Ferrari 312T4 1979 1/20 - Model Factory Hiro
Jan 17, 2013 13:01:46 GMT 2
Post by gtziaf on Jan 17, 2013 13:01:46 GMT 2
Μου ζητήθηκε και δεν σας χαλάω χατήρι. Ελπίζω να σας φανεί ενδιαφέρον...
To MFH πριν 2 χρόνια ανακοίνωσε το πρώτο της injection kit, την δημοφιλή 312Τ4 με την οποία Νοτιοαφρικανός Jody Scheckter πήρε το ΠΠ F1 και ο Gilles Villeneuve... του το έδωσε, αφού πρώτα κέρδισε όλο το φίλαθλο κόσμο με την οδήγηση του μέσα και έξω από τα όρια της εκάστοτε πίστας.
Από την ανακοίνωση του εργοστασίου μέχρι την εμφάνιση του κιτ στα ράφια των καταστημάτων, η Τ4 πέρασε από χίλια μύρια κύματα και το όλο project έφτασε πολύ κοντά στο να ακυρωθεί λόγο προβλημάτων στην κατασκευή των πλαστικών κομματιών, στη αρχή και προβλημάτων στην εφαρμογή, στη συνέχεια...
Τέλος καλό, όλα καλά και μετά από μεγάλη αναμονή, το μοντέλο βρίσκεται πάνω στο πάγκο μας.
Πάμε να ανοίξουμε το καλαίσθητο κουτί, που διαφέρει από τα συνήθη της εταιρίας, και απεικονίζει την πίσω όψη της 312Τ4, εκεί που βρίσκονται τα καλά (βλ. δωδεκακύλιδνρος boxer)...
Το κουτί χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Στο επάνω περιέχονται τα πλαστικά κομμάτια, μαζί με τα σήματα και τις οδηγίες και στο δεύτερο τα μεταλλικά. Multi σε όλα του...
Τα πλαστικά κομμάτια του κιτ είναι αυτά που κινούν το ενδιαφέρον, αρχικά. Εξάλλου, είναι η πρώτη προσπάθεια της εταιρίας στο συγκεκριμένο τομέα. Δύο πλαίσια σε άσπρο πλαστικό χωρίς ίχνος φλας και περισσευμάτων πλαστικού.
Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά. Κοιτάζοντας το αμάξωμα από κάτω, ανακαλύπτουμε τα πολλά στρόγγυλα σημάδια από τα pins του καλουπαρίσματος (the tamiya way ). Ενημερωτικά, η fujimi και η aoshima το έχουν ξεπεράσει το συγκεκριμένο θέμα. Πρώτο φάουλ? Και ναι και όχι, μια και το συγκεκριμένο θέμα δεν επηρεάζει την ποιότητα του αποτελέσματος, αλλά είναι λίγο χρονοβόρα για τον μοντελιστή. Το πλαστικό τώρα είναι πολύ λεπτό, όπως πρέπει για μια F1, ενώ περιέχονται δύο διαφορετικές μύτες και δυο ζεύγη καθρεπτών, για να γίνουν οι διάφορες εκδόσεις του μονοθεσίου. Τέλος, βλέποντας τις χοάνες ψύξης των φρένων, διαπιστώνουμε τη πρώτη έκπτωση ποιότητας (σε σχέση με τα ακριβά full multmedia kit της εταιρίας, όπου δίνονται σε διαφανές resin) κάτι που για την T4 δεν είναι λάθος, μιας και το μονοθέσιο στους περισσότερους αγώνες του '79 έτρεξε με μαύρες χοάνες.
Εν τέλει η συνολική (προσωπική) εικόνα από τα πλαστικά κομμάτια είναι πολύ καλή άλλα όχι άριστη.
