|
Post by gtziaf on Dec 27, 2013 13:10:13 GMT 2
Την Πρωτομαγιά του 2014 συμπληρώνονται 20 χρόνια από την μέρα που ο μεγάλος Ayrton Senna, έχασε τη ζωή του στο gp της Imola. Οπότε θα ήταν ωραίο να τιμήσουμε την μνήμη του με μια ομαδική κατασκευή που θα ξεκινάει από την Πρωτοχρονιά και θα ολοκληρωθεί ανήμερα της Πρωτομαγιάς. Τίτλος Group Build : Ayrton Senna Sempre - 20 AnosGroup Build Synopsis - Υπεύθυνοι του Group Build: gtziaf, Alex78- Κλίμακες : 1/43, 1/32, 1/24, 1/20, 1/16, 1/12 - Οχήματα: Ότι όχημα έβαλε χέρι ο Αυρτον, όχηματα που έχουν επάνω τα χαρακτηριστικά λογότυπα του φιλανθρωπικού ιδρύματος που φέρει το όνομα του αλλά και οχήματα που είναι αφιερωμένα στην μνήμη του. - Συμμετοχή kit : Ημιέτοιμα, μισοτελειωμένα λαμβάνουν μέρος αρκεί αυτή τη στιγμή να είναι τουλάχιστον άβαφα ή απλά ασταρωμένα. - Μουσείο (gallery) : Βάζουμε φώτο των τελειωμένων μοντέλων που φτιάξαμε στα πλαίσια του GB. Επίσης δημοσιεύουμε και τα μοντέλα που αφορούν τον Ayrton Senna, και έχουν παρουσιαστεί ήδη στο φόρουμ μας. - Κατασκευαστική διάρκεια : 1/1/2014 - 1/5/2014Εδώ βάζουμε γενικά σχόλια για το Group Build, θέματα, φώτο για έμπνευση, κιτ κατάλληλα και τη συμμετοχή μας. ΥΓ. Θα ακολουθήσει λίστα με τις επιλογές για κατασκευή. ΥΓ2. Το συγκεκριμένο gb είναι το τελευταίο που γίνεται υπό την αιγίδα της διαχείρισης. Στα πλαίσια της μεταφοράς ενεργειών και δραστηριοτήτων στα μέλη, από το επόμενο εσείς θα αποφασίζετε τα θέματα... ΥΓ3. Να ευχηθούμε στον έτερο υπεύθυνο, τον Χρήστο, καλή επιτυχία με τις εξετάσεις για το πτυχίο του και την πτυχιακή του εργασία. Οπότε δεν θα εμπλακεί ως υπεύθυνος σε αυτό το GB, για να μην τον υπερφορτώσουμε και τοn περιμένουμε στο επόμενο.
|
|
|
Post by gtziaf on Dec 27, 2013 13:16:13 GMT 2
|
|
|
Post by alex78 on Dec 28, 2013 12:57:39 GMT 2
Καλημέρα φίλοι του ScW! Είναι γεγονός το 4o G.B. του forum μας (που αρχίζει να οργανώνεται σιγά-σιγά), με ένα πολύ ιδιαίτερο και ξεχωριστό θέμα ως τον ελάχιστο φόρο τιμής για έναν απο τους σπουδαιότερους οδηγούς όλων των εποχών, που για πολλούς απο εμάς ίσως αποτέλεσε πηγή έμπνευσης και ασχολίας με τους αγώνες F1 αλλά και γιατί όχι ακόμη και με το μοντελισμό. Αλήθεια πόσοι απο εμάς μετά το Κυριακάτικο οικογενειακό τραπέζι δεν στηθήκαμε μπροστά στη TV θαυμάζοντας και σχολιάζοντας τους αγώνες με την αίγλη εκείνης της εποχής.....? Μιάς εποχής πραγματικά βγαλμένης απο ημίθεους οδηγούς και σε περιόδους ασφαλώς λιγότερο αποστειρωμένους και τεχνοκρατικούς απ'οτι σήμερα..... Περνώντας στα αμειγώς μοντελιστικά τώρα, θεωρώ πως με αυτό το Group Build όσοι δεν έχουμε καταπιαστεί ποτέ (κυρίως) με μονοθέσια είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία να το πράξουμε, αλλά θα είναι και ευχής έργον να δούμε και να μάθουμε μέσα απο αυτές, δουλειές έμπειρων συναδέλφων που αναμφίβολα μας έχουν δείξει τα διαπιστευτήρια τους μέσα στους 26 μήνες λειτουργίας αυτής της κοινότητας..... Προσωπικά θα προσπαθήσω να σταθώ αντάξιος των υψηλών απαιτήσεων αυτής της θέσης που μου εμπιστεύτηκε η διαχείρηση, προσδοκώντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα..... Σας καλοσωρίζουμε λοιπόν σ'αυτή τη μοντελιστική γιορτή του forum μας διάρκειας 4 μήνών και περιμένουμε τις συμμετοχές αλλά και τα σχόλια σας. Εννοείται πως κάθε πρόταση/υπόδειξη/παρατήρηση με σκοπό την βελτίωση αυτής της προσπάθειας είναι ευπρόσδεκτη! Αλέξης
|
|
|
Post by gtziaf on Dec 30, 2013 11:01:21 GMT 2
Τα μονοθέσια που πιλοτάρισε ο Ayrton είναι λίγο πολύ γνωστά, οπότε θα ξεκινήσουμε με τις διαφορετικές επιλογές για το GB. O ΑγώναςTo 1984 διοργανώθηκε ένας αγώνας μόνο για celebrities με την ευκαιρία των εγκαινίων της νέας πίστας του Nurburgring. Τον Senna πήγε στην πίστα ο Prost με το προσωπικό του ελικόπτερο και τον 'κοινονικοποίησε' στους υψηλούς καλεσμένους της Mercedes, αφού ο νεαρός Βραζιλιάνος μόλις ξεκινούσε την πορεία του στην F1. H λίστα με τους καλεσμένους περιελάμβανε ονόματα όπως Jack Brabham, Phil Hill, John Surtees, Denny Hulme, Niki Lauda, James Hunt, Jody Scheckter, Keke Rosberg, Alain