|
Post by Φάνης on Jan 1, 2021 0:30:38 GMT 2
Η Alfa Romeo 179 χρησιμοποιήθηκε από την ομάδα της Alfa Romeo στην F1 από το 1979 έως το 1982. Έκανε το ντεμπούτο της στο Ιταλικό Grand Prix του 1979, αντικαθιστώντας την Alfa Romeo 177. Κατά την διάρκεια της ζωής της υπήρχαν διάφορες παραλλαγές της και η έκδοση 179D χρησιμοποιήθηκε για τελευταία φορά στο Grand Prix της Νότιας Αφρικής του 1982. Η Alfa Romeo προσέλαβε τον Γάλλο Patrick Depailler για τη σεζόν του 1980, ο οποίος είχε καλή φήμη ως οδηγός δοκιμών. Το αυτοκίνητο όμως δεν ήταν καθόλου ανταγωνιστικό στην Αργεντινή και τη Βραζιλία, στους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν. Παρόλα αυτά, τόσο ο Depailler όσο και ο συνάδελφος του στην Alfa Romeo, ο Ιταλός Bruno Giacomelli, προκρίθηκαν και στους δύο αγώνες, αν και στις τελευταίες θέσεις. Μάλιστα, ο Giacomelli τερμάτισε 5ος στην Αργεντινή. ‘Ενα μήνα αργότερα, στη Νότια Αφρική, το αυτοκίνητο είχε βελτιωθεί εμφανώς και ο Depailler πήρε την 6η θέση στα προκριματικά, ενώ 4 εβδομάδες αργότερα, στο Long Beach, ο Depailler πήρε την 3η θέση στα προκριματικά και ο Giacomelli την 6η. Δυστυχώς η σεζόν αμαυρώθηκε από το θάνατο του Depailler σε μια δοκιμαστική στο Hockenheim της Γερμανίας. Μια εβδομάδα αργότερα, ο Giacomelli αγωνίστηκε και τερμάτισε 5ος στο Hockenheim. Στα χρόνια που χρησιμοποιήθηκε (μεταξύ 1979-1982), οι καλύτερες επιδόσεις της Alfa Romeo 179 ήταν η πρώτη θέση του Bruno Giacomelli στα προκριματικά του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών του 1980 και η 3η θέση στο Caesars Palace Grand Prix του 1981. Συνολικά, σημείωσε 14 πόντους σε 61 αγώνες που αγωνίστηκε. en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_179www.statsf1.com/en/alfa-romeo-179.aspxwww.ultimatecarpage.com/car/8/Alfa-Romeo-179.html
|
|
|
Post by Φάνης on Jan 1, 2021 0:34:47 GMT 2
Ο Bruno Giacomelli γεννήθηκε στις 10 Σεπτεμβρίου 1952 στην την Ιταλία. Κέρδισε ένα από τα δύο πρωταθλήματα της Βρετανικής F3 του 1976 και το πρωτάθλημα της F2 του 1978. Συμμετείχε σε 82 F1 Grand Prix, αγωνιζόμενος για πρώτη φορά στις 11 Σεπτεμβρίου 1977. Πέτυχε 1 θέση στο βάθρο και σημείωσε συνολικά 14 πόντους πρωταθλήματος. Μετά τον μοναδικό του αγώνα στην F1 το 1977, ο Giacomelli οδήγησε σε πέντε αγώνες το 1978 για τη McLaren, όταν οι δεσμεύσεις που είχε στη F2 το επέτρεψαν. Η καλύτερη θέση που πέτυχε ήταν η 7η, στο βρετανικό Grand Prix του 1978. Αφού κέρδισε τον ευρωπαϊκό τίτλο F2, επέστρεψε στην Alfa Romeo με την επιστροφή της στην κατασκευή αυτοκινήτων F1 το 1979. Η Alfa Romeo εισήλθε με τις 177 και 179 εν μέσω πολλών προβλημάτων, και ο Giacomelli μπόρεσε να πετύχει μόνο την καλύτερη 17η θέση στο Γαλλικό