Και πάμε στα ενδότερα, όπου μας περιμένουν πολλές ενδιαφέροντες λεπτομέρειες. Στο δεύτερο επίπεδο του κουτιού υπάρχει ένα καλαίσθητο πλαστικό κουτάκι αποθήκευσης, όπου φυλάσσονται 4 σακουλάκια με τα μηχανικά μέρη σε άσπρο μέταλλο, τα δύο φύλλα με τα φωτοχαραγμένα, οι ζάντες σε αλουμίνιο και διάφορα σακουλάκια με τις επιμέρους λεπτομέρειες, τις σωληνώσεις και το τζαμάκι του οδηγού σε μπλε διαφανές vac ζελατίνα. Έξω από το κουτάκι και σε ξεχωριστή συσκευασία υπάρχει το μεταλλικό μονοκοτ και τα 4 λάστιχα του μοντέλου.
Πάμε να δούμε λίγο πιο αναλυτικά τα πάρα πολλά μεταλλικά κομμάτια του μοντέλου. Αυτά δίνονται σε 4 ξεχωριστά σακουλάκια και δεν είναι απολυτά προστατευμένα απο τις φθορές που προκαλούνται από τη μεταξύ τους τριβή.
Πιο συγκεκριμένα τώρα, το μονοκοτ δίνεται σε ένα ενιαίο κομμάτι σε άσπρο γυαλισμένο μέταλλο (διαφορετικό από το μέταλλο των υπολοίπων κομματιών), το οποίο μετά από προσεκτικό γυάλισμα με σφουγγαράκι και αλοιφές θα δώσει την λαμπερή εμφάνιση του πραγματικού. Πάνω του διακρίνονται οι πολύ φίνες μικροσκοπικές βίδες, οι οποίες θέλουν προσοχή για να μην εξαφανιστούν κατά το καθάρισμα. Εξαιρετικό!
Για τα υπόλοιπα κομμάτια, ότι είναι μέταλλο δείχνει καλύτερα αν αναπαρασταθεί με μέταλλο. Σωστά? Αυτό ακολούθησε και η εταιρία δίνοντας μας ένα πλήθος αναλόγων κομματιών εξαιρετικής λεπτομέρειας και λεπτότητας. Από αυτά ξεχώρισα το μπλοκ του κινητήρα από δίνονται ανάγλυφες οι βαλβίδες του! (για κάποιο διοραματάκι στα πιτ με ανοιχτές τις κυλινδροκεφαλές?), και τις εκπληκτικές αεροτομές (που περιλαμβάνουν και τα gurney flaps).
Αναπόφευκτα, τα ευαίσθητα μεταλλικά κομμάτια (π.χ. ψαλίδια) μπορεί να έρθουν ελαφρώς παραμορφωμένα κατά τη συσκευασία τους και θέλουν προσοχή για να επανέλθουν. προσοχή χρειάζεται και κατά την τοποθέτηση τους ώστε να μην θρυμματιστούν. Στο πάτωμα επίσης, η MFH έβαλε την υπογραφή της κάτι που παραπέμπει σε diecast και δεν με ενθουσίασε.
Εδώ δεν μπορούμε παρά να μην αναφέρουμε το πάγιο πρόβλημα όλων των κιτ της Hiro. Τα μεταλλικά κομμάτια δεν έχουν κανενός είδους αρίθμηση, οπότε ο μοντελιστής πρέπει να γίνει λίγο μηχανολόγος στην αρχή και logistics manager στην συνέχεια. Ο άγιος Αντώνιος που γιορτάζει σήμερα βοηθός (παρεμπιπτόντως χρόνια πολλά στους Αντώνηδες ;D)
Στη συνέχεια, το βλέμμα μαγνητίζεται από τα περιφερειακά των μηχανικών μερών. Αλουμινένιες χοάνες με τις στρόγγυλες σίτες τους, ελατήρια για τις εξατμίσεις και τα αμορτισέρ, διάφορες βίδες, μήκη μετάλλου, μαγνητάκια, καλωδίωση, υλικό για τις ζώνες, κ.α
Τα λάστιχα δείχνουν όμορφα και είναι σωστά τόσο σε διαστάσεις όσο και στο πάτερν τους.
