|
Post by grimstr on Dec 22, 2015 22:20:13 GMT 2
Καλησπέρα και απο εμένα. Κατ´αρχας να συστηθώ είμαι ο Στράτος και ξαφνικά μετά απο 15 χρόνια ,και αφού μεγάλωσαν τα παιδιά , αποφάσισα να ξαναπιάσω τον μοντελισμο και τα εργαλεία . Είμαι της εποχής που περιμέναμε πως και πως να διαβάσουμε το Modelling και να πάρουμε ιδέες για διαδίκτυο ούτε λόγος . Έτσι άρχισα να ψάχνω να διαβάζω και να προσπαθώ να προσαρμοστώ στην νέα εποχή , υπόψη οτι αερογραφο δεν είχα δουλέψει ακομα, κλασικός στο πινελάτο.. Όταν ανακάλυψα το site έμεινα άφωνος για την δουλεία σας για τις οδηγίες για την συνεργασία για τα ...πάντα. Ας μου συγχώρεσετε την πολυλογία αλλα ανακαλυψα ενα καινούργιο κόσμο ίσως ο θαυμασμός να ήταν μεγαλύτερος ακομα και απο τότε που 10 χρόνων πήρα στα χέρια μου το πρώτο μοντελάκι (spitfire της Revvel απο όσο θυμάμαι) Οι απόφαση ελήφθη ΞΕΚΙΝΑΜΕ • Ξέθαψα οτι εργαλείο υπήρχε ,αγοράστηκαν νεα • Πήρα ενα kit της Italleri Mercedes Benz 540 στην 1:24 για να δούμε τι θα καταφέρουμε • Χρωματα και το μεγάλο βήμα...αερογραφο και κομπρεσέρ Η τελέια απογοήτευση όταν πρώτοψέκασα με τον αερογραφο αλλα περιμενα αλλα βγαινανε . Μετά απο κανένα μήνα προσαρμογης βγήκε ενα αποτέλεσμα που είπα ΟΚ πάμε να μάθουμε και να δούμε τα καλύτερα που μπορει να έρθουν . Οπότε πήρα το κιτ της Tamiya Ferrari 360 Modena 1:24 και πολυ μελέτη στο site. και στο διαδίκτυο γενικοτερα Η εμπειρία φοβερή έψαχνα ,διάβαζα, έβαφα , ξέβαψα και προχωρούσαν Μορφή ευαγγελίου που ανέτρεχα συνεχεια η κατασκευή του gtziaf και το site του Alex Kustov Αφού προχώρησα μου μπήκε η «τρελή ιδέα» (στην αρχή ούτε να το φανταστώ ) να δείξω την δουλειά μου αλλα που να τολμήσω να το ανεβάσω δίπλα σε αυτά τα αριστουργήματα που βλέπω στο site…… Μετά απο συνεχή πισωγύρισμα τα είπα γιατί οχι στο κάτω κάτω το site έτσι αποκτά την δημιουργική και εκπαιδευτική μορφή του. Οπότε διστακτικά ανεβάζω κάποιες πρώτες φωτογραφίες με τις εξεις παραδοχές που πρεπει να έχετε στο μυαλό σας • Είναι στην ουσία το πρώτο μοντέλο με χρήση αερογραφος • Αποκλειστικά βασίζεται στο κιτ γιατί ακομα δεν τα βελτιωτικά δεν ξέρω πως τα προμηθεύομαι αλλα και μην μας κοστίσει οι κούκος αηδόνι στο πρώτο κιτ μετά βλέπουμε.. • Τα χρωματαείναι καποια ακρυλικά humbrol ,tamiya και σε μηχανή ,εξατμισεις , ζάντες χρησιμοποίησα ALCLAD ( αλλη ευχάριστη πρωτόγνωρη εμπειρία ) το αστάρι είναι το White Primer της ALCLAD • To αμάξωμα θα γινει με το ΖΡ 300 Rosso Corsa όταν όμως παραλάβω το χρώμα αφού προσπαθώ ενα μήνα να βρω άκρη να το προμηθευτώ απο Ελλαδα αλλα τελικα θα έρθει ,πιστεύω , από Ισπανία. ΟΠΟΤΕ αγαπητοί φίλοι επιείκεια αλλα θέλω τις γνωμες σας και τις παρατηρήσεις . Παραθέτω λοιπόν κάποιες φωτό απο την μεχρι ΤΩΡΑ πορεία και εύχομαι να είναι η αρχή που θα την ακολουθήσουν και αλλα πιστεύω.....
