|
Post by pkout on Mar 12, 2016 20:52:23 GMT 2
Καλησπέρα σε όλους τους μοντελιστές, Πρώτο μου post στο scale-wheels και παρόλο που το διαβάζω συχνά και προσπαθώ να βελτιωθώ αντλώντας γνώση από τους εμπειρότερους, δεν βλέπω καμιά ουσιαστική βελτίωση των ικανοτήτων μου. Η πρώτη μου απορία (από τις πολλές που θα ακολουθήσουν!) αφορά τα compound της Tamiya (coarse & fine). Τις χρησιμοποιώ για πρώτη φορά στην Ferrari F40 (θα postαρω φωτο με την ολοκλήρωση μόνο και μόνο για να αποθεώσετε τον κ. gtziaf και τις ικανότητες του) που "κατασκευάζω" αλλά τα αποτελέσματα ήταν τουλάχιστον αποκαρδιωτικά. Το αμάξωμα βάφτηκε με 3 mist και 2 wet χέρια (Humbrol Acrylic Spray) και αφού στέγνωσε για μία εβδομάδα, ξεκίνησα το γυάλισμα. Αρχικά πέρασα με Micromesh 4000-6000-8000-12000 και στην συνέχεια με κυκλικές κινήσεις εφάρμοσα πρώτα το coarse και μετά το fine χρησιμοποιώντας ένα παλιό φανελάκι. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ κατώτερο του αναμενόμενου και εξηγώ, σε όλο το αμάξωμα εμφανίστηκαν κυκλικές γρατζουνιές (όταν το κοιτάζεις με άμεσο φωτισμό) αλλά και ευθείες γρατζουνιές ανεξαρτήτως φωτισμού. επίσης το χρώμα έγινε αρκετά θαμπό. η ερωτησή μου είναι η εξής: μήπως έβαλα πολλή πίεση στο τρίψιμο με τα micromesh και τα compound? Υπάρχει περίπτωση να έφταιγε η φανέλα που χρησιμοποίησα?? επειδή έχει αφαιρεθεί αρκετό χρώμα, σκέφτομαι να περάσω ακόμα ένα χέρι χρώμα (να τελειώσει και το spray καθώς αγοράστηκε αερογράφος στο μεταξύ), να ακολουθήσω την ίδια διαδικασία ή να περάσω πρώτα και κάποια χέρια βερνίκι(Humbrol gloss varnice)?? Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
|
|
|
Post by gtziaf on Mar 14, 2016 10:06:15 GMT 2
Καλησπέρα φίλε μου, καλή Σαρακοστή και καλώς ήρθες στη παρέα μας. Καταρχήν, αν θέλεις πρόσθεσε το μικρό σου όνομα στην περιγραφή, μιας και είμαστε λίγοι οπότε βοηθάει στην επικοινωνία και την αμεσότητα. www.scalewheels-gr.com/thread/990/scwΤώρα για τις ικανότητες και το αποτέλεσμα, όλα είναι σχετικά και έχουν να κάνουν με τον διαθέσιμο χρόνο, τον αριθμό των μοντέλων που φτιάχνουμε (μην περιμένεις θαύματα σε 2-3 μοντέλα - το χόμπι επιβραβεύει την εμπειρία στις περισσότερες περιπτώσεις), τις δυσκολίες αυτών και τα διαθέσιμα εργαλεία, χώρο κλπ. Επίπρόσθετα η F40 της tamiya, είναι πράγματι πολύ ζόρικο μοντέλο, οπότε δεν είναι και κριτήριο για τη βελτίωση κάποιου ή όχι (όσο για την αποθέωση που λες, περίμενε πρώτα να τελειώσει η δικιά μου και μετά βλέπουμε, μην κάνουμε τελικά, αποψίλωσή κάνα χωράφι με ντομάτες και μου το πετάμε ) Πάντως ο καλύτερος τρόπος για να βελτιωθείς, ουσιαστικότερα και ταχύτερα, είναι να μας δείξεις τα στάδια της εργασίας σου (π.