Τα σήματα είναι της γνωστής ποιότητας της Hiro, χωρίς καθόλου φιλμ και περιέχουν και τις άσπρες λεπτομέρειες του μονοθέσιου. Τέλος, οι οδηγίες, αναλύουν την κατασκευή σε 20 στάδια και είναι έγχρωμες αλλά λίγο ασαφής σε κάποια σημεία.
Συμπερασματικά δείχνει και είναι πολύ καλό και λεπτομερές, χωρίς να υστερεί σε σχέση με τα διπλάσιας τιμής, full multimedia ρητινένια κιτ της εταιρίας. Και μιας και ανέφερα την τιμή πάμε να κάνουμε μια σύγκριση.
-Το κιτ της MFH τιμάται στα 15000yen, δηλαδή περίπου στα 150 €.
Πάμε να δούμε πόσα χρήματα απαιτούντα για ένα πλαστικό κιτ με κάποια βελτιωτικά, ώστε να πετύχουμε ένα αντίστοιχης λεπτομέρειας αποτέλεσμα.
-Πλαστικό F1 kit : 40€
-Photo etch set : 20€
-Αλουμινένιες ζάντες :30€
-Μεταλλικές μηχανικές λεπτομέρειες (π.χ. Μονοκότ) :50 €
-Χοάνες Κινητήρα :10€
-Σίτες Χοανών :10€
-Μεταλλικά αμορτισέρ με ελατήρια :15€
-Λεπτή καλωδίωση, εντός κλίμακας: 10€
-Rivets, βαλβίδες τροχών, κ.α. : 15€
Σύνολο : 200 €
Με λίγα λόγια, το κιτ της hiro περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεται ο ενθουσιώδης μοντελιστής για να κατασκευάσει ένα υπερλεπτομερές μοντέλο, σε καλύτερη τιμή. Φυσικά, απευθύνεται σε έμπειρους μοντελιστές και θέλει πολύ προσοχή, υπομονή και μοντελιστικό πάθος για κατασκευαστεί. Αλλά, δεν είναι ένα κιτ μόνο για φανατικούς.
Προτείνετε ανεπιφύλακτα.
To MFH πριν 2 χρόνια ανακοίνωσε το πρώτο της injection kit, την δημοφιλή 312Τ4 με την οποία Νοτιοαφρικανός Jody Scheckter πήρε το ΠΠ F1 και ο Gilles Villeneuve... του το έδωσε, αφού πρώτα κέρδισε όλο το φίλαθλο κόσμο με την οδήγηση του μέσα και έξω από τα όρια της εκάστοτε πίστας.
Από την ανακοίνωση του εργοστασίου μέχρι την εμφάνιση του κιτ στα ράφια των καταστημάτων, η Τ4 πέρασε από χίλια μύρια κύματα και το όλο project έφτασε πολύ κοντά στο να ακυρωθεί λόγο προβλημάτων στην κατασκευή των πλαστικών κομματιών, στη αρχή και προβλημάτων στην εφαρμογή, στη συνέχεια...
Τέλος καλό, όλα καλά και μετά από μεγάλη αναμονή, το μοντέλο βρίσκεται πάνω στο πάγκο μας.
Πάμε να ανοίξουμε το καλαίσθητο κουτί, που διαφέρει από τα συνήθη της εταιρίας, και απεικονίζει την πίσω όψη της 312Τ4, εκεί που βρίσκονται τα καλά (βλ. δωδεκακύλιδνρος boxer)...
Το κουτί χωρίζεται σε δύο επίπεδα. Στο επάνω περιέχονται τα πλαστικά κομμάτια, μαζί με τα σήματα και τις οδηγίες και στο δεύτερο τα μεταλλικά. Multi σε όλα του...
Τα πλαστικά κομμάτια του κιτ είναι αυτά που κινούν το ενδιαφέρον, αρχικά. Εξάλλου, είναι η πρώτη προσπάθεια της εταιρίας στο συγκεκριμένο τομέα. Δύο πλαίσια σε άσπρο πλαστικό χωρίς ίχνος φλας και περισσευμάτων πλαστικού.
Πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά. Κοιτάζοντας το αμάξωμα από κάτω, ανακαλύπτουμε τα πολλά στρόγγυλα σημάδια από τα pins του καλουπαρίσματος (the tamiya way ). Ενημερωτικά, η fujimi και η aoshima το έχουν ξεπεράσει το συγκεκριμένο θέμα. Πρώτο φάουλ? Και ναι και όχι, μια και το συγκεκριμένο θέμα δεν επηρεάζει την ποιότητα του αποτελέσματος, αλλά είναι λίγο χρονοβόρα για τον μοντελιστή. Το πλαστικό τώρα είναι πολύ λεπτό, όπως πρέπει για μια F1, ενώ περιέχονται δύο διαφορετικές μύτες και δυο ζεύγη καθρεπτών, για να γίνουν οι διάφορες εκδόσεις του μονοθεσίου. Τέλος, βλέποντας τις χοάνες ψύξης των φρένων, διαπιστώνουμε τη πρώτη έκπτωση ποιότητας (σε σχέση με τα ακριβά full multmedia kit της εταιρίας, όπου δίνονται σε διαφανές resin) κάτι που για την T4 δεν είναι λάθος, μιας και το μονοθέσιο στους περισσότερους αγώνες του '79 έτρεξε με μαύρες χοάνες.
Εν τέλει η συνολική (προσωπική) εικόνα από τα πλαστικά κομμάτια είναι πολύ καλή άλλα όχι άριστη.
Και πάμε στα ενδότερα, όπου μας περιμένουν πολλές ενδιαφέροντες λεπτομέρειες. Στο δεύτερο επίπεδο του κουτιού υπάρχει ένα καλαίσθητο πλαστικό κουτάκι αποθήκευσης, όπου φυλάσσονται 4 σακουλάκια με τα μηχανικά μέρη σε άσπρο μέταλλο, τα δύο φύλλα με τα φωτοχαραγμένα, οι ζάντες σε αλουμίνιο και διάφορα σακουλάκια με τις επιμέρους λεπτομέρειες, τις σωληνώσεις και το τζαμάκι του οδηγού σε μπλε διαφανές vac ζελατίνα. Έξω από το κουτάκι και σε ξεχωριστή συσκευασία υπάρχει το μεταλλικό μονοκοτ και τα 4 λάστιχα του μοντέλου.
Πάμε να δούμε λίγο πιο αναλυτικά τα πάρα πολλά μεταλλικά κομμάτια του μοντέλου. Αυτά δίνονται σε 4 ξεχωριστά σακουλάκια και δεν είναι απολυτά προστατευμένα απο τις φθορές που προκαλούνται από τη μεταξύ τους τριβή.
Πιο συγκεκριμένα τώρα, το μονοκοτ δίνεται σε ένα ενιαίο κομμάτι σε άσπρο γυαλισμένο μέταλλο (διαφορετικό από το μέταλλο των υπολοίπων κομματιών), το οποίο μετά από προσεκτικό γυάλισμα με σφουγγαράκι και αλοιφές θα δώσει την λαμπερή εμφάνιση του πραγματικού. Πάνω του διακρίνονται οι πολύ φίνες μικροσκοπικές βίδες, οι οποίες θέλουν προσοχή για να μην εξαφανιστούν κατά το καθάρισμα. Εξαιρετικό!
Για τα υπόλοιπα κομμάτια, ότι είναι μέταλλο δείχνει καλύτερα αν αναπαρασταθεί με μέταλλο. Σωστά? Αυτό ακολούθησε και η εταιρία δίνοντας μας ένα πλήθος αναλόγων κομματιών εξαιρετικής λεπτομέρειας και λεπτότητας. Από αυτά ξεχώρισα το μπλοκ του κινητήρα από δίνονται ανάγλυφες οι βαλβίδες του! (για κάποιο διοραματάκι στα πιτ με ανοιχτές τις κυλινδροκεφαλές?), και τις εκπληκτικές αεροτομές (που περιλαμβάνουν και τα gurney flaps).