Έπεται συνέχεια.....
|
|
|
Post by Chris Fragkoulis on Dec 23, 2015 10:58:18 GMT 2
Στρατο καλησπερα!! Επραξες ορθα και ξεκινησες να ποσταρεις τη δουλεια σου! Δεν υπαρχει λογος να απογοητευτεις ή να "φοβασαι" να μας δειξεις τα μοντελα σου..ολοι απο καπου ξεκινησαν και απ'οτι βλεπω βρισκεσαι σε πολυ καλο δρομο!! Περιθωρια βελτιωσης υπαρχουν και θα δεις οτι θα ερθουν χωρις να το καταλαβεις. Συνεχισε μεθοδικα και οποια απορρια εχεις εδω ειμαστε!! Καλη συνεχεια!!
Φιλικα, Χρηστος
|
|
|
Post by konstantinf on Dec 23, 2015 12:46:29 GMT 2
Καλώς ώρισες! Το ξεκίνημα σου σηκώνει μεν βελτιώσεις, που θα έρθουν με τον καιρό, είναι όμως γενικά μια χαρά. Καλή συνέχεια και καλές Γιορτές!
Κώστας
|
|
|
Post by gtziaf on Dec 23, 2015 18:53:01 GMT 2
Στράτο καλησπέρα και καλωσόρισες στο ενεργό κομμάτι του φόρουμ. Καταρχήν δεν χρειάζεται να έχεις ενδοιασμούς στο να ποστάρεις τις δουλειές σου. Η βελτίωση και η ποιότητα θα έρθει με τον χρόνο και την εμπειρία (όσο περισσότερα μοντέλα τόσο καλύτερα), και θα επιταχυνθεί μέσα από το φόρουμ. Όλοι μας ξεκινήσαμε από χαμηλά ποιοτικά επίπεδα. Τα δικά μου μοντέλα όταν επέστρεψα στο μοντελισμό μετά από χρόνια απουσίας ήταν για να γελάν και οι πέτρες. Καμιά σχέση με τη δική σου προσπάθεια, που είναι πολύ αξιόλογη. Σαν συμβουλές, γενικά ένα καλό μοντέλο πρέπει να έχει καλοκαθαρισμένα κομμάτια απαλλαγμένα από τα περισσεύματα του πλαισίου και τα σημάδια του καλουπιού. Επίσης οι "στεγνές" δοκιμές βοηθάν στην μετέπειτα συναρμολόγηση προλαβαίνοντας σφάλματα και ατέλειες των κιτ, ενώ μια ορθολογική οργάνωση του βαψίματος διασφαλίζει την καθαρότητα του. Τέλος, ένα ακόμη μυστικό είναι να μην βιαστείς να το "κλείσεις" και να δώσεις τον απαιτούμενο χρόνο στα τελευταία βήματα (π.χ. τζάμια, φώτα, υαλοκαθαριστήρες, τελικά εξατμίσεων, σηματάκια, ρόδες και κλείσιμο καπακιού). Η βιασύνη σε αυτό το στάδιο είναι πολύ συνηθισμένη και καλός μοντελιστής είναι αυτός που μπορεί ν διαχειριστεί τον ενθουσιασμό που όλοι νιώθουμε, όταν πλησιάζει στο τέλος της μια κατασκευή. Για τον αερογράφο προσπάθησε να αραιώνεις καλά τα χρώματα και κάνε δοκιμές σε πλαστικά κουτάλια. Τα Zero και τα alclad δεν θέλουν αραίωση και καλό είναι να τα ψεκάζεις σε πολλά ελαφρά χέρια, "χτίζοντας" το αποτέλεσμα. Πλύνε καλά το μοντέλο μεταξύ, ασταριού, χρώματος και βερνικιού. Επίσης, μια εναλλακτική του μαύρου ματ που χρησιμοποίησες στο εσωτερικό, είναι το αστάρι της alclad (black base primer) που δεν "λερώνει" με το που το ακουμπήσεις οπότε μπορείς να δουλέψεις σε πάνω του άφοβα. Αυτά για αρχή που μου ήρθαν στο μυαλό, σκεπτόμενος τα προβλήματα που αντιμετώπιζα όταν επανήλθα στο χώρο και δεν υπήρχε κάποιος να ρωτήσω. Τώρα ευτυχώς έχουμε αυτό το φόρουμ και συσσωρευμένη διάθεση, που μας βοηθάει όλους να βελτιωνόμαστε. Για τα βελτιωτικά, θα σου έλεγα να προσπαθήσεις πρώτα να φτιάχνεις μοντέλα από το κουτί που να σε ικανοποιούν ποιοτικά και μετά να τα εντάξεις. Ένα μοντέλο δεν γίνεται καλύτερο με τα βελτιωτικά, απλά ίσως πιο ρεαλιστικό. Αλλά η κακή χρήση τους συνήθως αφαιρεί πόντους από το να προσθέτει. Στο μοντέλο σου μου άρεσε που δοκίμασες το φλόκινγκ και τα πειραγμένα αμορτισέρ. Έχεις μια πολύ καλή που με λίγη προσπάθεια και φυσικά αγάπη γι αυτό που κάνεις θα σου δώσει όμορφα αποτελέσματα. Καλή συνέχεια
|
|
|
Post by grimstr on Dec 23, 2015 21:56:41 GMT 2
Καλησπέρα σε ολους ευχαριστώ πολυ για τα σχόλια σας και τις πολύτιμες συμβουλές είναι πολυ ενθαρρυντικό να ξέρεις οτι υπαρχει ένας χώρος και κάποιοι άνθρωποι που εχουν την ίδια αγάπη για αυτο που κανείς. Γιώργο ευχαριστώ για τις λεπτομερείς συμβουλές σου και να ξέρεις όλα όσα εχεις ανεβάσει στο forum ήταν το πολύτιμο εργαλείο για να ξανάρχισω το μοντελισμο . Ευχαριστώ και θα τα λέμε Στράτος
|
|
|
Post by Sakis on Dec 23, 2015 21:58:15 GMT 2
Καλησπέρα κι από μένα και καλώς όρισες στην κοινότητά μας.
Ο Γιώργος με κάλυψε και με το παραπάνω με αυτά που είπε οπότε δεν έχω να προσθέσω κάτι ιδιαίτερο. Εγώ βλέπω μεράκι και καλή αποτύπωση των επιμέρους τμημάτων. Η προσοχή πριν το κόλλημα και οι δοκιμές εκτός μοντέλου σε αποχρώσεις και αναμίξεις είναι εκ των ουκ άνευ και σίγουρα θα σε γλιτώσουν από κακοτοπιές. Θα πρότεινα να εντάξεις και το ντουκόχαρτο στα εργαλεία σου. Βοηθάει πολύ στο να "φέρεις" ένα κομμάτι ή μια κόλληση στον "ίσιο δρόμο". Αν έβλεπες τα δικά μας πρώτα μοντέλα... Ούτε λόγος για αερογράφους και λοιπές επισημότητες.
Κατά τ'άλλα με κουβέντα, ανταλλαγή απόψεων και το μεράκι σου θα δεις μεγάλη βελτίωση. Επίσης μείνε μακριά από βελτιωτικά για αρχή. Πιο πολύ πονοκέφαλο θα σου φέρουν παρά βελτίωση στην παρούσα φάση.
Καλή διαμονή!
|
|
|
Post by grimstr on Dec 30, 2015 17:29:46 GMT 2
Χρόνια πολλά και καλή Χρονιά σε ολους, ας ελπίσουμε αυτή η χρονιά να είναι καλύτερη για όλο τον κόσμο και με πολλές μοντελίστικες δημιουργίες γι εμάς. Επιτέλους ήρθε το χρώμα το ΖΡ 300 και είπα να δοκιμάσω τη βαφή του αμαξώματος. Οπότε το σώμα εχει άσταρωθει με το white Primer της ALCLAD 3-4 χέρια mist με ενδιάμεσο τρέξιμο με 3200 και 3600 micromesh και πλύσιμο. Τώρα εχω περάσει 3-4 ελαφριά χεράκι χρώμα ,απαλό τρίψιμο με 4000 micromesh και μετά 1-2 χέρια χρώμα ακομα . Είμαι τώρα σε αυτο το σημείο πριν αρχίσω βερνίκια αλλα η εμπειρία μου δεν είναι μεγάλη και δεν μπορώ να εκτιμήσω καλα την πορεία του βαψίματος Πείτε μου γνώμες και συμβουλές για τη συνεχεια όσο μπορει να φανεί η πορεία απο τις φωτό. Ευχαριστώ προκαταβολικά σε ολους.