Grand Prix του 1979. Ωστόσο, τον επόμενο χρόνο, η ομάδα της Alfa Romeo φαινόταν πιο ελπιδοφόρα. Ο Giacomelli κέρδισε την 6η θέση στα προκριματικά του Αγγλικού Grand Prix, την 3η θέση στα προκριματικά του Ιταλικού Grand Prix και την 1η θέση στα προκριματικά του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών. Ωστόσο, παρόλο των βελτιωμένων χρόνων του, ο Giacomelli κατάφερε να τερματίσει μόνο σε 3 από τους 14 αγώνες της σεζόν 1980, λόγω ατυχημάτων ή μηχανικών βλαβών. Μεταξύ αυτών, ήταν η 5η θέση στα Grand Prix της Αργεντινής και της Γερμανίας, δίνοντας έτσι τέσσερις πόντους την Alfa Romeo, και ολοκλήρωσε την σεζόν ως 16ος στο Πρωτάθλημα Οδηγών της F1 το 1980. Το 1981, η Alfa Romeo 179 ήταν κάπως πιο αξιόπιστη, με τον Giacomelli να τερματίζει σε 8 από τους 15 αγώνες της σεζόν - αν και δυσκολεύτηκε να επιτύχει καλά αποτελέσματα, ολοκλήρωσε την σεζόν με την 4η θεση στο Grand Prix του Καναδά και την 3η θέση στο Grand Prix του Las Vegas - το τελευταίο ήταν και ο μοναδικός τερματισμό στο βάθρο της F1 για τον Giacomelli, ενώ ολοκλήρωσε την σεζόν στην καλύτερη του τελική θέση ως 15ος στο Πρωτάθλημα Οδηγών της F1 το 1981. Για την σεζόν 1982, η Alfa Romeo παρουσίασε την νέα τους Alfa Romeo 182 για να αντικαταστήσει την 179, ωστόσο, το νέο σασί αποδείχθηκε αναξιόπιστο στο πρώτο μισό της σεζόν. Στο δεύτερο μισό, η 182 αποδείχτηκε αρκετά αξιόπιστη, επιτρέποντας στον Giacomelli να τερματίσει σε όλους, εκτός δύο αγώνες, ωστόσο, η χρονιά απέδωσε μόνο έναν βαθμό τερματισμού για αυτόν, με την 5η θέση στο Γερμανικό Grand Prix. Ο Giacomelli απομακρύνθηκε στις αρχές του Βελγικού Grand Prix όταν η Alfa Romeo του συγκρούστηκε με τα δύο αυτοκίνητα ATS του Eliseo Salazar και του Manfred Winkelhock. Η Alfa Romeo προσέλαβε τον Mauro Baldi για να συνεργαστεί με τον Andrea de Cesaris για τη σεζόν της F1 του 1983. Ο Giacomelli εντάχθηκε στην ομάδα της Toleman και κατάφερε να πάρει έναν τελικό βαθμό στο Ευρωπαϊκό Grand Prix του 1983. Ο Giacomelli ήταν ο δοκιμαστικός οδηγός για την ομάδα Leyton House March μεταξύ 1988-1990. Αν και του προσφέρθηκε θέση δοκιμαστικού οδηγού με τη McLaren για το 1990, την απέρριψε. Το 1990, ο Giacomelli επέστρεψε στην F1 με την ομάδα της Life, αντικαθιστώντας τον Gary Brabham (ο οποίος άφησε την ομάδα μετά τους δύο πρώτους αγώνες της σεζόν). Τα πολλά μηχανικά και οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε η ομάδα της Life, την ανάγκασαν να αποσυρθεί πριν από τους δύο τελευταίους αγώνες της σεζόν, τερματίζοντας έτσι την καριέρα του Giacomelli στην F1! en.wikipedia.org/wiki/Bruno_Giacomelli
|
|
|
Post by Φάνης on Jan 1, 2021 0:38:10 GMT 2