Αναπόφευκτα, τα ευαίσθητα μεταλλικά κομμάτια (π.χ. ψαλίδια) μπορεί να έρθουν ελαφρώς παραμορφωμένα κατά τη συσκευασία τους και θέλουν προσοχή για να επανέλθουν. προσοχή χρειάζεται και κατά την τοποθέτηση τους ώστε να μην θρυμματιστούν. Στο πάτωμα επίσης, η MFH έβαλε την υπογραφή της κάτι που παραπέμπει σε diecast και δεν με ενθουσίασε.
Εδώ δεν μπορούμε παρά να μην αναφέρουμε το πάγιο πρόβλημα όλων των κιτ της Hiro. Τα μεταλλικά κομμάτια δεν έχουν κανενός είδους αρίθμηση, οπότε ο μοντελιστής πρέπει να γίνει λίγο μηχανολόγος στην αρχή και logistics manager στην συνέχεια. Ο άγιος Αντώνιος που γιορτάζει σήμερα βοηθός (παρεμπιπτόντως χρόνια πολλά στους Αντώνηδες ;D)
Στη συνέχεια, το βλέμμα μαγνητίζεται από τα περιφερειακά των μηχανικών μερών. Αλουμινένιες χοάνες με τις στρόγγυλες σίτες τους, ελατήρια για τις εξατμίσεις και τα αμορτισέρ, διάφορες βίδες, μήκη μετάλλου, μαγνητάκια, καλωδίωση, υλικό για τις ζώνες, κ.α
Τα λάστιχα δείχνουν όμορφα και είναι σωστά τόσο σε διαστάσεις όσο και στο πάτερν τους.
Τα σήματα είναι της γνωστής ποιότητας της Hiro, χωρίς καθόλου φιλμ και περιέχουν και τις άσπρες λεπτομέρειες του μονοθέσιου. Τέλος, οι οδηγίες, αναλύουν την κατασκευή σε 20 στάδια και είναι έγχρωμες αλλά λίγο ασαφής σε κάποια σημεία.
Συμπερασματικά δείχνει και είναι πολύ καλό και λεπτομερές, χωρίς να υστερεί σε σχέση με τα διπλάσιας τιμής, full multimedia ρητινένια κιτ της εταιρίας. Και μιας και ανέφερα την τιμή πάμε να κάνουμε μια σύγκριση.
-Το κιτ της MFH τιμάται στα 15000yen, δηλαδή περίπου στα 150 €.
Πάμε να δούμε πόσα χρήματα απαιτούντα για ένα πλαστικό κιτ με κάποια βελτιωτικά, ώστε να πετύχουμε ένα αντίστοιχης λεπτομέρειας αποτέλεσμα.
-Πλαστικό F1 kit : 40€
-Photo etch set : 20€
-Αλουμινένιες ζάντες :30€
-Μεταλλικές μηχανικές λεπτομέρειες (π.χ. Μονοκότ) :50 €
-Χοάνες Κινητήρα :10€
-Σίτες Χοανών :10€
-Μεταλλικά αμορτισέρ με ελατήρια :15€
-Λεπτή καλωδίωση, εντός κλίμακας: 10€
-Rivets, βαλβίδες τροχών, κ.α. : 15€
Σύνολο : 200 €
Με λίγα λόγια, το κιτ της hiro περιλαμβάνει όλα όσα χρειάζεται ο ενθουσιώδης μοντελιστής για να κατασκευάσει ένα υπερλεπτομερές μοντέλο, σε καλύτερη τιμή. Φυσικά, απευθύνεται σε έμπειρους μοντελιστές και θέλει πολύ προσοχή, υπομονή και μοντελιστικό πάθος για κατασκευαστεί. Αλλά, δεν είναι ένα κιτ μόνο για φανατικούς.
Προτείνετε ανεπιφύλακτα.