Jones τους βετεράνους Stirling Moss, John Watson, Jacques Laffite, Elio de Angelis και Carlos Reutemann, καθώς και τον νεαρό τότε και πολλά υποσχόμενο Alain Prost! Στην φυσικά βρεγμένη πίστα, ο Senna φάνηκε από την αρχή ότι δεν βρισκόταν εκεί για να παίξει και μάλιστα είχε τη πρώτη του επαφή με τον μετέπειτα αντίπαλό του, ο οποίος θα οριοθετούσε και την αγωνιστική του καριέρα. Αυτός δεν ήταν άλλος από τον Alain Prost... Τότε δεν υπήρχε ακόμα ένταση μεταξύ τους, για λίγο δηλαδή, μέχρι που ο Γαλλος έκανε τον ταχύτερο γύρο στα δοκιμαστικά, με τον Reutemann δεύτερο και τον Senna τρίτο! Με το πέσιμο της καρό σημαίας τερματισμού όλοι πλέον ξέραμε ότι το μέλλον ανήκε σε αυτόν εδώ τον βραζιλιάνο που ντριφτάροντας με τους τέσσερις τροχούς στην τελευταία στροφή πήρε τη νίκη. Εκείνη την ημέρα μάθαμε αυτό που όλοι ξέραμε, ότι δηλαδή o Ayrton Senna ήταν ο πιο γρήγορος. Το αυτοκίνητοΤο αυτοκίνητο ήταν παραγωγής και ότι πιο αγωνιστικό διέθετε εκείνες τις ημέρες η Mercedes-Benz. Δεν ήταν άλλο από την 190Ε (περιποιημένη από την Cosworth) με τον κινητήρα των 2,3 λίτρων, με 182 ίππους στις 6.200 σ.α.λ., κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων και με το βάρος στα 1.230 κιλά. Το γκρι-μεταλλικό αυτοκίνητο του Ayrton με τα original αγωνιστικά νούμερα (Νο11) παρέμεινε στο μουσείο των γερμανών και σήμερα είναι μέρος της συλλογής του αγωνιστικού μουσείου στο Nurburgring. www.mb190e16v.com/Templates/Mercedes_the%20car%20body.htmTo VideoΟι Φωτογραφίες Τα κιτH 190E κυκλοφορούσε στην 1/24 από διάφορες εταιρείες (fujimi, revell, esci, κ.α.). Μάλιστα η esci, κυκλοφορούσε το συγκεκριμένο αυτοκίνητο με τα σήματα του συγκεκριμένου αγώνα. Τα κιτ είναι καταργημένα αλλά μπορούν να βρεθούν με λίγη έρευνα. Τα σήματα είναι εύκολα στην εκτύπωση... Καλές Κατασκευές...
|
|
|
Post by gtziaf on Dec 30, 2013 13:26:56 GMT 2
Αρκετές επιλογές υπάρχουν και στα πολιτικά αυτοκίνητα που είχε στην κατοχή του ο Ayrton. Μετά από έρευνα προέκυψαν τα ακόλουθα : Honda NSXO Ayrton είχε στην κατοχή του, τουλάχιστον 2 NSX. To ένα ήταν το γνωστό κόκκινο (με μαύρο εσωτερικό) και αρ. κυκλοφορίας SX.25.59, το οποίο είχε στην Πορτογαλία. και ένα μαύρο στη Βραζιλία, που πιθανόν να ήταν αυτό με αριθμό σειράς Τ000999 και πινακίδα 4.1.02.ΑΟ. Τα κιτ της tamiya για το ΝΣΧ είναι κατάλληλα και πολύ ποιοτικά... PorscheΕπίσης είχε στην κατοχή του διάφορες Porsche. Από αυτές επιβεβαίωσα μια 911 Carrera Cabriolet του 1986, (πινακίδα OH-18-03). Η συγκεκριμένη ήταν βαμμένη με το Arctic White και μαύρο εσωτερικό. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο σήμερα είναι κίτρινο και έχει το φουσκωμένο turbo look. www.facebook.com/media/set/?set=a.555563984474295.1073741837.115598908470807&type=1Στο διαδίκτυο υπάρχουν και οι ακόλουθες φωτογραφίες, όπου φαίνεται να οδηγάει μια 944S2 και κάποιες 911 (μια είναι η 930), αλλά δεν βρήκα επιπλέον πληροφορίες. Η fujimi κυκλοφορεί τις 911 και η hasegawa - italeri την 944. Ferrari TestarossaΜια ακόμη επιλογή είναι η κόκκινη Ferrari Testarossa (η κλασσική του '84) με μαύρο εσωτερικό και πινακίδα ΒΟ Α83803. Το κιτ της tamiya είναι η καλύτερη επιλογή, αλλά υπάρχουν οι επιλογές των academy και italeri. Ford Escort XR3Το 1984 όταν οδηγούσε για την Toleman, έκανε κάποιες διαφημίσεις για την Ford. Έτσι ήρθε στην κατοχή του ένα Ford Escort XR3 με πινακίδες DG-8358. Κυκλοφορεί σε κιτ (μάλλον 1/25) από τις Revell, Amt και Matchbox... MercedesΑρκετές ήταν και οι Merc που είχε στη διάθεση του ο μεγάλος βραζιλιάνος... Η 190E 2.3 16V (ίδια με αυτή του nurburgring) & μια 500SEC(W126), μια μαύρη 600SL και πιθανόν μια 300 station. Τα αυτοκίνητα βρίσκονται σε κιτ Tamiya (SEL & SEC), ενω για την 190 ισχύουν τα του προηγούμενο ποστ. Audi S4O Senna ήταν αντιπρόσωπος της Audi στην Βραζιλία. Έτσι ένα από τα τελευταία του αυτοκίνητα ήταν το S4 που φαίνεται στις ακόλουθες φώτο... To kit δεν υπάρχει σε πλαστικό αλλά μπορεί να γίνει μετατροπή από diecast. Θα ακολουθήσουν οι μηχανές, κάποια tribute cars και θα συνεχίσουμε με τα αγωνιστικά...
