά "γαζιά" και "λακούβες" στις επιφάνειες απο το καλούπωμα ενώ αρκετά κομμάτια πάσχουν απο το φαινόμενο του "τόξου". Φαίνεται η ηλικία του και δυστυχώς είναι κρίμα μιας και είναι μοναδικό σαν θεματολογία. Οι χαλκομανίες είναι σε αρκετά καλή ποιότητα και φαίνεται οτι έχει "βάλει το χέρι της" η Cartograph. Ενδιαφέρον προκαλεί τα λειτουργικά "μπράτσα" των αναρτήσεων με την βοήθεια μεταλλικών ελασμάτων καθώς και η δυνατότητα να ανοιγοκλείνουν διάφορα καλλύματα όπως του κινητήρα και αποθηκευτικών χώρων. Κατασκευάζοντας την διαπιστώνεις οτι θα χρειαστείς αρκετό, έως παρα πολύ, στόκο καθώς και τρίψιμο σχεδόν παντού ένεκα της κακής εφαρμογής των πλαστικών κομματιών.
Παρόλα αυτά όμως βλέποντας το τελικό σχήμα και μέγαθος της αρχίζεις και ξεχνάς, ή έστω κάνεις τα "στραβά μάτια" , τα όποια προβλήματα και αναπτερώνεται το ηθικό σου. Προσωπικά ελπίζω οτι θα "βγεί" και απο την Italeri σε καλύτερη ποιότητα μιας και η ιταλική φίρμα "ξαναζωντανεύει" παλιά κιτ της Esci (βλ. BMW, Triumph, Harley Davidson).
image ru
Η κατασκευή
Μην έχοντας άλλη επιλογή πέραν του στρατιωτικού σαν βάψιμο - χαλκομανίες, προσανατολίζομαι σε τρίχρωμο καμουφλάζ, δηλαδή εποχής 1943 και μετά, χρησιμοποιόντας τα Dunkelgelb - Olivgrün - Rotbraun, με τα δυο τελευταία να είναι σε μορφή σαν "φιδάκια"