Το κιτ της Italeri, βασίζεται στα καλούπια της Protar, και όπως λέει και ο admin ίσως να είναι και το καλύτερο κιτ της Protar. Παρόλα αυτά, ως παλιό καλούπι θέλει αρκετή προεργασία και καθάρισμα (το οποίο δεν με πτοεί, ισα-ισα όπως έχετε καταλάβει την ψιλό βρίσκω κιόλας!) για να έχουμε μια καλή βάση για αστάρωμα-βάψιμο πριν την τοποθέτηση των χαλκομανιών (που φαίνονται πολύ καλές, και περιέχουν και τα καπνικά προϊόντα - άρα δεν χρειαζόμαστε εδώ κάτι aftermarket). Όμως το mesh που δίνει το κιτ για τα ψυγεία (τύπου Tamiya, είναι επιεικώς απαράδεκτο για ένα 12αρι κιτ) και πρέπει να αναζητήσουμε κάποιο aftermarket PE. Κάποια έξτρα καλούδια για τα μηχανικά μέρη έχουν ήδη αγοραστεί και κάποια τα αναζήτω/περιμένω. Προτίθεμαι να αναπαραστήσω την 179 με την οποία αγωνίστηκε ο Bruno Giacomelli την σεζόν 1980, με το νούμερο 23. ΥΣ. Να σημειώσω ότι (α) αυτό είναι το πρώτο μου 12αρι και ανυπομονώ να το ξεκινήσω, και (β) στην κατοχή μου έχω ακόμη ένα κιτ της Italeri, με το οποίο θα ήθελα κάποια στιγμή, καλά να είμαστε, να αναπαραστήσω την 179C με την οποία ο Mario Andretti αγωνίστηκε την σεζόν 1981, με το νούμερο 22.
|
|
|
Post by alex78 on Jan 1, 2021 1:09:06 GMT 2
Ποδαρικό στο φόρουμ και με θεματάρα στο κατασκευαστικό που απασχόλησε πολύ κόσμο τελευταία βλέπω Φάνη. Καλή κατασκευή και ακόμα μια καλύτερη και δημιουργική χρονιά με υγεία εύχομαι φίλε.
|
|
|
Post by konstantinf on Jan 1, 2021 8:35:26 GMT 2
Καλό ξεκίνημα Φάνη! Αλλά ρε φίλε, δεν πρόλαβε να μπει ο νέος χρόνος, και συ κάθησες και ποστάρισες; Χαρτιά (ή τουλάχιστον πάρτα-όλα) δεν παίζετε στην Κύπρον;
|
|
|
Post by ViL27 on Jan 1, 2021 10:12:45 GMT 2
Καλό ξεκίνημα Φάνη!Καλή επιτυχία στον κόσμο των 12αριων!
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 1, 2021 10:39:23 GMT 2
|
|
|
Post by Φάνης on Jan 1, 2021 13:16:53 GMT 2
Ευχαριστώ παιδιά! Ανυπομονώ να δω τι μπορώ να καταφέρω. Σίγουρα θα πάρω τον χρόνο μου, έχω αρχίσει όμως την μελέτη του εδώ και καιρό οπότε ξέρω πάνω-κάτω πως να προχωρήσω! Γιωργο, ναι παπαλα τα mesh της crazy modeler από ότι φαίνεται, δυστυχώς! Έχω κάποια mesh από scale productions και σίγουρα μπορώ να προμηθευτώ και κάποια άλλα από άλλες εταιρείες, θα δω όμως όταν αρχίσω να τεστάρω τα κομμάτια αν αυτά που έχω μου κάνουν ή αν θα θα χρειαστώ κάτι άλλο!
|
|
|
Post by czt on Jan 2, 2021 22:38:09 GMT 2
Καλο ξεκινημα Φανη! Πρεπει να ειναι ωραιος ο κοσμος με τα 12 αρια τωρα που βγηκε και το μαρτινι πορσε πιστευω θα το βαλεις και αυτο στο στοκ μαζι και τα υπολοιπα καλουδια για αυτο το κιτ. Ειναι και ωραιο μονοθεσιο!
|
|
|
Post by nektarios on Jan 2, 2021 22:47:58 GMT 2
Καλή αρχή κι από μένα, φίλε! Και καλή χρονιά, βεβαίως βεβαίως! Με υγεία και πολλές πολλές επιτυχίες!