|
|
|
Post by gtziaf on Dec 30, 2013 14:45:57 GMT 2
Το gb για τον Senna μπορεί να καλύψει και τους 2τροχους φίλους μας μιας και ο βραζιλιάνος λάτρευε τις μηχανές. Σίγουρα είχε στην κατοχή του μια ducati 851 και μια 900 monster, ενώ βρήκα μια φώτο πάνω σε μια honda cb. Ducati 916Στις 7 Μαρτίου του 1994, ο Bραζιλιάνος ταξίδεψε στο εργοστάσιο της εταιρίας, στο Borgo Panigale για να ρυθμίσει τις τελευταίες λεπτομέρειες της «916 Senna». Γκρι «κουστούμι», από ανθρακονήματα φυσικά, κόκκινες ζάντες, σπέσιαλ αναρτήσεις, φρένα και εξατμίσεις συνέθεταν ένα ονειρικό και συνάμα εκρηκτικό πακέτο. Η νέα μοτοσυκλέτα ήταν έτοιμη, δυστυχώς όμως ο Senna δεν την οδήγησε ποτέ... Παρουσιάστηκε επίσημα τον Δεκέμβριο του '94 στο Motorshow της Μπολόνια, λίγους μήνες μετά τον θάνατό του. Η αδερφή του Viviane και ο τότε ισχυρός άνδρας της Ducati, Claudio Castiglioni με δάκρυα στα μάτια παρουσίασαν στο κοινό την «εκλεκτή». Πάνω της υπήρχε και το κράνος που είχε επιμεληθεί ο ίδιος ο Βραζιλιάνος... Η πρώτη που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής είχε «χτυπημένο» τον αριθμό 001. Αυτή τη συγκεκριμένη, δεν την οδήγησε και δεν θα την οδηγήσει ποτέ κανείς... Η συλλεκτική «916 Senna» έμεινε στην παραγωγή για 3 χρόνια (από το 1994 ως και το 1997). Σε αυτό το διάστημα κυκλοφόρησαν 900 αριθμημένα κομμάτια -300 κάθε χρόνο- τα οποία φυσικά έγιναν ανάρπαστα. Ανάλογα με τι χρονιά παραγωγής τα διαθέσιμα χρώματα ήταν ανθρακί, μαύρο και ασημί. Σε κιτ κυκλοφορεί από την Protar στην 1/9 ενώ υπάρχει και το δυστυχώς καταργημένο transkit της Dexter για το κιτ της tamiya στην 1/12. Monster S4 SennaΛίγα χρόνια αργότερα, το όνομα του Βραζιλιάνου μπήκε και σε ένα άλλο μοντέλο της εταιρίας, το Mostro (Monster) S4 Senna, το οποίο κυκλοφόρησε η protar στην 1/9. MV Agusta F4Το 2001, μια άλλη ιστορική ιταλική φίρμα που στο παρελθόν σάρωσε τα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στα GP μοτοσυκλετών, η θρυλική MV Agusta χρησιμοποίησε το όνομα του Senna σε μοντέλα της. Η συγκεκριμένη εταιρεία ήταν προσωπική επιλογή της αδερφής του Viviane. Στην παραγωγή βγήκε πρώτα η «F4 SPR Senna» και εν συνεχεία η «F4-1000 Senna». Τα συγκεκριμένα μοντέλα είναι Limited Edition και φέρουν τη σχεδιαστική υπογραφή του κορυφαίου Ιταλού σχεδιαστή Massimo Tamburini. Την κυκλοφόρησε η protar στην 1/9. Ducati 1199 PanigaleΠριν λίγους μήνες το όνομα Senna επέστρεψε πάνω στην Ducati, με την κυκλοφορίας της 1199 Panigale Senna Edition, η οποία όμως δεν κυκλοφορεί σε κιτ... Μερικές φώτο αναφοράς raresportbikesforsale.com/tag/senna/Και για τους τολμηρούς υπάρχει και το Ayrton Senna Tribute Bike by DP Customs www.autoevolution.com/news/ayrton-senna-tribute-bike-by-dp-customs-photo-gallery-52598.htmlΕλπίζω να τα βρήκατε ενδιαφέροντα. Έπεται συνέχεια... : :
|
|
|
Post by gtziaf on Dec 31, 2013 11:55:46 GMT 2
Αφού είδαμε τα "πολιτικά παιχνίδια" του Ayrton, πάμε στα πολεμικά και πιο συγκεκριμένα στα πρώτα βήματα του Beco, στα μοτορσπορτ... ΚαρτΣε ηλικία 4 χρόνων ο μικρός Ayrton πήρε δώρο το πρώτο του καρτ και από τότε το νερό μπήκε στο αυλάκι. Στα 13 του ξεκίνησε επαγγελματική καριέρα κερδίζοντας πολλές φορές το εθνικό πρωτάθλημα Βραζιλίας. Για πέντε συνεχή έτη κέρδιζε το πρωτάθλημα Νοτίου Αμερικής. Το μεγάλο απωθημένο του, ήταν το το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα καρτ, το οποίο ποτέ δεν κέρδισε (ήρθε 2ος δύο φόρες)... Ο Senna δεν άφησε ποτέ το καρτ και το 1993 συμμετείχε, ενάντια στον Prost, στο Elf Master Karting Event, στο Palais Omnisport Bercy. Η fujimi κυκλοφόρησε πρόσφατα δύο από τα καρτ του Senna, ένα του 1981 και ένα του 1993. Formula Ford - Formula 3To 1981 σε ηλικία 21 χρονών μετακόμισε στην Ευρώπη για να αγωνιστεί στην Formula Ford 1600. Αφού κέρδισε το πρωτάθλημα μεταπήδησε Formula Ford 2000, όπου κέρδισε το Βρεταννικό και το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα. Το 1983 με την Ralt RT3 κέρδισε το Βρεταννικό πρωτάθλημα και τον διεθνή αγώνα του Macau. Στην 1/20 η Studio27 είχε κυκλοφορήσει τις δύο Ralt RT3 του Senna οι οποίες όμως είναι καταργημένες και απαιτούν καλή ερευνά για να βρεθούν. www.1999.co.jp/eng/10040163www.1999.co.jp/eng/10040164Η HOT MODEL CAR είχε κυκλοφορήσει την FORMULA FORD FF 1600 σε 1/20, αλλά το κιτ είναι εξαιρετικά σπάνιο. Πιθανόν στην 1/43 να υπάρχουν κάποιες επιλογές, αλλά είναι μια αγορά που δεν γνωρίζω οπότε αν κάποιος έχει περισσότερες πληροφορίες θα ήταν χρήσιμες...
