celkay
Kart Driver
Χρήστος
Posts: 135
|
Post by celkay on Jun 23, 2022 14:29:58 GMT 2
Χαίρετε! Έχω ξεκινήσει το κιτ της Tamiya για την CLK-GTR που έτρεξε στο GT πρωτάθλημα της FIA το 1998, με την ομάδα Persson. Η κλίμακα είναι 1/24, ενώ έχω προμηθευτεί και τα φωτοχαραγμένα της Studio27. Τα περιεχόμενα:
|
|
|
Post by gtziaf on Jun 23, 2022 18:43:44 GMT 2
Καλή επιτυχία. Πολύ ωραίο πρότζεκτ! Αν θες γράψε το όνομα σου, στο αβατάρ. Καλό ΣΚ
|
|
|
Post by Φάνης on Jun 23, 2022 19:15:57 GMT 2
Καλή αρχή και από εμένα!
|
|
|
Post by kyriakos on Jun 23, 2022 21:31:40 GMT 2
Καλη αρχη φίλε μου κ απο εμένα!
|
|
|
Post by konstantinf on Jun 24, 2022 6:02:38 GMT 2
Καλό ξεκίνημα φίλε, περιμένουμε τη συνέχεια και το όνομά σου!
|
|
|
Post by thierry on Jun 24, 2022 22:54:18 GMT 2
nice project
|
|
|
Post by alex78 on Jun 25, 2022 10:42:12 GMT 2
Καλώς ήλθες στην παρέα και καλές κατασκευές. Ενδιαφέρον project, αναμένουμε την συνέχεια....
|
|
|
Post by freddieslotcars on Jun 25, 2022 16:00:20 GMT 2
Καλή αρχή την εχω σε 1/18 από την Maisto.
|
|
celkay
Kart Driver
Χρήστος
Posts: 135
|
Post by celkay on Jun 28, 2022 8:59:40 GMT 2
Σας ευχαριστώ όλους για τα σχόλια (thank you Thierry)! Ο στόχος ήταν σε αυτό το κιτ να δοκιμάσω να "ξεχωρίσω" τις πόρτες και καπό. Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποίησα τα φωτοχαραγμένα πριόνια της Tamiya: καθότι είναι αρκετά λεπτά (0.15mm αν δεν κάνω λάθος), δεν δημιουργούν τεράστιο κενό μετά το πριόνισμα, ενώ είναι αρκετά ευλύγιστα ώστε να επιτρέπουν την ευκολότερη κοπή σε καμπύλες (όπως στο καπό ή στις πόρτες).Δεν είμαι σίγουρος αν πρέπει να αυξήσω το κενό ανάμεσα στα τμήματα κι άλλο, για να "χωρέσει" αστάρι (ίσως γκρι + λευκό), χρώμα, clear κτλπ x2, για κάθε πλευρά (π.χ. πόρτα και σασί στο σημείο που δένει η πόρτα). Το αποτέλεσμα: Στην πόσοψη-καπό (υπάρχει άλλη ονομασία; ) το χείλος στο κάτω μέρος κανονικά ανήκει στο πάτωμα του αυτοκινήτου, οπότε αποκόπηκε και αυτό (φαίνεται στη φωτο, επάνω). Κάποια τμήματα του αυτοκινήτου είναι ενιαία στο πρωτότυπο, ενώ στο κιτ δίνονται σε ξεχωριστά κομμάτια, οπότε κολλήθηκαν σε αυτή τη φάση. Για παράδειγμα η εισαγωγή αέρα στην οροφή, το airbox, κ.α. Στο κόκπιτ κάποια όργανα είναι μέρος του πατώματος-ανάγλυφα, κάτι που δυσκολεύει τη δουλειά με αυτά (π.χ. κάποια θέλουν κάρμπον, κοννέκτορες κτλπ). Οπότε πήρα την απόφαση να τα κόψω και αυτά ("καλά θα πάει αυτό" ). Το αποτέλεσμα μετά τα πριονίσματα:
Χρήστος
|
|
|
Post by konstantinf on Jun 28, 2022 10:04:21 GMT 2
Ωραία και προσεκτική δουλειά Χρήστο! Το κόψιμο μια χαρά πήγε και οι επιφάνειες κοπής μοιάζουν καθαρές. Το κατά πόσον και πόσο καλά τα κομμάτια αυτά θα είναι επανασυναρμολογήσιμα θα φανεί στην πορεία... Ίσως θα χρειαστεί να βάλεις "πατούρες" στους αρμούς για να εξασφαλιστεί η ευθυγράμμιση και να διευκολυνθεί η συναρμολόγηση. Στα κινητά μέρη τι μεντεσέδες σκοπεύεις να βάλεις; Καλή συνέχεια!
ΥΓ. Το μέρος που ονομάζεις "πρόσοψη-καπό" μάλλον είναι αυτό που κοινά λέμε "μάσκα".
|
|
|
Post by alex78 on Jun 28, 2022 13:01:31 GMT 2
Πολύ ωραίο και πετυχημένο το ''χειρουργείο'' Χρήστο.
Χωρίς να γνωρίζω τον τρόπο βαψίματός σου, θεωρώ πως με προσεκτικά και λεπτά διαδοχικά ψεκάσματα, δεν πρόκειται να αντιμετωπίσεις κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα ''χτισίματος'' στους αρμούς. Καλή συνέχεια.
|
|
|
Post by thierry on Jul 2, 2022 18:04:26 GMT 2
very nice job. As Alex said, it's surgical
|
|
celkay
Kart Driver
Χρήστος
Posts: 135
|
Post by celkay on Jul 7, 2022 16:34:08 GMT 2
Ευχαριστώ για τα σχόλια.