|
|
|
Post by Φάνης on Jan 2, 2021 23:25:13 GMT 2
Κωνσταντίνε, Νεκτάριε σας ευχαριστώ πολύ! Το 1ο μου 12αρι, θα πάρει τον χρόνο του γιατί πρώτη φορά δουλεύω σε αυτή την κλίμακα σε αυτοκίνητο. Σκοπός μου είναι να το απολαύσω, να μάθω καινούργια πράγματα ώστε να στήσω και αλλά 12αρια που έχω. Όχι το ευκολότερο 12αρι από αυτά που έχω για να αρχίσω (ως F1 αυτοκίνητο, με αρκετά μηχανικά μέρη, έξτρα δουλειά), αλλά ως fan της Alfa, είπα να ξεκινήσω από αυτό! Θα τρέχει παράλληλα με τα υπόλοιπα, ..... Καλό βράδυ!
|
|
|
Post by Φάνης on Jan 23, 2021 19:18:13 GMT 2
Έχω αρχίσει εδώ και πολύ καιρό να μελετώ την 179, τόσο τις οδηγίες της Ιtaleri όσο και κάποιες κατασκευές του κιτ στο διαδύκτιο (όχι και τόσο ενδιαφέρουσες μπορώ να ομολογήσω εκτός από μια υπέροχη ενός Ιταλού στο αρχικό κιτ της Protar!) αλλά και φωτό από πραγματικές 179. Από ότι μπορώ να καταλάβω, OOB μπορεί να φτιαχτεί ένα πολύ καλό αποτέλεσμα (σίγουρα υπάρχουν κάποια λάθη και ελλείψεις) αλλά με λίγο έξτρα δουλειά και φυσικά αλλαγή των μπουζοκαλωδιών (εκτός κλίμακας αυτά που δίνει πάντα η Italeri στα μοντεά της), κάποιων connectors και rivets, προσθήκη binders, και κάποια έξτρα καλωδίωση, το αποτέλεσμα γίνεται σίγουρα πολύ καλύτερο! Αυτό έχει να κάνει ότι το κιτ της Italeri βασίζεται στο παλιό κιτ της Protar που θεωρείτε από πολλούς το καλύτερο μοντέλο της! Το κιτ έχει λεπτομερή περιγραφή πολλών συνδέσεων που δεν δίνονται συνήθως ούτε σε ακριβά 12αρια (χιρο πχ) και αυτό είναι ένα πραγματικό bonus για εμένα που δεν σκαμπάζω τίποτα από μηχανολογικά! Παρόλα αυτά, υπάρχουν 2 σημεία που θα ήθελα την βοήθεια σας (ίσως και να τα αφήσω και έτσι αφού κρύβονται, αλλά αν υπάρχει δυνατότητα τελικής σύνδεσης ίσως να το δοκιμάσω). 1) Τα 4 καλώδια που ξεκινούν πίσω από το ταμπλό, τα 2 βλεπετε είναι ήδη κομμένα, τα αλλά 2 συνεχίζουν λίγο κάτω από το μονοκοκ και μετά τα κόβεις. Ξέρει κάποιος που κανονικά πρέπει να καταλήξουν και αν ναι που; Υπάρχει αυτή η δυνατότητα σύνδεσης στο συγκεκριμένο κιτ; 2) Η σωληνώση στην παρακάτω φωτό ξεκινάει από κάποιο ντεπόζιτο αντιλαμβάνομαι, και μετά από πολύ ψάξιμο, στην τελευταία φωτό αντιλαμβάνομαι είναι αυτό που περνάει και κρέμεται κάτω από τις εξατμίσεις; Ξέρει κανείς τι είναι; Έτσι πρέπει να είναι; Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων! Ανυπομονώ να ξεκινήσω την 179 από εβδομάδα! Καλό Σ/Κ!