|
|
|
Post by gtziaf on Dec 31, 2013 13:04:25 GMT 2
Group CΟ Senna συμμετείχε στα 1000 km του Nurburgring το 1984, με τους Henri Pescarolo και Stefan Johansson. Το αυτοκίνητο ήταν μια 956Β της New Man Joest Racing. Στην 1/43 υπάρχει το κιτ της Provence Moulage (K1008). Πιθανον να υπάρχουν και άλλες επιλογές (π.χ. starter) αλλά δεν την κατέχω την κλίμακα... Στην 1/24 τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα καθώς ο Senna οδήγησε την 'Β' έκδοση της 956. Για να γίνει B, το κιτ της tamiya χρειάζεται την ουρά της 956 της protar (με μετατροπές) και την μύτη από 962... Μπορείτε να βάλετε και την ουρά της 962, αλλά δεν θα είναι απόλυτα σωστή, χωρίς όμως να είναι και τραγική. Εξαρτάται από τον καθένα. Δείτε ένα παράδειγμα εδώ : www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php?t=1075591&highlight=porsche+965+sennaΒέβαια υπάρχει και το transkit της Studio27, το οποίο μπορεί να βρεθεί με τιμή γύρω στα 100 $. IndycarΌσο και να φαίνεται απίθανο, o Senna τον Δεκέμβριο του 1992 πήγε στην Αμερική και δοκίμασε την PENSKE Chevrolet. Το γεγονός έχει αρκετά παραλειπόμενα και παρασκήνιο (Ο Senna είχε αποτύχει να πάει στην Williams, μετά το βέτο του Προστ και η Mclaren έψαχνε μοτερ) και είχε προκαλέσει μέγαλη αίσθηση. Q: That was an historical moment to say the least. Ayrton, what did you feel?
Senna: I think racing cars are like drugs in our blood and when I got really close I felt that very special feeling. They started the engines to warm up, and I remembered the time when we looked at Formula 1, and I think the virus has woken up inside me after being a little numb. Watching Emerson drive gives me a very strong feeling, And now, we’ve tested the car, although it’s a slow track because of technical characteristics and the car runs in a very particular way, but it feels really good.
Q: What do you think of his first test?
Fittipaldi: I’m very happy, for us it’s an historical day having Ayrton here having his first Formula Indy experience feeling, as he already said it’s important to feel and enjoy, and I think he liked it very much and I’m sure that soon he’ll be here with us, it’s just a matter of time.
Q: Is that true?
Senna: Yes, well, I think so. Before I tested an Indycar my expectations didn’t match with what the real thing is. One day I’m gonna win with this car, it’s just a matter of time. As he said, we have to wait for the right moment, for the right time to participate in the races here in the US.
Q: You mean nothing is defined for 1993?
Senna: Absolutely not. The fact that I came here does not mean that I have something already fixed for next year. We’re in a situation where I have to evaluate the alternatives in the matter of my own career and due to Formula 1’s difficulties, and Emerson’s “pressure” I came to check it out. I’m very happy I could experience how driving an Indycar feels even on a track like this because I have more data. So when I have to make a decision, being tomorrow or in 60 days, I’ll be able to make a better decision about the subject.
Q: You never hid the fact that Emerson is a great idol for you. The fact that you came here under his “supervision”, what do you think about that?
Senna: (laughs) It’s not just because he’s here with me, but Emerson is responsible for the dream, not only mine but lots of Brazilians who liked races and had the opportunity to evolve, I had a very privileged position because I could really see what Formula 1 was about. It was a dream for me and I got there relatively fast and could taste what F1 felt like and he’s greatly responsible for that because it was his time, when he was winning GPs and the championships and we, younger drivers, went with his flow. After all these years I think Emerson did an amazing job, got through hard times, built a new life here in the US, advertised Formula Indycar not only for Brazil but for many other countries, won the championship and made all of us interested in what Formula Indycar was really about.
I was in F1 and started to pay more attention and he has finally brought me here. I was in Brazil chilling out, thinking about a beach, a jet ski and here he brought me, to Phoenix in the middle of the desert! It’s all his fault!