Κωνσταντίνε, "μάσκα" ακούγεται σωστό - ευχαριστώ! Δεν έχω κάνει ιδιαίτερα σχέδια για το πως θα δέσουν, ούτε έχω εμπειρία σε αυτό. Έχω δει λίγο τι κάνει ο Γιώργος με μανγήτες, ίσως αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μάσκα, αλλά πρέπει να σκεφτώ την ακριβή υλοποίηση. Για το "αμορτισέρ" της πόρτας ίσως μπορώ να συνδυάσω δοκούς διαφορετικής διαμέτρου; Πρέπει να "επισκευθώ" ξανά τα WIPs σε αυτό το φόρουμ για επιμόρφωση.
Alex, έχω περιέργεια να δω πόσο κενό χρειάζεται, για να δούμε.
|
|
|
Post by konstantinf on Jul 7, 2022 17:42:58 GMT 2
Σωστή προσέγγιση, μπράβο!
|
|
celkay
Kart Driver
Χρήστος
Posts: 135
|
Post by celkay on Aug 16, 2022 10:27:05 GMT 2
Χρόνια πολλά σε όλους! Συνέχεια με κάποια τμήματα, κυρίως του κινητήρα, όμως και άλλα που μπορούν να ολοκληρωθούν "ανεξάρτητα" από τις τροποποιήσεις στο κυρίως σώμα (που αμφιβάλλω ότι θα ολοκληρώσω μέσα στο έτος ). Τροχοί και φρένα:
Οι τροχοί έχουν βαλβίδες της Decalcas. Χρησιμοποίησα το stencil από άλλο κιτ για τα γράμματα στο λάστιχο και στη συνέχεια πέρασα oil stain από την Tamiya. Ψυγεία: Η μία πλευρά των ψυγείων είναι από το κιτ των φωτοχαραγμένων. Προσπάθησα να "λερώσω" με μάυρο wash. Κάποια τμήματα της αεροτομής αποτελούνται από φωτοχαραγμένα. Δεν είμαι σίγουρος ότι αξίζει να χρησιμοποιηθούν έναντι των αρχικών (πλαστικών) του κιτ: ναι μεν είναι πιο λεπτά, αλλά ειδικά οι "βάσεις" της αεροτομής ήταν κάπως μπελαλίδικες. Είναι ουσιαστικά 2 μέρη που πρέπει να διπλώσει το ένα γύρω από το άλλο και να κολληθεί. Βάζοντας στη συνέχεια κάρμπον χαλκομανία, όταν προσπάθησα να χρησιμοποιήσω την τεχνική με το πιστολάκι μαλλιών (που έχει περιγραφεί σε αυτό το φόρουμ), η κόλλα έλιωσε 1-2 φορές και το "κλιπ" άνοιγε. Επίσης, το μαύρο χρώμα-βάση κάτω από το κάρμπον μπορεί να φύγει κατά λάθος πολύ πιο έυκολα. Τελικά η δουλειά έγινε, αλλά δεν είμαι σίγουρος ότι τα φωτοχαραγμένα προσθέτουν αρκετή λεπτομέρεια σε αυτήν την περίπτωση για να δικαιολογήσουν όλο αυτό (ή κάτι κάνω λάθος εγώ). Οι κάρμπον χαλκομανίες είναι από SMS (twill weave) και όπου χρειάζεται άλλο μοτίβο (plain weave) από Tamiya.
Αρχικό βάψιμο στον κινητήρα: Τα χρώματα είναι Alclad και Tamiya. Alclad χρησιμοποίησα πρώτη φορά και αρχικά δυσκολεύτηκα με την απόσταση που έπρεπε να κρατάω τον αερογράφο. Αν είναι αρκετά μακριά (>7 εκαστοστά?) μπορεί να προκαλέσει μία κάπως τραχιά υφή. Σε κάποια χρώματα το βρήκα εξαιρετικό, πολύ ρεαλιστικό. Είναι μακράν το πιο δύσοσμο χρώμα που έχω χρησιμοποιήσει! Κάπου εδώ έφτιαξα και την πεταλιέρα, αν και κλασσικά δεν φαίνεται στο ολοκληρωμένο μοντέλο. Προτίμησα την πλαστική από την φωτοχαραγμένη, που μου φάνηκε υπερβολικά λεπτή: Τέλος, ασχολήθηκα και με το airbox. Επειδή στις περισσότερες φωτογραφίες φαινόταν αρκετά γυαλιστερό το πέρασα με gloss βερνίκι. Τα "παξιμάδια" που φαίνονται είναι της Top Studio. Σημείωση: οι φωτογραφίες αναφοράς δείχνουν το μπροστινό τμήμα της βάσης του airbox να έχει καμπύλη (σε αντίθεση με το κιτ).
|
|
|
Post by gtziaf on Aug 16, 2022 13:17:34 GMT 2
Ωραία πρόοδος, Χρήστο. Μπράβο. Τα φωτοχαραγμένα end-plates και βάσεις των αεροτομών, προσθέτουν αληθοφάνεια, λόγω της λεπτότητας τους, όπως είπες. Είναι πιο δύσκολα στη χρήση από τα πλαστικά, αλλά αν τα δεις σε πραγματικό αγωνιστικό είναι σαν ένα φύλλο χαρτόνι. Αν δεν έχεις φωτοχαραγμένα, μπορείς να λεπτύνεις τα πλαστικά με αρκετό τρίψιμο. Καλή συνέχεια
|
|