|
|
|
Post by konstantinf on Dec 30, 2015 18:44:49 GMT 2
Θέλει ακόμα τρίψιμο Στράτο, με λεπτότερα micromesh. Ανέβα σιγά-σιγά μέχρι το 12000 τρίβοντας πάντα προς την ίδια κετεύθυνση με το ίδιο νούμερο και μετά κάθετα προς αυτήν με το επόμενο. Δηλαδή, αν με το 6000 τρίβεις από μπρος προς τα πισω, με το 8000 θα τρίψεις από αριστερά προς τα δεξιά και με το 12000 πάλι από μπρος προς τα πίσω. Και πάντα με μουσκεμένο micromesh, και πάντα ξεπλένοντας και στεγνώνοντας το μοντέλο ανάμεσα σε δυο τριψίματα. Με τέτοια προεργασία, το βερνίκι θα είναι μόνο για να σφραγίσει τις επιφάνειες (και φυσικά θα δώσει και την τελευταία δόση γυαλάδας). Καλή συνέχεια και καλη χρονιά!
|
|
|
Post by Sakis on Dec 31, 2015 0:09:25 GMT 2
Γιατί τον ταλαιπωρούμε τον άνθρωπο; Καταρχάς δεν είναι απαραίτητο να γυαλίσει το χρώμα, βασικά δεν στοχεύουμε να γυαλίσουμε το χρώμα. Εξαίρετοι μοντελιστές του εξωτερικού και "εσωτερικού" ρίχνουν το βερνίκι τους σε ματ χρώμα και δουλεύουν μ'αυτό.
Σε ό,τι αφορά το τρίψιμο υπάρχουν πολλές απόψεις. Αυτές που βλέπω συχνότερα και λειτουργούν άψογα είναι οι εξής: - Τρίψιμο οριζόντια, κάθετα και υπό γωνία με τον ίδιο βαθμό πριν πας στον επόμενο και επαναλάβεις. - Ντουκόχαρτο σε ευθείες κινήσεις, αλοιφές με κυκλικές για να εξαλειφθούν οι γρατζουνιές. - Το βρεγμένο ντουκόχαρτο είναι καθαρά προσωπική επιλογή και όχι απόλυτη χωρίς ακόμα να έχουμε δει ορατές διαφορές που να δίνουν προβάδισμα στο στεγνό ή στο βρεγμένο.
Στράτο, ταπεινή μου άποψη είναι να φροντίσεις η επιφάνεια του χρώματος να είναι λεία, αυτό δεν σημαίνει γυαλιστερή. Μετά ρίχνεις το βερνίκι σου και δουλεύεις την επιφάνειά του. Όταν με το καλό φτάσεις εκεί τα ξαναλέμε!
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 5, 2016 13:35:00 GMT 2
Στράτο καλημέρα και καλή χρονιά. Προσπάθησε να έχεις μια λεία επιφάνεια στο χρώμα , όπως σου είπαν και οι κύριοι παραπάνω, και το γυάλισμα θα έρθει με το βερνίκι. Για αυτό (λείο χρώμα) θα χρειαστείς είτε σφουγγαράκι (π.χ. 3Μ) ή κάποιο micromesh (4000 βαθμών) ή ντουκόχαρτο 2000 βαθμών. Ότι βρεις από αυτά, βρεγμένο ή στεγνό, κάνουν περίπου την ίδια δουλειά. Στο τέλος πλύνε το καλά... Η οδοντόβουρτσα με υγρό για τα πιάτα είναι η καλύτερη επιλογή, άσε που λειτουργεί και σαν πολύ λεπτό ντουκόχαρτο. Καλή επιτυχία
|
|
|
Post by grimstr on Jan 6, 2016 10:26:33 GMT 2
Καλή χρονιά σε ολους και ευχαριστώ για τις συμβουλές Οι γιορτές πέρασαν ασχολούμενος με το βάψιμο ακολούθησα τις οδηγίες για... τρίψιμο και πάλι τρίψιμο και το έφερα σε μια κατάσταση όπως η παρακατω μετά δοκίμασα το βερνίκι Gloss της humbrol με αερογραφο ελαφριά 1-2 χέρια και μετά 2 wet.. Το αποτέλεσμα δεν μπορώ να πω οτι με ικανοποιεί δεν ξέρω απο εδώ και πέρα πως να συνεχίσω Μήπως βερνίκι σπρέυ εχει καλύτερα αποτελέσματα ?
|
|
|
Post by konstantinf on Jan 6, 2016 14:30:49 GMT 2
Βασικά, με το τρίψιμο είχες πετύχει μια πολύ καλή και λεία επιφάνεια. Θα μπορούσε να είναι και πιο γυαλιστερή αν είχες συνεχίσει το τρίψιμο... Το εφέ πορτοκαλόφλουδας στο έκανε το βερνίκι. Δίνω το λόγο όμως στους εξπέρ του αερογράφου για να σε βοηθήσουν, εγώ είμαι θιασώτης των σπρέι...
Καλή επιτυχία anyway!