Q: You are always opening doors, and now, brought Ayrton Senna to Phoenix but you have two F1 and one CART championships on your back, right?
Fittipaldi: I think it’s a very special day for me, I’m a big fan of Ayrton, I watch every single F1 race, thousands of Brazilians who are his fans follow his steps and so it was a very special day.
By Andy Hallbery Η Studio 27 κυκλοφορούσε χαλκομανίες για να μετατραπεί η LOLA T93/00 της Tamiya (TAM20040) σε Penske αλλά απαιτούνται πολλές τροποποιήσεις καθώς τα δύο μονοθέσια είναι διαφορετικά. Χρήσιμα διαγράμματα μπορείτε να βρείτε εδώ : mb2501.proboards.com/thread/1351/20-decals-senna-penske-testΜετά τις γιορτές θα παρουσιαστούν οι F1. Μέχρι τότε ελπίζω να τα βρήκατε ενδιαφέροντα και χρήσιμα. Καλή Χρονιά... : :
|
|
Deleted
Deleted Member
Posts: 0
|
Post by Deleted on Jan 2, 2014 16:42:25 GMT 2
Καλη χρονια Σχετικα με την μετατροπη της Penske, για τους γενναιους αυτου του κοσμου: Λολα Τ93 σε Penske ειναι σεναριο επιστημονικης φαντασιας, καλυτερα να φτιαχτει απο το 0 η Penske. Κατα την ταπεινη μου αποψη το πιο κοντινο διαθεσιμο κιτ ειναι αυτο της Penske απο το 1991 της Formula Models στην 1/43 www.grandprixmodels.com/searchdetail.php?ref=FOR014&/Formula-Models-1:43-Penske-PC20-model Με μια πρωτη ματια για τα πολυ χοντρα, θελει αλλαγη στις εισαγωγες αερα των sidepods, πλαστικη μυτης διοτι μετα το 1991 προστεθηκε δευτερο bulkhead για προσατασια των ποδιων του οδηγου, και φυσικα νεες αεροτομες καθως το κιτ περιλαμβανει το σετακι για superspeedway. Τα υπολοιπα (σηματα, μικρολεπτομερειες) ειναι απλα πραγματα ;D Τωρα, σχετικα με την 956Β, νομιζω οτι δυσκολα το cowling της Protar θα δεσει με το κιτ της Tamiya γιατι αν θυμαμαι καλα το Protar ειναι πιο φαρδυ. Δοκιμασμενη λυση ειναι το cowling της 962 της Tamiya στην 956 (εχω κανει το αντιθετο για να περασει η ωρα - cowling της 956 σε 962 - και εκατσε μια χαρα), η πολυ δουλεια χρειαζεται στο undertray και φυσικα στο εμπρος μερος. Στην 1/43 υπαρχει το κιτ της Studio27 το οποιο περιλαμβανει κινητηρα, πολυ λεπτομερεια και αντιστοιχη τιμη, καθως και το κιτ της Automodelli Studio το οποιο βγαινει ομως χωρις χαλκομανιες, και απο ενα προχειρο ψαξιμο δεν εχω βρει πουθενα σηματα για την 956 της Joest. Τελος, η Provence Moulage εχει κυκλοφορησει προ αμνημονευτων ετων την FF2000 του 1982, αλλα πιο ευκολο ειναι να πιασεις το τζοκερ παρα να βρεις τετοιο κιτ προς πωληση : :
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 3, 2014 20:18:27 GMT 2
Δημήτρη, την περίμενα την παρέμβαση και τη βοήθεια. Ευχαριστούμε. Πριν πάμε στις F1 του Magic, δεν πρέπει να παραλείψουμε το εξής γεγονός. Στα 1986, ο δημοσιογράφος και φίλος του Senna, Russell Bulgin που εργαζόταν για τον Cars and Car Conversions, έπεισε τον Ayrton να οδηγήσει στα Ουαλικά βουνά κάποια από τα αυτοκίνητα rally της εποχής. Ο Senna δέχτηκε και ο Bulgin ε;iχε ένα από τα πιο απίστευτα άρθρα όλων των εποχών... 'Ο Senna στα Rallly'Οδήγησε 5 αυτοκίνητα... Τα MG Metro 6R4, Ford RS Sierra Cosworth, ένα φουσκωμένο τετρακίνητο Ford Escort 3.4, ένα golf GTi και ένα Vauxhall (Opel) Nova Sport! Πιο συγκεκριμένα το Sierra άνηκε στον Phil Collins, το Vauxhall στον Harry Hockly’s το Golf στα Callum Guy’s το Escort στον Allan Edwards' και το MG ήταν ένα clubman-spec Metro 6R4 του Jan Churchill’s Rally School. Μετά το τεστ ο Senna δήλωσε : “I think, overall, it has been much more exciting than I expected. Much more involving. It has involved me much more than I thought. I didn’t feel the time going by. It went so fast because I was finding out, and learning more and going harder and harder. Having some moments…it was very exciting. Feeling the car in the air and then bottoming. Something I have never experienced before in a road car. In a road car you go easy, eh?" Στην 1/24, το MG Metro κυκλοφορεί από την profil24, το golf από esci-revell, η sierra από την tamiya. Για το escort και το Vauxhall δεν βρήκα τίποτα. Στις υπόλοιπες κλίμακες πιθανόν οι επιλογές να είναι περισσότερες. Καλή χρονιά : : : :