|
|
|
Post by gtziaf on Jan 23, 2021 23:17:33 GMT 2
Φάνη, αυτή η διαδικασία της αναζήτησης που πάει τι, τι κάνει αυτό κλπ, είναι η μαγεία της μεγαλύτερης κλίμακας. Ετοιμάσου για πολύ ψάξιμο λοιπόν. Θα προσπαθήσω να σε βοηθήσω λίγο . Ενημερωτικά ούτε εγώ σκαμπάζω τίποτα από μηχανολογικά, και ότι έμαθα να έμαθα μέσα από αυτές τις αναζητήσεις. Τα κυκλώματα σχετίζονται με διάφορα υποσυστήματα του μονοθέσιου/αυτοκινήτου οπότε δεν είναι μόνο αυτό πάει εκεί΄, αλλά πρέπει να μάθεις να τα αναγνωρίζεις. Τα βασικά είναι κύκλωμα ρεύματος, τροφοδοσία, ψύξη για το μοτέρ, ψύξη για το κιβώτιο, και κύκλωμα λαδιού. Αν γίνει αυτό η καλωδίωση τους είναι πιο κατανοητή. Το 2 είναι εύκολο. Είναι η υπερχείλιση του δοχείου λαδιού και σωστά πηγαίνει εκεί που δείχνει το κιτ. Είναι απλό λάστιχο ή διαφανή σωλήνα και δένει πρέπει να τη δέσεις σε λογικά σε κάποιο ψαλίδι. Ψάξε φώτο της 179 για το που ακριβώς. Από το 1, στη μια φώτο δείχνει ένα καλώδιο που φεύγει από το πεντάλ του γκαζιού. Αυτό καταλήγει στη ντίζα του γκαζιού πάνω στο μοτέρ (λογικά στη δεξιά μεριά του V, όπου συνδέεται με ένα ελατήριο με την παροχή καυσίμου. Από εκεί που φεύγουν τα διαφανή σωληνάκια της βενζίνης). Τώρα από τον πίνακα οργάνων θα σου γράψω τι είναι και που καταλήγουν χοντρικά γιατί αν μπω σε λεπτομέρειες το πιθανότερο είναι να σε μπερδέψω περισσότερο αφού κανένα καλώδιο δεν πάει αποκλειστικά κάπου, συνήθως διακλαδώνονται σε γειώσεις, μπαταρία, signals κλπ, ενώ αν υπάρχει ECU περνάνε από αυτή. -Το κεντρικό (στροφόμετρο) φτάνει στο χώρο του κινητήρα. Τα διπλά είναι πίεση καυσίμου και Θερμοκρασία νερού. Του καυσίμου τώρα πάει στο κύκλωμα της βενζίνης (Από εκεί που φεύγουν τα διαφανή σωληνάκια της βενζίνης) ή σε κάποιο ενδιάμεσο pump ή isolator (θα πρέπει να βρεις αν υπάρχει). Του νερού πάει στο θερμοστάτη (θα δεις που καταλήγουν οι σωληνώσεις από τα ψυγεία νερού, για το βρεις). Από την άλλη πλευρά το μονό είναι η πίεση του λαδιού και πάει προς το κύκλωμα του λαδιού (λογικά στο εμπρός μέρος του κινητήρα). Μερικά τιπς -Οι σωλήνες του κιτ είναι πολύ χονδροί και θέλουν αντικατάσταση. -Να βάζεις δίπλα στο κύκλωμα που ζητάς τη λέξη diagram, κατά την αναζήτηση για υλικό -Πάνε στο 1999.co.jp, κατέβασε και μελέτησε τις οδηγίες από 12άρια της Tamiya. (312T4 π.χ.) Θα σε βοηθήσουν τόσο στην καλωδίωση όσο και στην αναγνώριση των υποσυστημάτων. -Δεν γίνονται όλα με την πρώτη φορά. -Είναι μοντέλο και δεν χρειάζεται να πάρει μπροστά. (αν με εννοείς ) Καλή επιτυχία και πάλι.