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 7, 2016 18:04:42 GMT 2
Σίγουρα το ψέκασμα με τον αερογράφο σου δίνει απεριόριστες δυνατότητες, χωρίς να σημαίνει ότι δεν μπορείς να πετύχεις κορυφαία αποτελέσματα με το σπρέι. Θα σου πρότεινα, αφού έχεις αερογράφο να επιμείνεις με αυτόν. Θέλει λίγο προσπάθεια αλλά θα ανταμειθφείς στο μέλλον. Τώρα για το gloss βερνίκι της humbrol δεν ξέρω να σου πω, αλλά εγώ δεν θα το εμπιστευόμουν σε μοντέλο μου. Κυρίως επειδή είναι εναμελ, οπότε αργεί να στεγνώσει. Αλλά αφού ξεκίνησες με αυτό, με αυτό καλύτερα να συνεχίσεις. Σε επόμενο μοντέλο δοκίμασε κάτι πιο αυτοκινητιστικό. Εδώ είμαστε, θα τα πούμε όταν έρθει η ώρα. Το πρόβλημα που βλέπω εγώ είναι ότι δεν έριξες "πλούσιο" wet χέρι. Όταν λέμε wet, το χρώμα πρέπει να είναι έτοιμα να τρέξει πάνω στο μοντέλο, χωρίς φυσικά να συμβεί αυτό. Σκέψου το μέλι, εεε κάτι τέτοιο. Οπότε ρίξε ένα τριψιματάκι ελαφρό με το 4000 (μην σε νοιάξει αν ματάρει), πλύνε καλά, στέγνωσε το και ρίξε ένα (ή και δύο - την επόμενη μέρα τουλάχιστον) καλά υγρά χέρια. Νομίζω θα πάνε όλα καλά. Το βερνίκωμα θέλει εμπειρία, οπότε μην απογοητευτείς σε καμιά περίπτωση. Εμένα μου πήρε χρόνια να το μάθω και ακόμη παθαίνω στραβές. Επίσης οι δοκιμές σε πλαστικά κουτάλια θα σε βοηθήσουν να "σπάσει" το χέρι. Ψέκαζε από μικρή απόσταση τα wet και σχετικά αργά, προσπαθώντας να μελώνει το βερνίκι πάνω στην επιφάνεια. Καλά αποτελέσματα και περιμένουμε να δούμε τη συνέχεια
|
|
|
Post by grimstr on Jan 7, 2016 19:08:33 GMT 2
Γιώργο σε ευχαριστώ πολυ τόσο εσένα όσο και τα υπόλοιπα παιδιά για τις συμβουλές είναι ιδιαίτερα χρήσιμες. Θα το προχωρησω όπως λες . Το βερνίκι της humbrol χρειάζεται αραίωση ? εγώ του έκανα μια αραίωση 30% περίπου με διαλυτικό και δεν ξέρω αν αυτο έπαιξε ρόλο. Ποια θεωρείς κατα τη γνώμη σου "αυτοκινητιστικά " ? Ευχαριστώ ακομα μια φορα
|
|
|
Post by Chris Fragkoulis on Jan 7, 2016 21:17:58 GMT 2
Στρατο καλησπερα! Το χρωμα εχει κατσει ομορφα και με το τριψιμο που εκανες εγινε λειο και σωστο. Το βερνικι της humbrol δεν ειναι και οτι καλυτερο αλλα σιγουρα ηθελε πιο πλουσιο χερι οπως σου ειπε και ο Γιωργος. Ακολουθησε τις συμβουλες του και θα εισαι μια χαρα. Οσο για τα πιο σοβαρα βερνικια, μπορεις να δοkιμασεις το Β-513 της Gunze που ειναι σε spray ή το 2Κ της Zero Paints (θελει λιγη προσεκτικη αναμειξη διοτι αποτελειται απο 2 μερη + διαλυτικο) που ειναι για αερογραφο. Σαν 2Κ οριζεται το αυτοκινητιστικο βερνικι 2 συστατικων, μπορεις βεβαια να προμηθευτεις αντιστοιχης ποιοτητας απο μαγαζι με χρωματα αυτοκινητου. Ολα αυτα θα ηταν φρονιμο να τα δοκιμασεις και να δεις τι σε βολευει. Καλη συνεχεια https://www.hiroboy.com/2_Pack_GLOSS_Clearcoat_Set_2K_Urethane--product--797.html https://www.hiroboy.com/Mr_Super_Clear_Gloss_170ml--product--7875.html Δεν αποτελει διαφημηση, υπαρχουν διαθεσιμα και σε Ελληνικα μαγαζια
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 9, 2016 8:56:21 GMT 2
|
|