|
|
|
Post by alex78 on Jan 4, 2014 22:03:30 GMT 2
Καλή χρονιά! Πραγματικά εξεπλάγην με το πόσο πολυτάλαντος οδηγός υπήρξε ο Άυρτον, για να είμαι ειλικρινής τα περισσότερα δεν τα είχα καθόλου υπόψιν...... Γιώργο ευχαριστούμε πολύ για την τόσο πλούσια και εμπεριστατωμένη ενημέρωση!!! :respect: : : : : Αλέξης : :
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 9, 2014 0:21:32 GMT 2
Αλέξη πραγματικά η θεματολογία του συγκεκριμένου GB είναι πολύ πλούσια και κατά την γνώμη μου αξίζει να δοκιμάσουμε τις δυνάμεις μας σε ένα από αυτά... Τώρα για το πόσο πολυτάλαντος υπήρξε ο Ayrton, θα σου πρότεινα να διαβάσεις το βιβλίο του Τσακίρογλου, Adeus... Είναι πραγματικά μια από τις καλύτερες και πληρέστερες βιογραφίες του Magic παγκοσμίως, που χωρίς να είναι αγιογραφία (ο Senna ,για τους γνωρίζοντες, κάθε άλλο πάρα άγιος ήταν, μέσα στην πίστα τουλάχιστον) παρουσιάζει τις σημαντικότερες πτυχές της ύπαρξης του Βραζιλιάνου. Πάμε στις F1 και ξεκινάμε από τα τεστ συμμετείχε ο Senna, πριν ξεκινήσει την καριέρα του με την Toleman.... Williams FW08CΤο βάπτισμα του πυρός στην F1, ο Senna το πήρε με την Williams FW08C στο Donington Park, τον Ιούλιο του 1983... Κατά τραγική ειρωνεία, βρήκε τον θάνατο μέσα σε μια Williams , 11 χρόνια αργότερα... Στις δοκιμές ήταν ταχύτερος κατα 1,5 sec του Jonathan Palmer. Η FW08C είχε το Νο1. Στην 1/43 υπάρχει το πολύ καλό κιτ της tameo (TMK297) ενώ στην 1/20 η AMD κυκλοφόρησε παλιότερα ένα κιτ ρητίνης (20016). Μclaren Μp4/1c Ο Σέννα στη διάρκεια αναζήτησης θέσης στην F1, δοκίμασε και για την Mclaren μαζί με τους Martin Brundle και Stefan Bellof. Ο Ayrton ήταν ταχύτερος όχι μόνο από τους νέους συναγωνιστές του, αλλά και από τον επίσημο πιλότο της ομάδας John Watson. Η Μclaren Μp4/1c του 1983 είχε τον αριθμό 7 και το όνομα Senna στο πλάι... Στην 1/43 υπάρχει το κιτ της FDS (120) και ενώ στην 1/20 η AMD (20009) και η Ace Models έχουν κυκλοφορήσει παλιότερα κιτ ρητίνης. Το κιτ της Ace σε WIP από το AF www.automotiveforums.com/vbulletin/showthread.php?t=920825 Brabham BT52BΕπίσης το 1983 στο Paul Ricard αυτή τη φορά ο Ayrton δοκίμασε την Brabham BT52B αλλά ήταν 2 δευτερόλεπτα αργότερος του, άσπονδου συμπατριώτη του, Nelson Piquet. Ο Piquet αργότερα μπλοκάρισε την πρόσληψη του Σενα στην ομάδα εκβιάζοντας το αφεντικό της Brabham Bernie Ecclestone ενώ υπάρχουν φήμες ότι έπεισε τους μηχανικούς της ομάδας να "επέμβουν" στο setup του μονοθέσιου κάνοντας δύσκολη τη ζωή, τoυ νεαρού τότε Ayrton. Στην 1/43 υπάρχουν τα κιτ της tameo και της MFH και ενώ στην 1/20 η MFH είχε κυκλοφορήσει αρχικά (το 2001) ένα ολομεταλλικό μοντέλο, το οποίο το επανακυκλοφόρησε με αμάξωμα ρητίνης το 2011. www.scalemates.com/search.php?section=&q=Brabham+BT52B&qs=SearchToleman TG183BΛίγο πριν δοκιμάσει την Brabham, ο Senna είχε την πρώτη του εμπειρία με turbo κινητήρα οδηγώντας την Toleman-Hart TG183B με το Νο35 στο Silverstone, όπου ήταν ταχύτερος από τον χρόνο του Derek Warwick's στα δοκιμαστικά του Βρεταννικού gp, με το ίδιο μονοθέσιο. Στην 1/43 υπάρχουν διάφορα κιτ με αυτό της Western Models να αφορά το μονοθέσιο του ' 83 ενώ στην 1/20 η MFH έχει κυκλοφορήσει ακριβώς το test car με κωδικό Κ216. Επίσης στην 1/20 υπάρχει και η επιλογή της AMD. Τελικά, ο Senna για το 1984 κατέληξε στην Toleman, αφού οι Frank Williams και Ron Dennis δεν έδειξαν να τον εμπιστεύονται, ενώ για την θέση στη Brabham, υπήρχε το βέτο του Piquet. Κι ένα σχετικό βίντεο... Καλό Βράδυ
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 10, 2014 23:59:17 GMT 2