|
|
|
Post by Φάνης on Jan 24, 2021 10:52:28 GMT 2
Grazie mille Giorgio! Πολύτιμη η βοήθεια σου όπως πάντα Γιώργο. Ήδη κατέβασα το instruction manual της 12αρα 312T4 της Tamiya για μελέτη. Παρεμπιπτόντως, δεν έβγαλα άκρη από το Γιαπωνέζικο site, δεν μπορούσα να βρω αγγλικό search, αλλά τελικά το βρήκα από τα manuals του spotmodel, που το ανέφερα και στο θέμα του αντίστοιχου shop (ίσως φανεί χρησιμο και σε άλλους). Ναι, από το πεντάλ του γκαζιού, παρακάτω σε άλλες φωτό δίνεται η σύνδεση, το βασικό μου πρόβλημα ήταν τα 4 καλώδια από τον πίνακα οργάνων. Τώρα με την δική σου βοήθεια και τις οδηγίες από την 312Τ4, λογικά θα βγάλω κάποια άκρη και ελπίζω να τα προσαρμόσω και αυτά στην σωστή τελική θέση τους, πάρα να τα κόψω όπως δίνουν οι οδηγίες! Είναι περίεργο, που ενώ δίνουν τις καταλήξεις σε όλα τα αλλά, στον πίνακα οργάνων το αμέλησαν. Είμαι περίεργος αν ήταν έτσι και στις αρχικές οδηγίες της Protar. Θα ψάξω να δω αν μπορέσω να τις βρω. Συμφωνώ και επαυξάνω, αυτή η αναζήτηση σε μεγάλες κλίμακες και η προσπάθεια βελτίωσης του μοντέλου ώστε να δείχνει μια καλύτερη αναπαράσταση του πραγματικού (όσο αυτό είναι εφικτό) είναι πράγματι μαγεία! Είμαι οπτικός τύπος, την άλλη φορά που θα συναντηθούμε από κοντά με το καλό, θα πρέπει να μου/μας κάνεις κάποιο σεμινάριο επί του θέματος! Ίσως να ενδιαφέρονται και οι Νεκ, Σάκης, Κωνσταντίνος οπότε να μας έρθει και φθηνότερα! Καλημερα!
|
|
|
Post by konstantinf on Jan 24, 2021 11:18:56 GMT 2
Είμαι οπτικός τύπος, την άλλη φορά που θα συναντηθούμε από κοντά με το καλό, θα πρέπει να μου/μας κάνεις κάποιο σεμινάριο επί του θέματος! Ίσως να ενδιαφέρονται και οι Νεκ, Σάκης, Κωνσταντίνος οπότε να μας έρθει και φθηνότερα! Υπάρχει υπόσχεση καθόδου των Βορείων για την επόμενη έκθεση IPMS στην Αθήνα - όποτε γίνει αυτή... Οπότε φρόντισε να κάνεις ένα sabbatical Σαββατοκύριακου και ν' ανέβεις και συ στην Αθήνα! Εγώ είμαι μέσα για ένα διήμερο σεμινάριο/συζήτηση!
|
|
|
Post by Φάνης on Jan 24, 2021 18:10:45 GMT 2
Είμαι οπτικός τύπος, την άλλη φορά που θα συναντηθούμε από κοντά με το καλό, θα πρέπει να μου/μας κάνεις κάποιο σεμινάριο επί του θέματος! Ίσως να ενδιαφέρονται και οι Νεκ, Σάκης, Κωνσταντίνος οπότε να μας έρθει και φθηνότερα! Υπάρχει υπόσχεση καθόδου των Βορείων για την επόμενη έκθεση IPMS στην Αθήνα - όποτε γίνει αυτή... Οπότε φρόντισε να κάνεις ένα sabbatical Σαββατοκύριακου και ν' ανέβεις και συ στην Αθήνα! Εγώ είμαι μέσα για ένα διήμερο σεμινάριο/συζήτηση! Αν όλα πάνε καλά, λογικά η έκθεση της IPMS Hellas θα γίνει Οκτώβριο του 2021. Αν κανονιστεί συνάντηση όλου του φόρουμ εκεί, φυσικά θα κάνω τα αδύνατα-δυνατά να δώσω το παρόν Κωνσταντίνε, καλά να είμαστε! Καλό βράδυ!
|
|