χ. wip), σε επόμενο μοντέλο φυσικά αφού η F40 είναι σε προχωρημένο στάδιο από ότι καταλαβαίνω, και με την βοήθεια, τις συμβουλές, τις ιδέες και γενικά την ανταλλαγή απόψεων με τα παιδιά εδώ μέσα, σίγουρα θα έρθει η επιθυμητή βελτιώση. Πάμε στην ουσία της ερώτησης σου. Από ότι κατάλαβα γυάλισες το χρώμα, σωστά. Αυτό δεν είναι κατά ανάγκη λάθος, αλλά είναι πολύ απαιτητικό και κρύβει παγίδες (μη ομοιόμορφο αποτέλεσμα, θάμπωμα, απομάκρυνση χρώματος από γωνίες και ακμές, σημάδια όπως οι γραμμές από το γυάλισμα που αναφέρεις, κ.α. . Εντάξει το έκανε ο Κούστοβ, γίνεται γενικά, αλλά... Πιο εύκολη αντιμετώπιση είναι να ομαλοποιήσεις το χρώμα, με τρίψιμο με ένα Micromesh 4000 (χωρίς τις αλοιφές) και να το περάσεις βερνίκι. Το βερνίκι, ιδίως αυτά με βάση λάκερ ή το 2Κ είναι πιο ανθεκτικά στις προαναφερθείσες διαδικασίες γυαλίσματος. Ξανατρίβεις, το βερνίκι αυτή τη φορά και ρίχνεις άλλα 2 χέρια (wet) και να είσαι ευχαριστημένος περνάς τις αλοιφές με τι διαδικασία που αναφέρεις (στο τέλος αν όλα έχουν πάει καλά δεν χρειάζεται τρίψιμο με το 4άρι, ξεκίνα από 6000 ή και μεγαλύτερο). Όλα αυτά βέβαια, προϋποθέτουν καλή προετοιμασία του πλαστικού, του ασταρώματος στη συνέχεια κ.ο.κ Μια ιδέα, μπορείς να πάρεις από το ακόλουθο θέμα και συγκεκριμένα στο προτελευταίο ποστ, αυτό που αναφέρομαι στην F12. www.scalewheels-gr.com/thread/15/Προφανώς τα παραπάνω δεν είναι ευαγγέλιο, γίνεται με πολλούς τρόπους και ο καθένας μας βρίσκει τελικά την ακολουθία που τον βολεύει. Απλά είναι μια βάση για να ξεκινήσεις. Θα τελειοποιηθεί με την εξάσκηση και τους πειραματισμούς. ΥΓ. Τα σημάδια του γυαλίσματος είναι κάτι πολύ συνηθισμένο και σε κάποιο βαθμό έχουν το 90% των μοντέλων. Για να τα ελαχιστοποιήσεις δούλευε σε κατά βάση καθαρό εργαστήριο γιατί οι σκόνες και τα υπολείμματα που θα βρεθούν κάτω από το πανί σου, θα "χαράξουν" το φινίρισμα (οι κυκλικές γραμμές που βλέπεις) Επίσης, μετά το τρίψιμο με τα Micromesh, και πριν τις αλοιφές, πλένουμε το μοντέλο γιατί πάλι η σκόνη του τριψίματος που μένει, χαράσσει το χρώμα-βερνίκι. Αυτά τα λίγα. Ελπίζω να είναι χρήσιμα και να μην σε μπέρδεψα-έμπλεξα Καλή επιτυχία και περιμένουμε να δούμε τα μοντέλα σου και να ακούσουμε τον σχολιασμό σου στα δικά μας.
|
|
|
Post by pkout on Mar 14, 2016 17:52:41 GMT 2
Ευχαριστώ πολύ για την άμεση απάντηση και τις κατευθύνσεις. Έχετε απόλυτο δίκιο ως προς τις συστάσεις (παράλειψη και ελαφρώς αγένεια εκ μέρους μου) και ήδη έγινε η ενημέρωση του προφίλ. Όπως ανέφερα και στο πρώτο post σκοπεύω να ρίξω άλλο ένα wet χέρι χρώμα, με αυτό δεδομένο να προχωρήσω σε ελαφριά "ομαλοποίηση" της επιφάνειας, χαλκομανίες, βερνίκι (στην διάθεση μου έχω ένα spray Humbrol Gloss Varnice) και ολοκληρωμένο τρίψιμο-γυάλισμα και τέλος κερί (και προσευχή στον Θεο της μοντελοαυτοκίνησης)
|
|