Formula 1 - The Early YearsΕδώ τα πράγματα είναι λίγο πολύ γνωστά, οπότε θα είμαστε πιο συνοπτικοί... Έχουμε και λέμε : 1984 Toleman TG183B & TG184Στις 25 Μαρτίου του 1984 ο Senna έκανε το ντεμπούτο του στο βραζιλιάνικο gp με την Toleman. Πιο σημαντική στιγμή της χρονιάς, το βρεγμένο Μονακό, όπου τερμάτισε δεύτερος πίσω από την Πρόστ. Ο αγώνας διακόπηκε στον 32ο γύρο, αλλά θα αφήσω τον Δημήτρη να σας το σχολιάσει, μιας και δεν θέλω να του κλέψω την άτακα-πρόβλεψη που μου έστειλε μέσω pm για το γεγονός. Το τέλος του '84 βρήκε τον Senna 9ο με 13 βαθμούς. Περισσότερα www.gurneyflap.com/tolemantg184.htmlΣτην 1/43 υπάρχουν διάφορα κιτ (Western Models, SRC και φυσικά Tameo) ενώ στην 1/20 η MFH έχει κυκλοφορήσει την 83Β αλλά και την 84 σε διάφορες εκδόσεις. Επίσης στην 1/20 υπάρχει η επιλογή των AMD και Club M. 1985 Lotus 97TTo 85 μεταπήδησε στη Lotus με την οποία πέτυχε την πρώτη του νίκη στο βρεγμένο Estoril (2ος αγώνας της σεζόν), αφού πρώτα πέτυχε την πρώτη του pole. Τελείωσε το πρωτάθλημα 4ος με 38 βαθμούς, 2 νίκες (η 2η στο Βέλγιο) και 7 pole positions. Η hiro την κυκλοφορεί σε 1/12, 120 και 1/43. Στην 1/20, υπάρχει σε πλαστικό το κιτ της fujimi και σε ρητίνη αυτό της Club M. Δείτε τα διαθέσιμα κιτ κι όχι μόνο : www.scalemates.com/search.php?section=&q=lotus+97T&qs=Search1986 Lotus 98TΜε την 98Τ πέτυχε 2 νίκες, 55 points και 8 pole positions και διεκδίκησε το πρωτάθλημα μέχρι τον τελευταίο αγώνα με τους Prost, Mansell και Piquet αλλά τερμάτισε τέταρτος στην τελική κατάταξη. Περισσότερα : www.gurneyflap.com/lotus98t.htmlwww.ultimatecarpage.com/cg/684/Lotus-98T-Renault.htmlΣτην 1/20 κυκλοφορεί από τις Club M, Studio27 και Hiro ενώ στην 1/43 από την Tameo. Δείτε τα διαθέσιμα κιτ κι όχι μόνο : www.scalemates.com/search.php?section=&q=lotus+98T&qs=Search&mf=&period=&mfinput=1987 Lotus 99TO Senna ολοκλήρωσε την καριέρα του στη Lotus, με την 99 που είχε πλέον μοτέρ της Honda αντί της Renault. Πέτυχε πάλι 2 νίκες (την πρώτη του στο Μονακό) και με 57 βαθμούς τερμάτισε τρίτος στο πρωτάθλημα. Στην 1/20 κυκλοφορεί από την Tamiya, σε 1/24 από τις Arii και Gunze, ενώ στην 1/43 από την Tameo, την Heller (πλαστικό) και τη Silverline. H Studio27 κυκλοφορεί τρανσκιτ για το Μονακό αλλά και την έκδοση 99TB. Δείτε τα διαθέσιμα κιτ κι όχι μόνο : www.scalemates.com/search.php?section=&q=lotus+99T&qs=Search&mf=&period=&mfinput=
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 11, 2014 20:38:59 GMT 2
F1 - The golden eraMcLaren MP4/4Το 1988 βρίσκει τον Βραζιλιάνο στην παντοδύναμη Mclaren. Η MP4/4 έχασε μόνο σε έναν αγώνα όλο το ’88 κι ο Senna είχε μόνο αντίπαλο τον team mate του, Alain Prost. Στο δρόμο του για τον 1ο του τίτλο νίκησε 8 φορές με 13 pole positions και παρόλο που συγκέντρωσε συνολικά λιγότερους πόντους από τον Prost, πήρε το πρωτάθλημα χάρη στο σύστημα βαθμολόγησης (προσμετρούσαν οι καλύτεροι 11 τερματισμοί) και μια επική εμφάνιση στη suzuka, όπου στόλαρε στην εκκίνηση, κύλησε την mclaren στην κατηφόρα της ευθείας εκκίνησης τερματισμού και κέρδισε από την 14η θέση. Στην ενότητα αναφοράς του φόρουμ μας θα βρείτε ότι χρειάζεστε για μια υπερλεπτομερή κατασκευή. Σε μορφή μοντέλου η τέσσερα-τέσσερα κυκλοφορεί από την Tamiya στην 1/20, τη hiro στην 1/12 και την tameo στην 1/43… www.scalemates.com/topics/topic.php?id=3405McLaren MP4/5Το ’89 η F1 επέστρεψε στους ατμοσφαιρικούς κινητήρες, αλλά το ενδιαφέρον μονοπώλησε η κόντρα των δύο team mates, με αποκορύφωμα την ‘επαφή’ στη suzuka που έχρισε το Γάλλο πρωταθλητή και τον Senna σταυροφόρο (κατά του Balestre - πρόεδρος FIA). Ο Βραζιλιάνος με την 4/5 πήρε 5 νίκες και τερμάτισε 2ος στην τελική κατάταξη… Σε μορφή μοντέλου η τέσσερα-πέντε κυκλοφορεί από την Fujimi, τη Hiro και την Studio27 στην 1/20. Η συνήθης ύποπτη tameo, έχει τη λύση στην 1/43… www.scalemates.com/topics/topic.php?id=3406McLaren MP4/5BΤο ’90 ο Prost πήγε στη Ferrari αλλά η κόντρα των δύο καλά κρατούσε. Την ώρα που ο Prost άλλαζε ταχύτητες με κουμπάκια, ο Senna πάλευε με το αναχρονιστικό χειροκίνητο κιβώτιο της 5Β. Τελικά η ‘λύση’ δόθηκε, πάλι, στη suzuka, όπου έπεσε πάνω στον Γάλλο και πήρε το πρωτάθλημα με 6 νίκες. Σε μορφή μοντέλου κυκλοφορεί από την Tamiya, τη Hiro και την Studio27 στην 1/20. Η tameo, έχει τη λύση στην 1/43… www.scalemates.com/topics/topic.php?id=9431McLaren MP4/6Το 91 ο Senna πήρε τον τρίτο και τελευταίο του τίτλο, χάρη κυρίως στην υπεροχή (και αξιοπιστία) της Honda καθώς η MP4/6 δεν ήταν τόσο τεχνολογικά εξελιγμένη όσο η Williams. Ανάμεσα στις 7 νίκες που πέτυχε στη σεζόν, ξεχωρίζει αυτή στη βραζιλία, η πρώτη του στην πατρίδα, που ήρθε με εκπληκτικό τρόπο καθώς τερμάτισε με μία σχέση στο κιβώτιο. Σε μορφή μοντέλου κυκλοφορεί από την Fujimi, τη Hiro και την Studio27 στην 1/20. Επίσης υπάρχει και η εκπληκτική 1/12 της Tamiya που μόλις επανακυκλοφόρησε. www.scalemates.com/topics/topic.php?id=3407
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 12, 2014 11:34:16 GMT 2
F1 - The last racersO Senna, τα τελευταία χρόνια της καριέρας του ταλαιπωρήθηκε με την εμμονή να πάει στη Williams. Μετά από πολύ παρασκήνιο και ενώ σχεδόν υπέγραψε το 93, πήγε το στην Βρεταννική ομάδα το '94. Τότε όμως τα ηλεκτρονικά είχαν πλέον απαγορευτεί με τις συνέπειες που όλοι ξέρουμε. Πάμε να δούμε λοιπόν τα τελευταία μονοθέσια του Ayrton. McLaren MP4/7Το 1992 οι Williams ήταν σχεδόν ανίκητες και ο Senna τελείωσε τη σεζόν με τρεις νίκες και μόνο μία pole. Τερμάτισε τέταρτος στο πρωτάθλημα με 50 βαθμούς, αλλά πρόσθεσε άλλη μια νίκη στο πριγκιπάτο, σπάζοντας το σερί των πέντε διαδοχικών νικών του Mansell. Σε μορφή μοντέλου κυκλοφορεί από την Tamiya και την Studio27 στην 1/20. www.scalemates.com/topics/topic.php?id=3408McLaren MP4/8Το '93 τα πράγματα δεν ήταν και πολύ διαφορετικά με τις Williams να κυριαρχουν. Βέβαια ο Senna πλέον είχε έξτρα κίνητρο, καθώς ο μισητός Prost όχι μόνο οδηγούσε την ποθητή, για τον Senna, Williams, αλλά με κάποιο τρόπο είχε καταφέρει να πείσει τον sir Frank να προσλάβει αυτόν κι όχι τον Βραζιλιάνο. Υπερβάλλοντας εαυτό και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τον μικρό και ελαφρύ V8 της Ford, πέτυχε πέντε νίκες. Μάλιστα, αυτή στο βρεγμένο Donighton, με τον εκπληκτικό πρώτο γύρο, ήταν μια από τις καλύτερες της καριέρας τους. Τερμάτισε δεύτερος στο πρωτάθλημα με 73 βαθμούς, κέρδισε άλλη μια φορά (τη 6η και τελευταία στο Μονακό) ενώ η τελευταία νίκη της καριέρας του ήρθε στην Αδελαΐδα, στις 7 Νοεμβρίου του 1993... Στο τέλος του χρόνου η Mclaren έμεινε χωρίς κινητήρες και αναζητούσε κινητήρια δύναμη. Έτσι τοποθέτησαν τον ιταλικό V12 στην Mp4/8. Μάλιστα μετά τον Hakinnen, τον κινητήρα δοκίμασε και ο μέγας Ayrton, που εντυπωσιάστηκε από τη δύναμη του. Τελικά, η Mclaren επέλεξε τους Peugeot και το πρόγραμμα της F1, τερματίστηκε. Σε μορφή μοντέλου, η 4/8 κυκλοφορεί από την Tamiya στην 1/20. Williams FW16Τα γεγονότα της Imola είναι γνωστά και δεν χρειάζονται περαιτέρω αναφορά. Πριν αυτά ο Senna πετύχει τρεις στις τρεις pole και είχε δύο εγκαταλείψεις και μηδέν βαθμούς. Με την δύστροπη FW16, έπρεπε να κερδίσει στο San Marino, αλλά όλα τελειώσαν στην Ταμπουρέλο... Σε μορφή μοντέλου η FW16 κυκλοφορεί από την Fujimi, τη Hiro και την Studio27 στην 1/20. Η συνήθης ύποπτη tameo, έχει τη λύση στην 1/43… www.scalemates.com/search.php?section=&q=%22Williams+FW16%22&qs=SearchΕδώ τελειώνει το μίνι αφιέρωμα μας. Ελπίζω να το βρήκατε χρήσιμο τόσο για το παρόν G.B. όσο και για πιθανές μελλοντικές κατασκευές. Καλές κατασκευές σε όλους. : :
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 21, 2014 13:32:16 GMT 2
Η δική μου συμμετοχή στο αφιερωματικό GB θα είναι η Lotus 97T, με την οποία ο Ayrton πήρε την πρώτη του νίκη. Δυστυχώς, δεν ήμουν τυχερός με τα ταχυδρομεία και η παρουσίαση της κατασκευής θα καθυστερήσει λίγο... Μέχρι τότε θα παρακολουθώ, με ενδιαφέρον, τα παιδιά που έχουν ξεκινήσει και θα περιμένω και τους υπόλοιπους, που θα συμμετέχουν. Ελπίζω να σας έχω κάτι νέο σύντομα : :
|
|